Vervolg PVL

mams

RE: Vervolg PVL

Berichtdoor mams » 17 dec 2007, 13:40

hoi,
eerst en vooral : Tabitha, ik heb enorm bewondering voor je, je optimisme doen hier velen toch positief denken, het is echt aanstekelijk. Ik denk trouwens dat ik je nog ken van vroeger, je was vroeger een vrolijk donkerharig meisje, goedlachs en een heel lief open gezicht, zo stel ik me jou nu nog altijd voor. (ik ken je van vroeger in de tennis, en ik ken ook een goeie vriendin van je, Iris). Ik lees hier niet zomaar mee, maar omdat wij ook een zorgenkindje hebben, alleen weten we nog niet juist in welke mate en wat de therapie zal zijn. Ons zoontje is 3.5 jaar en heeft een ontwikkelingsachterstand, hij kan heel onvoorspelbaar zijn (soms kan hij dingen doen waar we echt van verschieten zoals kleuren sorteren etc, klimmen en klauteren etc). Ons zoontje wil niet praten, we weten niet of hij ons begrijpt en hij is heel lui, wat eigenlijk wel onwaarschijnlijk is voor zijn leeftijd. Verder is hij heel sociaal (knuffelt jan en alleman...) en lief, maar in vergelijking met andere kindjes toch "speciaal". We hebben hem al in verschillende ziekenhuizen door verschillende pediaters op vanalles en nog wat laten testen maar niks is duidelijk, hij past in geen enkel vakje (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Nu donderdag wordt hij onder volledige narcose gebracht voor een NMR, misschien kan een hersenscan wat duidelijkheid brengen.
Ik weet dat ik niet onder dit topic thuishoor, maar ik lees een beetje overal mee, toch zoekend naar een gelijkenis of gelijkgestemde zielen, mamaatjes die zich hetzelfde voelen als ik : een beetje machteloos, radeloos maar toch doorzetten door dik en dun

Tabitha

Berichtdoor Tabitha » 18 dec 2007, 18:41

Hey mams,
Wat grappig. Soms vergeet ik dat een forum toch niet zo anoniem is als je wel denkt.
Zo'n opvallende naam als de mijne springt er natuurlijk ook wel uit hé.

Ik weet echt niet wie jij bent.
Je beschrijving van mij klopt wel.
Ik heb vier jaar in De Azalea TC gewoont en Iris is m'n beste vriendin.
Ik heb donker haar en donkere ogen.

Spijtig om te horen dat je ook een zorgenkindje hebt.
Dat moet heel frustrerend zijn om niet te weten wat er scheelt.
Misschien kan jij wel aansluiting vinden op het forum van Signaal transductie stoornis.
De meeste kindjes daar hebben ook niet echt een diagnose.

Niet dat je hier niet welkom bent hoor want het verdriet is toch hetzelfde hé.
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor jullie en dat je intussen toch kan genieten van je kindje.
Heb je nog kinderen?
Gaat je zoontje al naar school?

Het allerbeste voor donderdag en laat eens iets weten.
Ik ben nu eigenlijk wel heel nieuwschierig wie jij bent.
Als je het niet op het forum wil schrijven kan je het misschien eens via Iris laten weten.
Maar voel je niet verplicht hoor.
Soms praat het makkelijker met onbekenden.

Groetjes,
Tabitha

Kristien

Berichtdoor Kristien » 20 dec 2007, 21:45

Hallo allemaal,

Inderdaad, het forum is niet zo anoniem als je denkt, hihi. Dat heb ik gisteren zelf ondervonden aan de kassa in de Fun in Tielt Winge. Ik stond daar aan te schuiven (was met Robin naar Pellenberg gaan stappen (ganganalyse)). Een vrouw achter mij riep: " hey, ben jij niet die mama die veel schrijft op zappy?" Ik viel eigenlijk helemaal uit de lucht. Ze had onze Robin herkend van de foto's. Nu ja, er zijn natuurlijk ook niet zoveel jongetjes in zo'n kleine rolstoel.
Die mevrouw had ik ook al eens op het C.O.S gezien en tijdens een infodag in Ganspoel in Huldenberg. Zo zie je maar, hé.
Hopelijk kom ik zo ook eens één van jullie tegen, hé.

