zo jammer echt triestig om te zien

zo jammer

zo jammer echt triestig om te zien

Berichtdoor zo jammer » 29 nov 2007, 13:44

wie heeft er gisteren avond gekeken naar telefacs van die peuters op internaat dat kleine meisje zo triestig om te zien heb er echt tranen bij gelaten hoe dat meisje weende achter haar mama dat kind wist niet wat er gebeurde met haar denk dat er in dat kleine hoofdjes vanalles rond ging van waarom is mijn mama weg en ik hier alleen vond dat echt triestig 3jaar zo jong klein en heeft nog zoveel haar mama nodig zou dat echt nooit over mijn hart krijgen omdat te doen met mijn 3kindjes

ben er nog niet goed van !!!!!

barbara

RE: zo jammer echt triestig om te zien

Berichtdoor barbara » 29 nov 2007, 14:24

ik heb het niet volledig gezien maar vond het VERSCHRIKKELIJK !!
en dan dat brandalarm ! midden in de nacht moeten die kleintjes uit het bed naar beneden ...

ik vind dat mensen die hun kleuters op internaat steken geen kinderen zouden mogen krijgen.
ofwel moeten ze veranderen van job .

voilà, dat is mijn opinie !!

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 14:48

inderdaad,het was vreselijk!mij maakt ge ni wijs dat die kinderen daar niks aan overhouden zelfs!zo 's nachts uit hun bedje gezet worden,traumatisch vond ik het en ik heb ook een traantje weggepinkt en ben tevreden naar mijn mannekes gaan kijken

Mieke

Berichtdoor Mieke » 29 nov 2007, 14:49

Mijn eerste reactie was met wat zijn sommige mensen nu eigenlijk bezig? Waar is hun verstand naartoe.

Zo kleine mensjes die zoveel warmte en veel liefde nodig hebben, zomaar wegsteken, want het kost hun ocharme maar 150 euro per maand en dan hebben ze de last niet als ze van hun werk komen om nog voor hun kinderen te zorgen.

Plaats van met zo een stom boekje uit de dag allemaal bij hun kind te brengen, zouden ze zich liever een goede cursus hoe ben ik een goede moeder cadeau doen.

Eigenlijk ben ik boos op zo ouders, maar hun straf komt nog, binnen 10 jaar zijn ze hun kind echt kwijt, want die beseffen dan ook dat hun ouders nooit van hem heeft moeten weten. De tijd gaat zo vlug, ze missen van alles.

Maar dan denk ik terug dat die "mama en papa" toch geen hart hebben, alles voor het geld hé

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 14:55

Ik heb de reportage niet gezien maar wel de voorfilmpjes.
Inderdaad erg. Ik ben ook van mening dat wie voor zijn kinderen niet kan zorgen, er geen moet nemen!!!! Die kinderen zijn al gedoemd om later problemen te krijgen. Het zou me niet verwonderen als er later wat zelfdodingen uit voortvloeien ook!!

Wat hebben kinderen nu nog meer nodig van liefde en genegenheid van hun ouders. Dat is broodnodig. Ze krijgen ook wel aandacht van de opvangers in het internaat maar dat is toch iets helemaal anders.

Ik kan zo genieten van mijn zoon, als hij 's avonds in mijn armen ligt voor hij gaat slapen :) Ik mag er niet aan denken dat ik dat iedere avond zou moeten missen.

zo jammer

Berichtdoor zo jammer » 29 nov 2007, 15:05

ja dat vond ik ook heel erg hoe ze die kindjes uit bed moesten halen ,die kindjes waren kapot de volgende dag en dan vind ik ook het ergste die mama van dat jongste kindje het was haar eerste keer da ze daar zat en de vrijdag vijf voor sluitingstyd gaat ze pas achter dat kind je gaat me toch niet zeggen dat ze ni even vroeger kon stoppen om achter haar kindje te gaan, ik vond het zo erg voor die kindjes, ik ben er voledig mee eens dat zulke mensen dan beter eerst nagedacht moesten hebben voor da ze aan kinderen moesten beginnen dan konden ze gerust leven om te werken, ik werk ook ,maar ik heb mij een werk gezocht dat heel makelijk te combineren was met mijn kindjes en nu kan ik nog heel veel van mijn kindjes genieten en ja ,het belangerijkste is bij mij zoveel mogelijk bij me kindjes zijn om zoveel mogelijk samen te beleven met hun er zijn zoveel nieuwe dingen DAGELIJKS dat mijn kindjes doen en dat zou ik voor geen geld van de wereld willen missen en ik denk dat normale ouders er alles voor zou doen voor hun kinderen en er zijn voor hun kindjes in plaats van het makelijk te maken en die kinderen weg te steken voor heel de week voor op hun gemak te zijn .

