Maandelijkse kosten crèche

D

Maandelijkse kosten crèche

Berichtdoor D » 08 jun 2007, 14:32

Wat zijn de maandelijkse kosten voor een crèche met 14 plaatsen?

Gast

RE: Maandelijkse kosten crèche

Berichtdoor Gast » 08 jun 2007, 15:40

Bezin eer ge begint!

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jun 2007, 11:23

huur van een pand,sociale bijdrage van de verzorgenden,eten en drinken,eventueel luiers en verzorgingsproducten,verbruik van water,electriciteit en gas,...
Meer uitgaven dan inkomsten,wees gerust!

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jun 2007, 16:51

VEEL TE VEEL

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jun 2007, 08:55

als het zo slecht is, waarom beginnen er dan zoveel crèches?

conny

Berichtdoor conny » 11 jun 2007, 18:21

inderdaad wij hebben een mooi inkomen als de juiste weg uit gaat wij hebben een maandloon van bijna 18oo e als alle er af is.je moet een goed boekhouder hebben die de juiste poorjes weet.veel succes meisje

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jun 2007, 19:23

Hallo Conny

Die boekhouder van jou, waar heeft die ergens een kantoor? Kan je me z'n gegevens eens doorsturen? Zou erg handig zijn, want ik ben op zoek!

Bedankt,
A.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jun 2007, 19:30

Je moet hier allemaal niet naar luisteren.Als je start kun je alle vaste kosten berekenen en omzetten per maand of per week. Als je een beetje uitkijkt naar waar je gaat voor je boodschappen enz. dan is dat goed te doen. Je moet je niet laten afschrikken door al deze reacties. Natuurlijk als je pas start kan het een tijdje duren eer je eigenlijk over hebt en je onkosten terugverdiend. Laat je niet ontmoedigen. Als je dit wil doen ga ervoor.

Veel succes.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jun 2007, 20:15

je moet inderdaad een onkostennota maken. De vaste kosten ken je zowiezo.
huur, water, electriciteit, gas of kan je een schatting maken, ik betaal hier voor een crèche van 17 kinderen 140 euro gaselwest, 300 euro per jaar water betaal ik ( er staat ook een wasmachine in de opvang), BA verzekering is hier 150 euro per jaar voor 22 kinderen en 3 verantwoordelijken, boekhouder is hier 150 euro per jaar, sociale lasten( hier van iedere verantwoordelijke), Daarnaast heb je de materialen, wat de eerste maal heel duur zal zijn, maar dan reken ik 300 euro per maand, en de kosten voor voeding , zalf, verzorging, .... die zijn variabel, hier is dat ongeveer 130 euro per week, dan heb je ook nog de provincietax, watertax, en weet ik welke taxen ook, stel die allemaal in een exell file en tel die dan op. Daarnaast maak je een inkomen analyse op basis van je contractjes, tel daar zeker 30 % vanaf voor de afwezige kindjes en zie of je er geraakt.

Als je premies hebt aangevraagd en je bent met twee verantwoordelijken betaal je ook geen belastingen erop als je die verdeeld onder de twee personen. Want je moet zowie boven 7500 netto verdienen om belastingen te betalen. Hier worden de premies gebruikt om de huur te betalen en de rest voor gaselwest, ....

De inkomsten van de twee verantwoordelijken zijn hier: de bruto inkomsten die we van de ouders ontvangen, plus de premies, min de kosten ( zie hierboven), dan hebben dan wordt het netto verdeeld tussen de twee personen. De ene werkt hier 60 % en de andere 40 % van de tijd, dus het netto inkomen wordt 60/40 gesplitst.

geen van beiden betaald belastingen .

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jun 2007, 07:51

De subsidies die je ontvangt moet je wel aangeven.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jun 2007, 07:58

Als je op de website van Kind en Gezin in het zoekkadertje "leefbaarheid" intikt dan krijg je als zoekresultaat "De financiële leefbaarheid van zelfstandige mini-crèches"
Als je op het tweede klikt kan je het volledig rapport lezen.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jun 2007, 12:21

Ik zal werken met een vast maandbedrag - berekend op 4.5 weken verlof. Hierdoor heb ik elke maand (ook de verlofmaanden) hetzelfde inkomen. Ik ga van start in september en ben al volledig volzet (14 kindjes).

Ik heb ondertussen ook een berekening gemaakt en die ziet er heel veelbelovend uit moet ik zeggen. De maandelijkse inkomsten zijn niet gering.

Het enige wat ik verder moet bekijken is op welke manier ik samen zou werken met een zelfstandige kinderverzorgster. ik wil gerust alle opbrengsten en kosten delen maar ik wil dat er een degelijk contract is tussen ons beiden.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jun 2007, 12:58

Natuurlijk zijn de inkomsten niet gering. Het is het algemeen plaatje dat je moet zien. Die studie is handig om je onkosten te ramen en zo te schatten wat je netto-inkomen zal zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jun 2007, 21:47

Aan opstartster, als je een email nalaat, stuur ik je het samenwerkingscontract en info door die we hier gebruiken. Wettelijk en in orde voor Arbeidsinspectie, belastingen en kind en gezin.

