tweedehandskledij

Gast

tweedehandskledij

Berichtdoor Gast » 25 jun 2007, 11:33

Beste,

Ik vroeg me af of er ook mama's zijn die nog nooit nieuwe kleren hebben gekocht voor hun kid's, maar ze allemaal 2dehands kopen op bv. beurzen van De Bond, de rommelmarkt,... .
Mijn kinderen zijn nu 2 en 3 en behalve schoenen dragen ze altijd 2dehands kleren.

Pas op, ik krijg veel complimenten van mensen die vinden dat mijn kid's er zo mooi bijlopen. Immers, van veel 2dehandse kledij kan je vaak niet zien dat ze al gedragen is.

Ik vind dat je daar zoveel geld mee kunt uitsparen!

Gast

RE: tweedehandskledij

Berichtdoor Gast » 25 jun 2007, 14:34

Ja, je kan er inderdaad geld mee uitsparen, maar ik heb nooit veel zin om zo "op DIE dag" te gaan "winkelen", omdat het enkel die dag één of andere beurs is.

Ik koop graag nieuw, vele stukken van één merk die ik dan kan combineren, anders zit je vaak zo met vanalles en nog wat... (heb het een tijdje gedaan, zo een beurs).

Ik doe wel af en toe mijn spullen weg, naar vriendinnen. 't Is zo leuk om haar kindjes dan te zin lopen in mijn kids hun outfittekes.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 jun 2007, 17:30

Ik heb een dochter van 3 jaar en een pasgeboren zoontje. Ze dragen allebei tweedehandskledij, ofwel lenen we kledij van familie. Ze dragen veel merkkledij voor 2 tot 5 euro het stuk maar ik koop wel modebewust. Als het niet meer mooi is of een beetje gedateerd, dan doe ik het weg.

Ik denk dat we al vele honderden euro's uitgespaard hebben.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 jun 2007, 18:33

ik koop veel op ebay en in outlet stores.
Elk seizoen koop ik een mooie nieuwe outfit dwz broek, short, jeans, 2 t-shirts korte mouwen en 2 t-shirts lange mouwen,hemd, trui en eventueel jasje van eenzelfde collectie. De rest vul ik aan met tweedehands of supersolden.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 jun 2007, 22:38

ik koop in de zeeman!!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jun 2007, 07:49

Als je onvoldoende geld hebt als je kinderen op de wereld te zetten, ga dan werken :hoho

@7:49

Berichtdoor @7:49 » 26 jun 2007, 10:44

Het heeft niet altijd met geldzaken te maken hoor maar wel met mentaliteit. Ik koop meestal wel nieuwe kledij en soms eens mooie tweedehands. De kledij die ik nieuw koop is van goede kwaliteit, modern maar niet duur dus weinig tot geen merken. Ik vind dit geen noodzaak. Kledij koop je omdat je dit nodig hebt en natuurlijk ook om er netjes uit te zien maar merkkleding kopen omdat dit tegenwoordig maatschappelijk de norm is, waarom??
Ik kan het geld wat ik daarmee uitspaar voor andere belangrijke zaken gebruiken of om leuke uitstapjes mee te doen.
En wanneer je je kinderkeuze enkel en alleen moet laten bepalen door het hebben van geld dan vind ik het ook maar triestig. Wat bereik je daarmee? Enkel later dikke snobs die op de wereld rondlopen en met minder geen genoegen willen nemen. Besef ook wel dat je later niet alles voor je kinderen kan blijven betalen en er ooit wel eens een moment kan komen waarop zij hun dure merkkleding niet meer zelf kunnen kopen. Wat dan? Gaan ze dan nog genoegen kunnen nemen met minder?? Mijn kinderen zullen allesinds later beseffen dat je niets voor niks krijgt en je met minder ook tevreden en gelukkig kunt leven.

@ 10.44

Berichtdoor @ 10.44 » 26 jun 2007, 11:27

Wie heeft het hier over MERKkledij ?? Gewoon degelijke kledij is al goed hoor.

Maar als je al tweedehandskleren moet beginnen kopen, mij maak je dus echt niet wijs dat je dit voor je plezier doet hé. Als je dan de luie patat wil uithangen, en verkondigen dat geld niet gelukkig maakt en tweedehands spullen even goed zijn, begin dan toch in godsnaam niet aan kinderen hé, of ga werken.

Andermans truien en broeken moeten afdragen sorry maar dit gaat me echt te ver. En dan nog om "leuke uitstapjes" te kunnen doen met het uitgespaarde geld :hic

Ik wil het eerste kind nog wel eens zien dat hier gelukkiger van wordt.

