Draagdoek of draagzak voor peuter

anonymous_5b8adbccd6928

Draagdoek of draagzak voor peuter

Berichtdoor anonymous_5b8adbccd6928 » 27 sep 2014, 23:09

Hallo iedereen,

dit is de eerste maal dat ik hier een bericht plaats maar ik zou toch graag jullie ervaringen weten. Mijn dochter is 21 maanden (11kg) en stapt graag en veel.
Toch zijn lange afstanden vaak nog net iets te veel voor haar en dan eindigen we met haar op onze arm als we de buggy niet meehebben (altijd met een lege rijden is ook niet leuk :-) ).
Nu zag ik laatst op de luchthaven een dame die haar peuter gewoon nog in een draagzak droeg. Daar had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht. Terwijl het grote voordeel toch wel is dat je het gewoon kan meedragen in je tas of rugzak.
Ik heb de babybjorn gebruikt toen ze kleiner was maar die is nu te klein. Zijn er mensen die nog een draagzak of -doek gebruiken? Zo ja welke merken?
Alvast bedankt voor jullie mening!

groetjes,
Lorianne

anonymous_5b745afea097b

Re: Draagdoek of draagzak voor peuter

Berichtdoor anonymous_5b745afea097b » 28 sep 2014, 07:44

Ja, precies om die reden gebruik ik de bb tai va n babylonia. Dochter is bijna drie, zoon bijna zes. Binnenkort om zes uur sochtends vertrekken met vliegtuig op vakantie doe ik bijvoorbeeld met zoon in de buggy en dochter in de bb tai.

Kan volgens handleiding tot 20 kilo maar zoon gaat heeft het zelden meer nodig.
Alleen nu om vier uur sochtends op een luchthaven lange afstanden doen zal wat moeilijk zijn misschien.... :)

anonymous_5b38161b4ffa2

Berichtdoor anonymous_5b38161b4ffa2 » 28 sep 2014, 10:58

Er zijn heel wat verschillende peuterdragers: boba 4g, tula toddler, rose & rebellion, beco soleil. Jammer genoeg vind je ze niet vaak in de grotere babyzaken en ben je aangewezen op webshops. Hoewel, de boba 4g verkopen ze bij boobs 'n burps. Je mag hem daar in de winkel ook uitproberen.

Ikzelf heb een beco gemini, waar mijn zoontje (maat 80) nog net in past. Gekocht via blozekriekske.nl. Ik vind het een zalige drager, maar ben zelf ook op zoek naar een peuterdrager. Waarschijnlijk wordt het een boba. Mijn zoontje stapt heel vlot, maar de draagzak wordt hier eigenlijk nog dagelijks gebruikt. Ik vind het vaak nogal een gedoe om de kinderwagen 'van stal' te halen. Nu zwier ik mijn zoontje op m'n rug in de drager en we zijn weg!

anonymous_5b8adbccd6928

Berichtdoor anonymous_5b8adbccd6928 » 28 sep 2014, 12:11

Omdat je inderdaad grotendeels aangewezen bent op internet wou ik dus jullie mening kennen. Zodat ik geen miskopen doe.
Ik had al gelezen van mei tai, boba, Patapum, girosol, beco, ergo baby,...dus als jullie gewoon allemaal jullie mening kunnen laten weten?
Liefst zo eenvoudig mogelijk, niet teveel knopen zodat ik hem simpel op mijn eentje kan aandoen :)

groetjes,
Lorianne

anonymous_5b8adbccd6928

Berichtdoor anonymous_5b8adbccd6928 » 28 sep 2014, 12:27

Nog een klein vraagje, ik zie bij rose & rebellion dat die een baby-peuterdrager hebben en een kleuterdrager. Mijn dochter is nu 21 maanden, past zij al in de kleuterdrager?

groetjes,
Lorianne

anonymous_5b38161b4ffa2

Berichtdoor anonymous_5b38161b4ffa2 » 28 sep 2014, 15:44

Bij een Mei Tai moet je wel iets knopen hé, dus dat moet je zien zitten. Misschien ga je van een mei tai ook niet meer zo lang plezier hebben?

De ideale drager voor jouw dochter is moeilijk van op afstand te bepalen. Ik zou bepaalde merken of webshops mailen met wat meer informatie over haar broekmaat, leeftijd en gewicht. Want de ene drager heeft een hoger of breder rugpand en dat maakt veel verschil naar comfort hé. Hier vind je een overzichtje met maten: http://www.doekenbib.be/p/overzicht-ssc.html

Let er vooral op dat ze van knie tot knie wordt ondersteund en dat het rugpand voldoende hoog komt. Om je een idee te geven: mijn zoontje is 15 maand, heeft broekmaat 74-80. Onze beco gemini heeft een rugpand van 33cm (denk ik) en wordt duidelijk te smal, zijn knietjes worden niet meer mooi ondersteund. Ik zou voor jouw dochter dus al zeker een drager kiezen die een rugpand heeft dat breder is dan 35cm. Bij de doekenbib kan je trouwens ook dragers huren. Ik heb dat eens gedaan voor een draagdoek, erg handig!

Terug naar “Praktisch”