draagmoeder gezocht.

anonymous_5b2e3059f1513

draagmoeder gezocht.

Berichtdoor anonymous_5b2e3059f1513 » 22 jan 2010, 12:45

Hallo iedereen

Ik en mijn partner zijn al 2 jaar bezig voor een kindje.
maar helaas. We hebben ook al stappen ondernomen zoals inseminatie en ivf.
maar het wil maar niet lukken. En op een gegeven moment is genoeg genoeg,
iets waar waarschijnlijk veel mensen mij in zullen herkennen.
En ja, de grote kinderwens blijft hangen. En is bijna ondraagelijk om mee te leven. (alsof je iets is ontnomen) of (alsof er iets ontbreekt) in je leven.
aangezien ik het beu ben met al die spuiten en medicatie en teleurstellingen en ga zo maar verder, ben ik toch maar eens info aan het bijeen zoeken voor een draagmoeder. Dus kwam dan ook meteen hier terecht.

kan dan ook iemand mij zeggen hoe dit in zijn werk gaat, ? en wat dit mij ook kan kosten.?en of er mensen zijn die hier toe bereid zijn?

graag wacht ik op een reactie.
m.v.g
Wendy

Helena72

Re: draagmoeder gezocht.

Berichtdoor Helena72 » 22 jan 2010, 13:38

Draagmoederschap is niet wettelijk geregeld in België.
Aangezien het menselijk lichaam niet verhandelbaar is, zal je ook geen contract kunnen opstellen, vermoed ik.
Je bent dus weinig beschermd.
In elk geval mag je er niet voor betalen, want dan ben je strfbaar wegens mensenhandel.
Wat volgens mij wel mag, is de medische kosten vergoeden van de draagmoeder.
Maar je zal dus iemand moeten vinden die je kan vertrouwen en die dit geheel onbaatzuchtig doet. Vergeet niet wat er met baby D. is gebeurd.

mama van Ella

Berichtdoor mama van Ella » 22 jan 2010, 14:24

hallo,

ik begrijp je frustratie echt wel hoor
bij ons is het ook allemaal niet zo vlot gegaan als gehoopt (18 maanden en 2 jaar)
maar nu is er bijna een 2de kindje

je schrijft dat je 2 jaar bezig bent en dat is inderdaad lang als je vergelijkt met vrienden die van de eerste of tweede maand zwanger zijn. maar helaas is dat voor heel wat koppels niet mogelijk.
persoonlijk ken ik nu iemand die 8 jaar 'bezig' geweest is, perioden gestopt en dan terug begonnen, zij heeft nu een kindje van 6 maanden, zelf had ik al lang opgegeven, maar de aanhouder wint.

je spreekt van een draagmoeder, betekent dat dan dat ze gezegd hebben dat jij geen kindje kan dragen? of is het enkel omdat je het allemaal een beetje beu bent?
misschien laat je het beter eventjes rusten om er daarna met nieuwe moed aan te beginnen.

een draagmoeder zou ik nooit nemen tenzij het je eigen zus ofzo is en je die 100% kan vertrouwen.
ik zou het ook alleen doen mocht ik bijvoorbeeld zelf geen baarmoeder meer hebben.
en dan nog zou ik denk ik eerder voor adoptie kiezen dan voor een draagmoeder.
in belgië is de vrouw die bevalt van een kind wettelijk de moeder dus moet ze het na de geboorte nog willen afstaan aan jullie.

ik wens je het beste
.................................

anonymous_5b163c0bc6617

Berichtdoor anonymous_5b163c0bc6617 » 12 feb 2010, 15:38

je berichtje komt wel wat raar over. Je zoekt een draagmoeder "omdat je het beu bent"??
Ik ken je medische achtergrond natuurlijk niet maar op 2 jaar tijd kan je onmogelijk 6 IVF of ICSI-pogingen gehad hebben. Ik vermoed dus dat je nog maar enkele pogingen gehad hebt. Oké, zo'n poging is zwaar (heb zelf ook 2 jaar in de MMM gezeten) maar je moet er wel iets voor over hebben hé! En als je echt een grote kinderwens hebt, ondragelijk om mee te leven, dan ga je toch door tot de laatste poging!

