Vervolg PVL

d

RE: Vervolg PVL

Berichtdoor d » 20 aug 2007, 16:35

Ik hier opnieuw, zie verhaal iets naar boven.

Mijn zoontje gaat dus vanaf volgende week naar een onthaalmoeder. Zijn er nog ouders van wie een kind waarbij pvl geconstateerd is gewoon naar een onthaalmoeder gaan? Hebben jullie iets speciaal gedaan daarvoor?

Tabitha

Berichtdoor Tabitha » 23 aug 2007, 09:47

't Is hier zo rustig op het forum.
Zijn jullie aan het genieten van vakantie?
Kristien, Kris, Val... laat jullie eens horen.

Ik begin serieus zenuwachtig te worden omdat Noa's eerste schooldag in Gits er zit aan te komen.
Ze is de laatste tijd weer enorm aan mij gehecht. Zelfs papa is niet wel genoeg.
Ik denk dat er nog hartverscheurende huilpartijen zullen volgen als ik haar daar achterlaat.

Komt dan nog eens bij dat september superdruk is in het hotel en onze inwonende avondreceptioniste is dan ook met vakantie.
Dat betekent dat Jos en ik alle schifts moeten doen inclusief daar elk om beurt gaan slapen.
Pff....ik zal blij zijn als het oktober is.

Afin, nog eventjes genieten van de laatste vakantiedagen van de kinderen.
Er staan nog leuke dingen op het programma.

@Moederke,
Spijtig dat je broer het niet zag zitten om ook je jongste kindje mee te nemen.
Was dit echt door z'n beperking of gewoon omdat 2 kindjes een beetje teveel zijn?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij nog niet zo'n zorgen maak over Noa's toekomst.
Ik heb mijn hoofd al te vol met zorgen van nu. (school, rolstoel en praktische obstakels daarrond, kine, logo enz...)

@D
Ik denk dat je daar niets speciaals voor moet doen als je je kindje naar een onthaalmoeder wilt brengen.
De onthaalmoeder wel goed inlichten en als zij het ziet zitten is er geen probleem.

Groetjes,
Tabitha

val

Berichtdoor val » 23 aug 2007, 18:00

Hallo iedereen,

Jaja, tijdens het verlof nog minder tijd dan anders. In ons nieuwe huis is het nog altijd een slagveld, ondanks dat we hier nu al een 'tal weken wonen. De kinderen wennen er maar niet aan dat we nu in een huis wonen met een verdiep en waar zij boven slapen en wij beneden. Senna mag en kan de trappen heel traag op en af met hulp. Dit gaat traag maar ondertussen oefent hij nog een beetje. Wel hebben we hem duidelijk gemaakt dat hij niet alleen de trap op of af mag. Daarom hebben we 2 bellen gekocht zoals in een hotel in een receptie. Als hij naar boven of beneden wil moet hij bellen en dan gaan mijn man of ik hem helpen. Nu heb ik vorige week wel de schrik van mijn leven gehad. DE kinderen waren boven aan het spelen en ik was beneden aan het het kuisen. Plots staat Mika, mijn oudste zoon van 4 naast mij en zegt: Senna is niet alleen naar beneden gekomen, ik heb hem geholpen. Ik ga dus kijken en ja hoor, Senna staat benden aan de trap. We hebben geluk gehad,maar ja ik denk niet dat dat de laatste keer gaat zijn.Moet wel zeggen dat ik zo verschoten had en toch opgelucht was dat het goed was afgelopen dat ik mij heel erg boos heb gemaakt.Misschien heeft dit toch wel indruk gemaakt.
Ondertussen ben ik nog altijd in tweestrijd wat betreft de schoolkeuze. We twijfelen tussen de Freinet school in Meulebeke wat toch 15 minuutjes rijden is of een gemeenschapsschool hier in Tielt net naast mijn werk. Deze laatste heeft een iets mindere reputatie maar ik had er wel een goed gevoel bij toen ik die school ben gaan bezoeken. Jullie gedacht is altijd welkom. ^Zowiezo moet Mika er beginnen 3 sept en Senna dus sept 2008.Dus het wordt tijd dat ik mijn ei leg.
Voila, nu moet ik jullie laten want ik ben van wacht en moet naar het ziekenhuis .
Groetjes,
Val

moederke

Berichtdoor moederke » 23 aug 2007, 21:10

d,

wij hebben ons zoontje bij een onthaalmoeder geplaatst die enkel voor "normale kindjes" (zoals zij het zei) zorgde. Dit lukte niet. Ons zoontje moest alles zoals de andere kindjes doen en werd veel uitgesloten. We zijn veranderd van onthaalmoeder en het klikte van het eerste moment. Wel alles verteld op voorhand maar dit vormde geen enkel probleem. Ondertussen zijn we goed bevriend met elkaar en hebben we al veel vooruitgang gezien!

