Waar kopen jullie kinderkleding

Dani

Waar kopen jullie kinderkleding

Berichtdoor Dani » 29 nov 2007, 15:01

in welke winkeles kopen jullie kleren voor uw kinderen. En rond dit periode wachten jullie op de solden of toch niet.

K.

RE: Waar kopen jullie kinderkleding

Berichtdoor K. » 29 nov 2007, 15:36

Voornamelijk JBC, Okaidi, Petit Filou, Mexx en Esprit.
Voor solden heb ik geen tijd maar moest ik tijd hebben zou ik zeker wachten. De zus van mijn collega gaat echt op soldenjacht en komt altijd thuis met prachtige kleren voor een prikje.

Mieketje

Berichtdoor Mieketje » 29 nov 2007, 22:37

Ik wacht niet echt perse op de solden, ik zal wel eens gaan kijken als het solden zijn maar ik koop eigenlijk regelmatig heel het jaar door zo eens kleertjes bij. Ik koop meestal bij H&M, hema, JBC, promo fashion, af en toe zeeman (vooral toen hij nog echt baby was = nu 16 mnd)En in de babyspeciaalzaken het merk BFC. Als we naar een feest ofzo moeten koop ik wel eens bij mex of Esprit of van Tommy ofzo en dat wordt dan wel verder afgedragen op zondagen ofzo maar ik koop daar niet continu want dan moet ik een job gaan bijzoeken denk :hihi
Ook ga ik wel eens in Breda of rozendaal op kleertjesjacht, daar hebben ze ook dikwijls leuke kleren tegen een niet al te hoge prijs en toch van goede kwaliteit (wat ik toch ook een beetje belangrijk vind)

groetjes

@mieketje

Berichtdoor @mieketje » 30 nov 2007, 10:23

waar is dat dan

Mieketje

Berichtdoor Mieketje » 30 nov 2007, 11:25

Waar is wat dan? ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2007, 14:35

Ik vind het heerlijk om te wachten op de solden voor merkkledij. H&M, Hema, ... daar koop ik gewoon iets als ik iets moois vind. Verder koop ik heel veel via outletwebshops, dit tijdens de solden is echt super. Je vindt er dan mooie merkkleding tegen een prikje ...

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2007, 14:40

Wat noem jij een prikje?

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2007, 14:54

C&A, Hema, ... en dit liefst ook tijdens de solden. Ook in de carrefour is het wel eens leuk om tijdens de solden te gaan shoppen. Ik wacht niet echt natuurlijk als ze kleding nodig heeft krijgt ze er uiteraard maar anders koop ik el in de solden; ik vind het soms wel moeilijk omdat je niet goed weet hoe groot je zo moet kopen om ze op de groei te kopen he...

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2007, 15:01

Wachten tot de solden doe ik nooit. Ik haat deze periode, een drukte van jewelste, onoverzichtelijk enz... Maar ik doe winkelen over de grote lijn al niet graag. Waar ik vooral ga winkelen:

Voor de kindjes:
Rosita Willebroek
Babelutte Bornem
Coté Blanc Sint Niklaas

Voor mij:
Tiffany's Sint Niklaas
Wellens Herentals
Company
Trent
Coté Blanc

Eveline

Berichtdoor Eveline » 30 nov 2007, 16:39

Voor speelkleren ga ik bij zeeman en voor de rest, c&a en voor de feestdagen of andere feestjes koop ik wel merkkledij uit een boetiek.

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2007, 18:26

Hier wordt het meeste in solden gekocht. Meestal is dat dan zeeman, wibra, en dan kan de duurdere winkels en als Hema, C&A en H&M ook wel.
Voor verjaardagen en kerst en zo vraag ik ook iets van kleertjes voor de kindjes.

Tussendoor vermijden we van te kopen, het is meestal niet echt nodig. Als er echt een fenomenale deal is in de winkel en de kindjes kunnen het gebruiken, dan wel.

Liever zo, dan te betalen voor afdankertjes.

Mimi

Berichtdoor Mimi » 30 nov 2007, 19:17

Tja, ik geef liever wat meer geld aan een 'afdankertje' (veel 2de hands kleding is amper gedragen) dan hetzelfde bedrag aan 'rommel' van de Wibra.
Ik zeg niet dat die kleertjes niet leuk of mooi kunnen zijn. Ik heb er ook al gekocht maar over het algemeen vind ik de kwaliteit op niet veel trekken.