ik ben echt woedend op die ouders

Salwa

Berichtdoor Salwa » 29 nov 2007, 15:11

Traantje wegepinkt??? ik heb geweend echt geweend. Vooral als ik mijn dochter zag rond huppellen en spelen en naar me toe komen om iets te laten zien enzo. Awel ik zou echt helft van mijn loon afgeven om bij mijn kind te zijn. En dat alleen om geld te verdienen.

Och arme dat kind. de mama kwam kijken door de dag naar het internaat en diezelfde avond gign ze haar kind al "droppen" Dat is vlug beslist toch.

Ze zei op een gegeven moment we doen het om haar een goede toekomst te geven; ya right. Alsof een kind dat beseft. Wat een kind beseft is dat ze bij mama en papa moet zijn. Wat voor een toekomst.
Ik denk als je een kind in een internaat dropt je hem daar ook laat zitten tot hij van school is. Ah ja. over een paar jaar als het kind 12 is komen ze met het uitvlucht van school veranderen en kindjes missen enzo. Als een kind 18 is dan heeft hij zijn ouders niet meer zo hard nodig als een kind van 3, toch

Liefde en vooral respect voor ouders geef je van kindsaf mee en niet als hij 18 is en dan pas thuis komt wonen.
Als je kinderen wil moet je er verdorie zelf voor opdraaien. En niet kinderen baren en een andere hen laten groot brengen. Dis is echt niet geod te praten. Wat de omstandigheden is.

H.

Berichtdoor H. » 29 nov 2007, 15:44

Ik moet zeggen ik kijk eigenlijk zo goed als nooit naar telefacts, maar ik was gisteren bij het zappen blijven hangen.
Ocharme, ik vind dat ook erg. Dat brandalarm, verschrikkelijk! Midden in de nacht die kindjes uit hun bed. Voor te oefenen? Moet dat nu? Er waren erbij die volledig in paniek waren! Ik begrijp dat toch ook niet hoor. Ik vind ook dat zulke mensen geen kinderen verdienen!
Ik ben halftijds beginnen werken zodat mijn kind zeer weinig naar de opvang zou moeten, en dit betekent dat wij serieus moeten opletten wat we uitgeven. Maar dat weegt toch niet op. Ik ben heel blij dat ik voor mijn kind kan zorgen.

interneke

Berichtdoor interneke » 29 nov 2007, 16:05

Ik heb als kleuter en tiener zelf op internaat gezeten en vond het eigenlijk een heel erg leuke tijd!

Wij deden ook brandalarms en ook wel eens ééntje s'nachts maar zo'n oefeningen zijn nu éénmaal nodig hé!
Wat als er werkelijk brand uitbreekt s'nachts en er is nooit voorbereiding geweest?Wat zouden jullie dan niet zeggen?

Ik vind dat jullie het allemaal wat dramatiseren hoor!
Het is niet zo erg voor de kindjes, integendeel veel internaatskinderen hebben een stabieler en vreugdevoller leven dan veel gewone gezinskinderen waarbij beide ouders gaan werken en de nodige stress en tijdsgebrek aanwezig is.

Op internaat hebben je 100% syructuur, je weet elk moment wat er gaat komen en je hebt heel veel aandacht en altijd vreindjes in de buurt,je staat er ook nooit alleen voor in school want de internen zijn een hecht kliekje die zorgen voor elkaar!

