kleine mirakel reeds opgestart?

birdie

kleine mirakel reeds opgestart?

Berichtdoor birdie » 09 jan 2007, 15:16

Is de adoptiedienst kleine mirakel nu reeds daadwerkelijk van start gegaan?
Op hun website zie ik nog niets gewijzigd sedert hun erkenning van oktober 2006.
Ze hebben nu toch reeds meer dan 3 maanden hun erkenning.
Weet iemand of ze nu reeds daadwerkelijk met adopties begonnen zijn?
Welke landen?
Wachttijden?
Voorwaarden?
Hun website blijft heel vaag en biedt geen concrete info hierover...
Ik heb zo ook mijn vragen over hun professionaliteit: hebben die mensen ervaring met adoptie, zijn het professionelen of ervaringsdeskundigen, hebben zij een adoptie-opleiding gevolgd...?
Ik weet dat dit moeilijke en misschien wel kritische vragen zijn, maar ik wil toch liever niet in zee met mensen die dit wel met de beste bedoelingen doen, maar geen professionele opleiding genoten...
Misschien zijn al mijn vragen wel voorbarig en komen de mensen van het kleine mirakel wel uit de adoptiesector...
Weet iemand wat meer hierover?
Zou het vlugger gaan bij hen, dan bij de andere 3 diensten....?
Kunnen die mensen van het kleine mirakel ons garanties bieden op een correcte adoptie?

boutchoe

RE: kleine mirakel reeds opgestart?

Berichtdoor boutchoe » 09 jan 2007, 15:35

Er wordt gefluisterd dat hun erkenning op de helling staat...... wordt vervolgd.

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2007, 15:42

Momenteel lopen de proefdossiers van Het Kleine Mirakel, en ze hopen die afgerond te hebben tegen medio 2006, om dan te kunnen beginnen met het kanaal Kazachtstan.
En insinuaties zonder bewijzen is echt wel zwak hoor....

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2007, 15:45

Trouwens, wat is de 'adoptiesector' en 'adoptie-profeesionals? Alle adoptiebureaus zijn ooit opgestart door mensen die zelf geadopteerd hadden en met hun ervaring andere mensen wilden helpen. Dus het zijn allemaal 'amateurs', maar dan wel gemotiveerde 'amateurs' die door hun werking een grote know-how opgebouwd hebben, en ik zie niet in waarom dit ook niet het geval zal zijn bij HKM.
Trouwens, als de vlaamse overheid twijfelde aan hun 'professionaliteit', dan zouden ze toch geen voorlopige vergunning gegeven hebben. Het dossier dat ze moeten indienen was in ieder geval uitgebreid genoeg.

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2007, 17:21

t'is te hopen dat dit adoptiebureau zijn erkenning krijgt want anders ziet de toekomst voor ons KA's er zeer somber uit.Alle adoptiebureaus zitten met een tekort aan adoptiekinderen die voor vlaamse gezinnen bestemd zijn ,het monopolie op de meeste weeshuizen zit bij de verenigde staten.

aan boutchoe

Berichtdoor aan boutchoe » 09 jan 2007, 18:09

En waarom zou hun erkenning op de helling staan ? Kan je dan ook wat meer directer en duidelijker zijn ?? ipv."wordt vervolgd" !!

birdie

Berichtdoor birdie » 10 jan 2007, 09:18

Begrijp me niet verkeerd!
Mijn bedoeling is geenszins om subjectieve gissingen hier los te weken...daarvan loopt het hier al over...
Ik vraag enkel naar mensen die echt een concreet antwoord weten op mijn vragen...
Alle believers en non-believers met hun gissingen mogen zich van mij het liefste onthouden van dit item...

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2007, 09:41

Kijk, als je een concreet en eerlijk antwoord wil, bel of mail naar het kleine mirakel. Zij zullen je echt wel vertellen hoe het er momenteel voorstaat, waarom zouden ze er ook over liegen. Al de rest is toch maar speculatie en loze geruchten.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2007, 10:38

Wel, wij waren gisteren bij Het Kleine Mirakel, en daar hoorden we dat hun kanaalonderzoek eind deze maand afgerond zal zijn, en in februari de eerste "proefdossiers" vertrekken.
Roddels.....

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2007, 11:07

misschien zijn ze enkel maar erkend om zo de adopties uit kaz te stoppen ?? voorlopig toch, zelfstandige adoptie vandaaruit kan nu niet meer. en een erkenning voor het kanaal zit er nog niiet in. gezien eerdere discussies

het zijn wat je zou kunnen noemen ervaringsdeskundigen, dat klopt en anti de wetgeving op adoptie : ze volgden zelf niet de voorbereidingscursus en ook geen evalutaties of stopten ermee (omdat het toch negatief zou worden)
dus betrouwbaar ?? adoptie op een goeie manier oppakken ??