Enfin, ieder volgens zijn budget en/of goesting

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2007, 21:57

Hier Zeeman, C&A, Carrefour als ze daar acties hebben (en dat is niet enkel in de drukke soldenperiode). H&M vind ik al duur, maar voor een speciale gelegenheid haal ik daar wel eens iets. Hema vind ik te duur voor wat het is, zijn geld niet waard (behalve de sokjes en bodiekes dan).

Ik zit er niet mee in dat die kleren wat sneller verslijten, tegen dat ze versleten zijn, zijn ze er toch uitgegroeid. Dan geef ik mijn geld liever aan duurzamere dingen.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 dec 2007, 06:27

Hier het meeste via outlet webshops omdat ik de tijd niet heb om te gaan winkelen; dus meestal merken omdat ik de kwaliteit ervan toch wel beter vind.
En als ik er dan al eens geraak H&M omdat veel van hun spulletjes het kwalitatief ook niet onaardig doen.
Maar eigenlijk kom ik even voordelig uit in outlet als in H&M.
C&A ben ik ooit eens binnen geweest en daar zien ze me niet meer; zo'n oubollige kledij vind ik dat.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 dec 2007, 08:20

zeeman (als baby vooral)
wibra
a-mode (mexx en espritte)
promo fashion

Gast

Berichtdoor Gast » 01 dec 2007, 13:22

veel jbc en omdat we volgend weekend door mijn schoonvader zijn uitgenodigd om naar Disneyland te gaan (deze periode is anders te duur) zal er wel wat van disney onder de boom liggen.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 dec 2007, 14:12

Voor koopjeszoekers: NU ! bij zeroplus in Lummen 30 procent wegens verbouwingen. Filou, s oliver, mexx,...

www.zeroplus.be

Is al van vorig weekend,dus er zal al wel een heel deel weg zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 dec 2007, 20:04

-Bij Inno in solden en tijdens dolle dagen (vooral Mexx, Esprit, Pudding tot 2 jr en I'Kids vanaf 3 jr, Petit Bateau en Absorba).
-In de winkels van Mexx en Esprit ook tijdens solden.
-Bij Pirouette en boetiekjes in de buurt (merken als Petit Filou, Strass) tijdens braderie.

Niet in solden:
-JBC: niet de studio 100, maar andere spulletjes
-H&M: beetje zoeken want niet altijd mijn smaak
-Carrefour & Hema:voor pyjama's en sokken

Tip: let op midseizoenkortingen in november en april. Je kan dan vaak al dingen aan 30 of zelfs 50% kopen en dan hoef je niet te wachten tot de solden! Ze doen dit tegenwoordig in bijna alle winkels!

@16.01

Berichtdoor @16.01 » 02 dec 2007, 05:36

hoeveel jobs heb jij dan
want de winkels die jij opnoemd zijn echt megaduur
ons dochter heeft daar ook kleertjes van dan voornamelijk cote blanc uit de ankerstraat
maar ik koop ook jbc , h&m soms c&a en de inno
anders is da niet te doen

Isabel

Berichtdoor Isabel » 02 dec 2007, 08:46

Ik koop ook bij JBC, Hema, H&M, Zara en voor speciale kleertjes (die ook wat duurder mogen zijn) bij CKS/Mexx/Pudding/Imps&Elfs, maar dan wacht ik meestal tot aan de solden.

Bij Zeeman of Wibra heb ik wel eens iets gekocht, maar ik was er toch niet tevreden over. De laatste tijd kijk ik ook al eens bij Carrefour. C&A vind ik ook niet mooi.

Persoonlijk vind ik H&M en JBC prijs/kwaliteit de beste keuze.

Zara is meestal niet zo'n geweldige kwaliteit, maar daar koop ik ook niet de kledij voor elke dag, eerder eens een mooi bloesje of rokje.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 dec 2007, 10:15

Wat maakt het nu eigenlijk uit vanwaar de kleedjes komen... sommige mensen geven er graag veel geld aan uit, dat is hun goed recht. Er zitten idd mooie spullen tussen die merkkleding. Ik vind het persoonlijk heel veel geld voor de periode dat ze het dragen, maar als je dat echt de moeite waard vindt, is het ook zo dat je dat maar moet doen; Niemand heeft het recht je scheef aan te kijken omdat je dure kleding koopt voor je kindje.

