vraagje ivm draagdoeken

Gast

vraagje ivm draagdoeken

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 11:27

hallo,

ik zit met een draagdoek probleem.

Bij mijn zoontje had ik een tricot - slen. Ik had problemen om die aan te doen, het lukte me nooit en had eigenlijk iemand nodig om tehelpen voor de banden aan te doen. Gevolg nooit kreeg ik dat ding goed aan. Dus hem hem verkocht.

Nu is er een tweede op komst en mijn zoontje zal 21 maanden zijn bij de geboorte en de grote vakantie. Ik heb me voorgenomen om veel te gaan wandelen maar ik zie hem nog niet op een buggy board staan dus zal hij in de buggy nog zitten en de baby zou ik in een draagdoek willen dragen.
Ik vraag me af of de tricotti (die met 2 banden in maat S) makkelijker is om aan te doen of zou ik van lodger een shelter kopen?

Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb ook een babybjorn maar dat mag nog niet gebuikt worden bij een boorling.

bedankt

ikke

RE: vraagje ivm draagdoeken

Berichtdoor ikke » 15 jan 2008, 12:04

ben ook wel benieuwd naar reacties.
Ik zou ook graag een draagdoek aanschaffen, maar heb geen enkel idee welke goed is

anna

Berichtdoor anna » 15 jan 2008, 12:21

bij ons ging de baby in een niet-rekbare draagdoek (a la tricot slen, maar dus niet rekbaar); ik heb ook een tricotti van bij mijn eerste! Is echt NIET goed! Gebruik hem nooit meer. Een shelter van lodger is ook NIET handig; heb het geprobeerd en had na 1 minuut rugpijn. En dat knopen dat gaat beter en beter hoe meer je oefent. Pak een grote pop/beer en oefen 25 keer en eens je weet zonder het instructieboekje hoe je moet knopen, wordt het door het oefenen een automatisme. Je kan ook eens kijken naar een ringsling, daarin kan zowel je baby als je peuter. Ik draag er mijn 20 maand oude zoon bijna dagelijks in.

Alice

Berichtdoor Alice » 15 jan 2008, 12:31

Mail je vraag eens naar eva.demuynck@telenet.be. Zij geeft workshops ivm draagdoeken en ik heb er alleszinds al veel aan gehad. Zij zal je alleszinds de juiste informatie kunnen geven over welke doek voor jou het meest geschikt is. En ze is nog eens supersympathiek op de koop toe ;)

nat

Berichtdoor nat » 15 jan 2008, 12:41

Mijn ervaring: de eerste maanden een tricotti of een ringsling.Ze zitten dan in kommahouding.
Daarachter heb ik een ergocarrier gebruikt.Super tevreden: geen nek-of rugklachten.
Had ook vanalles geprobeerd,pijn aan de schouders of stof dat 'snijt'...
Babybjorn heb ik nooit willen gebruiken want hun gewicht steunt op de kruis en de beentjes hangen maar wat.Bij de ergo zijn de poep én de bovenbenen ondersteund.

Terug naar “Van peuter tot kleuter”