wanneer lopen ?

M

wanneer lopen ?

Berichtdoor M » 13 jan 2008, 13:11

Mijn dochter is nu 13 maanden. Ze stapt goed aan 2 handen maar blijft nogal "stijf" stappen. Nochtans doet ze dat toch al een maand of 3. Hoe vaak ik ook oefen en probeer, vanaf het moment dat ik 1 hand loslaat gaat ze gewoon zitten. Ze trekt zich wel al recht in de box of aan de salontafel, maar zet zelf geen stap als je haar handjes niet vasthebt. Is dat normaal ? Wanneer liepen jullei kindjes aan 1 handje of los ?

Gast

RE: wanneer lopen ?

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 14:35

Hey,

Geen paniek, ons dochtertje begon pas te kruipen (poepschuiven) op 12 maand en de eerste stapjes zette ze rond haar 18,5 maand. Veel frustratie rond gehad (de mama en papa dan toch) , want ons dochtertje begreep nie waarom ze moest stappen, ze had het nog lekker naar haar zin op de grond, kwam ook waar ze naartoe wou en heeft wel wat schrik van vanalles. Ieder kind zijn eigen tempo... Dus ik vind het al nen 'bravo' waard dat jullie dochtertje zich al rechttrekt en aan 2 handjes 'loopt', zo zie je maar

Liefs,
Britt

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 14:53

Ons meisje loopt ook al aan de hand vanaf haar 13 de maand hoor. Maar loslaten dat is een doodzonde. Ze laat zich gewoon vallen en als we echt pech hebben begint ze nog te brullen ook. Ondertussen is ze 18 maanden he.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 18:16

mijn kindje liep op 18 maanden en is perfect in orde. geen zorgen maken dus op 13 maanden

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 18:50

onze zoon liep pas alleen op 18 maanden. Zie je nu niks meer aan ;-)
Die is trouwens nooit gevallen, die vertrok pas als hij zeker was dat hij het kon, zeker?

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 19:12

Onze dochter is nu bijna 14 maanden en ze stapt nog niet eens aan 2 handjes.

Telkens we haar willen laten stappen trekt ze haar benen in :). Zich rechttrekken doet ze zelden, ze kan het wel want als ze echt iets wil dan lukt het ineens. Ze blijft dan wel angstvallig staan want durft dan niet meer te gaan zitten.

Ze kroop in paracomando stijl rond haar 9 maanden en sinds 11 maanden kruipt ze gewoon en ik denk dat ze het zo nog wel ok vindt.

We zullen wel zien wanneer ze er eens zin in krijgt.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 08:03

Mijn zoontje liep los op zijn 12 maanden, hij was heel erg snel.

Mijn dochter liep pas op haar 17 maanden, op haar eerste verjaardag kon ze zich rechttrekken in haar park.

Mijn vriendin haar zoontje liep los op zijn 9 maanden.

Elk kindje heeft zijn eigen tempo, uiteindelijk lopen ze toch allemaal hoor;)

Peg

Berichtdoor Peg » 14 jan 2008, 08:57

Mijn meisje kroop pas op 12 maand en liep ineens op 14 maand. De pediater heeft me ooit gezegd dat ik me zeker geen zorgen moest maken tot 18 maand. Dat zou de gemiddelde leeftijd zijn waarop kindjes kunnen stappen.
Dus, no panic ;)
Veel liefs,
Peg

saar

Berichtdoor saar » 14 jan 2008, 11:21

Mijn dochter is 16 maanden en wil ook niet lopen, ze loopt nochtans al 2 maanden aan 1 vinger! Maar oh wee, als je probeert te lossen, dan gaat ze meteen zitten. 'Geen zorgen maken', zei de kinderarts vorige week, 'ze heeft er gewoon nog geen interesse in, ze mag zelfs wachten tot 22 maanden'.

stephanie mama van Nouna

Berichtdoor stephanie mama van Nouna » 14 jan 2008, 12:31

Mijn dochter loopt sinds een kleine 2 weekjes en is al 19 maand.
Het komt wel, niets forceren!!
veel succes
stephanie en nouna

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 12:55

Nog een vraagje?

