Welk bedrag sparen jullie per maand?

An

Welk bedrag sparen jullie per maand?

Berichtdoor An » 28 dec 2007, 17:26

Op je eigen spaarrekening. Ik bedoel niet geld dat je op de rekening van de kinderen zet.

Hier lukt het af en toe eens om eens 100 euro bij te zetten, maar we komen er niet dikwijls toe.

Gast

RE: Welk bedrag sparen jullie per maand?

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 17:53

ik probeer ook elke maand 100 euro maar als ik 50 euro haal ben ik al heel blij hoor.

mama van twee

Berichtdoor mama van twee » 28 dec 2007, 18:06

wij sparen eigenlijk alleen maar als er is een extraatje is (zoals vakantiegeld, eindejaarspremie, verjaardagen...). We komen wel toe met ons loon, aan ons spaargeld moeten we dus niet komen, maar sparen lukt dus amper...

A

Berichtdoor A » 28 dec 2007, 18:30

Wij hebben weinig spaargeld. We komen rond de maand met ons inkomen. Als er iets binnenkomt van Eindejaarspremie of vakantiegeld, dan wordt dit direct opzij gezet voor rekeningen zoals verzekeringen, tax, onroerende voorheffing enzv.
We gaan wel nooit meer op reis sinds ons zoontje is geboren.
Het leven is veel te duur geworden. Ik zou me veel geruster voelen moest ik de maand nog iets kunnen opzij zetten, al was het maar 50 euro.

H.

Berichtdoor H. » 28 dec 2007, 18:44

Tussen de 1000 en 1500 euro per maand (+ beetje extra bij vakantiegeld of eindejaarspremie) + 100 euro voor de dochter. We werken beiden fulltime. Ik besef dat wij eigenlijk veel kunnen sparen, maar we hebben bouwplannen, dus we proberen momenteel zo veel mogelijk opzij te zetten.
Nadien wil ik terug een beetje minder gaan werken om meer bij mijn kindje te zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 18:50

Hoe doe je dat, 1500 euro per maand sparen???
Wij werken met zen twee full time, verdienen ieder 1200 netto, maar na lening, electriciteit, telenet, supermarkt, diesel,... er blijft niks over.
Hoe doen jullie dat sparen toch.
Wij hebben 1 kind van 1,5 jaar en zouden dolgraag een tweede hebben, maar weten gewoon niet hoe we dat financieel moeten doen.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 18:55

1500 euro per maand sparen, zoveel verdien ik netto nog niet, pfffffffffff.............

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 20:16

0¿

Wij zijn al blij dat we niet in het rood komen op het einde van de maand.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 20:27

900 euro hier met een vaste opdracht naar ons spaarboekje
ik verdien 1500 en mijn man iets van een 2500
dus is te doen
hebben wel een lening lopen van 1200 euro / maand

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 20:30

Ik spaar ook voor m'n dochterje als er extra's binnenkomen zoals vakantiegeld enzo. Ondertussen staat er toch al een aardig bedrag op haar rekening.
De grootouders storten ong. ook 20 ¿ per maand op haar rekening.
Ik hoop gewoon als ze op haar eigen benen moet gaan staan ze toch al bv. al haar meubels van onze spaarcentjes kan kopen.

Groetjes

mama van 2

Berichtdoor mama van 2 » 28 dec 2007, 20:57

voor men 2 kindjes en men petekindje op de bank met vaste opdracht elke maand 10euro per kind

20 euro op ons spaar rekening

en 15 euro per week in een café dat krijgen we altijd rond de feestdagen terug
dat is 750 euro per jaar.
voor de verzekering van de 2 brommers,brandverzekering van het huis.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 dec 2007, 21:19

Wij sparen toch ook wel elke maand tussen de ¿1000 en de ¿2000. Wij hebben één dochtertje van 2j en een huis met een lening (welliswaar niet te hoog). We werken beiden fulltime en verdienen samen zo'n ¿35000. Meestal hebben we elke maand nog wel wat extraatjes (kindergeld, maaltijdcheques, ...). En we leven toch ook wel heel goed -> vaak eten halen, uit eten gaan, merkkleding, extraatjes, ... Momenteel sparen we voor een groter en nieuwer huis.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2007, 09:37

