grootste adoptiegezin

Gast

RE: grootste adoptiegezin

Berichtdoor Gast » 05 jan 2007, 22:54

ik heb de reportage niet gezien maar:
misschien wou ze wel een andere naam ? kwestie van een frisse start te maken...
ik denk dat ... de afrikaanse contact persoon van roh bedoelt, maar of hij veel kids heeft weet ik niet en in zijn land gelden waarschijnlijk andere adoptiewetten.

CLAESEN STOQUART

Berichtdoor CLAESEN STOQUART » 06 jan 2007, 07:10

HARTELIJK DANK VOOR U REACTIE

FAM CLAESEN

Berichtdoor FAM CLAESEN » 06 jan 2007, 07:11

jULLIE WETEN NIET WAAR OVER JULIE PRATEN EERST NADENKEN DAN REAGEREN !!!!!

claesen stoquart

Berichtdoor claesen stoquart » 06 jan 2007, 07:15

reden naamsveandering !!! als Jij abdoula heet en 22 jaar bent!!!! en belt voor werk !En aan de andere kant hoort iemand de naam abdoula heb je al geen kans dat je mag komen om te soliciteren!! Denk daar eens over na

claesen stoquart

Berichtdoor claesen stoquart » 06 jan 2007, 07:17

Als dat kint nu eens zelf die naam gekozen heeft ?

en dit?

Berichtdoor en dit? » 06 jan 2007, 09:13

wil jij - als afrikaanse dame -dan gaan werken bij een werkgever die racist is? want als hij /zij jou er niet uitpikt op basis van je vreemde naam, hoe denk je dan dat hij reageert als hij je ziet? Ik heb mijn mooie naam mogen behouden, deze was gegeven door mijn biologische moeder en het is het enige wat ze me kon geven , voor de rest was ze te arm. Ik vind het een blijk van respect voor mijn biologische moeder dat mijn adoptieouders mijn naam hielden. Als ik ga (ging) solliciteren was ikblij dat ze vooraf al (een beetje) wisten wat er voor hen zou komen te staan en ze dus niet schrokken en dat IK niet met racisten te maken heb.Werk krijgen is misschien wel belangrijk maar in een verdraagzame werkomgeving werken is voor mij nog belangrijker. Maar het feit dat het de ouders zijn die de belissing nemen voor een kind van 12 is toch raar, waarom mocht ze daar zelf niet over beslissen?

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 09:18

mensen laat deze familie toch met rust.
ze hebben alles met de beste bedoelingen gedaan en je kan er niet omheen dat ze in elk geval het verschil gemaakt hebben voor deze meisjes.
Enkel zij kunnen later beoordelen of ze er goed aan hebben gedaan, wat tot hiertoe wel blijkt.
Wie zijn wij om over hun te oordelen, zeker niet aan de hand van "enkele" tvbeelden.
Dus vraag ik ook deze discussie hier te eindigen uit respect voor deze familie.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 10:54

Wij hebben verleden jaar een zoontje geadopteerd van 6 jaar en hebben hem ook een andere naam gegeven . Hij is nu fier op zijn nieuwe naam .Het betekend voor hem een nieuwe start in zijn nieuw leven .Zijn andere naam is wel als tweede naam opgeschrijven in de gemeente .
Fam. Claesen succes met jullie dochter en de andere kinderen .Ik heb het spijtig niet gezien maar jullie dochter zal fier zijn op haar nieuwe naam .

vzw Ethiopie wij doen iets

Berichtdoor vzw Ethiopie wij doen iets » 06 jan 2007, 11:07

graag reageer ik op het veroordelend en beoordelend betoog van jan met de pet. Spijtig genoeg reageert Jan modaal graag vanuit de luie zetel en kan alleen wat laaghartig reageren.Deze brave mensen hebben in hun leven over de hele wereld al meer dingen gedaan dan alleen maar kinderen adopteren,telefacts zou hier een hele reeks over kunnen maken.We zijn blij dat we deze mensen hebben mogen ontmoeten en geloof me,voor de actieve ondernemende belg(gelukkig zijn er die nog) is dit nog een serieus toegevoegde waarde!Elk kind dat geholpen wordt en een THUIS krijgt, is dat dan te veel.Mensen die hierop negatief reageren zijn mijn insziens sterk bezig met de PERSOONLIJKE BEHOEFTEBEVREDIGING!Is een kind dan in een groot gezin warm onthalen dan een straf?Als jullie reageren doe dat dan A.u.b met de nodige doordachtzaamheid en een beetje gezond verstand!!!!!! Linda en Ronny, Wij zijn trots op jullie en we zijn blij dat we op de zelfde golflengte zitten om voor kinderen met een sombere toekomst,een warm licht te zijn in een vaak uitzichtlose situatie!!!!!!

