zelfstandige adoptie brazilië

leen

zelfstandige adoptie brazilië

Berichtdoor leen » 14 sep 2006, 13:30

hallo,
Wij zijn een samenwonend koppel en zouden graag een kindje adopteren ev. uit
brazilië. Wij hebben hier in belgië reeds alle stappen afgewerkt en onze goedkeuring is bij Kind & Gezin. Via de adoptiediensten komen we als samenwonend koppel ( en 40-plussers) niet in aanmerking; of weet er toch iemand raad. We hebben vernomen dat we in brazilië kunnen adopteren, maar weten niet hoe te starten.
Kan er ons iemand helpen?

Gast

RE: zelfstandige adoptie brazilië

Berichtdoor Gast » 14 sep 2006, 14:29

Ik zou gewoon trouwen. Zal het simpelste zijn...

Gast

Berichtdoor Gast » 14 sep 2006, 14:41

Zou ethiopie niet kunnen, of is er daar ook een leeftijdslimiet. Voor samenwonenden is er daar normaal geen probleem.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 sep 2006, 14:41

Jullie moeten in Brazilië een contact zoeken en die laten door K&G goedkeuren (kanaalonderzoek). Ik zou de braziliaanse ambasade contacteren of eventueel via internet braziliaanse weeshuizen contacteren die kinderen vb. naar USA bemiddelen.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 sep 2006, 14:45

Sinds een tijd aanvaard Ethiopië niet meer aanvragen van samenwonenden. Ik zou ook trouwen in jullie situatie. De leeftijd is niet zo een grote probleem.

Evi

Berichtdoor Evi » 14 sep 2006, 17:46

Hallo,

Wij gaan morgen ook trouwen om dezelfde redenen.

Wat Brazilië betreft: het is niet evident te adopteren uit Brazilië. Het is ook geen volledige adoptie en er wordt een continue financiële steun aan de familie verwacht. Ik weet het niet meer 100% exact, maar in de tijd hebben wij gemaild met een Belgisch contact en zijn om die redenen niet verder gegaan met Brazilië.

Zonder huwelijk wordt het je als koppel bijna onmogelijk gemaakt om samen te adopteren, dat is de realiteit.
Gezien jullie leeftijd, zal Ethiopië de beste optie worden met of zonder adoptiedienst. Jullie zullen waarschijnlijk geen jaren meer willen wachten.

Van een ander contact weet ik dan weer dat een kanaalonderzoek van K&G voor een buitenlands contact ook weer snel een viertal maanden in beslag neemt.

Je moet alles zorgvuldig tegen elkaar afwegen, maar de tijd staat niet stil!

Veel succes met jullie beslissing.
Evi

leen

Berichtdoor leen » 21 sep 2006, 14:58

bedankt iedereen voor de info

Gast

Berichtdoor Gast » 22 sep 2006, 18:09

Leen, je kan in Colombia terecht (Fiac) als samenwonenden...Maar dit is een land met heel erg lange wachtlijsten omdat er bijna geen kinderen meer komen van daar.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 feb 2007, 10:24

up

Bie

Berichtdoor Bie » 07 feb 2007, 10:52

weet iemand trouwens hoe het zit met zelfstandige adoptie en de minimum leeftijd. is die ook 25 jaar of ligt dat anders?
Bedankt!
groetjes!
Bie

Gast

Berichtdoor Gast » 07 feb 2007, 11:31

de minimum leeftijd van 25 is een belgische vereiste om te kunnen adopteren. en vermits je niet meer kan adopteren zonder geschiktheidsvonnis van een belgische rechtbank (ook al ga je daarna zelfstandig adopteren) moet je dus altijd minimum 25 jaar zijn

Bie

Berichtdoor Bie » 07 feb 2007, 13:52

Bedankt voor je antwoord. We hebben vorige week het slechte nieuws gekregen dat een kindje van ons beiden er niet zal inzitten. nu is het probleem dat ik nog maar 22,5 ben. ja he, een slimme meid krijgt haar kind op tijd zeggen ze. betekend nog lang wachten voor mij...

Terug naar “Andere onderwerpen”