kent iemand seroxat en deanxit?

depritje

Berichtdoor depritje » 20 aug 2003, 15:57

Mijn arts heeft dit voorgeschreven, omdat het helemaal niet goed met me gaat,
ik praat er niet graag over, maar het lijkt wel of ik niet uit mijn put geraak.
Kent iemand deze medicijnen en helpen ze? ook negatieve ervaringen mogen jullie gerust geven,
dankjewel!

ex-depri

Berichtdoor ex-depri » 21 aug 2003, 08:35

Hallo,

ik ken de medicijnen niet, maar ik veronderstel dat het anti-depressiva zijn. (sorry als ik hier verkeerd veronderstel).

ik ben zelf depressief geweest en heb toen fontex en cipramil genomen (zijn ook antidepressiva).
het helpt echt hoor!
als de put te diep is om er zelf uit te klauteren is het best dat je je laat helpen via medicatie (daar ben ik nu van overtuigd, dat was toen ik depressief was helemaal anders!!!)
als je de medicatie neemt onder begeleiding van een arts is er volgens mij geen probleem.

schrik niet, want (bij mij was dat toch zo) antidepressiva neem je minimaal 6 maand. ook al voel je je ondertussen weer helemaal goed.!

mijn huisarts heeft me wel zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat de medicatie doet en waarom ze nodig is. misschien moet je het aan jouw dokter ook eens vragen!!

goede moed toegewenst!

depritje

Berichtdoor depritje » 21 aug 2003, 08:47

hoi,
bedankt voor je antwoord!
ja, het zijn antidepressiva,
nooit gedacht dat ik zoiets zou moeten nemen, maar ik kan gewoon niet meer, ik kan niks positief zien, en zo wil ik niet verder..
Ik ben het verplicht aan mijn kind en familie om me weer de oude te voelen, en ik hoop héél erg dat deze medicatie me kan hlpen.
Mijn arts zei dat ik het een half jaar met nemen, het liefst zelfs een jaar, en iedere drie weken moet ik bij hem langs.
het gsprek alleen al met mijn arts was een lichtpuntje,
hij begreep wat ik zei en lachte me niet uit..
Ik speel echt een heel toneeltje op tegenover de buitenwereld,
niemand merkt iets aan me , maar ik kon dit niet langer volhouden,
mijn man is de enige die het weet van de medictie , want ik schaam me erover..
Na hoeveel tijd werkt zo een antidepressiva?
Ik ben blij dat ik hier een positieve reactoe kreeg, er is dus nog hoop.....
Bedankt!

ex-depri

Berichtdoor ex-depri » 21 aug 2003, 10:24

Hoi,

Hier ben ik al terug.
Je moet toch op een twee à drie weken rekenen voor je je beter gaat voelen!.
het is alleen ook heel belangrijk dat je begrijpt dat de medicatie helpt (ze zorgen voor de nodige chemische reacties in je hersenen waardoor je je beter voelt ) maar dat je wel nog altijd zelf de put moet uitkruipen. en praten is daarbij oh zo belangrijk.
ik heb ook mijn omgeving buitengesloten en aan mij kon je ook niet zien dat er iets was (terwijl elk sociaal contact een "marteling was" en een toneelopvoering was). zelfs mijn moeder heeft het niet geweten - enkel mijn man.
pas nu kan ik er met om het even wie over praten.
ik kan je aanraden om als je een goede relatie hebt met je moeder of je partner of een vriendin om er over te praten! Ga er maar gerust van uit dat ze je zeker niet zullen uitlachen! de enige verkeerde reactie die je misschien kan krijgen is iets van "allez, stel u niet aan, herpakt u ne keer" en dat is inderdaad het laatste wat een depressieve persoon nodig heeft. maar dan kan je ook al wordt je op dat moment nog wat dieper geduwd toch proberen uit te leggen hoe het zit en dat zo een opmerkingen niet helpen.
ik zit hier nu wel maar theorie te vertellen want zo heb ik het niet gedaan. maar nu ik het allemaal meegemaakt heb, denk ik dat ik zo sneller geholpen zou zijn geweest.

