mama's van slechtziende kindjes

Nathalie

RE: mama's van slechtziende kindjes

Berichtdoor Nathalie » 25 dec 2007, 09:27

Hey,

Wij vieren pas vandaag feest, gisteren alles afgewassen (wijnglazen en koffieservies wordt anders niet gebruikt) de frietketel proper gemaakt en nieuw frietvet in (voor de krokketjes) sebiet nog een tafel bijzetten en de tafels dekken.. en hopen dat Bridget eraf blijft, want die vind het leuk om op tafels te kruipen! En dan onze 1000 ;) cadeautjes openen.. hehe
We spreken extra vroeg af, om 15u, zodat we eerste een beetje cadeaus kunnen opendoen, want het zijn er wel echt veel ;)

Met oudejaarsavond ben ik alleen want allan moet werken, dus het zal een vroege avond worden voor mij. Vind ik niet erg hoor, we doen toch nooit iets speciaals.
Hopelijk kan Lars wat genieten van het vuurwerk eh.

Als ik u zo hoor klinkt het ook niet echt alsof Lars veel achter is hoor?? Toch wel goed dat het enkel zijn zicht is eh.. natuurlijk is dat ook erg eh, maar als er nog vele andere problemen bijkomen wordt het allemaal zoveel moeilijker voor hun eh. In Brian zijn leefgroep zit een meisje dat zo goed als blind (zonder bijkomende problemen) is, maar die trekt goed haar plan hoor. Als we ging zien in de klasjes kwam zij ook direct naar ons en kwam direct vanalles vragen, wie we waren, of Brian er bij was enz..

Ben je ondertussen al van je hoofdpijn af?? Ik zit hier met ontstoken sinussen, mijn oog loopt constant, lijkt wel alsof ik heel de dag loop te huilen.. hehe hopelijk is het straks beter!

Allee ik ga nu douchen en dan sebiet beginnen om alles klaar te zetten, we houden het eten simpel, dus zoveel werk heb ik niet ;)

Nog prettige feesten gewenst ;)

Josephine

Berichtdoor Josephine » 25 dec 2007, 13:11

Wij gaan ons vandaag op ons gemak houden. Ik heb Lars net in zijn bedje gelegd voor een middagdutje, want hij was precies wat moe. Gisterenavond zorgde het ook voor zoveel spanningen hè. Alles was nieuw... cadeautjes openmaken, vuurwerk,... Ja vuurwerk :). Onze buren hadden al wat geoefend voor volgende week. Eigelijk vond ik dat wel spijtig, want nu weet Lars al wat het is. Hij reageerde niet echt spontaan. Enkel de knal was even schrikken.

Lars zit qua motoriek niet achter. Hij klautert overal op en door. Stappen doet hij nu ook al zeer zelfverzekerd. Soms lijkt het echt of hij kan alles zien. In het begin twijfelde hij wat en liep hij met zijn handjes vooruit. Nu loopt hij heel bewust naar zijn doel, en ja, vaak loopt hij tegen een muur of een kast. Toch heb ik het gevoel dat hij stilletjes aan het huis begint te kennen. Hij weet al heel goed waar de trap staat. Van het moment dat hij moe wordt, loopt hij er naartoe.

Praten gaat wat minder vlot. Dat merk ik wel als ik naar zijn leeftijdsgenootjes kijk. Waarschijnlijk gaat dat altijd zijn zwakke punt blijven, wat heel vanzelfsprekend is bij slechtziende kindjes.

Lars schrikt ook altijd snel van een nieuw geluid. Is dat ook zo bij Brian?
Gisteren reden we met de auto en vlak voor ons toeterde een auto. Zo schrikken dat Lars deed. Hij begon onmiddelijk te huilen en het heeft me veel moeite gekost om hem te troosten.

Ik hoor daar beneden iemand roepen.... Lars die wakker is waarschijnlijk :).
Ik ga vlug eens kijken,

Groetjes en fijne Kerstdagen!