Tabitha

Berichtdoor Tabitha » 25 aug 2007, 13:52

Hey Val,
Ik kan geloven dat je geschrokken bent.
Best 2 traphekkentjes plaatsen (1 boven-1 beneden) die de kinderen niet kunnen openmaken.

Hoe veel leeftijdsverschil zit er tussen jouw kindjes?

Wat de schoolkeuze betreft kan ik je helaas geen advies geven.
Ik weet zelf niet of ik nu de juiste beslissing genomen heb.

Vele groetjes,
Tabitha

kris

Berichtdoor kris » 25 aug 2007, 21:06

Hello iedereen,

Ja de vakantie is bijna aan zijn einde,¿ nog één weekje¿.

Vorige woensdag was het Jules¿ afscheid in het zeepreventorium. Uiteindelijk heeft hij daar 2 jaar en enkele maanden verbleven. Het leek zowel heel kort als heel lang. We herinnerden ons nog heel goed hoe we hem brachten de eerste dag en nu was het de laatste¿ Er zijn weer traantjes gevloeid¿ maar natuurlijk is het wel goed dat hij nu definitief naar Spermalie kan overgaan, wat heel heel goed voor zijn ontwikkeling zal zijn, Jules is er echt aan toe¿ Maar toch, dit alles gaat weer gepaard met de nodige stress natuurlijk.

De donderdag zijn we bij prof. Offeciers geweest om over het CI te praten. Hij zei dat het al wel laat was om te opereren (4 jaar) maar geen verwijt aangezien al de andere medische problemen die we gehad hebben met Jules. Uiteindelijk konden we ook maar stap voor stap gaan. Zodus, en nu moeten we vooruit, hij zag het positief in, want op die korte tijd dat hij Jules zag vond hij hem heel communicatief, ¿hij immiteert goed,¿ dat is een goed teken¿. Op hoop van zegen, ¿ dat gaat ook een heel verschil worden¿ Eind oktober/ begin november zal hij hem opereren. Maar Jules mag zeker niet ziek zijn want dan kan het niet doorgaan. (we keep our fingers crossed).
Nu moeten eerst ook nog de neuspoliepen verwijderd worden, (en er moet 6 weken tss zitten, tss poliepen en CI-operatie). Jules snurkt ¿s nachts namelijk nogal sterk en desatureerd daardoor ook een beetje (wat niet zo goed is natuurlijk). Ook heeft hij eigenlijk veel last van zijn neus, bij het eten, hij braakt nog steeds heel veel. Eerst dachten we dat het kwam van zijn CP-beeld (kokhalsen op brokjes), of/en ook van de post-nasale drip (snot die in zijn keel loopt). Waardoor hij weer niet genoeg binnen krijgt voor zijn gewicht¿ Dus door de poliepen weg te nemen gaat hij vrijer kunnen ademen en zal alles (hoop ik) verbeteren.

Dat is voor volgende woensdag: dan wordt er opnieuw botox gegeven en terwijl hij dan in slaap is zal de KNO arts komen kijken naar zijn neus. Ook komt de neurologe nog eens langs die dag om een eindbespreking te houden (in het kader van de CPconventie). ¿t Wordt weer een drukke dag¿

En daarna 3 september naar school¿ Ik ben benieuwd. (ook wel een beetje nerveus daarover).

@ Tabitha,
Wij zijn/(waren in ons ¿vorig leven¿) ook folk-fanaten. En met name (nogal hevige fans) van de Oysterband. Ken je die? Het jaar dat Jules geboren is zijn ze op Dranouter geweest, en voordien ook 2 keer op Deerlycke folkfestival. En vorig jaar in Ieper en ergens ver weg in de Ardennen. We zijn al één keer (ook lang geleden) nr Cambrigde folkfestival geweest, wat echt heel leuk was. In Engeland zijn ze nog veel meer folk dan hier hé. Ook gingen we al eens naar optredens van the Oysters in Duitsland/ Nederland. We kennen hen ook een beetje persoonlijk, we mogen dan na het concert backstage, ;)) Als ze nog een tijdje voortdoen (want sommige bandleden beginnen al een dagje ouder te worden) gaan we ze nog eens zien. Tof dat jullie met de kindjes gaan, is dat goed te doen met Noa? (En wat met het geluid, is het soms niet te hard? Doen jullie ze dan oorstopjes in?)

We zijn deze namiddag nr Fata Morgana gaan kijken (het was in Grimbergen) hier vlakbij. Ook met de kindjes, het ging wel, Jules was heel rustig. Soms zie ik er zo tegenop ergens nr toe te gaan met hem, wat ook geen goed idee is want dan ben ik weer gefustreerd dat ik niet buiten kom en geen ontspanning heb. (maar ¿k heb het gevoel dat het aan¿t beteren is).
Stap voor stap.