Je dokter stelt om de drie weken voor! dat is zeker goed.
maar je mag geen schrik hebben (zeker als je het met niemand anders kan praten) dat wanneer het je echt hoog zit je ook op andere momenten met de dokter te gaan praten. want het kan bijvoorbeeld zijn dat je op die ene dag je je eigenlijk redelijk goed voelt en je het gevoel hebt dat je niets te vertellen hebt, terwijl je een week daarvoor juist een hele grote behoefte hebt om het er eens allemaal uit te spuwen.

Ik ben zelf (door een stom toeval) bij de dokter geraakt toen mijn zoontje 5 maand was. ik hem 1 jaar en 3 maand medicatie genomen (nu drie maand gestopt en ik voel me goed!!!).

Het is een lange weg, maar er komt zeker een eind aan!

je bent ook echt niet alleen, jammer genoeg - maar heel begrijpelijk- durven de meeste mama's er niet over te praten.

ondertussen heb ik hier een gans epistel geschreven.

als je wil mag je me persoonlijk contacteren (moet niet hoor).(wel handiger)
ik geef hier mijn mailadres

katrienlapage@yahoo.com

lily

Berichtdoor lily » 21 aug 2003, 14:23

ik heb trazolan en serlain voorgeschreven gekregen omdat er een depressie met ziektevrees werd vastgesteld. sinds ik deze medicijnen neem (nu een goede twee weken) voel ik mij lichamelijk nog slechter.spierpijn, moe zijn, keelpijn,.... volgens de dokter komt dit ook omdat ik mezelf uitgeput heb door de stress in combinatie met bijwerkingen medicijnen. ik zit in een vicieuze cirkel: voel me lichamelijk slecht omdat ik panikeer waardoor ik me nog slechter voel en nog meer ga panikeren enz....

wendy

Berichtdoor wendy » 22 aug 2003, 10:31

Hoi Lily!

Ik begrijp maar al te best wat je bedoeld hoor!
Ik maak net hetzelfde mee!
Heb postpartum depressie met ernstige vorm van ziektevrees...Neem Remergon en Lysanxia en ook ik voel me nog steeds miserabel!
Ook bij het minste dat ik voel dank ik aan iets héél ernstigs,want anders zouden mn lichamelijke klachten toch verdwijnen (zo denk ik),maar neen ze worden erger!
Dit natuurlijk ook door het feit dat je begint te panikeren bij het minste dat je hebt en hierdoor ben je weer vertrokken en geraak je er inderdaad niet meer uit en word het alleen maar erger en erger!
Ikzelf heb ook héél véél last van spierpijnen (overal),duizeligheid,altijd moe,direct uitgeput bij de minste inspanning...Je kent ze wel hé de symptomen!Soms kan ik zelfs niet meer stappen (weet ik precies niet meer hoe het moet!)
Ben nu al 2 maal bij mn psycholoog geweest en ik moet zeggen het doet wel deugd om je hart te kunnen luchten! Heb de opdracht gekregen om al de emoties die ik voel en al de lichamelijke klachten op te schrijven en dit zou plaats vrijmaken in je hoofd want dat zit op dit moment overvol!!!

Je mag me gerust mailen als je wil:
wendy.defosse@pandora.be
Kunnen we elkaar steunen in deze moeilijke tijden!
Véle lieve groetjes WENDY

ex-depri

Berichtdoor ex-depri » 22 aug 2003, 11:01

Dag Lily en Wendy,

Mijn verhaal smelt weg in het niets als ik dat van jullie lees!!

Ik wil jullie alleen maar even zeggen: GEEF DE MOED NIET OP!

Jullie komen er ook wel! Alleen is de af te leggen iets langer dan die die ik moest afleggen.

