dringend! weet niet wat te doen !

an

dringend! weet niet wat te doen !

Berichtdoor an » 26 jun 2007, 12:28

Gisteren is ons zoontje van veertien maand al kruipen door zijn armpje gezakt, pardoes met zijn tanden op de grond.
Overal bloed natuurlijk, op zijn voorste tanden gevallen, die er nog maar pas begonnen door te komen.
Voor alle zekerheid bij de tandarts geweest en die deed mij echt schrik aan.
Ze zei dat er niks aan te doen is maar dat de kans groot is dat zijn melktandjes gaan verkleuren , zwart worden, en der misschien gaan moeten uitgehaald worden.
Zijn volgende tanden kunnen ook nog aangetast zijn
Ik vind dit een ramp, ik zie hem daar al lopen met twee zwarte tanden, da kan nu toch ni
Hebben er onder jullie dit ook voorgehad (gevallen op tandjes) , en wat zijn de gevolgen ervan geweest ?

Gast

RE: dringend! weet niet wat te doen !

Berichtdoor Gast » 26 jun 2007, 12:51

Ik weet dat ons neefje eens op zijn tanden is gevallen en die gedeeltelijk terug in zijn tandvlees zijn geschoten, was ook niets aan te doen, denk dat ze ook gezegd hebben dat ze konden verkleuren, maar is nu vier (denk toch zo'n 2 jaar geleden gebeurd) en toch niets aan te zien hoor... misschien gaat het heel traag?

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jun 2007, 12:51

Wat je zeker wel moet weten is dat een mond altijd heel erg bloed!!!

Mijn 18 maandertje is 10 dagen geleden vooruit gevallen. Recht op haar tutje. Gillen dat ze deed. En het bloed bleef maar komen uit haar mondje. Zonder zwansen, hé, maar mijn keukenhanddoek zat vol bloed.

Ik belde naar mijn mama en die wist me dan te vertellen dat een mond altijd heel erg bloed, dus. Ze zei me even te wachten tot het over was.

En inderdaad. Ze had - na een tijdje - vlak boven haar bovenste tandjes een bloedstolling. Daar was het 'wondje' dus.

Ik ben niet naar de dokter geweest. Even later was ze gewoon terug aan het spelen.

Wil maar zeggen, je moet niet panikeren van de hoeveelheid bloed.

Wat die tandjes betreft heb ik geen ervaring mee... Mss andere mama's?

Hopelijk is het niets ergs en komt het snel weer goed. Hetgene dat nu het hardste bloed is je mamahartje, niet? ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jun 2007, 12:57

t zal wel, ik heb er gans de nacht van wakker gelegen.
Heb ondertussen al een afspraak gemaakt met mijn tandarts (gisteren wast ene van in de buurt) en ze gaat proberen om foto' s te nemen zodat ze mss iets meer te weten komt.
Khoop het dat het goed afloopt ze, hij had ook zijn tutjen in maar ik heb het niet zien gebeuren, mijn vriend was er alleen mee thuis

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jun 2007, 14:01

mijn dochter (nu 18 maand) heeft een stukje van haar bovenste tandje, waarschijnlijk ook van te vallen, of te stoten.
ze heeft dit al meerdere maanden, heb het opgemerkt toen ze ongeveer net 1 jaar was, maar weet echt niet hoelang ze dit al heeft, en hoe het komt.

IK hoop (met het bovenstaande te lzene) dat dit geen kwwad kan, dat er geen onderliggende letsels zijn.
Weet er iemand mss hoe het komt dat tandjes verkleuren, of zwart worden, is dit enkel door een harde klap? is dit meteen of is het een trauma op de tand die pas na een tijd bovenkomt of zichtbaar wordt?

@opstartster : laat je weten wat je tandarts zegt?

Gast

Berichtdoor Gast » 28 jun 2007, 10:45

Ik heb dit toevallig gelezen op een ander forum. Dacht meteen aan jou...