Groetjes, Kris

Ps: onze Kristien is misschien nog on honey-moon?

Kristien

Berichtdoor Kristien » 28 aug 2007, 00:02

Hallo allemaal,

Ik wil jullie snel even laten weten dat hier alles terug goed is. We hebben net een ongelooflijk slecht weekendje Zeeland achter de rug.
We waren met 21 personen van de oude voetbalploeg van Franc.
Het begon de donderdagnacht. Milan had koorts. Ik heb er weer enkele uren mee opgezeten. Vrijdagmiddag zouden we vertrekken.
Franc ging vrijdagmorgen nog werken dus moest ik beroep doen op mijn zus om even met Milan naar de dokter te kunnen gaan. Daarna moest ik nog de valiezen pakken met twee bengels thuis.
Milan had een oorontsteking. Hij maakte redelijk wat koorts. Nog snel langs de apotheker voor antibiotica en junifen. Kort na de middag zijn we vertrokken. Ik voelde me ook al niet echt geweldig, maar ja ik had slechts enkele uurtjes geslapen. We hadden een klein appartementje en konden dan erlangs in het hotel gaan eten. Milan deed zich natuurlijk niet content. Hoe ben je zelf als je hoge koorts hebt!?
De zaterdagmorgen begon ik me echt misselijk te voelen. Dat ook nog. Ik kreeg ook koorts en had ook last van platte stoelgang. Een echte buikgriep en dan nog één doodziek kind om op te letten. Plezant is anders. Ik voelde me nog slapper als een vod en had al spijt dat ik vertrokken was. Ik dacht eens dat de antibiotica van Milan gaat werken dan lukt met wel met hem. De zondagmiddag begon hij te herkomen, ja en toen moesten we vertrekken. Ik ben nog mottig geweest tot vannacht.
Enige lichtpuntje " Milan begint zo mamamama te zeggen". Ik heb de indruk dat hij mama wil zeggen maar dat het hem nog niet lukt.

Onze Robin heeft zich wel geamuseerd. Hij kreeg er veel aandacht en Franc is dan ook veel met hem bezig geweest terwijl Milan en ik veel binnen hebben gezeten.
We zullen het maar vlug allemaal vergeten, hé.
Dit is ook mijn eerste vakantie dat ik ben afgevallen in plaats van bij te komen.
Wel goed voor mij dieet (weight watchers)

Trouwens Tabitha, hoe gaat het met je dieet? Kan je het volhouden met punten tellen?
Ik ben nu toch wel een dikke 7 kilo kwijt maar heb nog veel kilo's te gaan.

Ik ga hier alles nog eens op mijn gemak nalezen en dan hoop ik morgen tijd te hebben om te reageren.

Groetjes en tot heel snel,

Kristien

val

Berichtdoor val » 28 aug 2007, 22:13

@Tabitha,

Mijn oudste zoontje Mika is 4 jaar en 7 maand en Senna is 3 jaar en 10 maand. Mika was dus 9 maand en 9 dagen toen Senna geboren is. Voor de trap hadden we eerst ook aan een hekje gedacht, maar het probleem is dat ook Senna dat hekje openkrijgt. Hij is motorisch als mentaal goed genoeg om door te hebben hoe het werkt. Hij weet ook goed genoeg wat mag en niet, maar dit wil nog niet zeggen dat hij dan effectief luistert.

3 september nadert dus. Vandaag hebben we de busregeling gekregen. Wij hadden hem speciaal niet naar Gits laten gaan omdat hij dan een uur op de busmoet zitten. In zijn school in Kwatrecht was dit maar 5 minuutjes. Nu hebben ze het ganse schema verandert en wordt hij opgepikt om 7.50 om pas tegen 8.40 in de school aan te komen. En hij moet zelfs van bus veranderen. We zoeken dus een oplossing en misschien kan mijn man hem afzetten. Ik heb er al spijt van dat we hem niet in Gits hebben ingeschreven of al gestart zijn met dezelfde school als zijn broer.

@Kristien,

Doe zo voort met het dieet. Ikwou dat ik jou karakter had. Jammer van jullie vakantie. Hopelijk volgende keer beter.

Groetjes

Tabitha

Berichtdoor Tabitha » 30 aug 2007, 10:52

Hey allemaal,
Leuk jullie allemaal te horen.
De zomer loopt ten einde en het is dus niet gelukt hé om eens samen te komen.
Maar ja, wat wil je met onze drukke schema's.

@Kris

Hoe was het gisteren? Alles goed verlopen?
Hopelijk lukt het nu om vlot te eten.
Waar werd Jules nu gebotoxed?
Hopelijk is het toch nog niet te laat voor een geslaagde CI operatie.