Omgekeerd geldt natuurlijk ook dat niemand je mag bekritiseren omdat je kindje kleding draagt van JBC, Hema, zeeman, en weet ik welke ketens nog. Dat is gewoon een persoonlijke keuze. Ik investeer persoonljk liever in speelgoed en andere dingen die lang meegaan dan in dure kleding, maar ik kan ook begrijpen waarom er uit de duurdere collecties gekocht wordt. Alles is een kwestie van perceptie en prioriteiten, en ik vind dat we respect moeten hebben voor elkaars keuze.

@de opstartster: met welk doel is dit berichtje gepost? Zou je graag inspiratie op doen om te weten waar je mooie kleding kan kopen? Ik vind het wel een beetje een grappige vraag - sorry hoor - omdat we jouw smaak uiteraard niet kennen. Het is zo iets persoonlijks, wij kopen onze eigen kleding toch ook in heel verschillende winkels he.

16:01 @ 06:36

Berichtdoor 16:01 @ 06:36 » 03 dec 2007, 13:41

Ik heb 3 kindjes en koop uitsluitend daar, zoals ik al eerder zei: omdat ik absoluut niet graag winkel en dus niet een halve dag wil spenderen aan winkel in winkel uit. De winkels die ik heb opgesomd, daar ben ik altijd zeker dat ik er binnen kom en meerdere dingen vind die volledig mijn smaak zijn. Hoeveel jobs ik heb??? Hmm, ik ben tbm, mijn echtgenoot is zelfstandig schrijnwerker. Maar ik denk niet dat dit iets met de eigenlijke vraag van de opstarter heeft te maken.

E

Berichtdoor E » 03 dec 2007, 13:53

Ik koop vooral bij DOD in Brussel. De prijzen zijn daar meer dan de helft goedkoper dan in merkwinkels. Bij DOD zijn de merken van noukies, babeurre, hilfinger en zo veel meer. Heb het eens vergeleken met merk noukies en in een noukieswinkel. Onvoorstelbaar voor juist hetzelfde!!
En dan als de solden er zijn, amai, kan je veeeeel kopen voor weinig geld!
en zijn chique kleren zenne. Vorige keer 13 stuks voor net 100¿ dacht ik.

Gast

Berichtdoor Gast » 03 dec 2007, 13:58

Ik koop veel te veel kleren voor mijn meid. Ik kan het gewoon niet laten. In de solden ga ik niet veel winkelen omdat ik dan dingen durf mee te nemen waarvan ik later spijt heb. Zelf heb ik niet veel tijd om te winkelen dus ga ik meestal naar een boetiekje. Voor mijn meisje zei ik dat ik nooit merkkledij zou kopen voor mijn spruit, maar ik moet toegeven dat ze toch meestal merkkledij draagt. De merken die ik koop zijn: Tommy, Riverwood, StOliver, Gaufrette...
Ik heb mezelf wel beloofd éénmaal ze naar school gaat ik meer kleren zal kopen in de H&M. Maar eerlijk de kwaliteit van merkkledij is toch beter.

illy

Berichtdoor illy » 04 dec 2007, 18:37

Ik wacht op solden en koop dan merkkleding voor het volgende seizoen. Tot nu toe lukt dat aardig. In de solden koop ik dingen van P'tit Filou, eerste kleertjes, red&Blu,... die vind ik volle prijs veel te duur, maar wel goed van kwaliteit.
Hema vind ik wel goede kwaliteit, en koop daar geregeld, ook buiten solden. C&A heeft oubollige dingen, maar als je eens rondkijkt vind je leuke dingen. JBC heeft ook altijd leuke dingen voor weinig geld en mijn ervaring leert van goede kwaliteit. je moet ook even zoeken soms, maar je vind altijd wel meerdere leuke dingen. Als je er een klantenkaart vraagt krijg je bovendien zeer regelmatig kortingbons wat het extra-voordelig maakt.

Terug naar “Van peuter tot kleuter”