Direct zwanger bij eerste, tweede wil niet lukken.

Marie

Direct zwanger bij eerste, tweede wil niet lukken.

Berichtdoor Marie » 29 nov 2007, 18:42

Bij mijn dochtertje was ik bij de eerste cyclus zwanger, nu we na 15 maanden besloten dat de tijd rijp is voor een tweede lijkt het maar niet te lukken. We zijn al aan onze zesde ronde en ik begin me toch een beetje zorgen maken. Wie heeft dit ook meegemaakt? Eerste ging vanzelf en nu??? Pfff, word er echt moedeloos van....

Anja

RE: Direct zwanger bij eerste, tweede wil niet lukken.

Berichtdoor Anja » 29 nov 2007, 19:08

Bij ons eerste zwanger na 6m en bij ons 2de nu na 3m.
Onze gyn. zei bij ons eerste dat gemiddelde tijd om zwanger te worden, 1j is. Dus nog geen zorgen maken en er niet teveel aan denken, wat je eventueel kan doen is eisprong test doen, denk te koop in delhaize, dan kan je beter timen denk ik. Wij hebben het wel nooit gebruikt.
Succes

K.

Berichtdoor K. » 29 nov 2007, 19:12

Hier een beetje hetzelfde probleem. Bij de eerste na 2 maand zwanger. Nu zijn we al 9 maand aan het proberen.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 19:12

Ik denk dat je bij je eerste ongelooflijk veel geluk gehad hebt! Zes maanden proberen is echt nog niet lang. Ik begrijp wel dat het frustrerend is (wij hebben twee keer maandenlang geprobeerd: eerst 7 maanden en daarna 6, met temperatuurmeten, zorgvuldig berekenen van de eisprong, bewust veeeel vrijen en daar echt moeite voor doen).

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 20:17

1 ste zwangerschap op 3 maand de pil te stoppen was ik zwanger. 2de zwangerschap lukte na 2j niet. Ik ben dan naar een psychiater geweest omdat ik veel stress had (elke maand teleurstelling), ik nam 1maan prozac om rustiger te worden. Daarna moest ik 6 weken wachten om het medicijn uit het lichaam te hebben. 2 maand later zwanger. Derde zwangerschap 2 maand. Teveel stress en teveel verlangen kan soms problemen geven. Probeer het gewoon te negeren en de natuur zijn gang te laten. Komt het OK , komt het nog niet ook OK. Is te proberen waard. Alvast succes

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 20:53

bij eerste 1 maand,tweede een jaar

P.

Berichtdoor P. » 29 nov 2007, 20:59

Bij ons eerste kindje was ik van de eerste keer zwanger. Ik heb dan heel snel een miskraam gehad en was diezelfde maand al terug zwanger.
Maar nu denken we aan nummer 2 en ik vind het moeilijk om te "plannen".
Ons dochtertje is nu 2j en 3m en ik zou het niet zien zitten om nu al zwanger te zijn. Maar stel je voor dat ik er over een half jaar aan zou beginnen en het lukt dan pas na een jaar, dan zit er wel heel veel tussen. Maar als we er nu al aan beginnen en het is meteen raak, dan vind ik het weer te snel.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 21:34

Ik ken toch ook koppels die bij de tweede veeeel langer hebben moeten oefenen. Er zijn er natuurlijk andere die bij de tweede van de eerste maand zwanger zijn...
Als je na een jaar proberen niet zwanger bent, kan je eens bij de gynaecoloog navraag doen.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 23:46

Ach Marie, 6 maand is toch echt nog geen reden voor paniek. Weet je, ik ben zwanger geweest van nummer 2. Zoals de eerste keer was het ook de tweede keer direct "raak". En na 3 maand is het een miskraam geworden. Dan had ik eigenlijk liever tussendoor nog niet zwanger geweest, hoor. Het verlies is enorm. En natuurlijk denk je aan het 'tijdsverlies'. Maar voor hetzelfde geld was ik dus nog niet zwanger geweest...En nu is de vraag wanneer het, als we er weer voor gaan, zal gebeuren. En of we dit nog eens zullen meemaken....
Kinderen en plannen....Het gaat gewoon niet samen. Vroeg of laat krijgen de meeste vrouwen een dergelijk lesje in nederigheid. Zucht.

Annickske

Berichtdoor Annickske » 30 nov 2007, 09:44

Bij ons eerste van de 2e keer raak. Bij ons 2e van de 1e keer raak. Maar we waren bewust een half jaartje vroeger begonnen omdat we ervan uit gingen dat het niet zo snel ging gaan, maar toch, 1e keer prijs. En nu een flinke kerel van 6 weken waar ik volop van kan genieten, en grote broer ook.

e

Berichtdoor e » 30 nov 2007, 10:30

eerste 6 maand na stoppen van de pil

2e na 9 maand proberen (heb na 1e bevalling geen pil meer genomen)

mama van vier

Berichtdoor mama van vier » 30 nov 2007, 18:19

eerste kind: na 3 maanden

tweede kind: lukte niet, na een jaar proberen naar gyn gegaan, opstarten fertiliteitsbehandelingen incl kijkoperatie en onderzoeken, na 3 jaar zwanger en bevallen van een tweeling, dus:

tweede en derde kind: na 3 jaren met behulp van ICSI

vierde kind: na 3 maanden (spontaan!)