10:44

Berichtdoor 10:44 » 26 jun 2007, 12:14

Wie zegt dat ik niet werk? Ik heb hier niet vermeld dat dit niet zo is. Trouwens als je mijn berichtje goed hebt gelezen schrijf ik duidelijk dat ik af en toe eens iets tweedehands koop. je kan tweedehands ook kleding kopen die nauwelijks of niet gedragen is, soms echt nog nieuw ook. de meeste kledij koop ik wel zelf.
Ik ben het met de opstartster niet akkoord om enkel en alleen tweedehands te kopen. Kinderen weten dit ook en krijgen of kiezen graag eens iets nieuws uit. Ik bedoel alleen maar dat het krijgen van kinderen niet enkel moet bepaald worden door je financiële situatie. Mijn ouders hadden het vroeger ook niet breed en ik ben de jongste van 5 kinderen. Hadden zij destijds ook zo geredeneerd dan was ik hier helemaal niet geweest!!! Ik ben gelukkig dat ik er wel mag zijn en tevreden kan leven met minder. Hiermee bedoel ik minder in kwantiteit maar sosm ook in kwaliteit. Een jeansbroek van een duur merk gaat even lang mee dan een jeansbroek van een confectieketen. althans bij mijn snelgroeiende zonen toch.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jun 2007, 13:36

ik kreeg vroeger ook enkel te kleine kleren van mn nichtjes. heeel zelden mocht ik es iets uitkiezen in de superconfex als het solden waren, en dan moest ik het veel te groot kopen.

wel, 20 jaar later vind ik het nog even erg als toen!
ik neem het mijn ouders niet kwalijk dat ze profijtig waren, ze hadden een veel te duur huis gebouwd met een veel te zware lening.

als ik nu ga kleertjes kopen heb echt een gat in mn hand: totaal geen prijsbesef, ik kàn het mij gewoon niet ontzeggen als ik iets leuks zie.

dus doe uw kindjes zoiets niet aan als het niet uit echte armoe is. bespaar op andere dingen en trap niet zo op hun hartje!

aan 7.49u

Berichtdoor aan 7.49u » 26 jun 2007, 14:14

jij zegt dat ik te weinig geld heb en niet ga werken.
ik ben mama van vijf kindjes en ga deeltijds werken. Ik vind in de zeeman meestal mijn gedacht en zo niet, bestel ik via internet in Nederland merkkledij. Nu jij weer, felle bek.

7.49u @ 14.14

Berichtdoor 7.49u @ 14.14 » 26 jun 2007, 14:35

Ik zeg niet dat jij te weinig geld hebt, dat concludeer jij zelf ;).
Ik vind dat als je niet genoeg geld hebt om kinderen fatsoenlijk op te voeden (en daaronder valt ook aankoop van normale kledij en ik bedoel dan zeker niet merkkledij), je ofwel niet aan kinderen moet beginnen, ofwel moet gaan werken :hoho

Als jij er voor kiest om 5 kinderen op de wereld te zetten, om dan vervolgens (!) vast te stellen dat dit toch wel een bom geld kost en dan maar 2de hands rommel gaat kopen, wel dan kan ik alleen maar medelijden hebben, met jou maar nog meer met je kinderen. Dan zullen ze op andere vlakken ook wel moeten bezuinigen. En ik begrijp zeer goed dat je dit met een parttime loontje niet kan bekostigen. Maar daar is het wel wat laat voor hé om daarover te gaan nadenken.

Wij gaan met z'n tweëen voltijds werken, hebben een "normale" hypothecaire lening, maar ik zou geen 5 kinderen willen/ kunnen grootbrengen hoor, anno 2007.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jun 2007, 14:38

en wie zegt dat zeeman tweede hands is????

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jun 2007, 14:40

de topic GAAT over tweedehands, niet over Zeeman

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jun 2007, 15:07

GAAP

b

Berichtdoor b » 27 jun 2007, 09:00

Ik ga werken en toch koop ik af en toe tweedehandskledij - er is van bepaalde mensen sprake van "rommel" - ik koop geen "rommel" -de tweedehandskledij die ik koop ziet er zo goed als nieuw uit - het is inderdaad dikwijls merk (gaat misschien langer mee) en bovendien krijg ik kledij van een andere mama met een oudere dochter. Het is niet zo dat mijn kinderen niets nieuws krijgen - dat gebeurt ook - maar mijn dochter doet even graag die tweedehands dingen aan als de nieuwe ( ze is wel nog maar zes). Waarschijnlijk zal die niet meer het geval zijn als ze ouder wordt - maar ik hoop dan wel dat ze iets properder zijn op hun kleren en niet zoveel nodig hebben als nu.
En sorry, je gaat me niet vertellen dat een baby of peuter er een trauma aan overhoudt als ze tweedehands moeten dragen, tenzij de kledij kapot of vuil is. Wat ik niet tweedehands koop zijn schoenen, dat vind ik erover.
Het spijt me dat de mama hierboven altijd tweedehandskledij moest dragen, maar dat lijkt me wel extreem. Ik koop ook tweedehands om naar de speelpleinwerking te gaan of in de tuin te ravotten.