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 26 dec 2007, 07:07

Awel ik vond ons Bridget ook traag als ik andere kindjes hoorde. Maar sinds vorige week is ze precies opeens in gang geschoten, het kan dus heel rap gaan. Ze zegt opeens zoveel! Ik verschiet er soms nog van.. ze heeft precies opeens door hoe het moet ;)
Maar ja idd ze benoemt veel de dingen die ze ZIET, dat is voor ons ventjes niet zo vanzelfsprekend eh.
Brian is altijd fel verschoten van geluiden. Zijn eerste jaar hebben we in leuven centrum gewoont en elk keer als er politie, brandweer of ambulance voorbij reed begon hij te wenen! Hij hoorde het ook enkele seconde voor ik het hoorde, zijn gehoor is veel beter. Nu nog hoor, ook al verwittig ik hem dat er lawaai gaat komen, verschieten doet hij toch.
Brian is nu met zijn knikkerbaan aan het spelen, als die knikker voorbijrollen (zijn redelijke grote hoor!) dan vind hij dat super.. ook een ventilator aan een plafond ofzo vind hij super! Alles wat snel draait is leuk!
Ahh onze zus is ook wakker se! T'was vandaag 7.45, we moeten meer feesten! Hij lag er thans maar een dik uur later in. Zo mag het elke dag ;)

Groetjes

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 31 dec 2007, 08:07

Het langer slapen is hier al voorbij se. Ma ik heb er toch 3 dagen van kunnen genieten ;)

Vandaag is Brian in zijne zeur zenne. Voor alles krijsen, mijn oren teuten ervan! En we zijn nog maar 9u!
Voor de rest is ni veel speciaals te melden. Nog een gelukkig nieuwjaar voor jullie eh ;)

Groetjes
Nathalie

Josephine

Berichtdoor Josephine » 31 dec 2007, 13:59

Hoi Nathalie,

Lars is voor de zoveelste keer weer eens ziek. Overgeven, hoesten, snotteren en vooral heel veel zeuren en zagen...
Niet direct een fijne start voor het komende jaar!
Ik heb net zijn neusje gespoeld en nu ligt hij in zijn bedje.
Dan kan hij er weer tegen voor een paar uurtjes.
Vanavond ga ik het ook niet te lang rekken, want dan ben ik morgen niet in staat om het gezeur van Lars aan te horen.

Ik wens je alleszins betere feestdagen!
Groetjes

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 02 jan 2008, 08:48

Hey, hier waren ze ook beetje ziek, maar ik geef dan direct echinecea, dat bouwt hun weerstand op en 't is er ni doorgekomen, gelukkig maar!
Allan is enkele dagen vertrokken naar schotland van gisteren, zijn grootvader is de 26ste overleden en donderdag is de begrafenis. Spijtig dat we niet konden meegaan, maar december is zo ie zo al een duur maand en dan met zijn vieren naar daar en 3 nachten hotel, dat ging echt niet. En we hebben zijn grootvader ook nooit ontmoet en dan zo tussen al die huilende mensen gaan zitten met de kids, zag ik echt niet zitten. Vrijdagavond komt hij terug..

Brian en Bridget maken de laatste dagen echt veel ruzie, soms om gek van te worden, ik ben dan ook blij als het avond is en ze kunnen gaan slapen! Bridget pakt alles af en als zij met iets speelt, wil Brian het hebben (hij pakt het wel ni af) en begint hij te wenen. Ik doe precies niks dan kijven de laatste dagen..

Straks misschien is wandelen als het een beetje warmer wordt..

groetjes
Nathalie

Josephine

Berichtdoor Josephine » 04 jan 2008, 14:17

Hier was Oudejaar maar somber. Lars was om 20.00u al doodmoe en dus heb ik hem maar in bed gelegd. Wij zijn opgebleven tot middernacht om nog eens te klinken op 2008 en daarna zijn we ook ons bed ingedoken :p.

Ik heb net zijn koorts opgemeten en hij heeft toch nog altijd wat verhoging. Ik ga hem nog niet mee naar buiten nemen deze dagen. Hopelijk is hij tegen maandag erdoor, want dan gaan mijn man en ik eens naar de welness, mijn nieuwjaarscadeau van mijn schatje :), en dan gaat Lars naar oma en opa.

Hier is januari ook een dure maand. Er was niet veel overschot meer om een nieuwjaarsgeschenkje te kopen ):(. Voor Lars heb ik zo'n houten puzzelbord gekocht van dino's ( ik kan het niet goed uitleggen, dus zal er een foto'tje bijzetten in de bijlage :)).