"Hij heeft zijn tandje eruit gekregen dinsdag. Was door het vallen afgestorven en begon te verkleuren. Dit zou een bruin vlekje dan kunnen gaan geven op blijvende gebit dus beter eruit laten halen.
Beau heeft alleen maar een beetje gepiept bij de verdoving dus hele grote vent."

Daarom dat ze het er dus uittrekken...

Gast

Berichtdoor Gast » 28 jun 2007, 14:26

Ons dochtertje was 3 jaar toen ze op haar tanden is gevallen. Ze klaagde van pijn ( koud en warm ) aan de tand. De tandarts zei dat hij bruin/ zwart ging worden. Dat gebeurde inderdaad. Hij zei ook zeker de tand niet te trekken want anders groeit de nieuwe tand niet mooi recht. De nieuwe tand volgt altijd de oude. Mijn dochter klaagt nu niet meer van de pijn ( tandje is dood ) en is preuts om aan iedereen te tonen dat zij een bruine tand heeft. Geen zorgen maken dus.We moeten wel om de 6 maand naar de tandarts om ervoor te zorgen dat er geen ontsteking opkomt. Aangezien die tand dood is voelt ze ook niet als deze ontsteekt. ANders geen problemen meer mee. Dus, geen paniek !

Gast

Berichtdoor Gast » 28 jun 2007, 15:40

Het is mogelijk (ken een kindje dat door een val haar voorste melktandjes verloren is, en mijn broer heeft een echte tand verloren door een abces op het kaakbeen na een val), maar het kan evengoed helemaal geen problemen geven (mijn zoon is ook eens op zijn tandjes gevallen zonder verdere problemen). Je zal het moeten afwachten, denk ik.

Gast

Berichtdoor Gast » 28 jun 2007, 23:09

Jullie maken me wel wat ongerust hoor !
Mijn zoontje van bijna 13 maand is de voorbije weken al meerdere keren op zijn tandjes gevallen... ik weet zeker van drie keer dat er bloed uit zijn mondje kwam... Ik had er nog niet bij stilgestaan dat dit op lange termijn zo'n gevolgen zou kunnen hebben...

Gast

Berichtdoor Gast » 29 jun 2007, 06:19

Hier ook een peutertje met een stukje van zijn tand. Een maand of 4 geleden viel hij met zijn loopfietsje, natuurlijk met zijn mondje precies op de drempel van de achterdeur. Overal bloed en krijsen... niet te doen.
De tandarts zei ook dat het tandje kon verkleuren maar dat is niet gebeurd. Verkleuren/afsterven/rotten gebeurt enkel als ook de zenuw van de tand is geraakt, en dat was bij ons dus niet het geval. Ik vind het wel erg dat hij nog zo lang met een kapot tandje zal moeten rondlopen (hij is nu 19 maand) maar er is nu eenmaal niks aan te doen.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 jun 2007, 07:55

MIjn zoontje van nu 2.5jaar, is vorig jaar in juli, op 18maand , pardoes met zijn mondje open, op de keukenvloer gevallen...

resultaat: zijn 2voorste bovenste tandjes alle 2 afgebroken, de stukjes tand lagen op zijn lip!

ik in grote paniek naar een tandarts van wacht gebeld (was op zaterdag) en die antwoordde doodleuk, dat ze "daar niks aan doen", en dat ik hem maar worteltjes en stukjes chocola (!!???) moest geven, die waren hard om op te bijten, en zo zouden de scherpe hoekjes (want die waren er veel,omdat de ene diagonaal was afgebroken) er vanzelf wel af gaan

je kan begrijpen dat ik niet veel vertrouwen had in dit verhaal, een tandarts van wacht, die waarschijnlijk geen zin had om te werken...

