vaatwas/droogkast/wasmachine

geen huishuidwonder

vaatwas/droogkast/wasmachine

Berichtdoor geen huishuidwonder » 12 dec 2007, 20:31

Dag mamma's,

ik las ergens dat je lego of duplo best wel in de vaatwasmachine kan reinigen.
Lijkt me erg handig.

Hebben jullie nog zulke tips?
Ik heb nog maar pas een vaatwasmachine, en ik weet soms niet goed wat je er wel of niet in kan wassen.
Een cake-taarten blik zou dat mogen?
En houten lepels? ja of toch beter niet?

En in de droogkast kan je ook 'chemisch reinigen' met bepaalde doekjes? Welke doekjes gebruiken jullie daarvoor? Ik vind die 'soupline' die ik in de GB zag liggen namelijk zo overweldigend geparfumeerd..

Nog slimme tips zeker welkom!
Alvast bedankt!

evyke, mama van Robin, Hanne en Thijs

RE: vaatwas/droogkast/wasmachine

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en Thijs » 14 dec 2007, 10:03

ik steek zowat alles in de vaatwas
ook cake vormen en houten lepels...

sommigen steken der geen glazen in omdat ze niet zo mooi wassen enzo.. maar hier echt alles :) tis makkelijk he :)

in wasmachine kun je ook die zachte tegelstukken wassen.. gaat heel goed

een tip voor een donsdeken te drogen in droogkast: tennisballen erbij steken... klit t niet zo samen...

twinmama

Berichtdoor twinmama » 19 dec 2007, 18:24

Dat van die lego interesseert mij ook wel, want na een tijdje wordt dit toch ook
wat smoezelig. Maar hoe doe je dit dan?

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 19:17

Bij onze vaatwas kan het bakje van het bestek dichtgeklapt worden. De duplo steek ik daarin zodat ze niet rondvliegen in de machine.
Als je ze in de wasmachine wil wassen, stop je ze best in kousen en daarna de kousen in een wasnet.

M

Berichtdoor M » 26 dec 2007, 20:14

Voor de lego-duplo: Je steekt het in een kussensloop (wasmachiene), en legt er een knoop in, ofwel een serieuze elkastiek rond of zoiets.
Wat steek ik nog in de wasmachiene? Mijn kinderen hun schoenen! Mijn dochtertje heeft knalroze "daim" lederen schoenen van scapa, en die steek ik gewoon in't machien, ook hun sportschoenen. Nadien de droogkast in. Wel 30 graden wasmachien, en synthetisch op droogkast. Bij mijn zoontje gaat na de chiro alles erin, sinds dan ben ik dus met die sportschoenen begonnen, die kwamen er nieuw uit, echt leuk!!!

Ook hun kussens, die gaan achteraf in de droogkast met een tennisbal, zo klit het binnenste niet samen.

Eigenlijk steek ik zowat alles het wasmachien, ruikt zo fris dan!

groetjes,
Marijke

Terug naar “Praktisch”