NIEUW REGELS OVER adoptie van China

Lan

NIEUW REGELS OVER adoptie van China

Berichtdoor Lan » 03 jan 2007, 14:52

hallo
Ik heb op Chinese website gelezen -een interview met de baas van CCAA over nieuwe regels.
allemaal dezelfde als vroeger.eentje is veranderd---hoe beter je conditie is, hoe snel je het kindje kan halen!
is dat duidelijk?

groetjes
Lan

T.

RE: NIEUW REGELS OVER adoptie van China

Berichtdoor T. » 03 jan 2007, 18:30

Euh ... niet echt nee ! Wat bedoel je nu precies ?

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2007, 19:33

<

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2007, 10:54

dat bedenkt, als andere mensen jongere dan je;meer geld dan je;blabla...
jullie dossier worden uitgestuurd dezelfde moment,misschien moet zij 12 maanden wachten en je 18...

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2007, 11:59

want een onzin, ccaa werkt nog altijd per lid

wat is jouw bedoeling

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2007, 20:14

je bent niet vriendelijk en naiiiiiiiiiiiiiiiiiiieffffffffff.dat is echt wat CCAA bedenkt.
hoe beter familie conditie je heeft, hoe vroeger je kindje krijgt!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2007, 20:53

Als je daar zo van overtuigd bent, kan je misschien beter wat meer uitleg geven .. door het gewoon te blijven herhalen, snapt niemand wat je juist bedoelt volgens mij ..

Dus misschien zou wat meer info ons meer helpen dan steeds hetzelfde te zeggen ..

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2007, 21:20

China heeft de regels voor adoptieouders verstrengd (selectie aan de poort), maar de toewijzingen gebeuren altijd via het LID-nummer. Mensen met een betere conditie worden NIET voorgetrokken als men eenmaal op ene wachtlijst staat.
En normaal ben ik echt niet degene die commentaar geeft op krom taalgebruik, maar bij dit topic loopt het toch echt de spuigaten uit, de helft van de berichten zijn gewoon niet te gebruiken door het taalgebruik.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2007, 15:37

dat krom nederlands dat moet je begrijpen hé, het is een Chinees dat schrijft

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2007, 18:12

Ik begrijp jullie niet.Mijn taal is niet goed maar mijn bedoeling is echt goed en vriendelijk?voor de adoptie regels veranderd echt iets , zo noem ze 'priority' regel.als er een kindje beschickbaar is; 10 familie aan het wachten; de best familie die kindje krijgen.straks ga ik de artikel hier zetten(officiele) ,proberen iemands je kunnen helpen dan weet je wat ik heb gezegd waar is.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2007, 19:53

Hey mensen, Lan heeft echt de beste bedoelingen hoor. Haar Nederlands mag dan niet perfect zijn maar ze probeert te verwoorden wat ze uit het Chinese interview te weten is gekomen.
Dat ze dus vanaf nu niet gaan matchen volgen LID maar dat ze voor elk kind individueel de 'beste ouders' gaan zoeken. Dus wanneer je volgens hen perfect gezond bent of misschien financieel er goed voor staat, je vlugger een kind gaat toegewezen krijgen.
Geen idee of het waar is maar het lijkt me jammergenoeg toch niet echt uit de lucht gegrepen ook niet...

T.

Berichtdoor T. » 05 jan 2007, 21:07

Ik heb ook op een Nederlandse website gelezen dat de nieuwe criteria niet noodzakelijk bedoeld zijn om mensen 100% uit te sluiten ; eerder om eerst de perfecte kandidaten (in hun ogen dan) een kindje toe te wijzen en de andere langer te laten wachten. Dit zou idd wel eens kunnen overeenstemmen met wat Lan hier probeert te zeggen ... .

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2007, 21:15

Als ik het goed begrepen heb, gaan ze nog wel werken volgens LID's maar zijn de uitsluitingen niet echt definitief. Bijvoorbeeld .. in hun nieuwe regels zeggen ze dat alleenstaanden niet meer kunnen adopteren. In eerste instantie zal dit ook zo zijn tenzij de lijst met "perfecte" ouders te kort wordt om nog kinderen toe te wijzen. Dus inderdaad eerst de perfecte koppels met het juiste BMI en een groot fortuin en dan pas de minder perfecte koppels (in hun ogen dan he). Maar zolang je voldoet aan hun nieuwe criteria, gaat het volgens mij nog wel volgens LID .. Of ben ik nu helemaal verkeerd?

Lan, bedankt trouwens om ons te willen helpen.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2007, 21:24

kunNEN alleenstaanden dan wel nog adopteren uit china na de anderen? ik hoop van wel

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2007, 23:21

Als het al zo is, vrees ik wel dat "na de anderen" wel eens héél lang zou kunnen duren ...

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 09:58

Ja want vergeet niet dat de vraag naar Chinese kindjes enorm is, en dat Amerikanen het meeste geld voor betalen (om het zo oneerbiedig uit te drukken). Wat BMI betreft staan ze natuurlijk een streep achter...

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 11:45

Maar de BMI-grens is 40 en dat is al héél wat hoor!

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 13:26

ja, bmi 40 is inderdaad heel wat voor een vrouw van 170 cm heeft dat tot gevolg dat ze hoeveel mag wegen?

en inderdaad het klopt : eerste de perfekt en dan de rest
nu is er ook een quota voor singles 8% van de dossiers, eigenlijk komt het dan een beetje op hetzelfde neer, eerst een groep perfekten en dan al de rest dossier per dossier bekijken

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 13:27

http://www.rodedraad.com/downloads/CCAA_Changes.pdf

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 13:30

de vraag zal toch verminderden, mensen die niet aan de condities voldoen en dat is 41% volgens sommige statistieken, worden afgeschrikt, alleen enkelen die echt willen zullen doorzetten en wachten.
de andere wachttijd voor mensen die aan de condities voldoen zal dan weer verkorten

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 14:16

Als je als vrouw van 1m70 115kg weegt, kom je nog net in aanmerking want dan heb je een BMI van 39,8. Je kan het uitrekenen op de website van de weight watchers :)

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2007, 15:25

Lan, wat vertelde de directeur nu juist?

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2007, 13:41

...
... 2005年10月12日   ...
【字体:大 中 小】

...

...
...
...
...
...