baby 6m naar OM, ik maak me er ziek in

Katleen

baby 6m naar OM, ik maak me er ziek in

Berichtdoor Katleen » 01 jan 2008, 17:10

Beste mensen,

morgen begin ik terug te werken en mijn kindje zal naar de OM gaan. Ze is al een aantal keren op proef geweest, en het is erg tegengevallen. ZE heeft hevig overgegeven. Dat doet ze thuis nooit. De OM zegt dat ze er ook niets van snapt en het aan de pediater moesten vragen. Die zei dat we haar moesten afleiden.

De OM is een vrij kordate, mijn baby een gevoelige. Toen ik de OM voor het eerst had gezien en gesproken had ik er een heel goed gevoel bij. Nu begin ik te twijfelen, zeker omdat mijn baby er soms zo lelijk doet en overgeeft.

Ik kan de gedachte niet verdragen te weten dat ze er morgen 9u moet zijn, zo lang ben ik nog nooit zonder haar geweest. Ik maak me er ziek in.
Ik vind het zo spijtig dat de OM geen park heeft, ze ligt op de grond of zit in de babysit.

Zelf had ik nooit gedacht dat loslaten zo een pijn zou doen.

Zijn er nog mensen waar het is tegengevallen de eerste keren? Ik hoor soms ook dat kindjes soms een maand moeten wennen?

Onze OM neemt 's morgens amper tijd om te vragen hoe dat het is en wanneer ze zou moeten eten. Ze zegt enkel erna 'goed gegeten en goed geslapen', maar hoeveel weet ik niet.

Ben ik hier aan het muggeziften en de overbezorgde moeder ah uithangen? Want mijn OM heeft al 20 jaar ervaring.

Dank dat ik dit even van mij af mag schrijven.

Katleen

onthaalmama & zelf zwanger

RE: baby 6m naar OM, ik maak me er ziek in

Berichtdoor onthaalmama & zelf zwanger » 01 jan 2008, 19:07

ik vind bepaalde zaken maar een beetje raar.

als je al op een aantal keren op proef geweest bent dan weet je toch al langer dan vandaag ze geen park heeft en zo van die dingen. dan had je misschien nog even kunnen uitkijken naar iemand anders waar je een beter gevoel bij hebt.

ivm de hoeveelheid eten en slapen, werkt ze niet met heen&weerboekjes? zoniet kan je haar een agenda geven waarin jij noteert wanneer jouw kindje heeft gegeten en hoeveel en dan kan zij dat de rest van de dag ook doen.is echt niet veel werk gewoon bv 14.15u - 150ml

veel succes maar op die manier ga jij het niet lang volhouden,praten is ook een optie om zaken op te helderen.

groetjes

onthaalmamsie

Berichtdoor onthaalmamsie » 02 jan 2008, 05:37

Ik zou zeker mijn bezorgdheid uiten tegen de onthaalmoeder. Als zij inderdaad al 20 jaar ervaring heeft, zou ze ook met de gevoelens van een mama die het moeilijk heeft pù haar lindje los te laten moeten kunnen omgaan en er begrip voor tonen. Je hebt het recht op nauwkeurige informatie (zoals bv. hoeveek je kindje at). Toch wel raar dat een om met zo veel ervaring haar baby'tjes op de grond moet leggen omdat ze geen park heeft. Misschien stond er op dat moment geen omdat ze geen babietjes had en haalt ze het binnenkort als jouw kindje komt weer tevoorschijn?
Ik raad je aan nog eens goed met haar te praten want als je je heel de dag o,gerust moet maken, dat is ook niet te doen!

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 10:21

Ja idd, ga eens met haar praten.
Ik zet mijn park ook weg als geen baby'tjes heb. Het neemt veel plaats, en als je zo 6 peuters hebt rondlopen kan je alle plaats wel gebruiken.

Trouwens, liever een OM zonder park, dan eentje waar ze de hele dag in het park moeten tot ze kunnen stappen, want zo zijn er ook!

mvg!

Terug naar “Praktisch”