een tik gegeven

mina

een tik gegeven

Berichtdoor mina » 14 jan 2008, 18:38

ik voel me zo slecht. ik heb daarnet mijn meisje van 13m een tik gegeven in het gezicht. ze had me heel erg pijn gedaan door hard op mijn neus te slaan met een stuk houten speelgoed. 't was helemaal niet bewust, ik duwde haar gewoon weg op haar gezicht. 't was echt een plotse reactie van mij door de pijn, maar voel me er echt slecht bij. zijn er nog mama's die dit al gehad hebben ? Ik hoop dat mij dit niet meer gebeurt

Gast

RE: een tik gegeven

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 19:01

Weet je, missen is menselijk. Dit was een pijnreactie, een volkomen normale pijnreactie. Een slag op je neus doet verschrikkelijk veel pijn, zelfs al is het onbewust door een 13maandertje.

Het zou heel anders zijn mocht je je kind bewust geslagen hebben omdat het je pijn gedaan heeft.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 19:01

Dat kan altijd eens gebeuren, heb dat ook al eens gehad maar nu geef ik een tik op haar vingertjes of een tik op de poep. Inderdaad je voelt je slecht je denkt dat je een slechte mama bent , maar je let er wel in vervolg op en dan ga je zeggen van dat mag niet e.d.

mina

Berichtdoor mina » 14 jan 2008, 19:07

ik hoop dat ik dat niet meer tegenkom. ik probeer het me visueel voor te stellen dat het nog eens gebeurt en reageer in gedachten dan verbaal. hopelijk doe ik het in realiteit ook zo de volgende keer.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 19:07

ik vind dit ook niet zo erg, hoor!
Je moet ze natuurlijk niet bont en blauw slaan, hé, en in het gezicht slaan eigenlijk niet, maar een tik op de handen of poep... dat doe ik ook als het eens nodig is (gelukkig niet vaak).
Jouw tik was puur een reactie, en je kindje moet leren dat dergelijke dingen pijn doen.

T

Berichtdoor T » 14 jan 2008, 19:13

dag Mina,

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, want heb dat ook al meegemaakt. Dat is gewoon een natuurlijke reactie hé. Ik heb geleerd om als er zoiets gebeurt, mijn kind zijn handje vast te nemen en te zeggen, nu heb je mama pijn gedaan hoor.
Voel je je er in elk geval niet slecht om, dit overkomt wel meer mensen hoor, en we schrikken er allemaal van!
Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 19:44

Ik heb het ook ooit 1 keer gedaan (in het gezicht) het was ook niet hard, maar gewoon een reaktie omdat ze zo stout was, en voelde me ook heel erg schuldig.
Ik heb toen ook tegen mijn dochtertje (ze was 2.5) gezegd dat het niet mijn bedoeling was, dat ik erg boos was, maar haar niet mocht geslaan hebben.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 10:41

Heb ook al paar keer tik op poep gegeven toen dochtertje het echt te bont maakt op luierkussen, maar voel me daarna altijd barslecht en nu heb ik het al lang niet meer gedaan. Ik probeer haar aan te leren dat ze niet mag slaan (is een kindje in crèche die dat vaak doet en ze bootst na, spreekt er ook vaak over 'Lotte slaat'). Als ze zelf niet mag slaan, moeten wij dat ook niet doen hé, kwestie van consequent te zijn.

Terug naar “Van peuter tot kleuter”