wachttijden China

Gast

wachttijden China

Berichtdoor Gast » 04 dec 2006, 15:38

Zijn er nog mensen die binnenkort aan de beurt zijn, wij hebben een lid van eind oktober. Enig idee of het klopt dat de wachttijden nog uitlopen?

Gast

RE: wachttijden China

Berichtdoor Gast » 04 dec 2006, 15:41

Niemand heeft een idee hoe lang de wachttijden nog zullen uitlopen of terug verkorten. Ik denk dat de wachttijd nu 15 maanden is maar ze blijven met 14 dagen toewijzen (dus niet zo veel).

Gast

Berichtdoor Gast » 04 dec 2006, 15:52

Wat zegt jullie adoptiebureau? Kunnen zij niet wat info geven?
Werkt China ook met een wachtlijst? Wij zijn nog maar pas ingeschreven bij Kind en gezin.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 dec 2006, 15:57

Wat doet China tijdens de olympische spelen in 2008? Sluiten zij dan ? Als je nu inschrijft dan zal het toch pas ten vroegste voor 2008 zijn, niet?

ll

Berichtdoor ll » 04 dec 2006, 17:00

Ik heb ergens gelezen dat net voor het einde van het jaar nog toewijzingen verwacht worden. Vanaf 1 december telt zogezegd het nieuwe jaar voor het CCAA dus misschien dat ze vanaf nu terug per volle maanden kunnen toewijzen.

amarna

Berichtdoor amarna » 04 dec 2006, 17:16

Heeft er iemand meer info over de wachttijden gekregen van Amarna. Horizon (website) zegt 14 maanden en meer.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 dec 2006, 17:38

Is dit geen Waals adoptiebureau. Kan men hier nog aanmelden?

elise

Berichtdoor elise » 04 dec 2006, 18:05

Website horizon zegt geen 14 maanden, maar wel 20 maanden!

Cindy

Berichtdoor Cindy » 04 dec 2006, 18:20

Er staat wel 14 maanden. Omdat je normaal met je wachtijd begint te tellen vanfafje LID. De 20 maanden is met je samenstelling van het dossier en vertaling en wachtijd tussen toewijzing en afreis inbegrepen.

Als er in China over een wachttijd wordt geproken is het altijd gerekend vanaf je LID(logindatum) omdat dit hetzelfde is voor alle landen.

En ja, de wachtijden blijven maar opplopen. Als ze zo verder doen(per halve maand toewijzen) dan ziet het er helemaal niet goed uit en zullen we vlug over de 24 maanden gaan.

Groetjes
LID 31/8/06

Els1

Berichtdoor Els1 » 04 dec 2006, 18:53

Wij adopteren voor de 2e keer via Amarna (LID27/2/06) en ik heb begin oktober nog eens gebeld om te horen wat zij te vertellen hadden.
Wel, zij gaan ervan uit dat de wachttijd in 2007 nog verder zal stijgen maar durven niet te voorspellen in welke mate. Volgens mij weten ze dat ook niet, hangt af van het aantal ingelogde dossiers en adoptabele kinderen.
Ze zeiden dat we er rekening mee moeten houden dat we nog een hele tijd zullen moeten wachten en dat het onwaarschijnlijk is, zoals het nu gaat, dat we nog voor de zomer van 2007 een voorstel krijgen.
Zelf reken ik tenvroegste op een voorstel in september. Liefst vroeger natuurlijk maar we blijven realistisch: het gaat momenteel niet bepaald in een sneltempo vooruit hé!

Wachtende lid 10/10/05

Berichtdoor Wachtende lid 10/10/05 » 05 dec 2006, 12:47

Wij zijn bij Amarna in hun volgende groep voor toewijzingen.
Ze hebben mij enkele weken geleden telefonisch dit bevestigd, maar ze zeiden er tegelijkertijd ook bij dat ze niet weten wanneer de toewijzing er zal zijn, wij hopen op eind december, maar het zal eerder eind januari worden vrees ik.
Ze hebben er dus totaal geen idee van hoe lang het nog zou duren, ze zeiden me wel van regelmatig hun telefonisch te contacteren moesten ze iets weten, dan zouden ze het ons zeggen, dus binnenkort neem ik nog eens contact met hun op.
Volgens de rumorqueen zouden er in september minder dossiers ingelogd zijn, dus het kan wel zijn dat er deze maand meer dan 14 dagen gematched zal worden, maar dit blijven ook geruchten.
Het is wel zo dat het meer dan een maand geduurd heeft vooralleer ons dossier ingelogd werd.

Gast

Berichtdoor Gast » 06 dec 2006, 11:58

.