Heb je die aflevering van Telefacts gezien over die kleine Alex? Ik was echt ontroerd en er kwamen allerlei emoties in mij op :(. Stel je voor dat je mama of papa wordt van zo'n kindje... Dat moet echt verschrikkelijk moeilijk zijn om te verwerken. Ik had het ook moeilijk om te leren aanvaarden dat Lars blind is, maar zoiets... nee, dat zou ik niet over mijn hart krijgen!

Ik ga snel Lars wakker maken zodat hij zijn fruit kan eten, anders ligt hij over een uur nog in bed :).

Groetjes

Attachment : 7362.jpg

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 04 jan 2008, 16:45

Hey,

dat zal wel is goed doen zo'n dagje welness! Hopelijk is Lars genezen tegen dan. Probeer eens echinecea (bouwt de weerstand op) te geven, is natuurlijk en helpt echt! Brian is 4,5j en heeft nog nooit een oorontsteking gehad.. bridget trouwens ook niet. Het ergste wat ze gehad hebben is een valling en buikgriep.

Nieuwjaarsgeschenken kopen wij zo ie zo niet, er is met kerstmis al genoeg gespendeert (ik heb het is effe opgeteld en viel achterover, voor een 800¿ !!)
Nee ik heb telefacts niet gezien.. ik kijk nog weinig tv (is toch nooit iets op) Ik pak mijn favoriete programmas op en bekijk die dan als de kids slapen.

Hier zijn de kindjes nu ook nog een appeltje aan het eten. Straks ga ik allan halen (hij landt om 22.10) ze zullen blij zijn als ze wakker worden, vooral Bridget heeft hare papa gemist zulle.
Sebiet komt mijn zus dan op de kids letten, maar ze heeft gebeld dat ze 3u vroeger komt om nog een uurtje met de kids bezig te zijn.. pff en ik dacht te slapen van als ze in bed lagen (19u) tot 21u.. ma nee dus! Bridget was er om 4.30.. dus ik ben wel echt moe en dan nog een uur rijden om allan te gaan halen. Zij is om 6u terug in slaap gevallen, maar Brian was er om 6.30 dus ik heb niet meer geslapen eh. T'zijn toch bengels eh! Als ik van vriendinnen hoor dat hun kids tot 10u slapen, ben ik toch wel stikjaloers hoor!

Allee ik ga ze nog een appeltje geven, ze staan hier alle 2 "nog nog" ;)
Groetjes
Nathalie

Josephine

Berichtdoor Josephine » 05 jan 2008, 13:30

Lars krijgt Davitamon AD omdat hij heel snel ziek is.
De dokter zei dat het een groot verschil maakt, maar daar heb ik tot nu toe weinig van ondervonden. Ik moet wel zeggen dat hij minder last heeft van zijn tandjes sinds hij het neemt. Over het algemeen geloof ik niet zo in vitaminen en homeopatische middelen. Lekkere verse groenten- of fruitpap is nog altijd het beste om een goede weerstand op te bouwen :p.

Eén voordeel als Lars ziek is: Hij slaapt lang, héél erg lang!!
Gisteren heb ik hem om 20u. in bed gelegd en vanmorgen om 9u. was hij nog niet wakker. Yvan moest naar zijn werk vertrekken en hij wou Lars absoluut nog eens zien dus ben ik hem, tot mijn grote spijt, maar gaan wakker maken.
Hij heeft dan snel een boterhammetje gegeten en wat met zijn blokken gespeeld, maar het duurde nog geen uur of hij lag terug te slapen op de grond.
Daarnet heeft hij één keer overgegeven en had hij terug 38.4° koorts. Ik heb hem een lepeltje Junifen gegeven en dat moet een uurtje inwerken. Straksjes zal ik zijn koorts nog eens meten en hopelijk is het dan al wat gedaald.

En euh... er is nog iets... :p Niet verschieten hé!!
Ik ben 2 weken zwanger :hihi... Jaja, het zal je misschien overvallen omdat ik al die tijd gezegd heb: 'geen 2e kindje meer voor ons!'
Ach ja, ik denk dat Lars gaat openbloeien als er een broer of zus bij komt.
Yvan bleef ook aandringen en ik had zoiets van: Ach ja, waarom niet dan... :)

Allé, genoeg daarover, want ik moet het zelf nog wat laten bezinken ;)

Dinsdag komt de thuisbegeleiding! Ik ben echt benieuwd wat dat gaat worden en hopelijk is het niet een te grote aanpassing voor Lars.
Ik laat je zeker nog weten hoe het geweest is, maar nu ga ik mijn ziek prutsje zijn koorts nog eens opmeten.