Ik ben zeker niet tegen draagmoederschap, ik zou zelfs nog overwegen om het zelf te doen. Maar dan wel voor iemand die medisch gezien alles heeft geprobeerd of fysiek niet in staat is om kinderen te dragen/krijgen. Ik zou het niet doen voor iemand "die het beu is" na 2 jaar proberen.

anonymous_5bafc7345901c

Berichtdoor anonymous_5bafc7345901c » 03 mar 2010, 13:10

Ik ben het volkomen eens met Anneke. Een draagmoeder overwegen omdat je het allemaal beu bent is volgens mij geen goede motivatie. Als er geen indicaties zijn waarom je zelf niet in staat zou zijn om een kind te dragen, is draagmoederschap absoluut geen optie, en al zeker niet omdat er bij wet helemaal niets geregeld is. Trouwens het zwanger zijn is toch al een deel van de band met je kindje! Deze band links laten liggen omdat je de behandelingen beu bent is toch geen optie.

Ik ben absoluut niet tegen draagmoederschap, integendeel, maar dan moeten er volgens mij wel serieuze medische indicaties zijn waardoor je zelf niet in staat blijkt te zijn je kindje te dragen.
Zelf hebben we ook bijna 2 jaar moeten proberen en uiteindelijk was het prijs zonder enige behandeling. Net toen we beslisten even te stoppen met alles, was het prijs.
Geloof mij, ik heb vaak geweend toen mijn duiveltjes er doorkwamen en ik was de wanhoop nabij en 2 jaar lijkt inderdaad lang, maar het is niet onoverkomelijk! Als er geen duidelijke oorzaak is zou ik zeggen ga er nog een tijdje voor en bekijk het idee van draagmoederschap over een paar maanden nog eens. Je zal nog zo blij zijn als je uiteindelijk je eigen kindje kan dragen!

Bluebelle

Berichtdoor Bluebelle » 03 mar 2010, 20:32

Hoi dames,

Volgens mij zijn we hier nog steeds om elkaar een hart onder de riem te steken en niet om elkaar af te breken. Bij deze dus een steuntje in de rug voor jou, Wendy. Ik begrijp dat jullie het niet allemaal met haar eens zijn, maar het is nogal kort door de bocht om te stellen dat draagmoederschap geen optie is als je zelf nog een mogelijkheid zou hebben om zwanger te worden. Heus niet iedereen is gemaakt om de MMM tot het eind te doorlopen. Ik spreek zelf absoluut niet uit ervaring, wij beginnen er nog maar net aan, maar ik vind wel dat iedereen het recht heeft om zijn eigen traject te bepalen. Dat je daarover een andere mening kan hebben, begrijp ik absoluut, maar daarvoor hoef je elkaar niet te kwetsen.

Wendy, het is natuurlijk zo dat er heel wat risico's aan zijn verbonden, maar ik vermoed dat je dat al wel weet. Indien je overtuigd bent om er mee verder te gaan, denk ik dat je best een draagmoeder zoekt in je omgeving en niet via een forum. Neem vooral je tijd hiervoor, want dit is niet iets waar je licht over gaat. Je zal wellicht wat vrouwen vinden die bereid zijn om het te doen, maar ik denk dat velen de impact van een baby die negen maanden in je buik groeit, onderschatten. Misschien is het een idee om samen met de draagmoeder (na een paar persoonlijke gesprekken) een psycholoog te bezoeken voor begeleiding? Voor alles wat betrekking heeft tot je rechten e.d. kan je je richten tot een notaris (die vaak gratis een eerste advies geven) of een advocaat.

Hopelijk komen jullie er uit en verwachtenjullie gauw een pracht van een baby!

Groetjes,
Blue

Helena72

Berichtdoor Helena72 » 04 mar 2010, 09:55

@Bluebelle: ik vind niet dat er hier iemand gekwetst wordt, hoor.
Iedereen geeft hier zijn mening op een vriendelijke en gefundeerde manier.

Tomtompoes

Berichtdoor Tomtompoes » 11 mar 2010, 09:46

Hey iedereen,

ook ik heb jaren lang een draagmoeder gezocht, en ook gevonden. Maar na 3 miskramen en 6 mislukte pogingen, zonk de moed in mijn schoenen. Onze draagmoeder is nu verder gegaan met een ander koppeltje, en we wensen hen héél véél geluk!