Els1

Berichtdoor Els1 » 06 dec 2006, 13:40

Bij ons heeft het ook een maand geduurd: DNC 30/01 en LID 27/2. Niks aan te doen helaas.
Hopelijk zijn jullie er volgende keer bij!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 dec 2006, 11:36

Tja......wachttijden.Niet plezant om te horen dat die oplopen...Wie had ooit gezegd dat de wachttijden zouden oplopen tot 20 maanden en meer?Die persoon werd uitgelachen en grof behandeld....Jullie zien wel dat wat hij toen gezegd heeft de realiteit is geworden.
Laat ons maar hopen dat maar tijdelijk is.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 dec 2006, 12:30

up

Gast

Berichtdoor Gast » 15 dec 2006, 21:38

Bevestigd door onze OAA.Wachttijden voor China gaan oplopen tot 2 jaren. Dixit de CCAA.
Wachttijden tussen opsturen van dossiers en LID 30 dagen.
Wie zijn dossier is niet LID op 1 mei 2007 en 50 j.oud is,geweigerd!
Geen quotas.
Directies van de franse OAA hebben rond tafel gezeten om alle de informaties van de CCA te bespreken....Ik weet niets van de VL kant.
Iemand info's over dit ?

Gast

Berichtdoor Gast » 16 dec 2006, 08:26

ach mensen, zie het zo, ooit zal je je kindje in de armen kunnen nemen.
Ik weet dat dit makkelijk gezegt is als je zo lang moet wachten. en als je denkt dat het een tijdje terug op 6 maanden afgerond was.
maar als je ziet hoe het in Nederland is:

18 maanden tot voorbereidingscursus
5 maanden evaluatie
meteen beginseltoestemming en 99% meteen positief!!!
Daarna een jaar wachten tot intake
en dan de procedure in het land van 1.5 tot 2 jaar wachten

Dan moeten wij nog niet klagen vind ik zo, en ik weet waarover ik spreek, wij staan ook op de wachtlijst voor China. Het is gewoon niet anders. Je kan toch maar enkel je hart volgen als het om je kindje gaat? Ze zijn het toch waard om een jaartje langer op te wachten.

Gast

Berichtdoor Gast » 16 dec 2006, 08:34

Het is niet omdat het in een ander land mank loopt dat het hier ook zo mag gaan. Het kan allemaal sneller. Adoptieouders zijn een makkelijke groep: ze zouden met alles akkoord zijn om een kindje te krijgen en als het kind na alle procedurens er eenmaal is, klagen ze niet meer. Op die manier kan je nooit echt iets veranderen.
Als je trouwens meer dan 1 kindje wil adopteren tellen al die jaren zeker mee!

adoptiepapa

Berichtdoor adoptiepapa » 27 dec 2006, 06:45

De site van de CCAA ligt weer stil zou dit weer een voorteken zijn dat ze vandaag weer word aangepast, en de volgende toewijzingen er aan komen. Laat ons hopen op een inhaal beweging. Zou een laat kerst geschenk zijn voor de mensen die een toewijzing gaan krijgen.

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2006, 10:50

De site is terug online en helaas staat er geen nieuwe datum op ..

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2006, 11:23

Een nieuwe beslissing van de CCAA. Het zou kunnen dat de " processing system " gaat verdewenen. Site van de CCAA is overbelast rond de periode van de toewijzingen....Dus,dat wil zeggen dat wij zullen niets meer weten over de review room,en de fameus maar o zo belangrijk datum van de cut off...
Laat ons hopen dat dit niet het geval is...!!

ook wachtende

Berichtdoor ook wachtende » 27 dec 2006, 18:27

dan zullen misschien de adoptiediensten hun verantwoordelijkheid opnemen en de wachtende ouders minstens maandelijks contacteren om hen op de hoogte te brengen van de stand van zaken en begeleiden van deze onzekere situatie waarbij de eindmeet steeds verder wordt gelegd... Dat is toch niet niets, al dat wachten in onzekerheid!

aan hierboven

Berichtdoor aan hierboven » 28 dec 2006, 11:23

Dromen mogen wij altijd...het is niet( spijtig genoeg ) altijd het geval.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 jan 2007, 22:09

It is now 15 months later and they have referred up to September 8, 2005. In fifteen months (457 days) they have referred 5.8 months.

If they refer up to September 29th (that¿s still an if at this point but it¿s my current best guess) on the 3rd then in 15 months they will have referred 6 months and 14 days, or a total of 198 days.

457 / 198 is 2.3

That means it has taken an average of 2.3 calendar months to get through each LID month since the slowdown began. Some have been more, some have been less, but that has been the average.

What can we hope for 2007? I think you have to figure out how much time is left between September 29th and your LID date, and then multiply that number by 2.3. If the CCAA is farther than 2 months away from your LID then multiply the time between 9/29/05 and your LID by 2.3 and that is probably a good indicator of how much longer you have to wait. (If you are closer than 2 months an average probably isn¿t going to help you much, we¿ll need to look at the poll data.)

T.

Berichtdoor T. » 01 jan 2007, 22:28

Sorry, maar voor mij is dit allemaal ... Chinees !!
Kan iemand me zeggen ; als mijn dossier in april 2007 ingelogd wordt in China (LID noemen ze dat denk ik ?) wanneer ik een toewijzing zou kunnen krijgen voor een kindje rekening houdend met het tempo dat er momenteel wordt toegewezen ?!
Graag een serieus antwoord en alvast bedankt !

Terug naar “Andere onderwerpen”