foster plan?

line

foster plan?

Berichtdoor line » 03 jan 2007, 15:45

Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar kent er iemand een organisatie (zoals plan international) waarbij je een kindje financieel steunt?
Ik ken er natuurlijk ook wel, maar dan hoor ik van sommige mensen: je gaat dat toch niet doen zeker? Die kindjes zien maar de helft van wat jij stort.
Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee?

Gast

RE: foster plan?

Berichtdoor Gast » 03 jan 2007, 16:09

www.morningtears.com

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2007, 16:30

Heb ook jaren via plan international geld gestort, uiteindelijk komt dit een hele gemeenschap ten goede; het geld wordt bv. gebruikt voor gemeenschappelijk sanitair of schoolinfrastructuur.
De vzw Finado heeft ook financiële adopties: www.finado.be

T.

Berichtdoor T. » 03 jan 2007, 19:47

www.childsoldiers.net
Sponsoring van ex-kindsoldaatjes, een héél mooi initiatief !

K

Berichtdoor K » 04 jan 2007, 08:16

Wij doen het gewoon via Plan International en hebben ondertussen een heel leuk contact ook met het gezin. Eigenlijk steunen we de hele gemeenschap waarin ze leven maar het is ook bijzonder leuk om contact te hebben met 1 gezin uit die gemeenschap.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2007, 08:50

Vooroordelen bestaan er altijd he.
Als je niets doet komt er geen geld ter plaatse. Nu is het wel zo dat een grote organisatie enorm veel geld nodig heeft voor deze organisatie draaiende te houden. Zo herinner ik me dat, ten tijde van de Tsunami de vliegtuigen naar Sri lanka in bussinessklass overvol zaten met hulpverleners van artsen zonder grensen aan "niet" gesponsorde ticketprijzen. Ik zat even snel te rekenen. Moesten deze mensen in eco-klasse reizen (20 tickets à 2000¿) en het geld ginds besteed hebben.... Maar ja, zo kan je tot in het oneindige bezig blijven he.
Bestond de organisatie niet dan was het vliegtuig leeg geweest he...
Ik raad je aan om eens te gaan kijken bij finado zoals hierboven reeds vermeld.
Zij gebruiken heel erg weinig voor servicekosten en het meerendeel van het geld gaat daadwerkelijk naar de projecten en kinderen ter plaatse.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2007, 11:47

De vreugdezaaiers , zij doen dit al meer dan 40 jaar en het geld komt echt bij de kinderen terecht . Deze organisatie is echt goed .
Wij hebben al veel sponserkindren gehad en je krijgt heel regelmatig een foto en briefje.Gewoon doen!!!!!!!!!!!

09 236 43 98

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2007, 16:45

Ik stortte bij Plan International, maar heb dit ondertussen opgezegd.
Door fouten in domiciliëringen en dergelijke gingen er plots mega-bedragen van onze rekening. Nu wou ik graag wat sponsoren, maar dit was er echt over.
Uiteindelijk contact opgenomen met hen, en men vertelde me doodleuk dat dat niet van hen was, terwijl 't wél op onze uittreksels stond.
Na veel vragen en klagen gingen ze 't eens nakijken, maar ze geloofden toch niet dat er iets mis was.
Uiteindelijk alles wel weer in orde gekomen, maar mijn vertrouwen was geschonden.

We zijn geen grootverdieners, en onze rekeningen moeten ook tijdig betaald geraken. Nu, dit gebeurt overl wel hoor, ik wil absoluut niet bedoelen dat 't een slecht idee is hé.

Wat ook een optie is: in de zomervakantie kan je een kindje uit Tsjernobyl bij jouw uitnodigen op vakantie. Dat vind ik ook wel een leuk idee, zou 't zelf ook willen doen, maar ik weet niet zeker of ik het praktisch georganiseerd krijg. Die kindjes kun je dan ook wel 'sponsoren', + ze komen elk jaar terug, dus je bouwt er ook een band mee op.

Terug naar “Andere onderwerpen”