haarkruintje

sonia64

haarkruintje

Berichtdoor sonia64 » 16 mar 2008, 22:26

hallo,

er wordt altijd gezegd dat het een betekenis heeft zo'n mooi(rondgaand)haarkruintje.

maar wat is de betekenis hier dan van???

Groetjes
Sonia

braintje

Re: haarkruintje

Berichtdoor braintje » 20 mar 2008, 12:13

hallo,
ik ben ook opzoek naar antwoorden hierover. ik heb het volgende hierover gehoord:
1 haarkruintje in het midden dan is de volgende baby een jongen, een haarkruintje opzij dan is het volgende kindje een meisje. bij ons klopte het maar wat ik graag zou willen weten is wat de betekenis van 2 haarkruintje is want dat heeft de jonste zoon bij ons, sommige zeggen dat de volgende dan met zijn 2en zullen zijn en weer andere zeggen dat het kind dat dat heeft spiritueel hoog begaafd zou zijn,.....ik hoop dat jij me hier meer over kan vertellen want echt duidelijkheid hierover heb ik nog niet gekregen en ik heb toch al via verschillende forums mijn vraag gesteld
groetjes annick

sarah, mama van kaylee

Berichtdoor sarah, mama van kaylee » 21 mar 2008, 21:33

Mij werd veteld dat als het kruintje rechts staat het volgende kindje een jongen zou zijn en als het kruintje links staat er een meisje verwacht kan worden. 2 kruintjes zou een tweeling betekenen. Ik kom uit een gezin met 16 kinderen en ben zelf de oudste en alles klopte precies met wat hierboven staat, maar goed of dat toeval is weet ik niet. Ikzelf heb een dochtertje en ze heeft ook 2 kruintjes dus ben ook wel benieuwd of we ooit een tweeling zouden krijgen maar ik laat zeker wat weten als dat zo is. Ben ook wel benieuwd naar andere meningen hierover.

Groetjes Sarah

Lies79

Berichtdoor Lies79 » 09 apr 2008, 21:15

Ik heb horen zeggen dat als het haarkruintje in het midden is dan is de volgende baby van hetzelfde geslacht, een haarkruintje opzij dan is het volgende kindje van het andere geslacht.
Bij mijn kinderen klopt die theorie wel.
Pluk de dag!

Nietaanwezig
Contacteer:

Berichtdoor Nietaanwezig » 04 mei 2008, 23:01

Hallo,
wat een leuk onderwerp. Mijn familie geloofd heel sterk in de lichamelijke kenmerken.
Ok wat zeggen ze,
Als een baby 2 hoofdkruintjes heeft, dan is de baby een nogal koppig, maar ook heel slim.
Over de oren, heeft hij van die hele flexibile zachte oren, dan is de baby heel gehoorzaam en vice versa.
Kan hier blijven typen ...haha..

jessiv

Berichtdoor jessiv » 20 mei 2008, 13:10

2 haarkruinen wil zeggen een tweeling
een haarkruin in het midden is hetzelfde geslacht van de eerste baby
een haarkruin aan de zijkant is het andere geslacht dan de eerste baby

sifke

Berichtdoor sifke » 02 sep 2008, 20:20

Mijn broer heeft 3 haarkruinen. Wat betekent dat dan?
Ikzelf ben 6 maand geleden bevallen van een tweeling.

klavertje84

Berichtdoor klavertje84 » 10 okt 2008, 15:45

Hmmm, misschien een domme vraag maar waar kijken jullie precies naar?
Is dat het "rondje" vannachter op het hoofdje en naar welke richting het haar draait of wat?
Ik snap er echt niets van. :oops:

libelle

Berichtdoor libelle » 18 okt 2008, 20:32

Hallo, ik vraag me ook af wat nu de betekenis ervan is.
Bij mijn zoontje staat zijn kruintje lichtjes rechts, je zou kunnen spreken van een twijfelgeval,
sommigen zeggen : da staat precies in 't midden, maar de meesten (ik ook) vinden dat het lichtjes rechts staat.
Maar volgens sommige hun uitleg van hierboven zou het een jongen zijn (kruintje rechts, jongen)
en volgens anderen hun uitleg dan weer een meisje (kruintje rechts, volgend kindje ander geslacht)
Ben benieuwd...

KleinPeerke

Berichtdoor KleinPeerke » 19 okt 2008, 17:04

Ik heb altijd gehoord : staat het kruintje in het midden dan is het volgende kindje van hetzelfde geslacht, staat het kruintje ergens opzij dan is het het andere geslacht :) . 2 kruintjes zou een tweeling betekenen ;) .

bij ons klopt het ,mijn zoontje zijn kruintje staat meer naar rechts en we verwachten nu een meisje :D .

klein voske

Berichtdoor klein voske » 31 dec 2008, 00:02

mijn oudere zus had 2 kruintjes toen ze klein was en ik ben van een tweeling
bij ons dochtertje staat het kruintje een beetje naar rechts dus ik ben benieuwd of het volgende een jongen wordt

Poukie1

Berichtdoor Poukie1 » 09 mar 2009, 09:58

bij ons dochtertje staat het haarkruintje rechts, en we verwachten een jongetje :D
Afbeelding

Afbeelding

veertje2

Berichtdoor veertje2 » 10 mar 2009, 14:37

Hoi

Het haarkruintje is dit het volgende?

Haarkruintje.jpg
Dit is haar haarkruintje op 2 maanden.
Haarkruintje.jpg (3.26 KiB) 17152 keer bekeken

Dus dan zou volgens jullie ons volgende kindje, als we er terug voor gaan, terug een meisje zijn?

