omg Gent: waar en bij wie 'buisjes' laten steken?

Ie

omg Gent: waar en bij wie 'buisjes' laten steken?

Berichtdoor Ie » 14 jan 2008, 09:01

Zoals het onderwerp al aangeeft:

Bij welk ziekenhuis en/of arts maak je in het Gentse (omgeving) het best een afspraak als je kleine spruit buisjes moet laten steken zodat hij eindelijk verlost zal raken van die ellendige oorontstekingen?

Alvast bedankt.

Gast

RE: omg Gent: waar en bij wie 'buisjes' laten steken?

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 12:19

Het Universitair Ziekenhuis!!!

Wij werden wel eerst drie maanden gevolgd... om te kijken of buisjes noodzakelijk waren want met de zomer voor de deur kon het zijn dat het spontaan beter werd. Nu onze zoon had niet zozeer frequent oorontstekingen maar er zat wel telkens vocht achter zijn oortje (wegens verborgen reflux) en dit kon zijn spraakontwikkeling op termijn beïnvloeden omdat dit vocht ervoor zorgt dat hij niet perfect hoort. Er werd dus ook een gehoortest gedaan en daaruit bleek dat hij toch zo'n 20% minder hoorde... Na die drie maanden bleek er nog steeds vocht in zijn oortjes te zitten en werd er een afspraak gemaakt voor de operatieve ingreep. Alles is zeer vlot verlopen en we mochten snel terug naar huis. Spijtig genoeg moet je wel vaak lang wachten bij een consultatie... En met een peuter is dit niet altijd even makkelijk....

Veel succes!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 13:00

oeps te rap geweest... moet zijn; vocht achter trommelvlies

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 20:35

Hé ons zoontje is op 2 januari op consultatie geweest bij Dr De Clerck,Dr Suys in het st-jozef ziekenhuis,kliniekstraat Gentbrugge en is op 11 januari binnen gegaan om zijn buisjes te laten steken.Moet zeggen was heel tevreden van de uitleg en het ontvang in het ziekenhuis,is vrijdagmorgen om 7u30 binnengegaan,ze zijn ons om 8u10 komen halen hij is in slaap gedaan en toen ben ik vertrokken en heb eventjes op de kamer gewacht en na ongeveer een 15 minuutjes zijn ze komen zeggen dat ik naar boven mocht in de ontwaakzaal en hij is na 10 minuutjes wakker geworden.Ze worden genomen per leeftijd en aangezien onze knaap nog maar een jaartje is was hij eerst.Vrijdag terug op controle om te kijken of alles goed geneest.

Veerle

Berichtdoor Veerle » 15 jan 2008, 08:51

Hallo,

Zowel mijn zoontje als ik zijn in behandeling bij Dr Otte. Keigoed met kindjes, neemt zijn tijd...
Hij zit in St Jozef op Gentbrugge

lies

Berichtdoor lies » 15 jan 2008, 09:44

Vorig jaar buisjes laten plaatsen bij zoontje die toen net 1 jaar was.
Bij Dr Verschueren in AZ Maria Middelares Gent. Zeer zachte vrouw die de kleintjes goed weet aan te pakken!!

Kathy

Berichtdoor Kathy » 15 jan 2008, 09:48

Vorig jaar na herhaalde oorontstekingen doorverwezen door kinderarts naar Dr. Verschueren (Maria Middelares en praktijk in De Pinte). Buisjes vorig jaar in januari vlot ingebracht. Onlangs is één buisje er uit gevallen. In februari gaan we terug op controle. Wellicht zal ze er nu gene meer moeten hebben. Ben al in ziekenhuis en in praktijk op controle geweest en heb nooit langer dan 10 min. moeten wachten. Bovendien is Dr. verschueren erg kindvriendelijk. Enige dokteres waar mijn dochtertje het niet op een krijsen zet van zodra ze de witte jas ziet !

Ie

Berichtdoor Ie » 15 jan 2008, 11:09

Bedankt voor reacties.

Terug naar “Van peuter tot kleuter”