Afscheid nemen is nooit leuk hé.
Maar Jules gaat daar goed zijn hoor in Spermalie.
Noa kreeg logo van een logopediste die ook in Spermalie werkt (Katrijn) en dat was de beste die Noa ooit gehad heeft.
Ze heeft op die 6 maanden met Katrijn echt serieuze vooruitgang geboekt.

Ik begrijp wat je bedoeld met buiten komen en daar soms tegenop zien.
Een paar weken geleden was het Fata Morgana in Zedelgem (op 15 min van hier).
Ik heb echt getwijfeld om te gaan.
Maar ik dacht dat parkeren moeilijk ging worden en dat Noa toch weer compleet over haar toeren ging zijn vanwege de drukte en ben dan maar niet geweest.

Deerlycke lukt omdat ik vooral buiten de tenten gezeten heb met Noa en omdat we met een hele bende waren die Noa allemaal goed kent.
Vrienden van ons die een folkgroep hebben (Boreas) die traden in de namiddag op met een folkbal.
Toen hebben we wel binnen gezeten en Noa heeft zelf eventjes meegedanst op m'n arm.
Zij en iedereen rond ons had er veel plezier in.
Kamperen daar was wel geen succes.
De camping is zo dicht bij het terrein dat ik de hele nacht geen oog dicht gedaan heb van het lawaai (de kindjes wel).

De Oysterband ken ik gek genoeg wel niet.
Ik zal vanmiddag eens googelen.

@Kristien,
Wat ongeloofelijk spijtig dat jullie weer ziek waren.
Spreken ze nog niet van buisjes bij Milan?
Ik kan het geloven dat je je ellendig voelde.
Als je ziek bent ben je toch best in je eigen huis hé.
Maar allez, dat heb je dan ook weer doorstaan.
Best dat we dat allemaal nogal vlug vergeten.
Bij de eerste lachjes en woordjes is het meteen weer allemaal de moeite waard.

Leuk voor Robin dat hij eens de onverdeelde aandacht van papa kreeg.

Proficiat met je kiloverlies hoor. Bravo!
Ik daarintegen.........tja, probleem is dat ik nogal snel naar eten grijp als ik stress heb.
Ik had van een vriendin op Dranouter gehoord over Infraligne.
Dat is een dieet- en gezondheidscentrum die oefeningen in Infrarood-cabines combineert met een dieet.
Heb me meteen ingeschreven (en betaald!!!), ben 2x geweest en 3x afgebeld.
Pff, ik heb nu heel de boel verzet naar 4 september en zal dan opnieuw starten.
Ik heb er nu echt geen tijd voor.
Het dieet is me ook veel te streng, ik heb constant honger.
Bij weight watchers mag je tenminste veel soep , groenten en fruit eten.
Daar ligt alles vast.
Ik denk dat ik het ww dieet zal combineren met de oefeningen in dat centrum.

@Val
Amai, dat moet ook druk geweest zijn, 2 kindjes zo snel na elkaar.
Maar wel leuk ook, dan gaan ze veel aan elkaar hebben.
Spijtig hé van die busregeling.
Misschien dan toch nog Gits?
Als Noa met de bus gaat zal ze ook ongeveer een uur op de bus zitten.
Het plan is dat ik 1 x per dag zelf ga rijden.
In Gits zeggen ze dat ik dat niet lang zal volhouden maar dat zien we dan wel weer.

Vandaag zijn de kindjes weer naar Oranje en deze namiddag moeten we naar de klasvoorstelling van Luna.
Hopelijk zal Noa nu niet verdrietig zijn dat zij daar niet meer zal schoollopen.

Groetjes en aan alle kindjes een goede start van het volgend schooljaar gewenst!! (en de mama niet te veel traantjes!!)

Tabitha

Petra

Berichtdoor Petra » 04 sep 2007, 10:03

Hallo iedereen,

Ja, het is lang geleden, maar ik blijf hier altijd wel meelezen hoor.

@ TABITHA
Hoe is de eerste schooldag verlopen van Noa ?
Alles goed gegaan ? Altijd wel spannend hé en in jouw geval extra spannend hé, een totaal nieuwe school. Is het ook voor jou goed meegevallen ?
Het is in ieder geval een mooie en flinke meid (fotootjes van laatst).

@KRISTIEN
Nogmaals proficiat met je huwelijk !
Met Robin en Milan gaat het goed hé. Flinke jongens.

Hier alles ook goed en een geslaagde eerste schooldag voor Ben in het tweede kleuterklasje. Hij moet nu uniform dragen en daar is hij superfier op.
Hij wilde gisteren geen truitje aandoen (ik vond het fris) want dan zag je de streepjes op zijn hemd niet meer (showgast - zucht). Gisterenavond was hij moe en uitgehongerd :-)

Zo, ik ga eens voort doen.