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 16:25

beste,

persoonlijk denk ik ook niet dat ik het over mijn hart zou krijgen .
maar ik ben niet in die situatie
ik heb kunnen regelen op woensdag thuis te zijn , moet daar door zaterdag werken maar dan is de papa thuis .
moest ik mijn man niet hebben zou ik ofwel ontzettend veel geld moeten spenderen aan babysitters , terwijl ze in zo een internaat altijd de zelfde verzorgers hebben en dat geeft vertrouwen.
ik huilde met die arme mama en kleuter mee gisteren avond op telefacts maar voor sommige mensen is het echt de enige uitweg om hun kinderen iets te kunnen gunnen en niet van het ocmw of dop te gaan leven .

moest mijn man iets overkomen waardoor ik er alleen voor te staan zou komen , zou ik helaas ook voor internaat opteren .
heb is verdekke goedkoper dan een creche .
nog geen 2000 euro voor een gans jaar
ik betaal haast 500 euro per maand aan de creche ....

maar ik begrijp je bezorgdheid voor die kleintjes.
maar onthou dat het voor vele kinderen een grote oplossing is om niet meer dan 12uur op school te moeten zitten en dan nog eens naar oma of opa te moeten en de dag nadien naar vriendin X en de dag dar naar naar tante Y

ze krijgen een vast ritueel en dat is altijd beter dan je kind gedurend ergens anders zit.
en als alleen staan of zelfstandige is het echt niet makkelijk om het allemaal netjes geregeld te krijgen...

groetjes Cindy

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 16:49

Mag ik er weer op ??

moo

Berichtdoor moo » 29 nov 2007, 17:59

'moest mijn man iets overkomen waardoor ik er alleen voor te staan zou komen , zou ik helaas ook voor internaat opteren .
heb is verdekke goedkoper dan een creche .
nog geen 2000 euro voor een gans jaar
ik betaal haast 500 euro per maand aan de creche'

wablieft????
ik eet nog liever elke dag witte boterhammen met choco dan te moeten 'besparen' op mijn kindje. hallo, uw kleuter op internaat doen omdat het goedkoper is dan de creche, hoe durf je het nog maar zeggen, schaam jij je niet?
ik geloof echt mijn oren niet!
SCHANDE!!!!

sofi

Berichtdoor sofi » 29 nov 2007, 18:13

ik kan er best inkomen dat er kinderen naar internaat gaan. Als de ouders nooit thuis zijn. Maar toch niet zo jong. als ze 12 zijn of zo ok. dan zitten ze liever daar dan de ganse avond alleen thuis. of op straat rond te hangen.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 20:31

op internaat gaan kan best ook leuk zijn hoor maar natuurlijk als het de eerste week is is het zowel voor kleuters als voor oudere heel triest en het is dan ook een sensatie programma en dat wekt natuurlijk reacteis als deze op

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 20:50

Hier is ergens een topic met redenen waarom kinderen daar zouden kunnen zitten. Daar kan je misschien iets van opsteken.

Inge

Berichtdoor Inge » 29 nov 2007, 21:11

Ik vond het ook verschrikkelijk om te zien en zou het nooit over mijn hart krijgen om mijn zoontje op internaat te sturen. Toch begrijp ik als alleenstaande mama, dat sommige andere single mama's geen andere keuze hebben. Als alleenstaande kan je geen TBM zijn en moet je wel werken. Niet iedereen heeft een opleiding waaruit een job met goed loon en mooie uren uit voortvloeit. En als je dan ook nog geen hulp hebt van familie, dan kan het zijn dat je voor zo'n hartverscheurende oplossing moet kiezen.

Die ouders van Esra hadden volgens mij voor een andere oplossing kunnen kiezen. Als ik het met 1 loon kan, kan zeker één van hen van job veranderen.

Maar het is toch niet aan ons om onmiddellijk te veroordelen. Je weet niet wat de achtergrond is.

Want wees eerlijk, mensen die thuisblijven en eventueel profiteren van het systeem, die vinden we toch maar allemaal 'marginaal', om het in zappytaal te zeggen.

Groetjes,
Inge

moo

Berichtdoor moo » 30 nov 2007, 07:51

Er zijn genoeg alleenstaande moeders die het kunnen zonder hun kinderen te dumpen.
En ik vind mensen die thuisblijven en 'profiteren van het systeem' (ik veronderstel dat je daarmee bedoelt steun trekken) niet marginaal. ALs je dat marginaal noemt, heb je nog geen echte marginaliteit gezien.

Weet je wat marginaal is? Moeder en vader op café, zo zat als iets, kleine kindjes alleen thuis. Of moeder en vader zat thuis, vallen allebei van zattigheid van de trap, kindjes moeten weeral de 100 bellen. In zo'n gevallen zijn ze beter af op internaat.
Maar toch niet omwille van geld! We zijn in België, je hebt hier genoeg instanties die je kunnen helpen als je niet rondkomt. Dan ga je je kleuter toch niet op internaat sturen 'om toch maar niet naar de ocmw te moeten'!!!
Ik geloof mijn ogen echt niet hoor.