Succes, ik weet hoe het voelt om maar niet zwanger te geraken van een tweede kind, het was voor ons een rotperiode toen :(

Gast

Berichtdoor Gast » 01 dec 2007, 05:18

Eerste kind: na 10 jaar ja je leest het goed, alles onderzoeken gehad en der scheelde niks aan mij of mijn man alles was perfect in orde, na 10 jaar konden wij onze prachtige zoon in onze handen sluiten, daarna besloten we om niks meer te nemen en was een tweede welkom en toen men zoon 18 maandjes was is het ons terug gelukt, jammergenoeg is het aan 14 weekjes fout gelopen en toen was het genoeg voor mij maar!!! De natuur besliste er anders over, 5 maanden na de misval ontdekten wij dat ik terug zwanger was, na een testje en bloedonderzoek was ik al ruim 12 weken zwanger dat wil dus zeggen, 2 maand na de misval was het al terug prijs.
Blijven volhouden en niet opgeven, heb een vriendin waarvan het ook de eerste keer direct prijs was, nu is ze al een 2 jaar verder en nog steeds niks.
Geef de moed niet op!
Veel succes allen!

Gast

Berichtdoor Gast » 02 dec 2007, 10:54

Hier bij ons bij het eerste er na 3 maanden. We zijn nu bijna 1 jaar aant proberen voor ons tweede.
Ergens ben ik blij te lezen dat er toch meer zijn die lang moeten proberen om van het tweede zwanger te geraken. Dat geeft mij toch weer veel goede hoop.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 dec 2007, 11:12

raar he, en ge zou denken bij een 2de weet je toch hoe het moet he?!!

Gast

Berichtdoor Gast » 03 dec 2007, 10:54

hello,
bij ons 1ste kindje was het ook direct raak, maar voor ons 2de hebben we anderhalf jaar moeten proberen... Na 1 jaar van teleurstelling was ik bij de gyneacoloog geweest en daar bleek dat ik echt wel in orde was maar er teveel mee bezig was... we hebben het dan even laten rusten... De gyn raadde ons aan om daarna met ovulatietesten te werken, dat is niet zo goedkoop, maar dan kan je "het moment" beter timen... In het kruidvat ben ik die gaan halen, dat is toch iets goedkoper dan bij de apotheker... ik heb wel 2 verpakkingen moeten kopen, maar na 1,5 jaar was het dan toch eindelijk zo ver! We hebben er nu een dochter bij en het leeftijdsverschil is 3,5 jaar. Dat lijkt veel maar alles gaat goed, mijn zoon kan al zijn plan trekken, gaat overdag naar school dus ik ben alleen met de baby. Verder is hij heel lief voor zijn zusje en begrijpt hij echt al heel veel van de nieuwe situatie. Ik geniet nu enorm van beide kindjes, wat ik misschien minder ging gedaan hebben als er veel minder leeftijdsverschil was geweest...

Gast

Berichtdoor Gast » 03 dec 2007, 12:51

Ik was bij mijn eerste ook onmiddellijk zwanger, binnen de eerste maand. Toen hij 20 maanden was besloten we dat ik zou stoppen met de pil. Natuurlijk verwacht en hoop je dat het weer zo wnel gaat. Niks was minder waar. Het werd anderhalf jaar wachten vol teleurstellingen, vaak lang overtijd maar dan weer bloedingen. De gyne raadde stillekes aan om met hromonen te proberen maar dit zagen wij niet zitten. Ineens had ik een paar weken dat ik me erg slecht voelde en weer 12 dagen overtijd was. De test wees op zwangerschap. Aan de ene kant heel euforisch maar niet hetzelfde gevoel als bij de eerste zwangerschap. Op 13 weken liep het deze keer fout. De baby was van in het begin niet echt levensvatbaar. Je raakt daardoor echt in een dip hoor. Het verlies was zwaar. Wij waren hierdoor tot het besluit gekomen dat we reeds gelukkig waren me onze zoon. Indien dit de natuurlijke gang was dat hij enig kind zou blijven was dit ook zo. Ik besloot desalniettemin nog niet te starten met het nemen van de pil omdat ik er zeker nog niet klaar voor was. Vier maanden na het miskraam, midden in de zomer en na een ontspannen vakantie was ik plots weer zwanger. Deze keer voelde het direkt goed aan. We hebben nu ondertussen een prachtige tweede zoon van 29 maanden.

Niet te veel mee bezig zijn is de raad die je misschien al vaak hebt gehoord. en ik weet heel goed dat dit veel gemakkelijker gezegd is dan gedaan. Maar als je kan, laat het dan toch een beetje los en zie wat er op je afkomt. Geniet gewoon van je eerste kind zonder je dromen te laten vallen. Ik wens jullie zeker beiden veel succes en een mooi gezinnetje.

Dante_Willemsen

Re: Direct zwanger bij eerste, tweede wil niet lukken.

Berichtdoor Dante_Willemsen » 11 dec 2019, 11:07

Hallo! Ik en mijn vriend zijn bevallen van ons eerste kindje 8 mei 2019 4 dagen na mijn verjaardag hij was uitgerekend de dag ikzelf was uitgerekend 30 april dus voor ons was dit een specialere geboortedatum en sinds onze kleine Sem 6 maand is geworden hebben wij besloten mijn staafje al weer te verwijdere voor een 2de ondertussen zijn we al 2 maand weer aan het proberen bij Sem heeft het 9 maand geduurd vooraleer ik zwanger was. Waarom nu al omdat Sem 8 maand oud is nu en al kan rechtstaan kruipen zich optrekken hij is zeeeer vlug in alles totaal niet lastig geen huilebek slaapt snachts een hele nacht goed door en mijn bevalling is zeer vlot verlopen op 3 kwartier bevallen. Dus dachten we ja waarom niet, zijn ze niet te verschillend kwa leeftijd en kunne ze volop genieten van elkaar enzv. Hopelijk duurt het ook niet te lang bij jou! Duimen maar 🥰

Terug naar “Van peuter tot kleuter”