Die premies moet je inderdaad aangeven maar je moet onthouden dat je minium 7500 belastbaar inkomen moet hebben voor je begint met belastingen te betalen.

Neem nu je hebt een dagprijs van 16 euro en een licentie van 14 kindjes.
Je bruto maandinkomen is dan bij volzetting 4480 euro, je bent forfetair belast dwz dat je 3780 kosten mag aftrekken. dus hou je 700 belastbaar inkomen over per maand, maal twaalf maanden is 8400 euro.

Je heb recht op premies, dat is dus 7000 euro per jaar, dus hebben jullie samen een belastbaar inkomen van 15400 euro das elk 7700 euro belastbaar inkomen.

Dwz dat jullie elk 50 euro per jaar belasting zouden betalen. Indien je volledig rsz betaald alletwee dan kan je ongeveer een 200 euro terugtrekken dus je krijgt zowiezo al elk 150 euro terug van de belastingen. Heb je daarbij nog pensioensparen, of een lening van een huis, of in de privé dienstencheques dan krijg je die ook terug van de belastingen.

Dus de premie belastbaar is heel relatief hoor.

En hierboven is grotendeels mijn belastings aangift van vorig jaar.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jun 2007, 21:50

vergeten, dus bij volzetting dat jullie een bruto inkomen zullen hebben van een 2050 euro per maand min een (ongeveer) 700 euro elk voor de kosten

CONNY

Berichtdoor CONNY » 13 jun 2007, 12:31

WIJ HEBBEN EEN MINI CRECH EN WIJ WERKEN MET DRIE MENSEN WIJ HEBBEN ELK ONZE KAFT MET DAARIN ELK ZIJN ZEVEN KINDJES IN VERMELD EN OOK ONZE DRIE AGENDAS DAT MOET JE HEBBEN OF JE KRIJGT EEN SCHIJZELFSTANDIGHEID WIJ VRAGEN 18 E PER DAG EN DAAR WORDEN 4.5 ONKOSTEN AFGETROKKEN(DIT MOET WEL IN JE CONTRACT VERMELD STAAN) ZO HOU JE VOOR DE BELASTINGSATTESTEN NOG 13.5E OVER OM OP TE SCHRIJVEN EN DAT IS JE FORFAIT BEDRAG DAT JE MAG HEBBEN BIJ DE BELASTING .EN OM BIJ JE MAN TEN LASTTE TE BLIJVEN .WIJ MOETEN OOK GEEN SOCIAALE LASTEN BETALEN OMDAT WIJ ONDER DIT BEDRAG ZITTEN MAAR WE ZIJN WEL IN ORDE MET ONZE KAS WIJ GENIETEN EEN VRIJSTELLING DAARDOOR .iK MOET WEL ZEGGEN WIJ BOUWEN WEL GEEN PENSIOEN OP ZO .MAAR WIJ DOEN ALLE DRIE AAN HET HOOGSTE BEDRAG VAN PENSIOENSPAREN.iK HEB DAARDOOR HEEL VEEL GEHAD AAN INLICHTING BIJ KIND EN GEZIN EEN SPECIAAL NR DAT JE KAN BELLEN.wIJ HEBBEN ZO EEN MAANDELIJKS INKOMEN VAN EEN 1700E MET ALLEN KOSTEN AF EN OOK GEREKEND MET AF EN TOE WAT ZIEKEN WIJ HEBBEN NOG NIET MINDER GEHAD.iK VIND DIT NIET ZO EEN SLECHT INKOMEN HOOR.pLUS DAT IK VEEL TERUG KRIJG VAN DE BELASTING OMDAT MIJN MAN MIJ TEN LASTE HEEFT.DEZE DIE ZEGGEN DAT ZE ER NIET KOMEN BEGRIJP IK NIET .iK DOE VOLLEDIG MIJN BOEHOUDING ZELF MET EERST RAAD GEVRAAGD HEBBEN AAN MIJN NICHT DIE BOEKHOUDSTER IS EN ALLES UITGEZOCHT HEEFT VOOR ONS.sPIJTIG GENOEG DOET ZE DIT VOOR ONS ALLEEN, MAAR EEN BOEKHOUDER DIE ZIJN WERK GOED KAN WEET DE JUISTE WEG.zO IK HOOP JULLIE VAN DIENST TE ZIJN GEWEEST .SORRY VOOR SOMMIGE VERKEERD GESCHREVEN FOUTJES MAAR IK MOEST VLUG WEG.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jun 2007, 19:14

je hebt geen afzonderlijke agenda nodig om schijnzelfstandig tegen te gaan. Wij gebruiken hier één aanwezigheidslijst, één kostenlijst en één inkomenlijst.
In ons samenwerkingscontract staat gewoon de noemer vermeld van de verdeling, hier gebeurt dit naar het aantal uren dat elk werkt. goedgekeurd van de arbeidsinspectie.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jun 2007, 22:03

Ik ben zéér geïnteresseerd om jullie samenwerkingscontract eens te kunnen inkijken, zodat ik en mijn zelfstandige medewerkers "veilig" werken!
Graag een emailtje naar [EMAIL]nikkienrobbe@skynet.be[/EMAIL]

Bedankt!

