Hallo
Ik wil een brief schrijven naar een notaris. Wat moet ik zetten als aanspreektitel? Is dat nog altijd 'weledelgestrenge heer' of is dit ondertussen achterhaald?
Bedankt
Caroline
aanspreektitel notaris
RE: aanspreektitel notaris
Dat was ik ook eerst van plan maar het is een sollicitatiebrief dus dan wil ik zeker geen flaters begaan ;)
NEEN
de aanspreektitel voor een advocaat is "meester"
voor een notaris is het bvb "Geachte heer Notaris,....."
Zeker weten!
de aanspreektitel voor een advocaat is "meester"
voor een notaris is het bvb "Geachte heer Notaris,....."
Zeker weten!
Dit is toch wel nogal ouderwets, dat 'Meester' en zeker 'Weledelgestrenge Heer'. Alleen iemand van de oude garde hecht hieraan nog belang. Ik heb vroeger op een advocatenkantoor gewerkt. Er was daar maar één advocaat die wenste aangesproken (!!) te worden als 'Meester'. Belachelijk, als je 't mij vraagt.
Geachte heer notaris is zeker goed. Schrijf niet 'Heer' met een hoofdletter. Dit is volgens de regels van de Nederlandse taal fout. Er is maar één Heer die met hoofdletter geschreven wordt. Als je katholiek bent...
Geachte heer notaris is zeker goed. Schrijf niet 'Heer' met een hoofdletter. Dit is volgens de regels van de Nederlandse taal fout. Er is maar één Heer die met hoofdletter geschreven wordt. Als je katholiek bent...
Een notaris wordt WEL 'Meester' genoemd.
'Geachte Meester' moet het dus worden.
'Geachte Meester' moet het dus worden.
Het is "Geachte Heer Notaris" en elk woord met een hoofdletter beginnend en ik kan het weten want ik werk in een notariaat !
MEESTER wordt wel degelijk gebruikt, maar is geen must.
Je kan niks misdoen met "Meester" te gebruiken. Integendeel, als je "geachte.." gebruikt, kunnne ze zich op hun teen getrapt voelen ...hangt akllemaal af van de gevoeligheden, dus neem het zekere voor het onzekere ... is altijd best in die wereld, en ik heb er ook gewerkt!
Je kan niks misdoen met "Meester" te gebruiken. Integendeel, als je "geachte.." gebruikt, kunnne ze zich op hun teen getrapt voelen ...hangt akllemaal af van de gevoeligheden, dus neem het zekere voor het onzekere ... is altijd best in die wereld, en ik heb er ook gewerkt!
-
Re: aanspreektitel notaris
mannekes, mannekes, mannekes of maskes, maskes, maskes.... geen ruzie maken hee ?!
om te beginnen is er een groot verschil tussen de aanspreektitel en de aanschrijftitel. Laat dit eerst eens bezinken.
als er dan nog nood aan is wil ik wel verder toelichten

om te beginnen is er een groot verschil tussen de aanspreektitel en de aanschrijftitel. Laat dit eerst eens bezinken.
als er dan nog nood aan is wil ik wel verder toelichten