Groetjes xx

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 11 jan 2008, 06:35

Allereerst een dikke proficiat zeg! Lars gaat het zeker leuk vinden en je gaat ook genieten om een kindje te hebben waar je niet constant bezorgt over moet zijn. Ik merk dat ik mijn meid veel vrijer laat dan Brian.

Hoe is de thuisbegeleiding geweest? Hopelijk is alles goed meegevallen. Brian vond dit altijd super.. soms komen we greet (die van thuisbegeleiding) tegen op school en dan wil hij meteen mee met haar.. hehe

Brian is ondertussen ook wat aan het snotteren.. hopelijk is hij er snel vanaf. Ikzelf heb keelpijn en een zwaar hoofd.. :(
En mijn buik doet ook maar vies al een paar dagen, maar het komt er niet door, zo af en toe wat misselijk, maar niks meer. Mijn mama en zus hebben de buikgriep gehad, dus ik dacht ik ook.. maar het komt er niet door. nu ja zoveel te beter eh!

vandaag weer de laatste dag school, hij gaat toch wel echt graag.. ik moet hem s'avond mee naar de auto "sleuren" ;)
S'morgens grommeld hij even hard om te gaan hoor, maar eenmaal binnen, vergeet hij me direct ;( Wel leuk dat hij zo gaat, maar doet toch beetje pijn!
S'vrijdag komen ze altijd thuis met hun heen en weer schriftje, dat vind ik altijd leuk om te lezen, en ook knutselwerkjes.

allee ik ga me klaarmaken, ik en bridget zijn wakker, ons mannen slapen nog! Als ik klaar ben mogen ze gaan opstaan se ;)

Tot gauw
Nathalie

Josephine

Berichtdoor Josephine » 12 jan 2008, 09:49

Hoi Nathalie.

De thuisbegeleiding is prima meegevallen hoor. De begeleidster stond ervan versteld hoeveel Lars wel niet kon. Hij heeft dan ook echt zijn best gedaan en voor mij was het handig om eens een uurtje goed door te werken :). Normaal gezien zou ze gisteren ook gekomen zijn, maar ze vond 1x per week genoeg.

Ben je al wat uitgeziekt?
Hier voorlopig geen zieken... gelukkig maar. Lars is gisteren wel op zijn hoofdje gevallen toen hij op de trap wou kruipen. We zijn naar de dokter geweest en ze hebben het geplakt, want dichtnaaien was niet nodig. Nu heeft hij er vannacht in zijn bedje aan liggen prutsen en de wonde is terug open gegaan. De wonde is nu dubbel zo groot en bloedt constant. Ik heb al naar de dokter gebeld en we moeten er voorlopig zalf aandoen en een pleister erop kleven.
Vanmiddag hebben we een afspraak en dan wordt het ofwel opnieuw geplakt ofwel dichtgenaaid.

Pff, weekend, maar het weer zit hier echt niet mee. Bij jullie?
Straks ga ik misschien eens wandelen, maar voorlopig blijf ik lekker binnen.
Brrr, 't is me te koud nu :).

groetjes

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 13 jan 2008, 08:02

Allee das toch goed nieuws eh, als de thuisbegeleiding vind dat Lars het zo goed doet ;) En als ze zelf zegt dat hij maar 1x per week nodig heeft ;)

Nog niet uitgeziekt integendeel..:(
Brian moet hoesten + snotneus, ik en allan hetzelfde. Bridget ook hetzelfde maar die heeft er een serieuse buikgriep bovenop..:(
Ze geeft al 2 nachten over en zegt niks, s'morgens hangt ze dus helemaal vol, en met haar lange haren, ni plezant zenne! Al 2 ochtende direct in bad + heel haar bed wassen (nu ja de lakens eh..hihi)

Ik heb ze net weer moeten verversen, de 2de keer in 10 minuten (diarree deze keer) ik heb ze net wat enterol gegeven, nu ja toch den helft, ik breek een capsulleke open in een beetje cola. Ze wou maar den helft drinken, sebiet nog is proberen.