Groetjes
Veertje

Amontillada

Berichtdoor Amontillada » 08 apr 2009, 13:57

Joepie, dat zou willen zeggen dat het er bij ons dan twee worden, want ons mie heeft duidelijk twee kruintjes! Ik zou er niet mee inzitten. En gelukkig hebben we in ons nieuwe huis plaats voor drie als het zo zou zijn!
Afbeelding

metmij

Berichtdoor metmij » 27 mei 2009, 13:32

Hallo,
Mijn baby'tjen is nu vier maand.Ze heeft twee haarkruintjes en zou graag weten wat het juist betekend eigenlijk, ik heb al vanalles gehoord.Een haarkruin onderaan wil zeggen dat er geen kindjes meer komen. Maar twee...sommigen zeggen een tweeling de anderen zeggen een koppig maar slim kind...???Wie weet hier meer over??? groetjes

Pavé

Berichtdoor Pavé » 04 jun 2009, 17:15

Mijn zoontje heeft ook heel duidelijk 2 haarkruinen. Dus ben ook héél benieuwd naar de betekenis hiervan.

De dochter van mijn vriendin heeft ook 2 haarkruinen en nu is zij net bevallen van een tweeling...

Mijn vader vertelde mij dat vroeger kinderen met 2 haarkruinen werden meegenomen op reis op zoek naar goud. Omdat deze kinderen dan financieel geluk zouden brengen.

Grappig hé?

niekje03

Berichtdoor niekje03 » 23 jul 2009, 17:11

Ik vraag mij dit ook al af sinds de geboorte van mijn zoontje. Hij heeft 2 haarkruinen op 1 lijn 1 links en 1 rechts en dan ook nog 2 verschillende kanten uitdraaiend :? wel heel mooi om te zien :D
Helaas kan ik niet weten of het klopte bij het volgende kindje of het nu een tweeling was of een meisje het is helaas een vmk geworden :(

katinnetje

Berichtdoor katinnetje » 15 aug 2009, 09:19

mijn dochtertje staat het duidelijk rechts dus als ik het moet geloven zal mijn volgende kindje een jongetje zijn, zou wel leuk zijn .
Afbeelding

Delphine 7

Berichtdoor Delphine 7 » 16 okt 2009, 23:10

hallokes allemaal,
ik wil gewoon even kwijt dat ik toch wel denk dat de theorie klopt over de haarkruintjes.
Mijn tante haar oudste zoon had 2 kruinen op zijn achterhoofd en de volgende zwangerschap was een tweeling. Het zijn 2 schatten van jongens.
Bij deze wil ik mededelen dat ik 1 jaar geleden bevallen ben van een zoontje en hij heeft zelfs 3 kruinen op zijn achterhoofd.
Ik laat jullie zeker iets weten als het idd een drieling wordt de volgende keer.
groetjes

anonymous_5b1531a2362ff

Berichtdoor anonymous_5b1531a2362ff » 21 feb 2010, 19:43

Bij ons klopt het niet !
Onze oudste is een jongen en de aanzet staat mooi in de midden of met andere woorden moest het volgende een meisje zijn. Tot dus ver oké.
Onze dochter heeft een haarinzet die helemaal niet in het midden staat, terwijl onze jongste ook een jongen is.

colmommy

Berichtdoor colmommy » 02 jun 2010, 13:27

Van het aantal weet ik niet want mijn vader die had 7 haarkruintjes en er is daarna geen zevenling gekomen . Hoewel ik zelf ook in deze dingen geloof vraag ik me toch af of het aantal ook een betekenis heeft en niet enkel 2 of 3 maar ook meerdere kruinen ...
groetjes

mamsie2

Berichtdoor mamsie2 » 26 jun 2010, 12:49

Bij mijn kinderen klopte het, bij mij thuis klopte het, in de familie...

Mij is gezegd geweest als het kruintje (vanachter op het hoofd!) 'recht' staat het volgende kindje hetzelfde geslacht heeft als het vorige en als het kruintje opzij staat het volgende kindje een ander geslacht heeft als het vorige.
Een familielid is een aantal weken geleden bevallen van een dochter en ik had aan de hand van haar vorige kindje gezien dat het een meisje zou worden en ... het klopte! :D
-

Vicky1975

Berichtdoor Vicky1975 » 28 jun 2010, 16:03

Bij ons klopt het ook. Kruintje in 't midden, zelfde geslacht, kruintje naar de zijkant, ander geslacht.

Heb drie zoontjes, van de oudste staan de kruintjes in het midden. Bij de jongste staat het naar rechts en ik ben nu inderdaad zwanger van een dochtertje!

k Ben ook veel misselijker geweest deze keer en rare goestingen in heel andere dingen dan bij mijn zoontjes.

Mama van B-K-L-W

Berichtdoor Mama van B-K-L-W » 01 jul 2010, 07:52

Bram heeft z'n haarkruintje aan de zijkant, nochtans is de volgende ook een jongen.
Kobe heeft z'n haarkruintje ook aan de zijkant. 'k Was dus voorbereid op nog een jongen, maar 't blijkt een tweeling te zijn. Kobe heeft nochtans maar 1 kruintje hoor ;)
Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder.

*L!ndsay*

Berichtdoor *L!ndsay* » 21 jul 2010, 14:20

Mijn zoontje zijn kruintje staat schuin (rechts), bij mijn dochter staat het in't midden... Wij gaan niet meer voor een 3de dus ik zal nooit weten of het nog eens zou kloppen :)
En inderdaad, bij ons in de familie is de voorspelling ook meestal juist!
De chinese kalender daarentegen is héél vaak verkeerd, ook als je in chinese leeftijd kijkt (je leeftijd +1).
Tja, het is geen exacte wetenschap maar wel volgens de wet van de sterkste :mrgreen:

Terug naar “Feiten en mythes over baby's”