vietnam

vietnam

vietnam

Berichtdoor vietnam » 18 dec 2006, 06:50

hallo,

nu het volgend jaar een verkiezingsjaar is, is het niet de moment om wat politieke druk uit te oefenen om vietnam open te krijgen ???

Gast

RE: vietnam

Berichtdoor Gast » 18 dec 2006, 08:09

Dat zou velen onder ons een serieuze stap vooruit kunnen helpen. Maar hoe begin je daar in godsnaam aan??

Gast

Berichtdoor Gast » 18 dec 2006, 08:19

onmogelijk!

Gast

Berichtdoor Gast » 19 dec 2006, 06:45

waarom ?

Gast

Berichtdoor Gast » 20 dec 2006, 18:29

Wat zijn eigenlijk de eisen die er aan de KA gesteld worden bij adoptie uit Vietnam (daarbij bedoel ik leeftijd, eigen bio-kinderen, getrouwd zijn, hoeveel jaar, enz..)

Merci

Gast

Berichtdoor Gast » 21 dec 2006, 09:37

HEEL ERG WEINIG EISEN.
Vietnam doet nergens moeilijk over.
Wallonie weer wel

Gast

Berichtdoor Gast » 21 dec 2006, 21:20

Hoi hierboven,

wat bedoelt u met wallonië wel?

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2006, 11:29

Vietnam is totaal gesloten hier in Belgïe !!! Zowel in Vl dan in Wallönie ! En er ziet niet naar uit dat dit land in de toekomst terug open gaat.Wees realistish,informeert voor dat je zulke uitspraken uitvoert

T.

Berichtdoor T. » 27 dec 2006, 18:50

Misschien een hele domme vraag, maar dat gebeurt hier wel eens meer op zappy ;-); dus ik stel ze toch.
Waarom lukt het wel om zelfstandig te adopteren uit Vietnam (zie eerder topic) en kan een adoptiedienst het niet klaar krijgen om het kanaal open te krijgen ?

DVH

Berichtdoor DVH » 28 dec 2006, 09:48

Adopties uit Vietnam zowel via een dienst als zelfstandig kunnen momenteel NIET!!! Zoals reeds meermaals aangehaald op zappy ligt het probleem bij de ratificatieprocedure van de bilaterale conventie die België en Vietnam in maart hebben ondertekend. Het billateraal akkoord werd destijds (2005) afgesloten met de gemeenschappen en niet federaal omdat in maart 2005 adopties louter een aangelegenheid waren van de gemeenschappen. Met de wetswijziging inzake adopties pett 01.09.2005 worden adopties federaal geregeld en nu maakt de federale overheid een probleem van de bilaterale conventie. Volgens hen kan het NIET dat de gemeenschappen die conventie hebben ondertekend. Sinds maanden (april-mei 2006) zoekt men naar een oplossing, maar zoals je van een land als België kan verwachten wordt alles wat met adoptie te maken heeft op de lange baan geschoven.

Ik voel heel erg mee met koppels die nu een procedure opstarten of midden in een procedure zitten. Wij hebben het geluk dat we al 2 adoptiekindjes hebben en ik kan jullie verzekeren dat de procedure voor de wetswijzigingen van 2005 veel vlotter verliepen dan nu. Ik kan mij NIET van de indruk ontdoen de onze politici liever GEEN adoptiekindjes in België willen.

@10:48

Berichtdoor @10:48 » 28 dec 2006, 11:21

Heel goed samengevat! En toch,zijn er mensen die niet willen de waarheid zien.Of niet willen begrijpen,of nog erger die alles beter weten.Van alles vertellen,of zeggen,VOOR dat ze inlichtingen nemen bij alle de officielen instanties die bezig zijn met adoptie. En de verhalen van kennissen,of vrienden zijn meestal onrecht.
Als men zeg dat vanaf NU de TOTAAL proceduur voor een adoptie in China 3 jaren zal duren,niemand geloof het,en toch,zo zal het gebeuren....en ja VIETNAM is helemaal gesloten !!!

katleen

Berichtdoor katleen » 29 dec 2006, 22:09

Wij hebben reeds geruime tijd een derde beginseltoestemming en willen graag opnieuw adopteren uit Vietnam. Wij hebben regelmatig telefonisch contact met het ministerie van Vervotte, maar er komt echt geen schot in de zaak. Wij willen graag druk uitoefenen, maar hoe???

katleen

Berichtdoor katleen » 29 dec 2006, 22:11

wij willen graag politieke druk uitoefenen, maar hoe ???