Hopelijk kan brian naar school morgen, dan heeft ze mijn volledige aandacht. Want nu vind ze het moeilijk als ik 2 seconden naar brian kijk. Maar ja dat moet ook eh, t'is niet omdat zij zieker is, dat ik Brian ni meer moet bezien eh. Ze zijn nu flink samen aan het spelen.
Ze ziet maar wat wit, maar ze heeft dan ook al 2 dagen niks gegeten (ja gisteren een beetje banaan, maar da is er dus terug uitgekomen vannacht!)

Hoe is het nu met Lars zijn hoofdwonde? Brian is ook al een keertje genaaid geweest, 1 draadje en dat zonder verdoving (verdoving pikt harder dan 1 steekje!) en hij heeft niet geweend ;) Hij was recht tegen de hoek van de kast gevallen. Maar je ziet er niks meer van hoor. Ik vrees dat het niet de laatste keer zal zijn da we ermee naar de dokter moeten omdat ze lelijk vallen..:(

Gisteren was het hier mooi weer, maar dan was ik op kraambezoek. Een oude schoolvriendin was van een meisje bevallen.
Maar hier zit er toch geen wandelen in met ons zieken, ik ben zelf kortademig en het doet pijn als ik adem, dus ik blijf lekker binnen.

Terwijl ze braaf aan het spelen zijn, nog wa was doen se, want met bridget haar buikgriep heb ik dat nu genoeg! Ik zou ook moeten kuisen, ma da zal er ni inzitten, ik zal blij zijn als ik een beetje kan wassen vandaag!

hihi, brian was net ergens op aan het klimmen en Bridget ging hem een hand geven om te helpen, lief eh ;)

allee ik ben weg, ervan profiteren da ik 2 minuten rust heb!

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 13 jan 2008, 18:09

Zoals verwacht is Brian ook geveld..:(
Hij kwam in de namiddag constant op mij hangen en bleef zeggen "kaka kaka" normaal zegt hij da ni, we hebben zelf op potje gaan zitten (doet hij niks op hoor, maar ik hoopte..) hij hing zo half op mij, want echt op mijn schoot zitten wou hij niet. Hij ging dan opeens op zijn knieën zitten en hops alles eruit eh! Blijkbaar grommelde zijn buikje en nam hij het aan als kaka te moeten doen ofzo??
Gelukkig had ik Allan juist gaan wakker maken (werkt met de nacht) en kon die al meteen helpen, want ik ben daar maar vies van.. en die geur.. YAKKES! En dan ni in den emmer willen overgeven eh! Koppige ;) Ma ja t'was van moeten zenne.. eenmaal aan het overgeven deed hij het toch in den emmer eh..
Hij heeft nog een 5 à 6 keer overgeven (telkens nieuwe pyjama!) en dan nog zo'n paar keer een klein klein beetje, want ja zijn maag is leeg eh. Om 17.30 wou hij zelf gaan slapen en ik heb hem dan nog kunnen ophouden tot 18u, beetje laten drinken, proper kleren aan... en hij lag op 5 minuten in slaap. Na een paar minuten werd hij wakker om effe over te geven (weer klein beetje!) en direct terug in slaap.. ah nee, hij heeft eerst nog kousen gevraagd! Hij had ijskoud ondanks het donsdeken + 2 fleeces..

allee ik ga nog wa rommelen en ook mijn bed in, mijn maag speelt ook maar op.. en dan diene ellendige hoest. Da doet echt pijn om te hoesten zeg..:(

Hopelijk zijn we morgen allemaal mirakeleus genezen ;)

Kimberley-davy Peeters-gommers

Re: mama's van slechtziende kindjes

Berichtdoor Kimberley-davy Peeters-gommers » 15 feb 2019, 15:52

Hallo allemaal ik ben Kimberley mama van Riv hij is nu 6 maanden en een twee tal maanden geleden heb ik ontdekt dat hij niet zo goed zag heb het gemeld aan kind en gezin en zij hebben me doorverwezen naar een oogarts deze heeft me dan dadelijk doorverwezen naar Leuven en daar hebben ze ook een MRI gedaan die volledig in orde was maar geen diagnose over wat het nu zou zijn is er iemand die dit ook heeft mee gemaakt thuisbegeleiding komt aan huis en spreekt over visuele handicap dat sloeg bij mij in als een bom.. ik hoop dat er iemand antwoord..

Terug naar “Gezondheid”