adoptie?

Gast

adoptie?

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 08:41

Wij zouden doodgraag een kindje adopteren. Maar ik heb zo rongdgekeken op het internet en dit lijkt voor ons echt onbetaalbaar. We zouden het zo graag doen. Hoe hebben jullie dit allemaal gedaan? Voor binnenlandse adoptie mag je zelf geen kindjes meer kunnen krijgen? Klopt dit?

Gast

RE: adoptie?

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 08:47

Buitenlandse adoptie is niet goedkoop, maar als je een paar jaar spaart, haal je normaal gezien zo'n bedrag zeker bijeen. Het is een kwestie van keuzes maken in je uitgaven, niet makkelijk, maar je weet waarvoor je het doet.
Er is natuurlijk ook een groot verschil tussen de verschillende landen qua kosten.
Binnenlandse adoptie is idd enkel als je geen biologische kinderen kan krijgen, en reken daar ook nog maar een wachttijd van 5-6 jaar bovenop.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 08:53

Ojee dat is wel erg lang eigenlijk. En toch raar ook. Zoveel kinderen die in tehuizen zitten. Vind dat alles raar ineenzit. Ik denk niet dat wij er komen door 1 jaar te sparen. Het zijn toch serieuze bedragen. We zouden het echt heel graag doen dus we hebben er zeker veel voor over. Moet je alles in een stuk betalen of bestaat er zoiets als een plan voor het geld af te betalen of zo?

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 09:51

Het financiële aspect is ook iets wat ons in eerste instantie tegen gehouden heeft. Maar 1 jaar is wel heel erg miniem genomen hoor. Dat heb je al nodig om de hele papierwinkel hier in België rond te krijgen. Dan moet je je nog eens laten inschrijven in een bureau, de papieren voor het buitenland in orde krijgen en dan pas begint je wachttijd. Als je alles bij elkaar telt, heb je nog wel heel veel tijd om te sparen :)

Spaarvarken

Berichtdoor Spaarvarken » 06 jan 2007, 10:42

Wij hebben zelf kinderen en verwachten eind dit jaar ons adoptiekindje. Wel wij hebben ook moeten spaen en mits wat inspanning lukt het toch hoor. Als je nu nog moet aanmelden bij K&G moet je toch rekenen dat je in het beste geval nog minstens 24 maanden tijd hebt om te sparen. Sommige landen hebben iets minder hoge kosten. Je een van jullie kan ook misschien eesn extra week-end werken of een benefiet organiseren of aan jouw familie vragen. Als je echt wilt zijn er wel oplossingen.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 11:47

Mijn collega's spraken ook over een benefiet ofzo. Maar dat vind ik precies zo "bedelen". Heeft iemand van jullie dit gedaan en hoe hebben jullie dat dan aangepakt?

mama van 1 kindje

Berichtdoor mama van 1 kindje » 06 jan 2007, 13:25

Prachtig dat jullie collega,s een benefiet willen organiseren !!!
En dat is zeker niet bedelen!!
Ik zou blij zijn met zulke collega,s.
Wij hebben 1 kindje kunnen adopteren en wilden heel graag een tweede,maar financieel was het toen niet haalbaar.Nu wel maar nu is het te laat voor ons .
Blijf er spijt van hebben ,en denk altijd weer dat stom geld !!!
Veel succes voor jullie !!

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 15:23

Inderdaad zou een benefiet heel goed zijn. Als is het maar voor een klein deeltje. Maar ik zou er ook niet zo aan durven beginnen. He tis inderdaad gelijk bedelen. Zo zou ik mij toch voelen. Moeten jullie dat bedrag in een keer betalen of hoe zit dat

sterre

Berichtdoor sterre » 06 jan 2007, 15:43

Tja, het is inderdaad veel geld. Wij beginnen binnenkort aan de voorbereidingscursus en vanaf deze maand zetten wij elke maand iets extra op een aparte spaarrekening voor de adoptie.
Een benefiet is wel een leuk idee, maar ik zou er me ook niet helemaal goed bij voelen. Maar als anderen het voor jullie willen organiseren, vind ik dat wel heel lief van hen hoor.
Ik moet wel zeggen dat mijn familie mij nu af en toe iets extra toesteekt om ons wat op weg te helpen, dat is ook steeds meegenomen.
Veel succes!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 18:24

Neen, je moet niet alles ineens betalen. Het eerste jaar moet je bijna niets betalen.
Je inschrijving voor de cusrsus is 25 euro. En dan nog 53 euro voor de rechtbank. Dat is alles voor de ganse voorbereiding die toch ongeveer een jaar in beslag neemt. Enkel nog een paar zegels voor je dokumenten komt er nog bij.