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2006, 09:56

t'ja Katleen , wij hadden ook heel graag voor Vietnam gegaan , wij hebben de moed ondertussen opgegeven ... weten ook niet wat we kunnen doen .
Groetjes

K.

Berichtdoor K. » 30 dec 2006, 11:42

Wij staan nog maar heel aan het begin van ons adoptie-avontuur maar zijn heel erg geïnteresseerd in Vietnam. Zoals de meesten onder jullie hebben ook wij geen flauw idee hoe we ergens druk kunnen zetten ofzo ..

DVH

Berichtdoor DVH » 30 dec 2006, 12:23

Katleen,

Ook wij hebben van augustus 2005 een beginseltoestemming voor een derde adoptie en hopen (of hadden gehoopt) om een kindje uit Vietnam te adopteren, maar zoals de kaarten nu liggen is die kans heel klein zoniet onbestaande. Soms denken we onze adoptieplannen voor een derde kindje gewoon op te bergen en verder te dromen van een derde kindje maar we vrezen dat deze beslissing ons leven lang zal achtervolgen. Soms hebben wij het gevoel dat de Belgische staat ons het geluk op een derde kindje ontneemt. Ik wil toch duidelijk stellen dat indien je je gedachten op een bepaald land zet je zomaar niet van vandaag op morgen kiest voor een ander land. Wij kiezen voor een land omdat je toch ergens een voeling hebt met dat land (en in ons geval is die voeling heel sterk aanwezig omdat we al een kindje uit Vietnam hebben.

Politieke druk uitoefenen zou kunnen helpen maar ik denk dat omwille van de verkiezingen in 2007 ons politiek klimaat niet vlug geneigd zal zijn om hier om korte termijn verandering in te brengen.

Wij hadden toch gehoopt dat 2007 een nieuw begin kon zijn voor het kanaal Vietnam, maar helaas zien we het niet erg rooskleurig.

Als je eens van gedachten wil wisselen laat het dan weten, dan bezorg ik je on e-mail adres of telefoonnummer.

Alvast onze beste wensen voor 2007

katleen

Berichtdoor katleen » 24 jan 2007, 21:04

hallo dvh,
wij willen graag politieke druk uitoefenen, wij hebben dit reeds geprobeerd via ROH, maar hebben daar toen geen antwoord op gekregen. Als ik naar het kabinet van Vervotte bel en met Katrien Verhegge spreek, krijg ik altijd de boodschap dat ik over een maand nog eens moet terugbellen, maar men is er heel hard mee bezig, veel vergaderingen en bijeenkomsten, allemaal in het kader van het akkoord tussen Vietnam en België. Ik geloof er eerlijk gezegd allemaal niets meer van, ik vraag me alleen af waarom ze het probleem niet willen oplossen. Ik ga binnenkort nog eens naar het kabinet van Vervotte bellen. Ik hou jullie op de hoogte.

katleen

Berichtdoor katleen » 24 jan 2007, 21:10

beste dvh,
wij willen ook heel graag iets doen. Nu bel ik elke maand naar het kabinet Vervotte. Volgens Katrien Verhegge is men er heel hard mee bezig, veel vergaderingen en bijeenkomsten, maar tot op heden geen resultaat. Ik krijg telkens de boodschap dat ik volgende maand nog eens moet terugbellen. Ik geloof er eerlijk gezegd niets meer van. Ik vraag me wel af waarom en/of wie dit akkoord wil saboteren. Ik ga binnenkort nog eens contact opnemen met het kabinet.
groeten

Sam

Berichtdoor Sam » 01 feb 2007, 18:42

Als Vietnam terug open zou komen, kan je er dan als alleenstaande adopteren?
En wat zijn de andere eisen?

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 19:31

Hallo, Vietnam GAAT NIET OPEN.

katleen

Berichtdoor katleen » 01 feb 2007, 22:14

Vietnam gaat inderdaad dit jaar niet terug open. Het ministerie van justitie - het dossier is verhuisd van kabinet Vervotte naar justitie - gokt op midden 2008.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 22:32

"gokt op .." .. dat zegt ook genoeg .. niet?

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 22:54

Aan de verzender van 'Hallo, Vietnam gaat niet open'.
Kan het wat beleefder, ja?

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 07:47

Nee, dat gaat niet.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 09:03

kan er iemand nog eens uitleggen wat juist het probleem is met Vietnam
Ik weet dat het iets te maken heeft met verschil tussen Vlaanderen en Walonië, maar wat juist ??

bedankt

Terug naar “Andere onderwerpen”