mini-créche starten

Gast

mini-créche starten

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 18:38

Ik zou heel graag een eigen mini-créche op starten en daarvoor zoek ik nog een collega.
Wie zou dit ook zien zitten.

Gast

RE: mini-créche starten

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 20:16

Ale hup hier gaan we weer.

Starten met een wildvreemde is GEEN GOED IDEE.
Je moet 100% overeenkomen op vlak van aanpak, je moet elkaar 100% kunnen vertrouwen, je moet er 100% zeker van zijn dat je collega zich houd aan de gemaakte afspraken.

Van de opgestarte creche's stoppen of splitten er meer dan de helft in het eerste jaar omwille van onenigheid tussen de opstarters.

sofie

Berichtdoor sofie » 14 jan 2008, 20:29

hallo

Is het mogelijk om je emailadres te geven ( maak er best een nieuw aan)
want ik zit ook graag een mini creche opstarten en dan kunnen we even verder zien.
groetjes sofie
in welke regio zou je dit willen doen ?

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 08:58

Precies of starten met iemand die je wel al kent een zekerheid is dat het lukt.

Het is en blijft een risico en dit risico wil ik nemen omdat ik het zeer graag wil doen.

Aan sofie:
Wil je me anders jouw emailadres geven, dan stuur ik jouw een email.

Alvast bedankt.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 09:07

Hoi, zoals je zegt, het is altijd een risico natuurlijk, maar toch opletten hoor, zelfs met iemand die je kent. In oktober had een vriendin van mij ook haar eigen mini creche geopend, zelfs met iemand die ze al een tijd kende en mee samenwerkte. Nog geen maand later was er al ruzie en is het zover gekomen dat zij er is moeten uitstappen. Ik zeg niet dat het haar eigen schuld was, maar wij hadden het ergens al zien aankomen, haar vriendin wou altijd haar eigen willetje doordrijven, en al haar voorstellen werden genegeerd. Je moet vooral zien dat je elkaar tegemoet kan komen in alles, en naar elkaar toegeven. Ik start in april zelf met een vriendin, nu moet ik zeggen dat wij wel geluk hebben met elkaar als je andere verhalen hoort. Meestal denken we al hetzelfde over alles, en als er dan toch eens iets is waar we in verschillen, zeggen we gewoon dat we de gulden middenweg nemen, maar dit kan niet iedereen natuurlijk. Neem eerst de tijd om elkaar al te leren kennen, voor je echt de stap zet om te beginnen. En doe je het dan uiteindelijk toch, zie dat je alles goed op papier zet. Want hoe goed wij ook overeenkomen, wij zetten ook alles duidelijk op papier, want je kan nooit weten in de toekomst.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 09:37

ik zou ook dolgraag met zoiets starten maar kunt u eens nalaten waar je die zou willen opstarten. Als je aan de andere kant van België woont, zal het al niet lukken om samen te werken...:-)

Terug naar “Praktisch”