En als je dan je positief advies hebt kan je naar een bureau gaan. En daar moet je ok niet het volledige bedrag betalen. Toch niet in het bureau waar wij zijn.
Dat was ongeveer 3000euro. En nu moeten we pas betalen als we onze kindje toegewezen krijgen en dat kan nog 2 jaar duren.

Dus je hebt meer dan genoeg tijd om te sparen. Als je op reis gaat kost dat ook geld en het is de reis die toch wel bijna het meeste kost in gans de procedure.

Denk er nog eens goed over na maar ik denk dat er niet veel mensen zijn die hun droom moeten laten varen enkel voor het geld.

Als je gewoon zijt van ieder jaar op reis te gaan dan slaag je nu 2 jaar over om een onvergetelijke reis naar een ver land te maken(jullie kindje halen) en je bent al een hele stap verder.

Veel succes.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2007, 18:56

Wij gaan eigenlijk niet veel op reis omwille van de geldkosten. Het is nu weer enkele jaren geleden. IK zou toch eens echt moeten gaan rekenen. Wijkomen rond maar niet om te zeggen dat wij overdreven veel over hebben. Dank jullie allemaal voor de hulp

adoptiemama

Berichtdoor adoptiemama » 07 jan 2007, 20:34

Inderdaad is adoptie heel duur.Moest het financieel niet zo hoog zijn ben ik er zeker van dat er meer geadopteerd zou worden.
Maar het is echt wel te doen hoor,zoals eerder hierboven vermeld moet je niet meteen het bedrag betalen.Het gaat in schijven,bij de inschrijving,bij de toewijzing,bij de dossierskosten en ten slotte bij de afreis.
Daar is bij ons in totaal zo'n 5 jaar over gegaan,van het beginnen met adoptie(voorbereidingscursus,enz) tot het einde(de afreis).Dus dat is een hele periode.
En je doet het voor iets héél moois in jullie leven!
Er zijn inderdaad landen,waar het financieel niet zo hoog ligt. Je moet eens nagaan.
Veel succes en hopelijk hebben jullie je droom snel in vervulling.
Als is de wachttijd verschrikkelijk lang!
Het is het wachten waard.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2007, 21:37

Ik vind het wel leuk dat ik hier zo aanmoedigende reacties krijg. Ik ga alles eens minuscuul berekenen en dan kunnen we nog zien. Ik hoop dat het ons echt ooit gaat lukken. Dan zou een grote droom in vervulling gaan dat we toch een kindje een goede thuis kunnen geven

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2007, 08:16

aan de opstartster :
adoptie kost veel geld, maar een kindje opvoeden ook !! breng dat aub ook in rekening. kledij, schoenen, uitstapjes, school,... het gaat niet alleen over nu extra werken of extra sparen, maar ook over heb je genoeg finaciële ruimte om een kind op te voeden ??

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2007, 15:48

Ja daar hebben we nog genoeg financiele ruimte voor over hoor.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2007, 16:41

Hoi,

Hier zitten we zo een beetje met de gevoelens hoor. Wij hebben zelf 2 schatten van biologische kindjes maar willen doodgraag een kindje adopteren. Wij hebben ook erg lang getwijfeld over het financiële aspect maar hebben uiteindelijk toch besloten om het erop te wagen om onze grote droom te proberen te verwezenlijken. We hebben net voor de kerstvakantie onze aanvraag voor interlandelijke adoptie opgestuurd naar Kind en Gezin, we hebben de 25 euro betaald wachten nu vol spanning op de informatie van hun kant. We kijken er echt naar uit om naar de voorlichtingscursus te gaan. Daar zullen we nog wel een heel deel van opsteken. Ik denk en ik hoop ook dat we door de cusus ofwel nog meer gemotiveerd gaan worden om door te gaan met de adoptieprocedure. Ik denk ook dat je op de cursus uiteindelijk wel zal aanvoelen of het de juiste beslissing is om door te gaan of niet.
Dus ik raad je aan om toch misschien jullie ook in te schrijven voor de cursus en jullie hart te volgen. Als je eenmaal de volledige info hebt, kan je nog de uiteindelijke beslissing maken om al dan niet door te gaan.

Wij wonen in Limburg, als je meer wil weten over onze situatie vraag maar gerust.

Veel groetjes van hopelijk ook een adoptiemama in spe

Terug naar “Andere onderwerpen”