Gewoon even een vraagje aan die mensen hier die 3000 euro en meer verdienen samen... Welke jobs hebben jullie? Dokters, piloten?
Mijn man is garagist en ik ben ambtenaar en wij hebben samen net geen 2400 euro (ook beiden full-time)

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2007, 10:23

1000 euro sparen lijkt me een uitzondering hoor.
wij hebben beide een fulltime job en verdienen niet slecht maar sparen rond de 500 euro.
We hebben onze spaaropdracht verhoogd omdat we binnen een jaar of 2 willen bouwen of een ander huis willen kopen. Intussen zetten we ook iets op de rekening van de kinderen en betalen al een lening af.
Verder zetten we ook de extra's op de spaarrekening. Moet wel zeggen dat we alle 2 niet veel opdoen en als ik in solden kan kopen dan doe ik dat ook. Ik kan geen geld geven aan dure nutteloze dingen, dan zet ik het liever opzij voor een huis.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2007, 12:50

Man werkt ft, ikzelf werk pt. 2 kindjes, 2 dagen naar om.
Inkomen ongv 3100¿ + kindergeld, Ouderschapsverlof ong.200¿
Lening 650¿. 2 eigen wagens.
Wij sparen maandelijks: pensioensparen voor ons beiden, 50¿ kindjes (dus 2X) en proberen 500¿ te sparen op onze rekening. Dit lukt niet altijd, maar wel vaak.
Wij eten altijd thuis, winkelen in Aldi, Liddl, geen merkkleding. Wij gaan nooit uit of weg ofzo (kindjes zijn ook nog klein) We eten eens bij mijn ouders, soms 2x per week, (scheelt ook een pak en zij zijn blij....)
Meer sparen zou echt niet lukken, zou niet weten wat ik nog zou moeten laten.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2007, 14:43

Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom iedereen per sé voor zijn kindjes wil sparen... Wij doen dit niet en genieten zoveel mogelijk van ons geld. Wij gaan met de kindjes naar de kerstshow van Samson en Gert, de grote Sinterklaasshow, naar de bioscoop, ... Ik denk dat de kindjes daar meer aan hebben dan aan een spaarboekje later.
Deze jaren zijn voor ons financieel de moeilijkste om door te komen (nieuwbouw), dus begrijp ik echt niet waarom ik nu voor de kindjes zou moeten sparen... Ik geniet dan liever van het geld dat overschiet.
Wanneer de kinderen volwassen zullen zijn, zullen wij wel alweer een heleboel gespaard hebben. Ik denk dan ook aan latere erfenissen (de eigendommen van mijn ouders zullen al gauw 30 miljoen oude Belgische franken bedragen). Wij zijn maar met twee, dus zal er toch een heel bedrag geërfd worden. Ik zit zeker niet te wachten op dit geld, (ik hoop dat mijn ouders 100 jaar worden!) maar hou het wel in mijn achterhoofd wat betreft de toekomst van onze kinderen.
Wij zullen dit geld erven op een moment dat we het zelf niet meer nodig zullen hebben (huis zal dan al afbetaald zijn). Wij zullen onze kinderen dan ook zeker niet in de kou laten staan en hen financieel helpen waar nodig.
Ik weet ook wel dat niet iedereen zo'n riante erfenis zal krijgen later, maar toch één raad: geniet zoveel mogelijk van het nu! Genieten is vééél belangrijker dan een grote spaarboek!

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2007, 16:14

Ik spaar elke maand kindergeld voor ons kindje (EUR 72). Ht gaat direct naar de spaarrekening.

@ 15u43

Berichtdoor @ 15u43 » 29 dec 2007, 17:07

Dat hoeft geen of-of verhaal te zijn, hè. Wij hebben een gerenoveerd huis gekocht en ons niet overkocht. Hier is het dus financieel niet zwaar nu. We zijn allebei bijna dertigers, hebben 2 kinderen. Voor onszelf sparen we 500 per maand, voor de kinderen elk 50. En wij gaan ook naar pretparken, op vakantie, naar het circus, naar musea.... Die grote erfenissen zullen er hier ook ooit aankomen maar eerlijk gezegd maak ik mij meer zorgen om successierechten dan om wat het zal 'opleveren'. De spaarboekjes van de kindjes bekijk ik ook meer als geld om eens iets leuks of extravagant te doen later (een wereldreis of zo). Voor een huis zullen ze er toch niet ver mee lopen...