Misschien lukt het met een andere draagmoeder? Misschien moeten we verder zoeken? Ik weet het niet meer!

Groetjes

tenach

Berichtdoor tenach » 11 mar 2010, 17:40

[quote="Tomtompoes"]Hey iedereen,

ook ik heb jaren lang een draagmoeder gezocht, en ook gevonden. Maar na 3 miskramen en 6 mislukte pogingen, zonk de moed in mijn schoenen. Onze draagmoeder is nu verder gegaan met een ander koppeltje, en we wensen hen héél véél geluk!

Misschien lukt het met een andere draagmoeder? Misschien moeten we verder zoeken? Ik weet het niet meer!

Groetjes[/quot
Laatst gewijzigd door tenach op 13 mei 2010, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

anonymous_5b44f788225e2

Berichtdoor anonymous_5b44f788225e2 » 09 mei 2010, 00:29

aan anneke

waarom zou je op 2 jaar tijd geen 6 icsi pogingen kunnen doen?
je kan er zeker 4 a 5 op 1 jaar doen ;)

maar idd draagmoederschap is niet zo simpel en helaas profieteren velen van de pijn en wanhoop van een kinderloos koppel dus pas er goed mee op
succes alvast

anonymous_5b163c0bc6617

Berichtdoor anonymous_5b163c0bc6617 » 11 mei 2010, 09:30

@ Jana: in haar berichtje staat dat ze al 2 jaar "bezig" is voor een kindje. Dus 2 jaar sinds pilstop. En dat ze al inseminaties en ivf heeft gehad. Ik weet niet hoe het bij jouw is gegaan maar normaalgezien probeer je toch eerst minstens 6 maanden "gewoon" na pilstop eer je bij fertiliteit beland. Dan wordt er meestal overgestapt op stimulatie en opvolging, daar gaan weer enkele maanden over (meestal 6). Dan volgt inseminatie (wordt minstens 6 maanden volgehouden) en dan pas ivf. Zoals ik het lees kan ze dus nog niet zoveel ivf-pogingen gehad hebben hé. Alleszins te weinig om het al "op te geven" vind ik...

Tammy40

Berichtdoor Tammy40 » 09 okt 2011, 16:23

Hallo allemaal,
Weet niet hoe het werkt, maar ben serieus iemand blij te maken door draagmoeder te zijn.
Doe het niet voor geld, maar gewoon iemand blij maken.
Ik heb zelf al kinderen, dus gezinsuitbreiding hoeft voor mij niet meer.
Wat voor een draagmoeder zoeken jullie, leefdtijd, komaf, enz enz

Interesse?
Ik zie je mail tegemoet.

Grt

Tammy

liebeling

Berichtdoor liebeling » 29 apr 2015, 19:18

hallo ik zoek een draagmoeder voor mijn dochter. ze kan zelf geen kindje dragen omdat ze geen baarmoeder heeft. haar kinderwens is enorm groot. ze heeft een hart van goud. ze heeft er alles voor over. tot tweemaal toe melden zich een vrouw die wilde mijn kleinkind negen maanden dragen en baren. maar als het moment was aangebroken om op consultatie te gaan belden ze af. daarom zou ik willen dat het eerlijke draagmoeders zijn die zich melden. jullie kunnen mailen naar het volgende email adres liebeling7@hotmail.com . Mijn dochter heet jessica en is 30 jaar. ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mijn dochter kan gelukkig maken. met vriendelijke groetjes van de moeder van jessica

Anouschka Lombaert

Berichtdoor Anouschka Lombaert » 03 okt 2018, 17:47

Hallo,
Wij zijn een koppeltje van België die een draagmoeder zoeken die ons willen helpen om onze kinderwens te verwezenlijken wij zijn nu al 8jaar samen en ik kan het helaas zelf niet meer zwanger geraken ik ben mijn baarmoeder verloren 13 jaar geleden na het verlies van men dochtertje,
Hoop dat we toch iemand vinden die ons hierbij kunnen helpen vriendelijke groeten

Terug naar “Andere onderwerpen”