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2007, 12:16

Ik heb naar Kind en Gezin gebeld en daar vertelden ze dat, als het kanaalonderzoek eind januari afgerond is en de proefdossiers mogen vertrekken, dat het dan zo goed als zeker is dat het kanaal opengaat.

adoptieouder

Berichtdoor adoptieouder » 10 jan 2007, 13:41

Amai, die van 12u07 weet het weer erg goed allemaal. En waarom zo anti ?
Voor de duidelijkheid : de beide dames van het kleine mirakel zijn allebei al vele jaren adoptieouder(s) en hebben destijds een vrije adoptie gedaan, volledig in regel met de toen geldende belgische adoptiewetgeving.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2007, 13:51

Sommige mensen hebben blijkbaar iets tegen het Kleine Mirakel. Ik snap niet goed waarom. Is het omdat mensen gefrustreerd zijn dat zelfstandige adoptie nu niet meer mogelijk? En waarom altijd die persoonlijke aanvallen op die mensen van hun team?
Wij gaan via een ander bureau adopteren, maar voor ons mag het Klein Mirakel gerust zijn werking opstarten en later ook verder uitbreiden naar andere landen, het is het voordeel van alle wachtenden.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 08:54

Ik denk gewoon dat er hier wel wat mensen van andere bureaus zitten, en voor hun zijn dat weer minder dossiers ($) als er een ander bureau bijkomt.
Over professionaliteit: zijn andere bureaus professioneel? Als wachtende adoptieouder heb ik me al vragen gesteld over de professionaliteit van ons bureau. Het wil niet zeggen dat je een diploma hebt dat je professioneel bent. Ik zou graag in zee gaan met mensen die zelf adopteerden. Ik denk dat hun inzet des te groter is en net die inzet mankeert vaak. Ik ga niet meer met ons huidige bureau werken bij een volgende adoptie, dat is wel zeker.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 10:50

Hun erkenning op de helling? Jazeker, maar dan wel richting top!!

@ 9.54

Berichtdoor @ 9.54 » 11 jan 2007, 11:38

Eindelijk iemand met inzicht en verstand hier op Zappy!
Ik deel voor 500% uw mening!!!!!!

Ik wens "Het kleine mirakel" dan ook alle succes en hoop dat ze snel kunnen uitbreiden!

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 14:10

500 % is wel éééél vééél

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 17:37

Kent iemand de site van de kleine mirakel .

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 17:47

www.hetkleinemirakel.be

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jan 2007, 07:49

Is de kogel al door de kerk?

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jan 2007, 09:19

Ze komen vandaag terug van hun missie uit Kazachstan (samen met K&G). Het kanaalonderzoek moet voor het einde van de maand zijn afgerond. Deze info heb ik schriftelijk ontvangen van minister Vervotte.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 jan 2007, 07:44

Wij hebben begin december een mailtje gestuurd naar Het Kleine Mirakel om meer info te krijgen over het kanaal Polen dat ook op hun site staat (om in de toekomst te gebruiken). Ze hebben nog niet eens de moeite gedaan om te antwoorden!

Gast

Berichtdoor Gast » 20 jan 2007, 16:08

Bel hun dan op ! Ik heb ook soms dat iemand mij een mailtje heeft gedaan maar dat het op een of andere manier niet terecht is gekomen of gewoon dat je denkt ik antwoord hier later op maar dan komen er weer nieuwe mailtjes binnen en vergeet je het.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 jan 2007, 18:07

Fijn om te horen dat er zoveel "tegenstanders" zijn van dit bureau.
Dat maakt onze wachttijd weer wat korter :)!

Berichtdoor *** » 21 jan 2007, 14:48

Wat een negatieve ingesteldheid dat veel mensen hebben..
Wat ik jullie even wil vertellen, we hebben met HKM een heel positieve ervaring. Het kennismakingsgesprek was heel boeiend en heel eerlijk. Die twee dames hebben heel wat ervaring en de betrokkenheid van hen is heel oprecht. Op iedere vraag per mail komt er heel snel een antwoord.. Intussen hebben we al enkele koppels gehoord (en gezien) die de voorbije jaren een kindje van Kazachstan geadopteerd hebben, vaak met de hulp van de mensen die nu bij HKM horen en die zijn stuk voor stuk heel enthousiast. Vorige vrijdag zijn ze van HKM en K&G teruggekomen van Kazachstan en wij hopen dat alles nu heel snel in orde komt want wij staan te popelen om ginds ons contract te gaan ondertekenen. Heel veel succes voor hen!

Terug naar “Andere onderwerpen”