buikgriep, niet eten, wat proberen te geven

anneke

buikgriep, niet eten, wat proberen te geven

Berichtdoor anneke » 13 jan 2008, 13:50

hey

men dochtertje van 16 maanden heeft buikgriep, van vrijdag op zaterdag is ze beginnen overgeven, en gisteren ook nog diarree.
ze wel niks eten en als ze iets eet komt het het helemaal terug uit, weten jullie wat ik haar kan geven, ze drinkt wel water, en een banaan lukt ook wel.
de apotheker heeft motiluim gegeven en enterol.
weten jullie iets wat ze binnen gaat houden.

groetjes

elsie

RE: buikgriep, niet eten, wat proberen te geven

Berichtdoor elsie » 13 jan 2008, 14:02

Veel eten hoeven ze niet hoor, ik zou ze niet forceren zolang ze maar
drinkt en dat kan binnenhouden, eventueel Ors vloeistof is ook verkrijgbaar in
de apotheek, daarin zitten de nodige zouten en suikers. Diarree op zich mag je niet tegen houden, dat is de weg waaruit het virus het lichaam verlaat.
eventueel 24 tot 48u geen eten geven en dan beginnen met iets licht verteerbaar

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 14:55

Ons meisje kreeg van de huisarts van die zakjes om op te lossen in water, daar zaten suikers en zouten in. Iets zoals die ors van hierboven dus. Dat bleef mooi binnen en daar heeft ze 4 dagen alleen op geleefd hoor. Maar ik heb mij laten vertellen dat zo lang je kindjes water binnen krijgen er niet zo een groot probleem is hoor. Je kan altijd eens proberen een half uurtje na motilium een beetje soep te geven... Dat is toch iets steviger.

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 13 jan 2008, 16:53

Mijn dochter is 20 maand en vandaag was de 3de dag dat ze niks gegeten heeft. Nu ja gisteren wou ze een koekje, dus ik dacht dat ze beter was maar nee hoor, vannacht is het koekje er terug uitgekomen.
Ik geef hier uitgebluste cola (beetje kristalsuiker erin en de bruis is zo weg!)
Vandaag is de zoon van 4,5j ook geveld en ik moet zeggen dat hij er ellendiger van is. Hij ligt nu net in zijn bedje.. op eigen vraag. Ik heb hem ne motilium suppo gegeven, want de siroop was er direct terug uit. Ook daarjuist de cola kwam er direct terug uit.
Ik hoop dat hij niet overgeeft in bed.. dochter heeft da al 2 dagen gedaan en niks gezegd ;(
Mijn maag grommeld ook, dus ik ga ook met de emmer naast mijn bed slapen. Vervelend eh als ze ziek zijn..

Oh ja nog effe vermelden, mijn kindjes hebben FV gekregen en voor den oudste is dit de 2de maal dat hij buikgriep heeft, voor de dochter de 1ste keer.
Verkoudheden hebben ze zo'n 3 per winter en geen één van de 2 heeft ooit al een oorontsteking gehad.
Ik denk da ge ermee geluk moet hebben, tuurlijk is bv gezond eh, maar dat ze daarmee nooit zouden ziek worden is denk ik een fabeltje ;)

Ik ga nu nog is zien of dat hij nog moeten overgeven heeft..

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 18:47

Hallo, hier hetzelfde. Zoontje, 16 maand en sinds vrijdag niets anders dan overgeven. Ik geef hem enkel water op dit moment. Daarnet nog een crackot en een beetje soep proberen te geven maar komt er terug uit...
Met die ors zou ik pas morgenavond beginnen. Hij heeft op dit moment geen diarree maar na twee dagen begin je je toch wel zorgen te maken he?!
Nu, ik heb er gisteren en deze morgen ook van gehad. laat ons hopen dat het snel voorbij is.
Zoals die hierboven raad ik ook aan om alleen maar water te geven en eventueel soep. Vooraleer je ors geeft zou ik toch eventjes contact opnemen met je arts en vragen of het ok is dat je ermee start...