Veel goede moed!

depritje

Berichtdoor depritje » 23 aug 2003, 12:06

Blijkbaar sta ik niet alleen met mijn probleem, wat ik wel steeds dacht.
Ondertussen neem ik de medicijnen 3 dagen, dus merk nog niet veel,
wel vind ik het iedere keer een hele stap om die pillen in te nemen, antidepressiva is niet zomaar een pilletje,
maar ik moet het proberen, want dat ben ik verpilcht to.v. de mensen die me graag zien.
Ik voel me nu nog steeds heel moe, het lijkt wel of het zelfs erger geworden is, maar dat zal ik me wel inbeelden.
Gisteren de uitslag van mijn bloed gekregen en daar was helemaal niks mis mee, dus daar kan het alleszins niet aan liggen.
Ik ben blij hier te kunnen praten over mijn probleem, want heb nog steeds de stap niet gezet om er mee naar buiten te komen,,
ik wil niet de reacties krijgen waar ik bang voor ben ( ze kan de zorg voor haar kind niet eens aan, stel je niet aan..)
Misschien reageren ze helemaal niet zo, maar ik schaam me zo erg!
Ik hoop dat jullie er snel weer bovenop zijn, ik heb steeds een raar gevoel in mijn keel nu, is dat normaal met de pillen??

Katrien, misschien mail ik je één dezer dagen wel eens, maar ik twijfel nog, heb wat tijd nodig, ok?
Veel liefs en hou jullie goed!!
depritje

ex-depri (Katrien)

Berichtdoor ex-depri (Katrien) » 25 aug 2003, 09:57

Hoi "depritje"

Het is voor mij een beetje "raar" ... alles wat ik lees, dat ben ik precies anderhalf jaar geleden...!

De stap naar medicatie (om eerlijk te zijn het woord antidepressiva gebruik ik niet graag) was voor mij ook heel groot. Ik had zoiets van dat is voor in de films, maar toch niet voor mij zeker...
Het went wel, hoor. en nogmaals het helpt! binnen een paar weken zal je merken dat het veel gemakkelijker gaat om normaal te functioneren en alles wat minder zwart in te zien.
maar nogmaals (ik val in herhaling) de medicatie is geen wondermiddel. je moet je zelf ook inzetten (allez, ik weet niet goed hoe ik het moet uitdrukken)

voor wat betreft dat gevoel in je keel, dat weet ik niet. maar misschien is het een beetje de stress of zenuwen of onwennigheid omdat je die pilletjes nu neemt terwijl je je er eigenlijk niet zo goed bij voelt.

verwacht geen wonderen, doe het gewoon stap voor stap en stap voor stap zal het ook beter worden.

ik hoop echt dat mijn boodschappen goed overkomen!!

ivm met mailen. Als je graag anoniem blijft kan je ook een hotmail of yahoo adress aanmaken met niet je echte naam!
ik snap wel dat je twijfelt, want ik kan inderdaad om het even wie zijn.

Ik garandeer je echt wel dat ik het goed meen hoor! Echt waar, ik zou direct iedereen die een postnatale depressie meemaakt willen helpen om erover te praten om uit te leggen dat ze zich niet moeten schamen, enz.
alleen al omdat ik dat allemaal moeten missen heb, omdat ik ook moeten ondervinden heb dat het nog zo taboe is en omdat ik denk dat ik ook geruster zou geweest zijn moest ik geweten hebben dat er toch veel mama's zijn die het in meer of mindere mate meemaken.

Denk maar positief, vandaag alweer een stapje dichter bij het einde van de lange straat!!

lieve groeten,

Katrien

isabel

Berichtdoor isabel » 29 aug 2003, 16:17

Ik heb seroxat genomen vanwege mijn sociale fobie en dat was het beste medicijn tegen de symptomen dat ik al ooit had voorgeschreven gekregen.
Wel last van bijwerkingen, ben 12 kilo bijgekomen, eerste weken had ik ook een bijwerking, heel draaierig zijn. Bij de afbouw kan ik mij nog héél goed het neveneffect herinneren, toen ik geen seroxat meer nam kreeg ik de eerste dagen precies ( naar mijn gevoel echt) electriciteit door mij heen vooral door mijn hoofd, een verschrikkelijk gevoel.
Heb zelf geen ervaring met depressie en seroxat.

