op welke leeftijd fietsen?

jantanny

op welke leeftijd fietsen?

Berichtdoor jantanny » 05 aug 2011, 22:30

Mijn dochter wordt deze maand 2j(heel kleintje) en we zouden voor haar een fietsje willen kopen.
Ondertussen al naar de fietsenmaker geweest. 12 inch veel te groot, kleinste loopfiets (merk:berg) ook te groot. "plastieken driewielers" hebben thuis, maar ook deze zijn veel te groot.

Mijn zoon was ongeveer 2j3maand als hij kon fietsen (12 inch, gewone fiets met zijwieltjes) maar was daar al tijdje mee aan het proberen. Mijn dochter zal daar zeker nog een lange tijd niet mee kunnen rijden.

Op welke leeftijd kochten jullie een fiets en welke soort (gewone, driewieler, loopfiets)?

anonymous_5b41fa2d28eed

Re: op welke leeftijd fietsen?

Berichtdoor anonymous_5b41fa2d28eed » 05 aug 2011, 23:47

hey,
Mijn zoon wordt volgende maand 2 jaar en wij hebben net een fietsje gekocht voor hem. Nu moet ik wel zeggen dat hij eigenlijk heel groot is voor zijn leeftijd en een 12 inch fiets is voor hem geen probleem. Het fietsen zelf kan hij wel nog niet. Wij duwen dan soms wat mee aan zijn voetjes, maar de bel en de toeter op de fiets zijn voor hem nog interessanter dan de fiets zelf ;)
Maar als je een loopfietsje wilt voor je dochtertje , dan raad ik wel die van de blokker aan. T zijn zo van die plastieken loopfietsjes, maar wel geschikt voor kleinere kindjes. (mijn zoontje heeft zo eentje gekregen op zijn eerste verjaardag, en dat was perfect qua grootte)
Veel succes nog met de zoektocht

anonymous_5b4c08cd995b6

Berichtdoor anonymous_5b4c08cd995b6 » 06 aug 2011, 11:49

Vanaf 2,5 ongeveer een likeabike van kokua. Normaal model. Dan lopen ze daarmee even tussen hun benen, zodra ze echt groot genoeg zijn (was hier 2j8m), zijn ze vertrokken om op evenwicht snelheid te halen. En dan is overstappen op een gewone fiets een jaar later geen probleem.
(was bij ons dan 14inch, moeten ze nog leren trappen, en leren omgaan met zo'n log metalen ding, want likeabike van hout weegt niks)
Je hebt ook likeabike mini (=vroeger te gebruiken, maar ze groeien er natuurlijk ook rapper uit, op de gewone kunnen ze als ze vijf worden nog)
Kost wel veel centen, maar bij ons gaat hij voor meerdere kindjes mee, en het zou zelfs voor 1 kind z'n geld waard geweest zijn! Supersnel, veilig, geen gedoe met scheefhangen op steunwielen etc.

Berichtdoor ******** » 17 aug 2011, 15:59

Ons zoontje heeft sinds zijn eerste verjaardag een wishbonebike... dat is een loop-driewieler waar je daarna een tweewieler van kan maken ... Hij zat er van in het begin al graag op, maar dan was het natuurlijk rondduwen :-), maar een maandje later was hij er ineens mee weg en snelheid dat hij al kan maken... Hij stapt nog niet alleen, maar fietsen met zijn loopfietsje... amai!!!

Marie_85

Berichtdoor Marie_85 » 23 aug 2011, 21:59

Mijn dochtertje is nu 17 maand en op zo een fietsje van de blokker krijg je haar niet. Nu zijn wij aan het overwegen om een echte loopfiets te kopen. 'LIEF' heeft er van 10 inch. Misschien is dit ook een oplossing voor jullie.

dora the explorer

Berichtdoor dora the explorer » 24 aug 2011, 08:59

Jamaar, bedoel je echt een freewheelfiets op 2 wielen? Dan is 17m toch een tikkeltje te vroeg, hoor. En wat is 'een fietsje van de blokker'? Zo'n plastic ding met 4 wieletjes? Die zijn nochtans leuk voor die leeftijd. Echte loopfiets is doorgaans niet veel groter dan 10 inch, denk ik. 10,5 misschien.

