Andere school dan gentbrugge: ass en hoogbegaafd

annelies

Andere school dan gentbrugge: ass en hoogbegaafd

Berichtdoor annelies » 07 jan 2008, 08:32

We staan al meer dan een jaar op de wachtlijst. Zijn er nog scholen voor autisme EN normaal tot hoogbegaafd?

Gast

RE: Andere school dan gentbrugge: ass en hoogbegaafd

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 08:50

Waar staan jullie precies op de wachtlijst?

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 08:54

Bedoel je het KOC St Gregorius? Mijn zoontje gaat naar daar sinds semtember 2006, hij is wel nog kleuter, hij heeft echter nooit op een wachtlijst gestaan.

annelies

Berichtdoor annelies » 07 jan 2008, 09:38

Onze zoon staat al een jaar en 2 maand op de wachtlijst voor het buitengewoon onderwijs van Sint Gregorius. Ze verwachten hem dit jaar noch volgend schooljaar te kunnen helpen. In zijn huidige school (De Hagewinde in Lokeren) is er geen plaats in semi-internaat voor de volgende twee jaar. Daarom zoeken we dus of er nog scholen zijn...

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 10:29

Stel je vraag misschien eens op dit forum: http://groups.yahoo.com/group/HBplus (forum voor ouders van hoogbegaafde kinderen met ondermeer ass). Mogelijk zijn er mensen uit het Gentse die andere mogelijkheden kennen.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 13:40

Jouw zoontje moest niet op de wachtlijst daar er binnen onze kleuterafdeling voldoende plaats is, maar binnen onze Ass-werking is er dus effectief een wachtlijst.
Ik hoop dat jullie snel geholpen worden. Ik raad je aan om af en toe eens een telfoontje te doen naar de coordinator Hilde Van Laere.
Ik wens je veel succes!

W

Berichtdoor W » 07 jan 2008, 18:36

hallo, ik heb een zoon met asperger en hij is goed begaafd (130 iq); ik zou graag op dat forum komen maar ik ben niet zo goed in die dingen, t is allemaal in t engels (het lid worden) ? kan iemand mij wat advies geven hoe ik dat moet doen of zit ik ergens verkeerd daar?

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 18:52

mpigo de oase in de voskenslaan, daar is er ook autiwerking

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 19:38

Ik heb even een vraagje. Waar en vanaf welke leeftijd kan je laten testen dat je kind autisme heeft en eventueel hoogbegaafd is? Ik heb 2 kinderen, eentje heeft adhd met nog enkele dingen en de jongste vermoed ik is hoogbegaafd maar ik vermoed ook een vorm van autisme en adhd. Ik wil graag met mensen in contact komen om eventueel te mailen over de kinderen. Mijn jongste is net 2 jaar.
Je kan me mailen op adhdkinderen@telenet.be
groetjes

sinne.

Berichtdoor sinne. » 07 jan 2008, 22:09

Jammer dat er geen plaat is in sint-gregorius in gentbrugge. Het is daar een fantastische autiwerking. Mijn zus haar zoon zit daar. Ik sta telkens versteld wat ze allemaal doen met die kinderen.

Mpi de oase?????? Doe dit nooit aub. Ga eens op bezoek tijdens speeltijd of zo.... je zal genoeg gezien hebben. Sorry , maar daar zit het echte crapuleus volk van gent.

@ V

Berichtdoor @ V » 07 jan 2008, 22:15

Ik zou achtereenvolgens klikken op
-'join this group'
-'don't have a Yahoo! ID?'
-create a text seal (in de vakjes een paar woorden invoeren die jij bij het inloggen te zien zal krijgen als bewijs dat je wel degelijk op een yahoo-site inlogt)
- Preview (om rechts te kijken hoe dit teken eruit zal zien)
- Save this Seal
- OK
- Sign Up (bovenaan rechts)
- I prefer content from >> yahoo Nederland aanklikken (dan krijg je de tekst in het Nederlands aangeboden >> je gegevens invullen
- mijn account aanmaken