Mijn dochtertje is 20 maanden en loopt sinds haar 16e maand, maar kan zich niet alleen optrekken, rechtstaan.
Wie heeft daar ervaring mee en hoe je dit oplossen.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 13:23

De oudste liep op 14 maanden en de jongste op 10 maanden en 2 weken.
Ieder zijn eigen ritme.....

eressea

Berichtdoor eressea » 14 jan 2008, 21:10

Mijn zoontje stapte aan 2 handjes van 9.5 maand, aan 1 handje op 10.5 maand, z'n eerste stapjes alleen zette hij op 11 maand en hij stapt nu volledig alleen aan 12.5 maand ...

't Is inderdaad ook redelijk vlug (en enorm handig!) maar ieder kind heeft in alles z'n eigen ritme ...

Ik merk bijvoorbeeld dat hij minder taalvaardig is (in het brabbelen hé) dan z'n vriendinnetje die 10 dagen jonger is ... Maar hij begrijpt dan wel weer enooooorm véél dingen, die zijn dan allemaal NIET kent ...

Zo is het ene kindje rap het in het ene en wat trager in het andere, en bij een ander kindje is het dan net omgekeerd ...

Maak je in elk geval geen zorgen, 't komt nog wel, en dan moet ge ogen op uw gat hebben !!! :D

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 22:05

mijn zoontje stapte ook al vroeg aant handje, ook 1ste stapjes aan 11maanden en helemaal alleen net voorbij het jaar...(2 weken na zn verjaardag)

maar net zoals hij vroeg stapte is hij wat trager met andere dingen zoals spreken. Dat begint nu pas sinds een maand of 2 echt te vlotten. Daarvoor kon hij zich ook al uitdrukken maar veel minder dan nu. (2jaar ondertussen)

Lautje

Berichtdoor Lautje » 15 jan 2008, 11:20

wat noemen jullie eigenlijk echt 'stappen'?
mijn zoontje (bijna 12 maanden) loopt nu zo'n 6 stapjes los tussen mij en mijn man als we daar echt op oefenen (dus bewust hem op zijn voetjes zetten, loslaten en met armen open hem roepen en als hij bij ons is heel hard knuffelen en hem prijzen)
Ik vind dit al een hele prestatie, maar echt lopen is dat toch nog niet te noemen? want hij gaat niet zelf rechtstaan om te stappen, hij kruipt gewoon ergens naartoe.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 11:50

ons kleintje stapte alleen rond op exact 11 maanden, vanaf zijn 11 maand en 3w ongeveer staat hij ook alleen recht zonder zicht op te trekken...
Ieder kindje zijn eigen ritme laten beleven en u vooral geen zorgen maken.
Iedereen kan stappen hoor!

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 12:03

14 jan 2008 23:05

@ lautje: ik bedoel met rondstappen echt zelfstandig stappen. bij mijn zoontje was dat toen van den ene dag op den andere quasi lopen... (rustig stappen staat niet echt in zijne woordenboek)

een paar stapjes alleen deed hij ook al op 11 maanden.. maar dat varieerde dan van 2 tot een 5tal stapjes... maar van den ene dag op den andere is dat echt omgeslaan... en liep hij rond gelijk ne grote....

hij was jarig eind november (1jaar) en kon het toen nog niet, en ne maand later ging hij iedereen al stappend begroeten op het kerstfeestje in onze familie waar ze allemaal grote ogen opentrokken hoe het op een paar weken tijd veranderd was :)

maar zoals ik al zei is hij dus iets minder met zn praten. Hij is nu 25 maanden en begint nu echt veel te tetteren. terwijl andere kindjes vaak al veel vroeger zo praten zoals hij nu doet :) (ieder op zn eigen tempo)

Terug naar “Van peuter tot kleuter”