slaapkamer 3de kindje

Gast

slaapkamer 3de kindje

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 07:43

Hoi

Wij zouden graag een 3de kindje hebben en hebben in principe voor elk kindje een slaapkamer, maar 1 slaapkamer is beneden. Het is een kleine, dus wij daar slapen is geen optie. Ons oudste kindje zou tegen dan 5 jaar zijn en ik had gedacht om hem daar dan te doen slapen. Alleen maak ik me een beetje zorgen rond de haalbaarheid. Zal ik hem wel horen s'nachts? Wij boven, hij beneden. Het is echt aan de straatkant, wat als ze inbreken beneden,ligt hij daar helemaal alleen? Zijn er mensen wiens kindjes of kindje ook beneden slaapt? Vanaf welke leeftijd is dit mogelijk, want nu roept hij nog altijd als hij wakker is en staat niet alleen op.

Lot

RE: slaapkamer 3de kindje

Berichtdoor Lot » 14 jan 2008, 11:27

Ik heb altijd alleen beneden geslapen, (ik was ook de oudste van 3)
mijn 2 zussen en mij ouders sliepen boven.
Nu mijn ouders hun kamer was wel vlak boven de mijne, dus als ik riep hoorde ze me wel!

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 11:42

Bedankt voor de reactie.
Nog ervaringen?

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 17:35

kan je geen babyfoon gebruiken voor in geval hij 's nachts wakker wordt?
Of de kinderen samen op een kamer leggen??
Wij hebben hier ook twee kindjes en een baby van 6weken. Die slaapt nu nog op onze kamer, maar de andere twee slapen voorlopig nog op één kamer, naast ons. Normaal hebben wij ook voor ieder kindje een kamer, maar wij zitten met het probleem van de trap. De twee andere kamers zijn aan de andere kant van de overloop en zou ik al twee traphekjes moeten zetten. Dat vonden we ook geen oplossing. Dus wij leggen ze voorlopig nog samen op de kamer !!! bij ons worden ze niet wakker van elkaar, dat is ook belangrijk hé.!
Jij kunt misschien het tweede en derde kindje op één kamer leggen en dan heeft je kindje van 5j ook nog een kamer boven hé ?!
misschien is dit ook een voorlopige oplossing????

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 18:42

daar hadden wij ook al aan gedacht. De 2 oudste voorlopig op 1 kamer; Het is wel een jongentje en een meisje, maar als ze klein zijn, maakt dit waarschijnlijk niet veel uit.Vraag is alleen een beetje vanaf wanneer ze echt rijp zijn om "alleen" beneden te slapen

Terug naar “Praktisch”