zo jammer echt triestig om te zien

moo

RE: zo jammer echt triestig om te zien

Berichtdoor moo » 04 dec 2007, 12:33

Ik heb al zoveel miserie gezien bij mensen thuis dat ik van mening ben dat alle ouders een soort cursus met een examen zouden moeten afleggen. Inclusief psychologische tests en checkup van de sociale achtergrond. Zoals bij een adoptieprocedure.

Esra Mehmed

Re: zo jammer echt triestig om te zien

Berichtdoor Esra Mehmed » 28 jan 2019, 20:43

Beste,
Ik ben Esra. Het meisje van de reportage op Telefacts een paar jaren al geleden. Ik ben nu 14 jaar.
Mijn ouders vertelden me dat ik een korte periode op een internaat terecht kwam omdat ze weinig tijd hadden voor me. Ze vertelden me dat ik in Telefacts kwam dus ik deed mijn opzoekwerk. Ik zag al jullie reacties en ik snap dat jullie overstuur waren. Het enige dat ik me nog wat herinner is wanneer mijn ouders me verlieten op het internaat. Ik weet nog dat ik zo hard schreeuwde en weende omdat ik alleen werd verlaten. Zelf als ik later misschien kinderen zou hebben zou ik nooit mijn kinderen op een internaat steken omdat ik zelf weet hoe het voelde.
Maar op een rare manier snap ik mijn ouders wel. Maar dan zijn er wel altijd andere opties dan je kind op een internaat te steken. Ik wil wel even zeggen mijn ouders hebben me niet lang op het internaat laten zitten, niet eens een jaar, maar dan nog. Mijn ouders zeiden me dat, dat het ergste moment van hun leven was, om hun kind zo te zien lijden.
Ik kan me niet inbeelden voor de kinderen, jongeren of pubers om op een internaat te zitten want zoals ik al vermelde er zijn altijd andere opties.
Dit was mijn mening.
Bedankt voor al jullie meningen.
Groetjes, Esra.

Terug naar “Van peuter tot kleuter”