ook groot gezin

Berichtdoor ook groot gezin » 07 jan 2007, 12:49

hallo.
ik zal mijn verhaal doen heb reportages gemenden om de reden waarom de familie hier in kwestie ook aan gevallen wordt.
er zullen altijd mensen zijn die het tof vinden en mensen die het onzin vinden ieder zijn mening.
wij hebben 3 kinderen van ins zelf ze zijn reeds volwassen.
2 wonen nog thuis.
wij hebben 3 adoptie kinderen allemaal hebben ze het syndroom van down.
dan hebbe wij nog 5 pleegkinderen met een handicap van autisme mentaal en lichaamlijke handicaps.
ik heb 25 uur poets hulp per week en doe al de verzorging van onze kinderen zelf.
eentje krijgt sondevoeding een in een rolstoel.
ze gaan 2x per jaar met ons op vakantie en ze zijn mijn hele leven kan mij niet voorstellen om er een terug te moeten geven.
toch begrijpen vele mensen ons niet en hebben altijd wel critiek.
het zal mij worst wezen zij zijn gelukkig en wij ook das voor ons belangrijk.
onze eigen kinderen hebben er geen probleem mee en bezien ze als eigen broers en zusjes.
wij zijn een dus een gezin met 11 kinderen en ik geniet er van elke dag op nieuw.
groetjes moeder kloek

eerst zien en dan beoordelen

Berichtdoor eerst zien en dan beoordelen » 07 jan 2007, 13:54

Kijk iedereen kan kritiek geven op die mensen, maar welke KA zou hier een kindje van 6 jaar of meer een kans geven.

Als er te kiezen valt of ginder op straat of hier in een groot gezin met een hart voor kinderen, dan zal de keuze wel vlug gemaakt zijn hoor. Heb de reportage ook gezien en ook gedacht dat ze het precies niet "volgens het boekje van de voorbereidingscursus" deden, maar ze zullen intussen ook wel weten hoe het moet en je kan toch moeilijk over mensen oordelen omdat je tv 15 minuten van hun leven ziet.

Ik wens hun gezinnetje veel voorspoed en geluk.

ook groot gezin

Berichtdoor ook groot gezin » 07 jan 2007, 15:29

bedenk ook beste mensen dat ieder zijn draagkrachten anders zijn.
het is zo gemakkelijk om het slechte direkt eerst te denken of te verkondigen.
ok die mensen zijn anders zijn waarschijnlijk heel ervaren in het groot brengen van kinder.hebben hun hele leven aangepast om daar te kunnen zijn voor die kinderen.
en weten echt wel waar ze mee bezig zijn.
ze offeren tenslotten wel hun tijd en leven en hun hele hebben en houden aan die kinderen op.
als jij dat niet ziet zitten je kunt dit niet aan wil dit nog niet zeggen dat zij dat niet aan kunnen hé.
ik weet uit ervaring dat het speciale mensen zullen zijn ik weet wat het inhoud en wat het van je vraagt om zo voor kinderen op te komen.
zo een ouders wachten niet op complimenten ze doen het gewoon uit hun hart.
en hebben er zelf grote voldoening aan daar ben ik zeker van.
maar zou wel heel fijn zijn als er op zen minst respekt en begrip wordt getoont aan die mensen.
ik wil ze dan ook via deze weg veel succes wensen en vele groeten zenden.
groetjes moederkloek

I&G

Berichtdoor I&G » 07 jan 2007, 17:43

Wij hebben zopas de uitzending bekeken en we hadden beiden een krop in de keel.
We begrijpen die ouders volledig en vinden ook dat dit de essentie van adopteren is. Een kind die nagenoeg geen kansen meer heeft op te nemen in je gezin.
Dit is wat we geleerd hebben in de cursus en dit is altijd blijven hangen bij ons, het heeft ons het juiste gevoel wat we dan ook nastreven zonder hier persoonlijk te worden.
Of je nu één kind hebt of twintig, graag zien doe je ze allemaal en dat voelen die kinderen haarfijn aan.