NB ook alle andere info is welkom zenne :) hoe meer vergelijkingsmateriaal hoe beter

S.

Berichtdoor S. » 19 jun 2007, 16:34

ik kijk ook uit naar meer reactie op dit topic
ik twijfel zo hard om ook een creche te beginnen omdat ik dacht dat je daar niets aan overhoud (en niemand werkt voor niets als men eerlijk is) maar ik heb hier al bedragen gehoord dat ik dacht wauw.

Maar werken jullie dan met andere zelfstandigen samen of mensen in loondienst?
ik weet nog steeds niet wat het meest ideale is en ik wil duizend % zeker zijn eer ik begin.

VEle groeten sarah

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jun 2007, 19:10

Mensen in loondienst zou ik niet doen want zo hou je niks over.
Van waar ben je? Waar zou je een creche willen starten?

S.

Berichtdoor S. » 19 jun 2007, 19:20

hallo,

ik zou het doen in hartje antwerpen of toch daar in de buurt maar nog niet nu hoor(denk ik)
maar als je met andere zelfstandigen werkt hoe zien jullie dat dan alle kosten delen of een iemand die dan iets meer verdient per maand?
en wat raden jullie aan zo jong mogelijk als zelfstandige beginnen of eerst enkele jaren gaan werken en aan eigen gezin beginnen?

dit vraag ik me af:
- als jullie opnieuw konden beginnen met wat jullie nu weten hoe zouden jullie het dan aanpakken
- welke tips zou je geven als iemand aan u zegt ik wil ook op mezelf beginnen?

vriendelijke groeten

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jun 2007, 19:35

Als je met 2 verantwoordelijk bent is het best dat je met 2 alles samen doet en alle inkomsten en kosten deeld.
tip: Wees zeker van je collega. Als je twijfels hebt begin er niet aan. Dit bespaard je achteraf een hoop ellende.

Succes.

s.

Berichtdoor s. » 19 jun 2007, 22:19

begrijp me niet verkeerd maar ook dat is een deel waar ik heb beetje moeilijk mee heb.
ik deel niet graag de verantwoordelijkheidmet anderen (ik ben gewoon te pietje precies).

MAar het is niet haalbaar zeker om op u eigen alleen te beginnen als verantwoordelijke?

groetjes sarah

Gast

Berichtdoor Gast » 20 jun 2007, 22:36

Ja maar , hier ook een crèche en ik ben de verantwoordelijke en zij de medewerkster. Dat kun je zelf kiezen. Dat geef je zo door aan kind en gezin en zet je zo in het samenwerkingscontract. Beide zijn zelfstandig en het loon wordt verdeeld onder een noemer van uren. vb persoon 1 werkt 50 uur per week, persoon 2 werkt 40 uren per week. Persoon 1 is verantwoordelijk dus krijgt 10 % meer omdat ze de verantwoordelijkheid draagt. Dus 100 % is 50 + 5 + 40 uur. Brutto inkomen is x min kosten y is netto z. z wordt gedeeld door 95 uur, 55 voor de verantwoordelijke 40 voor de medewerkster. Je plaatst in het samenwerkingscontract een opzegperiode voor beide partijen, ik ben eigenaar, dus staat er ook in dat zij mij niet buiten kan zetten.
Concreet: ouders betalen vb samen 6000 euro per maand, sociale wetten , huur, water, electricitieit, materialen voor opvang, voeding, ... worden afgetrokken, wat overblijft wordt verdeeld onder bovenvermelde noemer.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 jun 2007, 22:40

Weet wel als er iets fout loopt, vb iets met de kinderen wordt de verantwoordelijke wel verantwoordelijk gesteld want zij moet zorgen dat alles vlot verloopt! Dus als je collega een sterfgeval heeft wegens nalatigheid dat jij zult vervolgd worden door de ouders en dat jij je collega zal moeten vervolgen. Dus er is zowiezo een risico. Indien je beiden verantwoordelijk bent dan wordt de nalatige vervolgd. Goed bezinnen eer je begint.
En met niemand beginnen voor je echt een gevoel hebt van 200 procent. Eerst een weekje of meer laten werken bij je zodat je weet "welk vlees je in de kuip hebt" Sorry om het zo te moeten zeggen, maar ik heb er hier vier gehad alvoor het werkte. Bij één zat er zelfs een kindje op straat zonder dat ze het wist?????? Ze was nochtans gediplomeerd en had genoeg referenties....

Terug naar “Praktisch”