Heel veel groetjes en liefs, Petra

Kristien

Berichtdoor Kristien » 05 sep 2007, 23:55

Hallo allemaal,

@ Tabitha,

Hoe is Noa haar eerste schooldag meegevallen? Hopelijk zijn er niet teveel traantjes gevloeid? Kan ze wat wennen?
Is het voor jou ook meegevallen?

Onze Milan had nu voor de tweede keer oorontsteking, dus buisjes gaan ze zeker nog niet doen.
Onze Robin had voor zijn 2 de verjaardag ook wel eens een oorontsteking.
Daarna heeft hij er geen meer gehad.

@ Kris

Hoe is de botox meegevallen? Op welke plaatsen heeft hij botox gehad? Moest hij ook in het gips?
Hebben ze de neuspoliepen verwijderd?
Wat een vragen, hé.
Onze Robin moet 2 oktober ook terug botox. Dat is de tweede keer bij hem. (dik 1.5 jaar geleden). Hopelijk heeft hij er weer zo'n profijt van.
Tegen het gips zie ik niet zo op. Hij moet wel zoveel kiné, he.
Krijgt Jules ook twee keer per dag kiné?
Gelukkig krijgt Robin een 7 tal keren op school kiné. Voor de rest regel ik nog twee avonden de kiné aan huis. Zij is ook bereid om zaterdagvoormiddag te komen.
Ben blij als dit weer achter de rug gaat zijn.

@ D

Onze Robin is ook altijd naar een onthaalmoeder geweest. Mijn OM had ook wel een (ouder)kindje met mentale problemen. Ze heeft altijd een boontje voor Robin gehad. Onze Milan gaat er nu ook naartoe.
Ik denk wel dat het belangrijk is om je OM goed te informeren wat belangrijk is voor je kind. Ik nam altijd Robin zijn zitschaal mee. Het is wel een heel gesleep maar ik wist dat hij er goed in zat en zo kon de OM hem ook eens even gerust laten zitten als de andere kindjes aandacht nodig hadden.
Niks dan lof aan mijn OM over de opvang die zij gaf/geeft.
Je moet er een beetje geluk mee hebben. Het moet clikken.

De eerste schooldag is weer achter de rug.
Ik heb onze Robin uiteindelijk toch met de auto mogen brengen.
Toen ik hem vertelde dat ik hem ging brengen, kreeg ik van hem te horen dat hij liever met de bus ging. Ik zei dat ik mee ging om te vragen bij welke juf hij zou komen en in welke klas. Hij zei toen " jomme mama, dat vraag ik wel aan de busbegeleider, die zal mij dat wel vertellen" en "dan vertel ik dat 's avonds wel aan u"
Daar stond ik dan. Dat is dan praat van een snottertje van nog geen vijf jaar.
Ik wist dat zijn vriendinneke ook door de ouders werd gebracht en zei tegen Robin : Als jouw vriendinneke met de auto gaat, ga ik je brengen en als zij met de bus gaat, mag jij ook met de bus.
Dat was goed voor Robin. Toen ik belde naar de mama van dat meisje zag ik zijn gezicht al vertrekken toen ik herhaalde dat zij ook met de auto ging.

Maandagmorgen zei hij tegen mij "Mama, jij moet wel mijn kussen meegeven in mijn rugzak want straks kom ik met de bus naar huis". Hij heeft een Winnie de Pooh kussen wat op zijn tafeltje van zijn rolstoel ligt. Als hij dan moe wordt, valt hij er ooit op in slaap.

Zaterdag wordt onze Robin vijf jaar. Het is toch niet te geloven hoe snel dat alles gaat.

Morgen komt iemand aan huis van de zorgverzekering. Hij komt controleren of Robin in aanmerking komt voor die tegemoetkoming. Ben benieuwd maar ben er zeker van dat hij dat gaat krijgen.

Ook moeten we morgen naar Pellenberg. We moeten eerst op gesprek voor de préanesthesie van de botoxinfiltratie en daarna hebben we de ganganalyse.
Vanavond heeft Annick, die hem komt wassen, zijn haren van zijn benen afgedaan. Vorige keer heeft hij zo geweend toen die plakkers en bolletjes eraf moesten. Hopelijk loopt alles vlot morgen.