anneke

Berichtdoor anneke » 13 jan 2008, 21:07

hey

heb haar deze middag een banaan gegeven en die is binnen gebleven, ze heeft ook een boudoir voor de helft opgegeten. en een klei boterhametje met choco.
men ma zei van chocolade te geven daarmee.
water drinkt ze ook maar niet veel hoor, en cola of pap of soep wil ze niet drinken.
ze heeft bijna gans de dag geslapen.
en anders hng ze op onze schoot.
ik heb het gehad van vrijdag tot gisteren, men vriend zt er nu mee van vandaag, en men broertje logeert bij ons en heb hem hier gehouden omdat we schrik hebben dat hij onze papa aansteekt, die is van gisteren uit de kliniek.
morgen laat ik dokter komen, en hoop dat hij begrijpt dat ik hem hier heb gehouden.

ha ja allemaal bedankt voor de tips en ga morgen aan de dokter vragen of ik haar dan die ors mag geven.
het is maar ik maak m ook zorgen ze is al vrij mager (en groot) en nu ze 2 dagen niet heeft gegeten.
maar dacht eens gehoord te hebben dat als ze iets binnen hebben het lichaam er wel al suikers uit haalt voor ze het overgeven.

groetjes

elsie

Berichtdoor elsie » 14 jan 2008, 09:52

Hier ook van deze nacht buikgriep, Katrijn heeft heel de nacht overgegeven
zelfs uiteindelijk gal. Nu is ze wakker en is een beetje aan het spelen, vraagt wel eten maar ik geef het haar niet, ze heeft water gedronken, hopelijk blijft dat binnen, hoe lang duurt deze griep eigenlijk en ja hopelijk zijn wij nu ook
niet besmet maar de kans is vrij groot denk ik

anneke

Berichtdoor anneke » 14 jan 2008, 10:20

hey

het is vrees ik heel besmetteljk.
ons dochtertje van 4 maand gaf daarstraks ook over en men vriend ook al.
nu men broer verlopig nog niet, maar vrees er toch voor heer.
ik dacht dat dochtertje beter was maar heeft haar fles ook weer terug gegeven.
een paar stukes van brood zijn binnen gebleven en water ook.
dokter komt wel langs vandaag.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 10:27

diarree: rijst geven, gekookte worteltjes, biscottes
enterol in zakjes
rijstwater om te drinken
ORS

Rijst is echt het beste: stopt op en is heel voedzaam

hey anneke

Berichtdoor hey anneke » 14 jan 2008, 11:05

Als je iets weet van de dokter laat je het dan even weten?

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 14 jan 2008, 11:39

Mijn dochter 20m had van donderdag diarree, vrijdag nacht 1ste x overgegeven en vanmorgen de laatste keer. Maar dat was slijm, want ze heeft er ook een fikske verkoudheid bij.
Mijn zoon 4,5j is gisteren rond 15u ziek geworden, vannacht nog paar keer overgegeven en is nu beter. Hij drinkt goed en dat blijft binnen, eten willen ze geen één van de 2 (voor de dochter is dit al de 4de dag zonder eten!) Nekeer in hun vel nijpen, als het goed terug komt is er niks aan de hand, blijft het staan = tekenen van uitdroging.
Hangt er dus vanaf eh.. hier hebben ze wel nog een fikske valling bovenop.
Ikzelf heb de valling overgekregen maar blijf voorlopig bespaard van de buikgriep.

Eten mag, zoals hierboven gezegd, beschuit, rijst, deegwaren.. allemaal dingen die ze hier niet willen, buiten de spaghetti, maar dan niet zonder saus.

anneke@12:05

Berichtdoor anneke@12:05 » 14 jan 2008, 17:43

hey,

gewoon enterol geven en motilium.
vandaag heeft ze een beetje binnen kunnen houden.

apotheker zei in plaats van ors cola zonder gas en tuc koekjes te geven.
ors moet een slechte smaak hebben, ook heeft ze vitaminen gegeven.

ze eet vandaag voor de derde dag niet zoveel, is het woensdag niet beter moet ik nog iets anders proberen, weet de naam niet, en anders tegen einde deze week naar kliniek.
maar hoop dat ze betert. want ze slaapt hele dagen.

groetjes en bedankt voor de tips?

winnieke

Berichtdoor winnieke » 15 jan 2008, 11:05

op aanraden van huisarts: ors is superslecht van smaak, geef aquarius of maak een bouillon met de ouderwetse oxo

Terug naar “Van peuter tot kleuter”