Waar info zoeken over zelfstandige adoptie

DVH

RE: Waar info zoeken over zelfstandige adoptie

Berichtdoor DVH » 22 feb 2007, 08:05

Adoptiedienst Horizon zou op korte termijn starten met het kanaal Nepal (ze hebben blijkbaar al een kanaalonderzoek achter de rug). Je kan best eens met Horizon bellen voor meer inlichtingen.

Gast

Berichtdoor Gast » 22 feb 2007, 13:58

Als dat zo is ... dat zou een droom zijn die uitkomt!!!!
Bedankt, ik zal zeker eens contact nemen met Horizon.

Helaas wonen we in Vlaanderen dus een brusselse of waalse adoptiedienst zal niet gaan :o(

DVH :) echt, als jouw bewering klopt :) ... zou echt fantastisch zijn :)

Gast

Berichtdoor Gast » 22 feb 2007, 14:58

laat je even iets weten als je horizon gecontacteerd hebt?
wij hebben namelijk ook intresse

DVH

Berichtdoor DVH » 23 feb 2007, 08:00

Zoals ik al zei zou Adoptiedienst Horizon starten met het kanaal Nepal (uiteraard eerst één of meerdere proefdossiers gevolgd door een evaluatie). Horizon zit in Beveren-Waas, dus als je woont in het Vlaanderen zou je hier terecht kunnen. Ik kan alleen maar zeggen: informeer eens om te horen hoever ze staan en wat de verwachtingen zijn. Vragen kost niks.

Gast

Berichtdoor Gast » 23 feb 2007, 08:35

Ik heb dit ook gehoord ivm Horizon en Nepal. De gemiddelde leeftijd van de kinderen zou wel tussen 3 en 4 jaar liggen. Ik vrees dat heel veel kandidaat-adoptieouders hierdoor afvallen ....

Gast

Berichtdoor Gast » 23 feb 2007, 09:10

En dan ook weer ideaal voor anderen....

dezelfde als 9u35

Berichtdoor dezelfde als 9u35 » 23 feb 2007, 11:34

@ hierboven: klopt :) en gelukkig maar he :D

Gast

Berichtdoor Gast » 25 feb 2007, 16:40

Hallo allemaal,
wij zijn ook aan het kijken om een kindje te adopteren, en ook onze voorkeur gaat uit naar Nepal.
Morgen neem ik zeker contact op met Horizon, en met de Nepalese ambassade.
Maar indien Horizon niet doorgaat, en het enkel via zelfstandige adoptie kan, waarom werken we niet samen met enkel KA's? Samen sta je sterk...

Gast

Berichtdoor Gast » 25 feb 2007, 18:10

Laat je morgen iets weten als je contact hebt gehad met Horizon. Ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen en het haalt niet uit om morgen met z'n allen te bellen he :)

V

Berichtdoor V » 25 feb 2007, 19:32

Ik heb binnenkort mijn vonnis op zak en ben sinds het begin van plan om uit Nepal te adopteren, zelfstandig dan.
Wat hier enkele berichten geleden stond dat dit niet meer mogelijk zou zijn klopt niet helemaal: de wet zou wel veranderd worden en misschien zou zelfstandige adoptie dan niet meer toegelaten zijn maar zeker is dit nog lang niet! Het is natuurlijk ook niet gezegd dat mijn kanaalonderzoek zou goedgekeurd worden!
Het is wel zo dat Frankrijk vanaf 01/02/07 alle zelfstandige adopties heeft opgeschort omdat er inderdaad wanpraktijken aan het licht zijn gekomen, maar dit enkel uit 2 gekende weeshuizen!
Ik weet dat ook HKM een kanaalonderzoek zou willen opstarten maar dat ze hiervoor een week geleden nog geen toestemming hadden van K&G.
En ik vind het ook wel een mooi idee om ons samen in te zetten en alles proberen te doen om adoptie uit Nepal vanuit Vlaanderen mogelijk te maken!

Laat ons zeker iets weten hoe ver Horizn staat!

V.

LH

Berichtdoor LH » 25 feb 2007, 19:42

Na, alweer :-) heel veel surfen op t net zijn we te weten gekomen dat je voor Nepal een aantal jaren gehuwd moet zijn. We komen dus niet in aanmerken :-(
Maar ik neem sowiso contact op morgen met horizon, en ik laat jullie weten hoe ver het staat met nepal...
Kan er iemand zeggen welke voorwaarden er gelden in vietnam aangaande huwelijk, leeftijd ed, want ik kan het maar niet terugvinden...

LH

Berichtdoor LH » 26 feb 2007, 08:26

Horizon is inderdaad bezig, in een eerste fase, samen te werken met Nepal. De coördinator was vandaag echter niet aanwezig. Iemand moet morgen nog maar eens terugbellen. Wijzelf komen niet in aanmerking: je moet 4 jaar gehuwd zijn en beide minstens 30 jaar.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 feb 2007, 10:38

Hey LH,
weet niet of jij dat bent die me al gemaild heeft maar wil je me even de naam van de coördinator doorsturen?
Wij komen wel in aanmerking volgens die criteria dus ik zou er zeker wel wat meer info over willen.
mail me op adoptiemail@gmail.com
groetjes!

LH

Berichtdoor LH » 26 feb 2007, 11:58

Yep, dat was ik inderdaad. De naam van de coördinator heb ik niet, maar je belt maar gewoon naar het gewone nummer van Horizon (03/775.91.92). Veel succes!

Gast

Berichtdoor Gast » 06 mar 2007, 18:32

up.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mar 2007, 22:10

Heeft er al iemand zelfstandige adoptie aangedurfd na september 2005 ?

A'tje

Berichtdoor A'tje » 16 mar 2007, 07:58

Weet iemand of zelfstandige adoptie in Nigeria mogelijk is??
Alvast bedankt!

Gast

Berichtdoor Gast » 16 mar 2007, 09:28

Bel naar de ambassade, en naar kind&gezin, en vraag het....

Dana1

Berichtdoor Dana1 » 18 mar 2007, 18:12

Ook wij zijn van plan om zelfstandig teadopteren uit mijn echtgenoots thuisland Cameroun, heeft iemand enige ervaring hiermee?

Adoptie Afrika

Berichtdoor Adoptie Afrika » 20 apr 2007, 21:48

Beste Si,

hopelijk lees je hier nog, wij zijn ook bezig met zelfstandige adoptie, zelf heb ik er 10jaar gewoond. Misschien kunnen we elkaar helpen. Als je wil kan je mailen naar: adoptieafrika@hotmail.com .

Groetjes

Trui

Berichtdoor Trui » 22 apr 2007, 19:16

Als jullie info hebben over zelfstandige adoptie uit Nepal, mogen julllie de info hier zeker en vast opzetten. Wij willen eventueel ook adopteren vanuit Nepal?
Heeft er iemand een idee wat de kost is, als je zelfstandig adopteerd??

Dank je
Geertrui

@ Trui

Berichtdoor @ Trui » 22 apr 2007, 19:42

Ik weet niet of het voor jullie interessant is, maar Horizon is momenteel bezig met proefdossiers in Nepal.

Si

Berichtdoor Si » 22 apr 2007, 20:55

@ Adoptie Afrika,

Zijn jullie bezig met adoptie vanuit Rwanda ? Indien ja, zal ik je zeker mailen.
Dank je wel !

Adoptie Afrika

Berichtdoor Adoptie Afrika » 23 apr 2007, 15:10

Hallo Si,
we zijn de mogelijkheid goed aan het exploreren,we hebben er goede moed in.

Adoptie Afrika

Terug naar “Andere onderwerpen”