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2007, 17:16

Weet je ik ben gestart met 0¿ van thuis, net als mijn man. En wij deden ook shows, pretparken, ...

En ja, ik had veel liever een stevige cent in handen gekregen dan al die uitstapjes. Jaja wat ben ik ondankbaar!

Maar nu sparen zit er bij ons niet in :( hoewel ik het me zo had voorgenomen. Iedere maand is het geld op en neen niet aan uitstapjes, op jaar 1x plopsaland en 1x efteling.

Saar

Berichtdoor Saar » 29 dec 2007, 18:57

Wij proberen ongeveer 500 euro per maand te sparen, maar zoals zovelen: het lukt niet elke maand. Eigenlijk zouden we ook nog meer willen sparen omdat we nog zoveel willen doen in ons huis, maar ja... met twee kindjes is dat nauwelijks haalbaar.
We doen wel ook aan pensioensparen, maar dat is lange termijn, hé. Dat geld dient niet om uit te geven nu. Nochtans kunnen we het nu wel gebruiken...
We zouden eigenlijk nog een derde kindje willen, maar zoals het er nu voorstaat, kunnen we dat niet betalen (opvang aan 19 euro per dag, pampers,...). We zouden ook onze woonruimte een klein beetje moeten kunnen verruimen om er nog een derde bij te kunnen "steken" want anders wordt het wel heel krap. Dus ja... tijd en geduld zeker??
Hopelijk evolueren de lonen binnenkort een beetje mee met de kostprijs van alle andere zaken.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2007, 19:17

wij sparen maandelijks 500 euro en doen jaarlijks ook aan pensioensparen.

Hebben een lening van ong. 1000 euro.

Samen verdienen we 3500 euro. Da's dan nog veel dat aan 'dagelijkse dingen' weggaat eigenlijk hè!

Iris

Berichtdoor Iris » 30 dec 2007, 02:20

@ 10:37
snel gezegd: wij verdienen 1500 (ik als verpleegster met 2 weekends en nachtdiensten) en mijn man 1800 (manager in bedrijf)
Dus zo moeilijk is het niet om meer dan 3000 euro te verdienen hoor!

ook @ 10:37

Berichtdoor ook @ 10:37 » 30 dec 2007, 07:56

Mijn man is politieagent, direct na middelbare school begonnen, en heeft nu bijna 20 jaar dienst.
Ik heb universitair diploma, maar werk 4/5, in een niet-leidinggevende 9 to 5 job, heb wel ruim 10 jaar ervaring in mijn job.
Ik heb zo'n 2250 bruto voor mijn 4/5, en mijn man zal ook zoiets hebben voor zijn voltijdse functie (misschien iets meer, weet het niet precies). Samen komen we dan toch ook wel aan meer dan 3000 euro netto.

rvd

Berichtdoor rvd » 30 dec 2007, 10:37

Hallo,

Wij werken allebei full time, ik geef les (ben licentiaat economie) en mijn man werkt bij de Vlaamse Milieumaatschappij. Wij sparen maandelijks 1500 euro. Soms sparen we meer, maar we geraken wel elke maand aan dat bedrag. De reden waarom wij zoveel sparen is omdat wij middenin onze bouw zitten en dit bij ons "spaarplan" hoort. Ik besef wel dat wij bij de gelukkigen horen, maar zonder dat spaarbedrag zouden wij onze nieuwbouw nooit kunnen zetten. Voor de rest moeten wij niet echt veel besparen op dagelijkse uitgaven. We hebben een dochtertje van 1,5 jaar die ook nog veel uitgaven nodig heeft. We huren wel ons huisje voor een laag bedrag, slechts 420 euro per maand, maar we heben wel al een eerste lening lopen van 450 euro per maand ook... Het is gewoon kwestie van OP VOORHAND een realistisch bedrag te berekenen dat je kan sparen en jke daar ook aan houden...

Gast

Berichtdoor Gast » 30 dec 2007, 12:17

Wow 1500 euro sparen, zoveel verdien ik niet eens (kleuteronderwijzeres)

Terug naar “Van peuter tot kleuter”