Volgende week moet ik dan nog voor zijn ogen naar Leuven. Misschien dat daar ook een operatie gepland wordt; (rechtzetten van zijn ogen)

Verder ben ik met onze Milan naar het C.O.S. geweest. Dat was al weer even geleden. De vorige keer waren ze heel positief over Milan (te positief vond toen onze KA). Deze keer waren ze nog wel positief maar toch wel gereserveerd.
We moeten op 18 mnd gecorrigeerd een scan laten nemen en foto's van zijn heupen. Die scan moeten we dan meenemen bij ons volgend C.O.S. bezoek. Hij wordt dan ook mentaal nagekeken.
Prof De Cock verwacht toch iets te zien op de scan.
Voor ons toch weer een opdoffer van formaat. We zien naturulijk zelf ook wel wat er goed gaat en wat er minder soepel gaat, maarja de confrontatie is er niet minder door.

Ze hebben ons wel verzekerd dat hij gaat stappen. Op de vraag van mij "hoe goed hij gaat stappen (houterig, .... ofzo)" konden ze nog niks zeggen.
Ze hebben ons ook verteld dat hij schoentjes nodig heeft om te staan. Hij zet zijn voetjes nog wat naar binnen en ook gaan zijn linkertenen meer naar binnen staan.
Hij is wel fier op zijn schoenen. Hij staat er redelijk stevig op. Aan de salontafel kan hij even alleen blijven staan. Je moet er wel bij blijven want als meneer goesting heeft om los te laten dan doet hij dat ook.
Nu is het natuurlijk de bedoeling om hem zo weinig mogelijk te helpen en hem eens een aantal keren alleen te laten ontdekken, maar als ik zie dat hij dreigt te vallen dan ben ik weer daar, hé. En hij weet dat al af en toe heel goed.
Hij doet niks liever dan door het hele huis sluipen. Als hij dan ziet dat ik naar hem kijk, sluipt hij al lachend naar de bureau met computer om daar mijn papieren uit de onderste rek te halen. Hij heeft er echt lol in. Ook gaat hij dan richting de keuken om onder de gootsteen de tabletjes voor de vaatwasser uit een doos te halen. (tijd om alles wat hij niet mag hebben omhoog te zetten). Dit heb ik bij Robin nooit moeten doen. De lage stopcontacten hebben allemaal een beveilging (vond hij ook interessant)

Ja, ik zit wel echt weer verveeld met dat lange afwachten. Ik vond vroeger die onzekerheid het ergste. Ook zou ik weer een aanvraag moeten doen voor verhoogd kindergeld voor Milan. Ik zie daar zo tegenaan. Langs één kant heb ik goesting om er niks voor te doen, maar langs de andere kant hebben we er godverd..... recht op. De moed zakt me echt in mijn schoenen als ik voor Milan ook nog eens in die hele papierhandel terecht ga komen.

Phhhfff, als ik dit nu even nalees, zit ik precies weer in een dipje.
Iemand tips om er weer uit te komen???

Voila, ik hoop dat alle kindjes al wat gewoon zijn aan de school, klas en juffrouw.

groetjes en slaapwel,

Kristien.

P.S. Onze Robin zijn weekje Oostduinkerke is heel goed meegevallen. ik heb van een aantal begeleiders moeten horen dat hij heel open was, heel anders dan in de klas en dat hij enorm gebabbeld heeft. Ik heeft zich echt op zijn gemak gevoeld. (zoals hij thuis is). Die bebbel staat geen minuut stil.
Ze hebben leuke foto's gemaakt met zijn wegwerpkodakje.

Attachment : DSC01184.JPG

kristien

Berichtdoor kristien » 06 sep 2007, 00:10

Robin is hier aan het relaxen op het terras in de tuinstoel

Attachment : DSC01168.JPG

Kristien

Berichtdoor Kristien » 06 sep 2007, 23:24

Vandaag is er een mevrouw hier geweest voor de zorgverzekering.
Onze Robin komt ervoor in aanmerking. Er is een wachttijd van 4 maanden. In januari krijgen we elke maand 115 euro. Nu schijnt het bedrag 105 euro te zijn, maar dat wordt weer opgetrokken naar 115 euro.

Voor wie het nog niet wist. Kindjes die 18 of meer punten hebben bij het verhoogd kindergeld komen zo wie zo in aanmerking.
Kinderen met minder punten worden vanaf de leeftijd van 5 jaar geëvalueerd.

Verder hebben we de ganganalyse ook achter de rug. Vooral het stappen op blote voeten verliep vrij stroef. Eens hij zijn schoenen mocht aan doen, ging het stukken beter.

Voor de rest heb ik niet veel nieuws en wacht ik met ongeduld op jullie berichtjes.

groetjes,

Kristien

Attachment : DSC01170.JPG

Tabitha

Berichtdoor Tabitha » 07 sep 2007, 09:08

Ik wou jullie eventjes laten weten dat Noa goed gestart is in haar nieuwe school.

