zwaar gehandicapt dochtertje

Gast

RE: zwaar gehandicapt dochtertje

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 13:59

Is het nu echt zo nodig om hier je gelijk te komen halen?

Blijkbaar zitten er een aantal moeders hier nog niet zo ver in hun verwerkingsperiode. Is het nu echt nodig om hier zo verder op in te gaan!

Idd jij blijft hier beter weg, zo heftig, kun je nu echt niet aanvaarden of begrijpen dat sommige reacties pijnlijk zijn. In het echte leven word je er al zo vaak mee geconfronteerd dat het hier - op een topic over handicap - dat men hier ook nog eens komt boffen op hun gezonde kinderen.

Mens hou erover op, alstublieft!

E.

Berichtdoor E. » 09 jan 2008, 14:03

9u18 bewijst hier dat ze er geen snars van begrijpt over hoe pijnlijk bepaalde reacties kunnen zijn.

Goed bezig meiske, echt waar :hoho

Annemieke

Berichtdoor Annemieke » 09 jan 2008, 14:47

Kunnen we nu aub ophouden met dat gekibbel ??
Ik vind het weinig respectvol tov de opstartster om er hier zo'n geruzie van te maken, dat nog maar weinig met het oorspronkelijke onderwerp te maken heeft.

Lena

Berichtdoor Lena » 09 jan 2008, 16:55

Hoi iedereen, het spijt me dat het zolang heeft geduurd voor ik hier nog eens een berichtje heb gepost.

Ik heb op het internet én telephonisch wat informatie opgedaan over het bijzonder onderwijs. Er zijn inderdaad scholen met een verzorgklasje en zoals hier al eerder werd gezegd, is dat een goede oplossing.
Senna zal waarschijnlijk ook nog heel wat bijleren in zo'n klasje.
Wij verzorgen haar wel uitstekend, maar ze moet toch ook leren een beetje zelfstandig te worden. Voor Senna zal dat bijzonder moeilijk zijn, want praten, lopen, zien,... lukt helemaal niet.
Wat ze nu leert bij de kiné is werken met haar tastzintuig. Bv: voorwerpen leren herkennen en verplaatsen. Vorige keer lukte het haar zelfs in een appel te bijten!! Dat zijn momenten van intens geluk... zien hoe je dochtertje evalueert is schitterend!
Als ze in een verzorgklasje zit, gaan we waarschijnlijk nog vaker verbaasd kijken naar de nieuwe dingen die ze bijleert.
Ik hou jullie zeker nog op de hoogte als ik een aangepaste school heb gevonden, maar waarschijnlijk gaat ze toch pas starten in september.

Groetjes en tot binnenkort!

Annemieke

Berichtdoor Annemieke » 09 jan 2008, 20:58

Dag Lena,

Hartverwarmend hoe je vertelt over het feit dat jouw meisje bij de kiné in een appel beet. Wat voor andere kindjes zo vanzelfsprekend is, kan voor onze kindjes echt een mijlpaal zijn hé. Zoals je zelf zegt, intens geluk.

Ik wens jullie het allerbeste toe met jullie meisje, ik ben ervan overtuigd dat je de juiste keuze maakt, en ik wens je veel succes bij het vinden van een aangepaste school.

Hou ons zeker op de hoogte hé !!

Veel liefs,
Annemieke

opvoedster

Berichtdoor opvoedster » 10 jan 2008, 15:16

hallo ,

Ik werk als opvoedster in een instelling waar kinderen opgevangen worden met een zware mentale ne fysische handicap en met aangepste auti-groepen .
Ik kan heel goed begrijpen dat dit een zeer moeilijke beslissing .
Ik kan alleen maar spreken uit ervaringen die ik bij ons in de voorziening meemaak . We werken ook met logeer-opvang . Wanneer de kinderen die tijdens de week komen in het weekend naar huis zijn, worden die plaatsen soms ingeluld met " logé's" ; dit zijn kinderen die tijdens de week bij hun ouders wonen en eventueel wel naar een dagverblijf gaan , en dan in het weekend bij ons komen logeren om de ouders te ontlasten wat écht nodig is want niemand weet volgens mij hoe zwaar de zorg voor een kind met een handicap is tenzij je het zelf meegemaakt hebt .
De meeste ouders voelen zich heel schuldig en kunnen de eerste weekends zelfs niet genieten van hun " eigen tijd ", maar na een tijd en het besef dat je kind tussen andere kinderen zit en alle verzorging krijgt die ze nodig heeft , kunnen ze toch genieten en hebben ze ook terug naast hun kind .

Dus als je de stap van een hele week naar een voorziening nog niet ziet zitten kan je misschien zo'n loggeropvang in overweging nemen . Denk dat de meeste voorzieningen dit soort opvang aanbieden .

Groetjes!!

Annemie

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 20:08

Ook ik werk in een voorziening voor personen met een ernstige meervoudige handicap.

Deze logeermogelijkheden komen bij ons ook voor. De ouders hebben, geloof ik, recht op 30 dagen op een jaar.
Sommige ouders kiezen ook voor een deeltijdse opvang in plaats van direct een voltijds verblijf. Hier kunnen ze dan kiezen voor het aantal nachten. (ik dacht wel minimum 2 nachten/3 dagen per week)

In plaats van de logeermogelijkheden lijkt het voor jullie misschien ook zinvol om eens na te vragen in verband met de oppasdiensten voor kinderen met een handicap. Zo hoeft je kind niet weg uit zijn vertrouwde omgeving.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 20:54

Respecteer elkaar, van beide kanten! De ouders van kinderen met een handiap/beperking zouden de (goedwillende) ouders van gezonde kinderen moeten respecteren en ook andersom.
Niet iedereen bedoelt het slecht! Om dan gelijk maar niet meer op dit forum te mogen komen...

Terug naar “Gezondheid”