anonymous_5b73f79ae58f3

Berichtdoor anonymous_5b73f79ae58f3 » 24 aug 2011, 19:59

Wij hebben een loopfietsje van decathlon. Je kan het lager zetten dan de meeste loopfietsjes, het valt ook goed mee van prijs en is ook licht.
Hier echt een succes vanaf de eerste dag! (gekregen bij de 2de verjaardag)

anonymous_5b776e233c7e8

Berichtdoor anonymous_5b776e233c7e8 » 25 aug 2011, 11:20

mijn dochtertje is groot, maar kon toch maar echt rijden op haar 12 inch fietske (met steuntjes) toen ze bijna 3 jaar was. De zomer ervoor heeft ze eigenlijk vooral op zo'n plastiek loopfietske gereden. Zo'n goedkoop affairke van 7 euro, 4 wieltjes, uit de speelgoedwinkel. Daar haalde ze duizelingwekkende snelheden mee tot grote schrik van mama soms. Op een echte driewieler kon ze niet rijden, dat wilde maar niet lukken.

Marie_85

Berichtdoor Marie_85 » 28 aug 2011, 12:37

Ja maar het probleem bij haar is. Dat ze helemaal niet op zo een plastik fietske met 4 wieltjes wil. Ik heb hier verschillende fietsjes staan, vermits ik onthaalmoeder ben. Houten met 3 wielen, houten met 4 wielen, ne scuttlebug, zo een plastik ding uit de blokker van 7euro.
Op geen enkele wil ze. Ja heel eventjes en dan moet ze eraf. Het nadeel is wel dat ze op die kleine loopfietsjes haar beentjes behoorlijk moet plooien en denk dat het daarmee is dat ze er niet graag op rijdt.
Daarmee het idee om een stevige metalen loopfiets van 10inch te kopen. Heb er bij de fietsenhandel naar gevraagd en die zei ook dat vanaf 20 maanden ze al op zo een loopfietske kunnen. Dus wie weet lukt het nu al 2 maandjes vroeger want ze is ondertussen al een maandje ouder. Ach we zien wel. En anders blijft hij maar eventjes opzei staan, tot dat het wel goed lukt..

Joke 79

Berichtdoor Joke 79 » 28 aug 2011, 22:15

Wij hebben voor onze dochter een loopfietsje van decathlon gekocht, het zadel is supermakkelijk verstelbaar en het voordeel is dat het een rem heeft(zo leren ze dat al) ze is verjaard in mei en 2 weken geleden is ze er pas mee beginnen spelen en ze vind het leuk, nu is het nog gewoon stappen en later word dat dan meer snelheid halen enz... en op deze manier is de overstap naar een grote fiets minder groot

Despeghel Xavier

Berichtdoor Despeghel Xavier » 10 sep 2018, 00:14

Mijn dochter wordt deze maand 2j(heel kleintje) en we zouden voor haar een fietsje willen kopen.
Ondertussen al naar de fietsenmaker geweest. 12 inch veel te groot, kleinste loopfiets (merk:berg) ook te groot. "plastieken driewielers" hebben thuis, maar ook deze zijn veel te groot.

Mijn zoon was ongeveer 2j3maand als hij kon fietsen (12 inch, gewone fiets met zijwieltjes) maar was daar al tijdje mee aan het proberen. Mijn dochter zal daar zeker nog een lange tijd niet mee kunnen rijden.

Op welke leeftijd kochten jullie een fiets en welke soort (gewone, driewieler, loopfiets)?
Hallo,

Ik kocht een loopfiets van het merk Puky - Starter.
Ik ben heel blij er mee. En kon je ook het heel laag installeren.
Enemaal ze het doorhebben hoe ze moeten rijden, vlammen ze je voorbij.
Enemaal ze dit doorhadden leerde ik hem zijn voeten omhoog (naast hun) doen terwijl ze rijden aanmoedig ik hem die je voetjes omhoog en weeeeeeeeeee!! Tenslotte leer je ze niet meer omhoog maar op dat zwart gedeeld in het midden van het fietsje. (Ze zitten dan op hun scootertje) en dat laatste oefening help uw kindje vlug evenwicht aanleren. En mijn zoon zijn zijwieltjes gingen vlug af en (begin moeilijk) stampen moeten ze nu doen op hun pedaal en je gaat zien... Ze rijden recht en ze zijn er vlugger mee weg!!

Grtjes

Terug naar “Van peuter tot kleuter”