Ze huilt eventjes bij het afscheid maar dat is binnen de 5 minuutjes over dankzij de vakkundigheid van de opvoedsters daar.
Ze is eigenlijk wel enthousiast, werkt goed mee, lacht, tatert, eet flink haar bordje leeg en slaapt 's middags in een veldbedje bij de andere kindjes (wat ik nooit verwacht had).
Ze zei gisteren dat ze het leuk vindt op haar nieuwe school.
Ze zegt dat ze nog geen vriendinnetje heeft maar we zeggen haar dat dat wel komt.

Ze zit met 8 kindjes in de klas (4 meisjes-4 jongentjes - 4 stappertjes - 4 rolstoeltjes).
Voor die 8 kindjes zijn er 2 juffen.
Verrassing was dat één van de juffen haar GON begleidster van vorig jaar is (die kwam vorig jaar al 4 u per week bij Noa in de klas).

Naast de klassen heb je dan ook de leefgroepjes.
Dat is een soort heel grote woonkamer met badkamer en slaapkamer.
Daar komen ze 's morgens voordat de klas begint, om 10u om soep te drinken, 's middags om te eten en te slapen, en om 16 u voor een boterham.
Daar zijn ze met 12 kindjes.
De opvoedsters daar zijn allemaal heel lief maar dragen tot mijn spijt wel witte schorten.
Het zou me niet mogen storen maar dat doet het toch.

Over 2 weken krijgen we haar lesrooster en weten we per halfuur wat ze doet.
Ze krijgt in elk geval elke dag kine (5 x in de week dus) 3 keer log, 3 keer ergo, elke week muziekles.
Muziekles ziet ze volledig zitten, ze wil drummer worden zegt ze.
Luna wil saxofoon leren, waar ze dat vandaan haalt weet ik niet.
Ik zal het nog even laten bekoelen maar als ze erover bezig blijft dan kijk ik misschien voor muziekschool.

Het is ook nog even zoeken met het vervoer.
De eerste dagen heb ik haar zelf steeds gebracht en opgehaald
(4 x per dag autostrade Gits-Brugge of omgekeerd 45 min enkele rit).
Ik kom daar telkens aan het moment dat de bussen vertrekken (16.45u) Noa is daar dan de enige die overblijft.
De andere kindjes zijn of met de bus mee, of met hun ouders (om 16.30u maar voor mij niet haalbaar met Luna) of naar het internaat.
Indien ze met de bus meegaat dan is ze om 17.30u thuis. ('s morgens halen ze haar op om 8u)
Ik was gisteren pas om 18u thuis met haar.
Dat heeft dus eigenlijk geen zin.
We wachten nog even af maar gaan dat waarschijnlijk veranderen naar elke avond met de bus naar huis en 3 x per week 's morgens zelf brengen.

Het was ook eventjes verwarrend met de woensdagnamiddag.
Eerst mocht ze niet naar huis, dan weer wel en dan moest het besproken worden op mijn uitdrukkelijke wens.
Ik voelde me er niet zo goed bij.
Het is blijkbaar een nieuwe regeling die nog niet echt strikt uitgevoerd word.
We hebben dan maar de knoop doorgehakt dat ze daar zou blijven.
Want, we mochten haar eventueel pas om 13.30u komen halen (Luna is klaar om 11.40u).
Ze zou dan ook nog niet geslapen hebben.
Je snapt dat er niet veel meer van de namiddag zou overschieten.

De woensdagnammidag is nu Luna's verwendag.
Dan krijgt ze eens de onverdeelde aandacht en doet ze een aktiviteit met mama of papa die moeilijk is met Noa erbij.
Ze is daar heel erg blij mee en maakt al lijstjes van wat ze dan allemaal zou willen doen.
Luna stelt het ook goed op school (2de leerjaar al) maar is nu wel al ziek.
Gisteren begonnen en vanacht erger geworden.
Grote verkoudheid, buikpijn en lichte koorts.

Ik heb het wel nog steeds moeilijk om de andere kindjes te zien op Noa's school.
Vooral diegenen die ernstiger gehandicapt zijn.
't Is raar hé maar je ziet je eigen kind niet zo.
Ik hoop dat dat snel went.

Tabitha

Berichtdoor Tabitha » 07 sep 2007, 11:04

@Petra,
Wat leuk dat je nog steeds met ons meeleest.
Ik heb nog vaak aan jou gedacht.
Fijn om te horen dat Ben het goed stelt.

@Kristien
Allez zeg Robin weer Botox.
Noa is ook al 2 x gebotoxt.
Ik zie daar ook niet tegen op.
Ze halen er zoveel voordeel uit.
Ze heeft wel nog nooit een ganganalyse moeten laten uitvoeren.

Robin is wel een sloeber hé.
Amaai, wat die allemaal zegt.
Heel tof eigenlijk hé dat hij zo zelfstandig is.
Dat moet jou een gerust gevoel geven als hij weg is.