Karin

Berichtdoor Karin » 02 sep 2003, 17:04

Heel raar, dat gevoel van "electriciteit in mijn hoofd' heb ik ook gehad. Keelpijn ook, had waarschijnlijk te maken met ietwat gezwollen klieren van vermoeidheid.
Even heel kort: héééél goed oppassen wanneer je Seroxat afbouwt. Ik heb er echt gemengde gevoelens over: aan de ene kant heeft het middel me denk ik wel geholpen, aan de andere kant was het afkicken heel zwaar. Ik denk dat het een kwestie is van zoeken tot je het middel vindt dat bij jou 'past', en heel veel overleg met een goede huisarts.

kim

Berichtdoor kim » 03 sep 2003, 14:01

hallo depritje,

Ik heb ook Seroxat moeten innemen en dit al van vroeg in mijn zwangerschap. In samenspraak met mijn dokter en gyneacoloog werd er beslist dat ik niet anders kon dan medicatie innemen. Vanaf de 13de week ben ik Seroxat beginnen innemen. Ik had er ook gemengde gevoelens bij; enerzijds wou ik me zo vlug mogelijk weer beter en blijer voelen, maar aan de andere kant was ik bang voor de invloed op mijn baby. Ik ben nu drie maanden geleden bevallen van een kerngezonde dochter en ben sinds een maand gestopt met Seroxat en ik voel me goed. Ik heb ook maar enkele mensen ingelicht over het feit dat ik medicatie moest nemen, want ik was ook een beetje beschaamd. Iedereen verwacht dat je je overgelukkig voelt als je zwanger bent en dat je je goed voelt. Ik kan het in ieder geval iedereen aanraden die ook medicatie moet nemen, maar het niet goed aandurft. De medicatie is echt onschadelijk voor de baby (dit was mijn grootste zorg!!!). Ik wens je veel moed, maar ik weet dat je er zeker bovenop komt. Groetjes.

depritje

Berichtdoor depritje » 03 sep 2003, 20:38

Dankjewel iedereen,
het is nu ongeveer de derde week en ik voel me al een beetje beter,
de vermoeidheid is al wat minder maar ik voel me nog lang niet de oude,
de keelpijn enzo is wel weg, van bijwerkingen merk ik niet zoveel,wat gebrek aan eetlust maar dat vind ik niet zo erg.
Volgende week ga ik op controle bij de dr en we zullen zien..

Hans

Berichtdoor Hans » 07 sep 2003, 09:37

Ik nam een jaartje deanxit en dit hielp goed. Het werkt snel maar als je er mee stopt is het ook heel vlug uit je lichaam.Na 3 dagen stoppen voelde ik me weer slecht.Nu neem ik 5 weken seroxat.De eerste 2 weken voelde ik me wat ellendig en vooral geen eetlust maar dat vond ik ook niet erg. Na de 3de week gingen de bijwerkingen weg en nu voel ik me vrij goed.ik neemt dit middel vooral tegen innerlijke onrusten en angsten.groetjes Hans,

Jürgen

Berichtdoor Jürgen » 14 sep 2003, 19:12

Ik heb Serlain drie jaar genomen tegen andere problemen.
Nu plots gestopt met serlain omdat ik heb gehoord dat je er van verdikt.
Zware afkickverschijnselen, iemand ook gehad?

Vickx

Berichtdoor Vickx » 24 sep 2003, 09:38

Hallo,

Zelf heb jaren geleden ook Deanxit genomen op voorschrift van de arts. Ik zat in een moeilijke en vooral emotionele periode en die roze pilletjes hielpen me om alles te relativeren. De wereld om me heen draaide gejaagd en haastig rond maar alles bleef op een afstand, alsof niet alles bij me doordrong.

Achteraf was ik fier op mezelf dat ik hulp ingeroepen had, het blijft toch altijd een moeilijke stap die je alleen maar zelf kan zetten.

