nachtdienst

verzorgende

nachtdienst

Berichtdoor verzorgende » 10 jul 2007, 11:22

Ik heb momenteel een leuke job maar die valt o zo moeilijk te combineren met de opvang van de kinderen ( geen hulp van familie en mijn man werkt ook lange dagen ). Vandaar dat ik binnenkort ga overschakelen naar de nachtdienst op een ander werk.
Enerzijds ben ik opgelucht, anderzijds heb ik veel schrik dat die nachdiensten ( en het ander werk ) zal tegenvallen.

Wie van jullie werkt ook tijdens de nacht omwille van de kinderen en vinden jullie dit een goede oplossing ?

Verpleegkundige

RE: nachtdienst

Berichtdoor Verpleegkundige » 10 jul 2007, 11:52

Hallo

Ik ben sinds 3 weken ook verandert van werk en werk nu ook in de nacht in een RVT.
Ook omwille van onze dochter. Het was zo moeilijk met mijn vele onderbroken diensten en mijn man die altijd laat thuis komt van zijn werk.
Er moest ook iets veranderen. En zeker tegen dat ze naar school ging. Is nu 17 maand.

Voor ons is dit de ideale oplossing. Mijn man brengt ze naar de opvang en ik slaap tot ongeveer 14.30 - 15u en dan was ik mij en ga ik erom.
Zo hebben we nog de ganse middag en avond samen. En later ben ik er altijd om haar van school te halen, huiswerk te maken,...

Ik werk 3/4 en dit zijn 11 nachten in de maand, eens 5 en eens 6. Dus nog heel veel vrije tijd over voor onze spruit. En ook leuker voor mijn man, ik ben er altijd als hij van zijn werk komt, vroeger kam ik meestal later thuis. Stond hij er weer alleen voor, kindje wassen, in bed steken,...

Ik was ook bang dat het nieuwe werk ging tegenvallen, maar daar mag je niet te veel aan denken. Het is bij mij heel goed meegevallen. Ik begin mijn draai te vinden.

Ga ervoor, het komt goed.
Groetjes

Verzorgende

Berichtdoor Verzorgende » 10 jul 2007, 12:15

Bedankt voor je (snelle ) reactie, is bemoedigend !

Mijn kinderen gaan allemaal naar school, dus dat valt mee.
De schoolvakanties en woensdagen zullen wel wat moeilijker zijn maar dan is er nog de opvang.

Vroeger was ik ook 2 tot 3 avonden weg en had gebroken weekends,
nu zal ik er 's avonds dus ook zijn.

Hoop met 7 uren slaap goed gercupereerd te zijn zodat ik de kinderen na schooltijd kan ophalen.

nathalie

Berichtdoor nathalie » 12 jul 2007, 13:35

Ik werk al 4 jaar als verpleegkundige 4/5 nachtdienst; 2 keer 6 nachten. Inderdaad voor je kinderen en gezin is dit ideaal.Maar voor jezelf soms zwaar. Je kan de balans maar opmaken als je dit een jaar hebt gedaan. Veel hangt af hoeveel en hoe goed je slaapt.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jul 2007, 14:04

en jullie huishouden dan?koken enz?

nathalie

Berichtdoor nathalie » 12 jul 2007, 15:01

Mijn man werkt van 9 tot 18. Dus brengt de kinderen naar school/creche. Ik ga om 8h slapen. De oudste gaat naar de naschoolse opvang als ik werk. Meestal sta ik rond 15h op. Om te ontbijten, douchen nog een wasje draaien of ophangen een beetje opruimen en een boodschapje doen. Dan de kinderen halen rond 17h. Met hen een uurtje bezig zijn en in bad steken. Dan koken; meestal iets dat snel klaar is; een slaatje of vis of zo. Samen met gans het gezin eten. Rond 19,30 gaan de kinderen slapen. Dan nog wat relaxen en om 20,45 naar mijn werk vertrekken. Heb wel 4 uur per week een poetsvrouw, anders ben ik op mijn vtije dagen met niks anders bezig dan het huishouden. Ik werk 1 weekend op 2 dus de vrije weekends zijn nogal volboekt met sociale aktiviteiten. Ik denk dat mijn leven er hetzelfde uitziet als vrouwen die een kantoorjob hebben. Buiten dat ik fysiek erg moe kan zijn; de zorg dragen voor 27 erg zieke bejaarden en frequent overlijdens. En ik sta er alleen voor...

