3de kindje?? heb meer zenuwen!!

Gast

3de kindje?? heb meer zenuwen!!

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 12:19

hey ik ben al mama van 2 bengels, een zoon van 8j en meisje van bijna 6j. ik was jong mama, nl 18j en dan 20j. we zijn uiteen en heb al 4 jaar een nieuwe vriend. afgelopen zomer getrouwd en huis gekocht. ik studeer nu ook terug omdat ik destijds geen studies heb afgewerkt. mijn man heeft geen kinderen en we besloten in november te stoppen met pil, amper 2 weekjes laten ben ik zwanger. ben uitgerekend voor augustus. maar zenuwen dat ik heb!!! ik heb soms gevoel dat ik mijn eigen kindjes tekort deed om van hun papa weg te gaan. en ik weet dat zo moeilijk om een goede opvoeding te geven. ik vindt 3 zoveel. vroeger was ik jong en naief en dacht bij niks na. nu heb ik het moeilijk en denk meer na over de gevolgen. wat als mijn man niet bij mij blijft?? dan heb ik 3 kindjes en 2 verschillende vaders!! ik wil het goed doen, ik denk dat ik nieuwe kans in mijn leven krijg om een gelukkig gezin te vormen en ga daar ook mijn best voor doen maar ben soms zo bang...

Gast

RE: 3de kindje?? heb meer zenuwen!!

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 13:35

aiaiai, dat is toch wel wat laat dat je je die vraag stelt...!!
ik ben al 20 j gehuwd, heb 3 kinderen van dezelfde vader
maar dat is toch nog anders als al met twijfels beginnen met kinderen van 2 verschillende vaders welke al een scheiding hebben meegemaakt en nu een half broer of zus erbij krijgen....

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 14:39

wil toch niets zeggen, mijn moeder scheidde ook na 19 jaar, het kan bij iedereen he. en tegewoordig zie je toch zoveel samengestelde gezinnen!! hoeft toch nie altij problemen te zijn! wij zijn dat ook en dat gaat prima.
en ik denk, als ge eerlijk zijt, dat wel es iedereen twijfels heeft of ze het goed doen of niet.

Elien

Berichtdoor Elien » 14 jan 2008, 20:12

Beste,

ik wens jou en je nieuwe partner het allerbeste hoor met de weg dat je bent ingeslaan. Dat je even van de kaart bent en angst voelt is helemaal normaal, het zegt inderdaad hoe ernstig je de zaken neemt. Je zal beiden welbewust voor de keuze gegaan zijn maar eenmaal het dan het moment is (en dat was onmiddellijk...!) dan kan je even ineens alle twijfels voelen. Wees zelfzeker en praat erover met je partner. De zwangerschap is nog lang, probeer vooral alle mooie beelden (je kindjes die hun nieuwe zusje/broertje knuffelen, ...) voor de geest te halen en niet direct die doembeelden of rampscenario's.
Ikzelf denk ook aan een derde, verlang er soms heel erg naar maar eenmaal het moment er is, dan kan ik ook in paniek slaan en denk ik dat ik al mijn geluk dat ik nu heb voor de leeuwen zal gooien. Angst en twijfel is een eigenaardig beestje, maar ik denk niet dat het een goede leidraad is in het leven. Ga ervoor!

Terug naar “Eindelijk mama!”