Nu gaat alles prima, 'k ben 15 weken zwanger en met alle leuke en minder leuke kantjes die daaruit voortvloeien voel ik me uitstekend.

Ik zou zeggen, kop op, je komt er wel doorheen!

x,
V.

monique van geelen

Berichtdoor monique van geelen » 13 okt 2003, 21:19

Na mijn bevalling heb ik last gehad van een postpartum depressie. Na 3 maanden kreeg ik Seroxat voorgeschreven en ik moet zeggen dat het ong. 1 maand later weer wat beter met mij ging. Nu 1 jaar later ben ik begonnen met het afbouwen en dat gaat nog niet zo goed. Ik denk dat ik het nog een poosje moet slikken. Maargoed ik benniet de enigste

christoph

Berichtdoor christoph » 17 okt 2003, 13:37

mail me op ricard@pandora.be als je nog inlichtingen wil. ik heb seroxat 6 maand genomen.

san

Berichtdoor san » 02 nov 2003, 10:22

Ik neem al 5 jaar seroxat. De 1ste 3jaar 20 mg en de laatste 2 jaar 10 mg. Ik voel er mij heel goed bij. Ik heb meer zelfvertrouwen en wat voor mij zeer belangrijk is, ik ben minder angstig.
Dit werd mij voorgeschreven door een zenuwarts.
Het nadeel : ik durf er niet meer mee stoppen.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 aug 2005, 14:05

ik neem al jaren deanxit en voel er mij goed mee

linda

Berichtdoor linda » 01 aug 2005, 21:12

Ik neem deanxit al vijf jaar .
Voel mij er goed mee ,maar kan er niet mee stoppen

Groetjes

ingeborg

Berichtdoor ingeborg » 26 aug 2005, 19:37

ja,
ik neem deanxit wegens ik angsten hed door ik beelden voor me zie overdag en s'nachts die me bang maken voor te slapen neem ik trazolan maar beiden zijn het ook anti-depresieviums.trazolan is om makelijk in te slapen. Ik neem ook nog lazanxia drupels als het echt niet gaat en concherta (zelfde als rilatine) voor adhd.

Riane

Berichtdoor Riane » 28 aug 2005, 00:01

Kort na de geboorte van mijn zoontje, 2 jaar geleden ben ik ook in een postnatale depressie beland.
Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij de psyh. en die heeft me "fluoxetine" ( wit produkt vr Prozac ) voorgeschreven.
Ik ben er langzamerhand weer bovenop gekomen.
Gelukkig heb ik een schat van een man die mij in deze moeilijke periode heeft gesteund.
En véél praten met elkaar helpt écht wel!!

Gast

Berichtdoor Gast » 18 sep 2005, 13:55

ja ik heb dit al genomen seroxat voor mijn depressie en angsten 2 jaar ik ben nu genezen en ik moet zeggen het heeft me geholpen
maar de kans is altijd groot dat ik herval en daardoor heb ik toch nog altijd onzekerheden die mijn leven voor een deel beinvloeden
het is een hulpmiddel genezen moet je zelf door meer ontspanning op te zoeken en over je probleem te praten je kan me altijd contacteren ik weet waarover ik praat en wil je helpen waar nodig
ik zeg je wel deze medicatie heeft veel bijwerkingen zoals slaapstoornissen gewichtstoename,hoofdpijn en sufheid
denk goed na voor je begint het is niet simpel
vriendelijke groeten patricia

greet

Berichtdoor greet » 30 sep 2005, 10:28

Ik heb seroxat voorgeschreven gekregen omdat ik enorme pijn heb na veschillende operaties waar ik overprikkelde zenuwenaan over heb gehouden. Ik heb bij elk pilletje dat neem enorme gemengde gevoelens, ik ben echt bang om te verdikken maar vind het vreemd dat er vele zijn die spreken van afnemende honger, maar toch kilo's bijkomen. Ik voele me echt niet goed , is echt iedereem angekomen van deze medicatie?

greet

Terug naar “Eindelijk mama!”