Deze mensen verdienen een standbeeld en geen bakken kritiek!

els

Berichtdoor els » 07 jan 2007, 19:41

Als ik mijn kinderen zou moeten afstaan, dan zou ik zelf toch liever hebben dat ze in een kleiner gezin terechtkomen...
Zeker in 2007...
Ik kom zelf uit een gezin van 12 kinderen en ik vond dit helemaal geen positieve ervaring, net zo min als mijn broers en zussen...
Wij hadden nochtans erg liefdevolle ouders, maar hun aandacht moest natuurlijk verdeeld worden onder ons alle 12...
Ik zou het niemand aanraden....

@ els

Berichtdoor @ els » 07 jan 2007, 20:40

Daar kan ik volledig inkomen, maar in Leen haar geval, was er totaal geen toekomst meer voor haar, wanneer deze mensen haar niet zouden adopteren, zou ze een vogel voor de kat zijn!!
Dus aan welk gevoel zou je later het liefst terugdenken...aan een gevoel dat je de aandacht van de ouders moest delen in 12?
Of het gegeven, dat er mss geen later is, omdat je idd die vogel voor de kat geworden bent...

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2007, 06:52

laten wij ons allen goed realiseren dat dit meisje niet voor altijd bij haar verzorgster had kunnen blijven, zij niet en alle andere kinderen ook niet...
Eens 16/18 jaar is er geen plaats meer in het weeshuis en worden ze overgeleverd aan zichzelf.
Trachten te overleven.
Het was beter geweest dat VTM een 6tal maanden had gewacht alvorens dit uit te zenden, en zich de moeite had gedaan om 6 maanden later nog s te filmen dan zou je zien hoe vlot de aanpassing wel zou verlopen zijn.
Ok deze kinderen krijgen minder aandacht dan kinderen uit een doorsnee gezin. maar ze hebben ook aandacht voor mekaar. Je kon dit ook op de beelden zien.
En wat je ze in elk geval niet kan nageven is dat het zo'n verwende nesten zijn waar niets mee aan te vangen is............ zoals in zovele gezinnen.
Chapeau familie claessen

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2007, 07:12

Kijk, het is op zich heel nobel om je het lot van kinderen in de derde wereld aan te trekken. Maar als dat de enige reden is voor adoptie (ik ben zelf kandidaat-adoptie-ouder), dan klopt er volgens mij toch niet. Want natuurlijk geef je op die manier een kind meer kansen, kansen die het nooit zou gekregen hebben in het thuisland. Maar met het geld dat je aan adoptie uitgeeft kan je verschillende kinderen ter plaatse meer kansen geven, waardoor ze nog een toekomst hebben. Deze familie heeft nu 9 adoptiekinderen, chapeau daarvoor, hoeveel kinderen kan je met eenzelfde financiele inspanning 'redden' als je lokale projecten ondersteunt (dit is geen opmerking, dit is een vraag)?

@ op julie vraag

Berichtdoor @ op julie vraag » 08 jan 2007, 09:18

Als iedereen weet wat die mensen al gedaan hebben!!!!!! En nog doen voor andere landen .Zullen jullie niet zo reageren!!!! Als al degene doen wat die mensen al gedaan hebben !!Dan stonden er nu twintig kinderen minder op straat .Wij zijn fier op jullie fam claesen

adoptiemeisje

Berichtdoor adoptiemeisje » 08 jan 2007, 09:55

Ik ben ook geadopteerd en haat het als anderen mijn ouders zeggen dat het toch zo schoon is dat ze mij geadopteerd hebben...dat ik anders op straat was terecht gekomen....
Iets wat helaas (te) veel gebeurt!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2007, 13:48

het blijven pro en contra's he.
maar laat deze dan los staan van de familie Claessen.
Zij hoeven hier niet op afgerekend te worden

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2007, 17:08

Het zal altijd iets zijn. Die familie adopteerd volgens sommige teveel kinderen en volgens andere mensen zijn wij egoisten omdat we het bij 1 (adoptie)kindje houden.
Wanneer kan iemand nog goed doen?