de opstartster

Berichtdoor de opstartster » 27 jun 2007, 11:05

Na het lezen van al deze commentaar wil toch nog eens een paar dingen duidelijk stellen.
Ik werk wel degelijk (mijn man ook). Wij verdienen samen ongeveer 5000 euro per maand netto. We hebben geen te groot huis gekocht met een te grote lening. We zijn vrij laat getrouwd, hadden al redelijk wat gespaard, zijn nog eens gesponsord geweest van thuis uit. M.a.w. over 5 jaar is ons huis afbetaald en we zullen nog geen 40 jaar oud zijn.

Ik vind het gewoon leuk om op jacht te gaan naar mooie tweedehandse spulletjes voor mijn kids. Ik besef ook wel dat ze dat op een bepaald moment gaan beseffen. Dan kan ik nog altijd nieuw gaan kopen.

Ondertussen echter heb ik al heel wat uitgespaard. Ik vind namelijk: het is niet omdat wij ons niks moeten ontzeggen dat ik mijn huishouden in alle weelde moet organiseren.

Ik zie heel graag kleertjes van Filou en River Woods, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om daar zo veel voor te betalen voor de korte duur dat ze 't maar dragen. Daarom ga ik op jacht om ze voor een prikje te kunnen kopen. Misschien vinden sommigen dat ik gierig ben, maar dat is echt niet zo.

Gast

Berichtdoor Gast » 27 jun 2007, 11:43

Ik koop nooit tweedehands. Ik doe dat voor mij zelf ook niet dus...Maar waarschijnlijk zijn dat nog mooie keertjes als je ziet hoe vlug een kindje eruit groeit!

Gast

Berichtdoor Gast » 27 jun 2007, 15:53

een vrek heeft nooit genoeg! nada hun huis afbetaald is gaan ze wel vrekken voor een stuk grond bij te kopen...

@15,53

Berichtdoor @15,53 » 27 jun 2007, 16:56

Maak toch een ander zijn rekening niet! Waarom moet iedereen hier bepalen aan wat mensen hun geld mogen - moeten uitgeven? Niet iedereen is geïnteresseerd in kleding - sommigen geven liever geld uit aan hun interieur of aan reizen -wat is daar zo verkeerd aan? Het gaat hier niet om verwaarlozing of zo he als je je kinderen geen merkkledij aanbiedt!

Gast

Berichtdoor Gast » 27 jun 2007, 18:51

op ebay kan je soms prachtige nieuwe merkkledij kopen voor een prikje. Dus als je een beetje zoekt...

Lala

Berichtdoor Lala » 28 jun 2007, 21:13

Toch wel erg vreemd dat sommige mensen zo weigerachtig staan tegenover tweedehandskledij. Wat is daar in Godsnaam mis mee??
Volgens mij kan niemand het verschil zien. Ik heb meer geld over voor andere dingen en mijn kinderen zijn nog te klein om het te beseffen.

Ikzelf droeg ook alles tweedehands maar toen ik 12 jaar werd, is dat gestopt omdat ik dat niet meer wou. Ik heb me er nooit minder door gevoeld.

Er is trouwens ook een groot verschil tussen tweedehandskledij van 5 jaar geleden of dat van een collectie van vorig jaar.

Conclusie : mijn kinderen zijn mooi gekleed, ikzelf heb meer geld over voor andere dingen en ik ben nog eens gelukkig ook omdat ik niet het gevoel heb met de menigte mee te lopen. En ja, ook ik ga werken.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 jun 2007, 17:59

ieder zijn ding.....
simpel toch....
zelf koop ik voor onze meisjes niks 2e hands..
niet omdat ik mij er te goed voor voel maar gewoon omdat het niks voor mij is...
ik kleed me ook nieuw,dan mijn kinderen ook
ze zijn nu 19maanden en vermits ze er snel uitgroeien koop ik veel in de zeeman
'betere stuks' jbc en esprit

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jul 2007, 07:29

Hier zijn mijn kinderen nochtans erg blij als er weer een "zak kledij" is van een neefje of nichtje. En als het dan nog te groot is (maar al wel past voor grote zus), zitten ze verlekkerd te zeggen: "maar als het ook te klein is voor x, dan wordt het voor mij he".
Schoenen koop ik nieuw, meestal 70¿ per paar, 120¿ ofzo vind ik té, maar kledij koop ik meestal (of krijg ik) tweedehands. ook voor mezelf.

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jul 2007, 09:54

Ik koop soms tweedehands kleding die ze dan aandoen om hier thuis te ravotten.

Terug naar “Praktisch”