Hier is alles goed. Milan wil zijn brilletje al iets langer ophouden. Straf, he, bij de onthaalmoeder heeft hij zijn bril de hele voormiddag op. Daar is natuurlijk ook meer afleiding dan hier.

Morgen komt mijn zus en hare man na 12 weken !!!! terug van Kazachstan met hun adoptiedochter LIEN, waar ik meter van ben!!!! (Lien wordt volgende week trouwens 1 jaar). Fijn dat ze dat hier kan vieren.
Morgen gaan we hen in Zaventem halen. Dat wordt een emotioneel weerzien, amaai.
Onze Robin gaat mee. Gelukkig kan onze Milan naar mijn schoonzus. Hij is nog wat klein. Trouwens mijn moeder gaat natuurlijk ook mee en voor zulke afstanden heeft ze ook een rolstoel nodig. Dus Franc en ik hebben elk een rolstoel om te duwen, die van mijn moeder en die van Robin.

Hier dus niks dan blije vooruitzichten!!

Ik wil iedereen hier onze innigste kerstwensen overbrengen,
dat 2008 veel goede moed, hoop en vreugde mag brengen voor iedereen
dat onze kindjes en wij gelukkig mogen zijn,

vanwege Franc, Kristien, Robin en Milan

Foto: Milan met bril

Attachment : DSC013351.JPG

mams

Berichtdoor mams » 23 dec 2007, 17:46

hoi tabitha,
ik zal idd eens op dat andere forum gaan kijken, ik zoek nog altijd naar gelijkenissen...
wij hebben nog een dochtertje, delphine, en zij en miel waren vroeger hele dikke vriendjes maar sinds we verhuisd zijn een stukje buiten brugge (vroeger woonden we in dezelfde straat), zie ik hen eigenlijk niet zoveel meer. ik wist van iris dat jij haar goeie vriendin was (en ik wist dat jij het was omdat ik wist dat je een hotel in brugge hebt-ik werkte vroeger in het "grand hotel oude burgh" dat nu ondertussen van naam veranderd is, als group- en meetingplanner. (mijn naam is evelyne, en ik ken je idd van in de azalea). ik wens je nog veel succes en doe iris vele groetjes van me !!!

Tabitha

Berichtdoor Tabitha » 27 dec 2007, 09:06

Eerst en vooral aan iedereen: Heel gezellige kerstdagen en heel veel liefde en warmte voor het nieuwe jaar gewenst!!!!!!!

Noa is gisteren met haar beste vriendinnetje van haar vorige school (Camille) naar de cinema geweest.
Je had ze moeten zien.
Ze zaten samen in 1 zetel, armen in elkaar verstrengelt en hoofdjes tegen elkaar snoepjes te smikkelen en commentaar te geven op de film.

Nadien waren we uitgenodigd bij de ouders om ijstaart te eten.
Camille was niet meer te scheiden van Noa en reed met onze auto mee.
Ze mist Noa blijkbaar heel erg en heeft minstens 1 x per week een huilbui daarover.
Gelukkig treurt Noa niet om C.
Ze zegt wel nog steeds dat C. haar beste vriendinnetje is en heeft er ook geen andere.
Iedereen op school weet van C. af want Noa praat er steeds over.
Maar allez, hopelijk lukt het om contact te houden.
Tot nu toe wel.

Twijfelen over m'n beslissing om Noa naar een type 4 school te doen doe ik in elk geval niet meer.
Hoe langer ze daar zit hoe duidelijk het wordt dat ze daar echt op haar plaats zit.
Ze gaat ook enorm graag.
Nu het vakantie is vraagt ze elke dag wanneer het terug school is.

@Kristien
Hoe was de thuiskomst van Lientje?
Wat fantastisch dat ze de kerstdagen samen kunnen doorbrengen.
Ik kan me voorstellen dat het dubbel feest is bij jullie.

Milantje ziet er echt goed uit met z'n brilletje.
Echt waar, ik vind dat hij er echt mooi mee staat.
Hij ziet er wel ouder uit, plots een echte peuter hé.

@mams
Vele groetjes van Iris terug.

mams

Berichtdoor mams » 31 dec 2007, 08:40

ik wens jullie allemaal hele mooie feestdagen en een prachtig 2008!
en tabitha, merci om de groetjes over te maken, ik ben ondertussen al eens vlug in rapte bij haar binnengesprongen.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 09:20

up

Terug naar “Gezondheid”