Adoptiepapa

Berichtdoor Adoptiepapa » 08 jan 2007, 19:52

Ronny & Linda, Laat je niet op je paard zetten door die paar beunhazen die hier de ervaringsdeskundige komen uithangen. Volgens mij zijn ze gewoon jaloers voor wat jullie al hebben gerealiseerd. Sommigen hebben hiervoor 5 levens nodig!

Als die critici door de sloppen van Addis zouden hebben gelopen en de mensen daar ziet liggen en niet weet of ze nog leven of dood zijn, als je al die jonge meisjes en jongens de straten ziet afschuimen op zoek naar iets eetbaars of een aalmoes, als je zou weten dat kindjes ouder dan 4 à 5 jaar nog maar heel weinig kans hebben om geadopteerd te worden, dan vermoed ik dat men een heel wat positiever beeld zou krijgen van wat deze papa en mama al gerealiseerd hebben!!!

We hopen dat we de moed hebben om in jullie voetsporen te treden!!

Groetjes,
Adoptiepapa

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2007, 22:21

Ik denk ook dat de negatieve reacties voortkomen uit jaloezie. De ka hier worden gescreend voor 1 kindje en zitten op het puntje van hun stoel te wachten of ze wel goedgekeurd worden, dan moeten ze het geld om alles te kunnen betalen nog bijeen schrapen en dan zien ze op tv een koppel dat adopteerd alsof het niets is, frustrerend hé ;)
Iedereen zal het er wel over eens zijn dat het niet om een doorsnee gezin gaat, vergelijken hoeft dus helemaal niet. Er zijn nu eenmaal mensen die de wereld willen proberen te redden en dit doen met al hun mogelijkheden.
Fijn dat jullie deze kinderen een kans geven!
S

aan adoptiemeisje

Berichtdoor aan adoptiemeisje » 08 jan 2007, 22:32

Als mensen ons zeggen dat onze adoptiedochter met haar gat in de boter gevallen is bij ons, dan antwoord ik steevast dat WIJ met ons gat in de boter gevallen zijn, en ja, dan zien ze hun domme opmerking wel in.
Het is daarom niet slecht bedoeld hoor, is eerder uit onwetendheid.

een (egoistische) mama

Berichtdoor een (egoistische) mama » 09 jan 2007, 07:42

een kinderwens (onder welke vorm dan ook), is volgens mij in aanvang altijd een egoistische wens.
je denkt dat je zelf, je partner, je gezin, gelukkiger, completer zullen zijn met (nog) een kindje erbij.
als je vanuit dit standpunt vertrekt, zal je ook nooit dankbaarheid verlangen, van om het even welk kind, omdat het in jou gezin is mogen opgroeien. (ook al kan je als ouder in het algemeen soms wel eens verlangen naar dankbaarheid van je kinderen, maar dan wel gewoon voor hetgeen je dag in dag uit voor hen probeert te doen, en niet omwille van de beslissing die je ooit voor hen hebt genomen om hen in je gezin te laten komen, op welke manier dan ook)
in deze context heb ik het dan ook heel moeilijk met het feit dat heel wat mensen lijken te denken dat je als ado-ouders kindjes hebt 'gered'.
bij buitenstaanders kan je dit nog als onwetendheid omschrijven, maar ook binnen de adoptiewereld, bij kandidaatadoptieouders en adoptieouders hoor ik dit in één of andere vorm maar al te veel verkondigen, en hier zouden onwetendheid geen excuus mogen zijn.....
en, zoals je niet tegen je biokids zegt: wat een geluk dat wij je op de wereld hebben gezet, want wie weet anders was je misschien terecht gekomen bij een aan drugs verslaafde vader en een aan alcohol verslaafde moeder en wat had er dan van jou terechtgekomen
zo zeg je niet tegen (of over) een adokind wat een geluk dat je geadopteerd bent want anders had je in het land van herkomst geen toekomst meer, want ook hier is de toekomst van een adoptiekind niet gegarandeerd rooskleurig ....

Terug naar “Andere onderwerpen”