China

Anne

China

Berichtdoor Anne » 07 jan 2007, 19:43

Wij zijn van plan een kindje te adopteren uit China, maar zouden deze zomer graag nog eens met z'n tweetjes China verkennen. Hierbij willen we niet dezelfde bezienswaardigheden bezoeken als we op onze afreis zullen zien. Heeft iemande ideeën of tips wat we zeker moeten of beter niet zouden bezoeken?

Dank u!

Gast

RE: China

Berichtdoor Gast » 07 jan 2007, 20:18

Dat ligt eraan vanwaar jou kindje zal komen. Maar je zal ook een kleine week in Peking verblijven en daar uitstappen maken, dus misschien best niet in Peking verblijven.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2007, 16:47

Ik stel voor dat je zoveel mogelijk bekijkt. Ik vond de uitstappen tijdens de afreis vreselijk.
Zo'n afreis is ontzettend vermoeiend en emotioneel. Niet echt het moment om naar de muur en het zomerpaleis te gaan, vind ik. De meeste mensen (ook wij) doen het omdat we er de eerste jaren niet direct terug gaan komen, maar met je volle verstand ben je er toch niet bij, vind ik. Ik wil op zo'n reis enkel genieten van het kind. Het leren kennen, wennen, rusten (na slapeloze nachten). Dus doe gewoon wat je echt wil zien. Door het feit dat er mensen zijn die een 2de en 3de kindje adopteren zijn de uitstappen ook niet meer zo 'verplichtend' en zal je meer vrijheid hebben om een uitstap te doen of te laten.
Geniet van China, wij gaan dat over een paar jaar doen, denk ik. Er gaat niets boven reizen op je eigen tempo. Zo'n afreis met een groep verse adoptieouders is geen toeristische uitstap.

succes !!!!

Els1

Berichtdoor Els1 » 08 jan 2007, 17:55

Onze adoptiereis naar China was idd geen toeristische uitstap, maar wel de mooiste reis van ons leven!! Het was vermoeiend en zoals velen zijn we in China voor het eerst ouders geworden maar toch genoten we van de uitstapjes en van de groep op zich.
We hadden een hele toffe reisgroep waar we nu, ruim 2j later, nog regelmatig contact mee hebben.
De uitstappen vonden we héél tof om te doen. Er zijn zoveel prachtige dingen te zien in China maar het was wel héél vermoeiend.
We wachten op onze tweede en hoewel onze 2e reis niet zo simpel zal zijn als de eerste keer nu 'grote zus' mee zal gaan (dan 4j à 4.5j), kijken we er toch weer naar uit.
Zo zie je maar, niet iedereen ervaart de adoptiereis op dezelfde manier.

Terug naar “Andere onderwerpen”