Als je yahoo-ID aangemaakt is, kan je je daarmee aanmelden op die website (via 'join this group')

Ik denk dat het zichzelf dan wel uitwijst (meestal geef je aan waarom je in die groep geïnteresseerd bent en neemt de moderator contact met je op om de rest te regelen)

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 22:18

Wat je intikt in het vakje 'jahoo-ID' wordt de naam die bij je mails verschijnt.
Het wachtwoord wordt je gevraagd als je de posts via de website wil lezen, maar je kan die ook via e-mail laten binnenlopen.

annelies

Berichtdoor annelies » 08 jan 2008, 08:12

Dat is dus het enige wat ze ons steeds aanraden: De oase...
Maar zijn er geen andere scholen meer? Is het enkel in Gent?
Zijn er dan geen in een andere regio???

annelies

Berichtdoor annelies » 08 jan 2008, 12:20

Kasterlinden te St agatha berchem
en
Sint Franciscus te Roosdaal
zouden dat goeie scholen zijn voor hem?

sinne.

Berichtdoor sinne. » 08 jan 2008, 14:54

annelies, en mag ik vragen wie telkens de oase voorstelt?

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 17:17

roosdaal is wel een eind van gentbrugge hoor. En eerlijk gezegd vind ik deze niet zo goed. Er zijn daar veel problemen. Er zitten daar harde kerels tussen en ze hebben ze niet onder controle. Pesten enz tot dat zelf kinderen met messen naar school gaan uit schrik. Denk niet dat daar je zoontje op de goede plaats zou zitten.

annelies

Berichtdoor annelies » 09 jan 2008, 06:18

Het kabinet en de centrale wachtlijst stelt de oase voor.
Mijn ouders gingen ooit een kijkje nemen maar zij waren helemaal niet van plan hem daar te laten gaan.
Ze zeggen dat hij daar nog veel meer problemen zou krijgen.

Wij wonen ook helemaal niet in Gentbrugge! En we moeten nu ook elke dag meer dan een uur uittrekken voor zijn vervoer... Ik wil alleen een goeie school voor hem.

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 07:24

Waar wonen jullie ergens, Annelies?

annelies

Berichtdoor annelies » 09 jan 2008, 07:49

Wij wonen in aalst

annelies

Berichtdoor annelies » 09 jan 2008, 09:03

ps: ik vind in die groepen echt mijn weg niet
er zijn er zoveel en telkens dat inschrijven...

Saskia

Berichtdoor Saskia » 09 jan 2008, 13:24

Bestaat er geen mogelijkheid om hem of haar naar en gewone school te laten gaan . Ons kind heeft ook ASS en is normaal behaafd . Hij gaat wel naar een gewone school. (mits GON-begleiding)

annelies

Berichtdoor annelies » 09 jan 2008, 16:35

We hebben dat geprobeerd maar aangezien hij ook adhd en dyspraxis heeft was het te zwaar voor hem.

Saskia

Berichtdoor Saskia » 09 jan 2008, 19:43

Ja, dat begrijp ik. Is er aan de kanten van Geraardsbergen geen school of aan de Bijtjes in Vlezenbeek is daar ook geen school aan verbonden ?

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 20:15

mijn dochtertje heeft ADHD, concentratiestoornissen ,gedragstoornissen, dyslexie en dyscalculie en gaat naar een gewone school. Behaalde 80%. Wel heb ik van in het begin alles duidelijk vermeld en vermeld hoe we thuis te werk gaan (dagritmekaartjes die ik zelf maakte). Deze gebruikt ze ook op school en dat is geen enkel probleem.

annelies

Berichtdoor annelies » 10 jan 2008, 07:34

Het was niet te doen om drie uur met hem te spenderen aan een paar blaadjes huiswerk. Hij had een heel mooi percent hoor (ook in de 80 nog in het derde leerjaar) maar de druk werd te groot. De juf kon het ook moeilijk opbrengen en hij werd geschopt op de speelplaats. Soms plaste hij van angst in zijn broek als hij werd gestraft en het leek alsof hij de 'stouterik' van de school was.

Terug naar “Gezondheid”