X

Berichtdoor X » 30 nov 2007, 08:17

Hoe erg ik het ook vind (heb er zelfs niet naar durven kijken met mijn klein hartje): die kindjes krijgen wel nog een goede begeleiding, goeie opvang, goed eten, een warm bed om in te slapen e.d. (en hopelijk alleen maar verzorgers die hun poten kunnen thuishouden)

Hoeveel kindjes worden wel door hun ouders 'opgevangen' en krijgen zelfs DAT niet???
Een smerige wereld is't !!

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2007, 10:01

ik heb ook gejankt! En ik heb alleen de laatste 10min gezien! ikzelf heb de 2laatste jaren van mijn HUMANIORA op internaat versleten en vond dat zelf een verschrikkelijke tijd.
Geen haar op mijn hoofd dat mijn kindje, om gelijk welke reden of op gelijk welke leeftijd door mij op internaat zal worden gestuurd.
Als ze er zelf mee instemd om bv zo haar droom te kunnen waarmaken tot daar aan toe maar anders NO WAY!
Bij ons op internaat werkte er een internaatsverantwoordelijke wiens man was overleden. Zij werkte snachts bij de jongetjes terwijl haar zoontje van 6 op een andere school op internaat zat. Mjn hoofd kon daar als puber en nu als mama niet bij hoor!
Nachten heb ik daar gehuild, hoe moet het dan voor zo'n kleintje zijn!
an

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2007, 14:05

150¿ per maand, wel dan werk ik liever 3/4 en verdien dan 150¿ minder maar heb wel mijn schatje bij me
zo denk ik erover

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2007, 17:08

.

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2007, 17:34

Ik heb zelf 2 kleine kinderen en ik kan me een dergelijke situatie echt niet voorstellen en ik wil dat ook niet. Ik heb echt zitten wenen toen ik ernaar keek.

Lies

Berichtdoor Lies » 01 dec 2007, 04:02

Ik durf zelfs zeggen dat ik het kindermishandeling vind om een kind van 3 jaar al naar internaat te brengen. Op die leeftijd worden de voorwaarden gecreeerd voor de persoonlijkheid van dit mensje. En dan vinden mensen het raar dat hun kind later borderline-gedrag vertoont.
Neen, ik keur het helemaal af!

Mieketje

Berichtdoor Mieketje » 01 dec 2007, 12:00

Mijn moederhartje brak toch ook toen ik het zag hoor!
Ik zou het zelf niet over mijn hart kunnen krijgen om ons zoontje zo lang te moeten missen!!!
En hoe goed en liefdevol die andere mensen voor je kindje zorgen, toch ben ik er echt van overtuigd dat er niets boven de warmte en genegenheid van de mama de papa en het gezin gaat! Thuis hebben ze mama een beetje voor hen alleen. Ze moeten de aandacht wel delen met broer en of zus maar dat is toch(naar mijn mening) altijd beter dan de aandacht te moeten delen met een tiental andere kindjes volgens mij! En het kindje krijgt niet de kans om zijn/haar eigen ritme te volgen, nee het moet gewoon hopsa mee met de hele groep.
Nee zo iets is echt niet mijn ding!
Maar ja iedere mens is verschillend zeker he?

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 01 dec 2007, 18:44

kinderen op 3 jarige leeftijd sturen is echt geen kindermishandeling hoor lies.
Ik vind het erger als ze elke dag naar een andere opvang moeten bij tante, vriendin etc...
Kind heeft dan helemaal geen structuur, in elk huis gelden andere regels en afspraken.
Ik zie regelmatig kinderen die (zelf bij huismoeders) geen structuur krijgen, met moeite een degelijke maaltijd (want het zijn moeilijke eters, ze eten makkelijker een doos zwan worst dan ....). worden met de harde hand opgevoed want anders verstaan ze het niet.
De kinderen zijn dan inderdaad thuis, maar of dit beter is.
Geef mij maar een moeder die ondanks het een moeilijke stap is het beste wil voor haar kind.
Bij de dagmoeder laten van 7 tot 19 u tussendoor naar school, dan naar huis is toch ook geen oplossing?

Terug naar “Van peuter tot kleuter”