dus ben op maandag als een bezetene gaan rondbellen om zo vlug mogelijk bij een tandarts terecht te kunnen
ben uiteindleijk bij een vriendelijke vrouw geweest, die de tandjes heeft "afgegomd", dus de scherpe kantjes erfa gehaald, met een inttrumentje dat ze zo kon gebruikne, was dus geen elektrisch en maakte geen lawaai, want als ze dat wel zou doen, zou mijn zoontje volgens haar al een groot "tandartstrauma" oplopen

ze zei me ook dat ze er bijna zeker van was dat de volgende tandjes niet beschadigd zouden zijn, en dat de tandjes wellicht gingen verkleuren...

dat is NIET gebezurd, waar ik heel blij voor ben, maar mijn zoontje loopt hier dus wel rond, met 2afgebroken tandjes...wellicht tot een jaar of 6-7
en je ziet het heel erg, omdat het juist zijn 2middenste van boven zijn, dus ook op elke foto waar hij op lacht...

tja, niet veel aan te doen,he

groetjes,
V

tinne

Berichtdoor tinne » 29 jun 2007, 08:07

Mijn dochter, nu bijna 2jaar, is vorig jaar ook op haar voorste tandjes gevallen waarbij van beide tandjes een stukje afgebroken is, en ik had ook bang dat ze dood zouden zijn. Maar nu een jaar later zijn ze nog mooi wit, en ja je ziet dat er stukjes af zijn, maar dat is minder erg dan bruine tanden! Ik denk dat het ervan af hangt hoe ze erop vallen, je zal moeten afwachten....

Groetjes

Mieke

Berichtdoor Mieke » 29 jun 2007, 09:25

Hallo, maak je maar niet te snel ongerust, ik ben zelf toen ik twee was op mijn eetkamer gevallen met als gevolg: 1 tandje over en heel erg veel bloed!!! Verhaal doet nog steeds de ronde op familiefeesten omdat het mijn tante haar schuld was. Dat 1 melktandje is natuurlijk altijd een stukje korter geweest, maar aan de rest is nooit iets te zien geweest. Nu ben ik 26 en ik heb nog steeds heel erg gezonde, witte tanden. Zo zie je maar, ik denk niet dat je dat nu al kan voorspellen hoe dat gaat uitdraaien maar 9 kansen van de 10 zal het echt wel meevallen.
Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 29 jun 2007, 10:17

Een paar maand geleden is ons zoontje ook op zijn tandjes gevallen. De kinderarts (dus geen tandarts) vertelde me dat, als de tandjes zouden bruin worden, dit normaal gezien al te zien is na twee weken. Om zeker te zijn reken je dus best een goeie maand. Als er dan nog niets te zien is, zal het wel in orde komen! Nog geen te grote zorgen dus!
(bij ons zoontje zie je nu ook twee kleine stukjes van zijn voorste tandjes, maar verder geen problemen)

een om

Berichtdoor een om » 29 jun 2007, 14:26

moest dit gebeurt zijn bij de om werd ze weeral beschuldigd van kindermishandeling ! een ongeluk is blijkbaar gauw gebeurt !

Nathlie_Moret

Re: dringend! weet niet wat te doen !

Berichtdoor Nathlie_Moret » 05 apr 2021, 17:26

Mijn zoontje 2.5 jaar is ook 2 weken hard gevallen schrok zo erg
Wondje op ze kin hele dikke lip snijtanden stukje afgebroken en voortandje verschoven 2 dagen later mochten we naar de tandarts en die zei achter het tandje zit alleen een wondje voorzichtig poesten en ik zou je niet te veel zorgen maken
Bij hem is nog steeds niet grijs gekleurd en hij word gek dat ik hele tijd zeg kijken je tand maar meneer had na 1 week nergens meer last van je ziet achter ze tand klein sneetje en wat dikker affetoe bloed het weleens als de tandenborstel er langs komt hoop dat snel over is ik heb er meer last van dan hij

Terug naar “Van peuter tot kleuter”