Steeds ziektes van peuter overnemen???

Gast

Steeds ziektes van peuter overnemen???

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 14:19

Hallo dames,

Brengen jullie spruiten ook zo vaak leuke beestjes mee naar huis om vervolgens mama en papa, en liefst ook nog eens de grootouders daarmee aan te steken?

Onze kerel is daar en expert in, en meestal ben ik de pineut. Het snot vliegt bij verkoudheden werkelijk in het rond, waardoor ik natuurlijk een gemakkelijk doelwit word. Ik probeer een zo goed mogelijk hygiëne te handhaven (zijn handjes schoonmaken, mijn handen vaak wassen, alles goed ontsmetten, enz...), maar veel helpt het dus niet. Want ik heb iedere keer prijs.

Ik ben weeral bang voor de volgende virus/bacterie-invasie. Ik hou mijn hart vast voor een buikgriep. Dat is eerst en vooral voor zo'n klein hummeltjes verschrikkelijk, maar het is bovendien geweldig besmettelijk. En als je als mama overgeefsel of diarree moet opkuisen, is de kans groot dat er zo'n venijnig beestje aan je handen blijft plakken.

Pffff, dit vind ik werkelijk het minst aantrekkelijke aan kindjes hebben: die constante ziektes, bezoeken aan de KA, medicatie...en het vellen van heel het gezin.

ikke

RE: Steeds ziektes van peuter overnemen???

Berichtdoor ikke » 13 jan 2008, 15:47

Hier ondertussen al negen keer overgeven en diarree op twee jaar tijd. En geen onschuldige virusjes die maar 24 uur duren hé. Ben iedere keer een week KO...
Ik wist wel dat we wat vaker ziek zouden zijn, maar ik weeg nu maar 45 kilo meer!!
Mensen vragen zich af of ik niet aan anorexia lijd. Maar wat wil je, iedere keer buikgriep, ertussenin nog eens gewone griep en als toemaatje een paar keer keelontsteking en verschillende keren sinusite. Was vroeger zelden of nooit ziek. Het zal wel beteren zeker? Onze dochter lijdt er vaak minder onder dan ik.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 10:26

Hier ook. Vroeger nooit ziek, nu 3 kindjes en constant buikgriep.
Nu ook weer...

carlien

Berichtdoor carlien » 14 jan 2008, 10:30

Wat ben ik blij te horen dat ik niet de enige ben: hier ook al 5 keer diarree/overgeven sinds augustus tot nu. Ik begon al te twijfelen of er iets mis was met me. Ervoor had ik dat nooit.

En ook steeds 24uur. ELLENDG! De Motilium, buscopan en enterol liggen altijd binnen handbereik.

Sterkte allemaal.

Mandy

Berichtdoor Mandy » 14 jan 2008, 12:37

Hier juist hetzelfde !! Wij waren vroeger mss 1 keer per jaar ziek, deze winter heb ik al 7keer iets aan de hand gehad !! Ik ben ook in verwachting dus sinutab ofzo mag ik niet innemen. Ook al 2X buikgriep grrr
Mijn zoontje is 1 jaar en ik vraag me af of dit vanaf nu elke winter zo gaat zijn.

Veel beterschap allen

tinne

Berichtdoor tinne » 14 jan 2008, 12:58

Hallo,

ik herken het zo erg, maar er is hoop..!
De 1e winter was ik constant ziek, de kleine ook veel maar hij gaf alles door. De 2e winter was het al veeeel beter, alleen de windpokken gehad en 1 keer aerosol met antibiotica en deze winter nog niets (buiten een hoestje).
volhouden, volgend jaar is dat veel beter.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 13:15

Als het een troost is, je zult nu tegen heel wat ziektes resistent zijn, zodat je de komende jaren misschien zeer weinig ziek zult zijn... :)

f.

Berichtdoor f. » 14 jan 2008, 13:20

hier net hetzelfde hoor, de eerste winter ben ik bijna continu ziek geweest van november tot ongeveer eind maart. Ik had de ene sinusitis achter de andere. De tweede winter slechts drie lichte verkoudheden. Nu heb ik ondertussen een tweede kindje en ben zelf nog maar één keer ziek geweest.
Ik geloofde het twee jaar geleden absoluut niet toen mensen me zeiden dat het ging beteren, maar dat is dus echt wel zo.
Volhouden dus!

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 20:02

hier ook zo... eerste winter was veel erger dan nu... hout vasthouden natuurlijk...
ons zoontje heeft zelf zijn valse kroep doorgegeven aan zijn overgrootmoeder, dan heb je echt wel een schuldgevoel hoor, ze komt op bezoek en verlost je even van alle zorgen door met hem te spelen en twee dagen later heeft ze het zelf zitten, ook bij de grootmoeder is het zo, ze nemen nog veel meer over dan wij thuis, wij moeten dan ook gaan werken en zoontje is dan bij oma of bij overgrootmoeder... ik probeer dan ook zoveel mogelijk om zelf thuis te blijven om voor hem te zorgen, want als de oppasser ook ziek worden vind ik niet zo leuk...
bij ons is het deze winter echt wel een stuk beter, af en toe nog wel een verkoudheid maar niet meer zo ziek van als vorig jaar... nog maar 1 keer moeten aerosollen en vorig jaar bijna continu...
hoop doet leven zeggen ze he.. veel succes en effe doorbijten

N.

Berichtdoor N. » 15 jan 2008, 12:13

oh, godzijdank heeft iemand deze topic opgestart! Ik heb een dochter (1ste kindje) van 14 maanden oud, ik was vroeger ook zelden ziek, en nu sinds oktober om de 2 weken. Ik heb al ca. 4 verkoudheden en 4 maag-darm-buikachtige virussen gehad. Ben ook spectaculair veel afgevallen en mijn lichaam is gewoon "op", heb ik het gevoel. Vaak vroeg gaan slapen helpt ook geen sikkepit meer. Mijn dochter heeft (gelukkig) veel minder last van al haar virussen dan ik zelf, ah ja, zij kan lekker bijslapen overdag.
Ik hoop zo dat de mensen hierboven met een ouder kindje gelijk hebben en dat het na de winter over is en volgende winteer beter gaat. We zouden heel graag een tweede kindje willen, maar op dit moment zou ik het gewoon fysisch niet aan kunnen denk ik...

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 12:19

Sinds er hier in huis een kind rondloopt vragen we elk jaar het griepvaccin .... we worden dan nog wel ziek maar niet meer doooodziek :-)

Mieke

Berichtdoor Mieke » 15 jan 2008, 12:39

bij ons is het de papa die elke keer prijs heeft... :)

Mieke

Terug naar “Van peuter tot kleuter”