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jul 2007, 15:35

ik ben ook een verzorgende in rusthuis maar ik sta met de dag (ploegen)
ik kan nachten niet vermits ik een moelijke slaper ben sowieso

verzorgende

Berichtdoor verzorgende » 12 jul 2007, 17:24

Ik zal ook alleen staan voor 20 zwaar motorisch gehandicpaten.
Makkelijk zal het wel niet zijn maar hoop toch gauw mijn draai te vinden.
De vermoeidheid zal ik er moeten bijpakken want ben ook een slechte slaper ( dus met een verstoord bioritme zeker ) en moet met max. 7u/dag toekomen. Toch kon ik bijna niet anders, anders was ik 3 avonden/week en vaak in het weekend van huis. Mijn man kon dan wel voor opvang zorgen maar niet altijd en dan hadden we een probleem.

k

Berichtdoor k » 14 jul 2007, 09:46

ikzelf werk dagelijks van iets na acht tot ongeveer half zes.
mijne man werkt elke week 6 nachten. hij gaat slapen rond acht uur en om 15.00 uur staat hij op om ons dochtertje tegen half vier van school te halen.
van zodra ik thuis ben van het werk zijn we samen!
ik ben heel blij dat hij ons dochtertje van school kan gaan halen en dat ze niet tot iets voor zes in de opvang moet blijven. 's morgens breng ik haar rond iets voor acht naar de opvang.
meestal heeft mijne man de patatjes al geschild en moet ik enkel het eten nog klaarmaken
mijne man moet pas rond iets voor elf 's avonds vertrekken dus hebben we eigenlijk wel heel veel tijd samen 's avonds.
wij vinden dit een leuke tijdsregeling, hoewel sommige anderen hier een andere mening over hebben!
groeten

volvo

Berichtdoor volvo » 14 jul 2007, 22:29

mijn man en ik werken beiden in ploegen,de ene de vroegen en de andere de laten en de week erna omgekeerd,door recuup in de week zie ik mijn man ook veel en werk nu 4/5de overdag zalig!alleen soms nachten en dan is het een probleem als mijn moet werken omdat ons kindje dan naar grootouders ofzo moet gaan slapen!volgende week nacht en vriend heeft verlof en onthaalmoeder is ook in verlof,dus sta mijn vriend in voor de zorgen maar doet dit super!in de week zijn de taken verdeeld moet evenveel zorgen voor het kind als mij door ploegensysteem! één kindje gaat voor hem,maar twee?daar twijfel ik een beetje aan en dat houd ons wat tegen voor aan een tweede te beginnen als ik de laten heb zou heij dan op 2 kindjes moeten letten ipv 1,hij is al zo moe van de vroege (4u opstaan)

S

Berichtdoor S » 16 jul 2007, 13:35

Wij werken ook alletwee in ploegen.
Mijn man heeft een vaste regeling, nu is hij de vroege aan't doen, morgen de laatste van 7, dan begint hij vrijdagavond aan 7 nachten en daarna 7 late's.
Ik heb een variabel uurrooster als verzorgende in een RVT, gelukkig heb ik supertoffe collega's die regelmatig willen wisselen.
Normaal had ik vandaag ook de vroege, maar heb dus kunnen wisselen met een collega en straks ga ik werken als m'n man thuiskomt.
Wij vinden dit een goede regeling, zo is er altijd 1 van ons bij de kindjes.
Mijn man doet dat super, voor onze 2 kids zorgen als ik gaan werken ben!!!

Het enige probleem hier is dat ik ook nachten moet doen, en dan is opvang heel moeilijk te regelen.
Tot hiertoe hebben we het al wel altijd kunnen oplossen, maar ik vind het zo vervelend om altijd een babysit te zoeken, omdat we moeten werken.

Dorien_Verbeke

Re: nachtdienst

Berichtdoor Dorien_Verbeke » 06 jan 2021, 06:48

Iemand ervaring als alleenstaande mama die met vaste nacht werkt en geen ex partner heeft voor opvang snachts?
Overdag is de crèche idd beschikbaar, maar voor snachts? Iemand enig idee waar je dan terecht kan om je kind veilig te laten overnachten? Of iemand die thuis komt? En dat je uzelf niet blauw betaald?

Liefs

Terug naar “Praktisch”