Noa'tje heeft ook nog steeds één oogje die licht wegdraait.
Ze wist gisteren te vertellen dat ze een lapje voor haar oog gedaan hebben en dat ze dingen moest benoemen.
Dus, ik veronderstel dat ze een oogtest afgenomen hebben.

Ik vind het echt verschrikkelijk erg voor jullie dat er nu ook bij Milan problemen zijn.
Ik hoop echt uit heel mijn hart dat het maar 'kleinigheidjes' zullen zijn in verglijking met Robin.
Hij is allesinds wel actief genoeg hé zo te horen.
Bij Luna bakende ik gewoon een stuk van de living af zodat ik niet steeds op m'n hoede moest zijn.

Ik wil je nog even zeggen.
Ook al zie je de papierwinkel niet zitten en zal het later misschien overbodig worden , ik zou toch niet laten om verhoogd kindergeld aan te vragen.
Ik weet het , 't is een heel gedoe maar je hebt er recht op.
Het veranderd er niets aan hé Kristien, integendeel, als er geen geld is zijn er nog meer problemen.

Vele vele warme groetjes aan alle mama's met onze zorgen,

Tabitha

Kristien

Berichtdoor Kristien » 09 sep 2007, 23:00

Hallo allemaal,

@ Tabitha

Goh, wat fijn dat Noa al een juf kent van haar klas. Toch wel een voordeel voor haar en de juf, hé.
Het is wel raar dat ze daar witte schorten hebben, hé. Bij robin op school is dat niet.
Noa krijgt evenveel therapie als Robin. Robin krijgt niet specifiek muziekles. Ze hebben wel af en toe een moment in de klas dat ze instrumenten bespelen en liedjes zingen doen ze ook wel.
Robin kon zich wel buiten de schooluren inschrijven voor tekenles en/of muziekles. Dat zou woensdagnamiddag zijn. Ik zou hem dus elke woensdagavond moeten gaan halen.
Ik denk dat als ik tegen Robin zou vertellen dat hij dan niet meer met de bus zou kunnen, dat hij nog niet eens wil gaan naar die extra lessen.

Robin zit echt graag in de bus. 's Woensdags hebben ze ook tot 's middags school en van 13 uur tot 15 u 30 hebben ze dan opvang omdat de bussen pas om 15 u 30 vertrekken.

Zo'n verwennamiddagje zal Luna wel zien zitten, ja. Ik merk dat ook als ik met Robin ergens alleen naartoe ga. Hij geniet van die onverdeelde aandacht.

Dat is wel straf dat Noa nog nooit een ganganalyse gadaan heeft. Krijgt ze botox in Gent of in Brugge? Doen ze daar nooit ganganalses?

In Leuven gebeurt een ganganalyse ongeveer een maand voor de botox én dan twee maanden erna. Na de botox moet de ganganalyse zelfs binnen de 3 maanden gebeuren, anders ben je niet in orde met de ziekenkas en kan je zelf opdraaien voor de kosten. Zo kunnen ze voor en na goed met elkaar vergelijken.

Ja, onze Robin is gisteren weer ziek geworden.
Hij heeft volgens de dokter van wacht een virale infectie met een rode keel en vocht achter zijn oren. Robin zei dat zijn oor de ganse tijd "ploep" deed. Hij verschrok af en toe en dan zei hij dat zijn oor weer ploep deed en dat hij daar bang van was. Ocharme, hij hield de ganse tijd zijn oor vast. Daarstraks had hij ook wat koorts.
Verder heeft hij ook nog een bacteriële huidinfectie. Hij heeft enkele plekken op zijn rug, onder zijn arm, in zijn gezicht en in zijn haar.
Daar moeten we nu zalf op doen. Verder heeft hij nog een spray voor de neus en druppeltjes voor zijn oor. Het is weer ene hele apotheek, amaai.
Hopelijk kan hij morgen naar school. Hij wordt nl. morgen gevierd.

Ja, morgen gaat hij gewoon met de bus naar school. Ik zal dan met de auto narijden om de cake (zelf gebakken) en cadeautjes (snoepzakje met tandenborstel) voor zijn klasgenootjes te brengen.
Verder kan ik dan ook even de medicatie doorgeven die ze moeten toedienen.
We moeten door de dokter ook altijd een papier voor het school laten invullen als bewijs dat de opvoedsters medicatie mogen toedienen.

Voila, ik ga nog even opruimen (Robin heeft namiddag zijn feestje gegeven voor de familie)

groetjes,

Kristien

P.S. Robin in zijn runner

Attachment : DSC01163.JPG

val

Berichtdoor val » 13 sep 2007, 18:12

Hallo iedereen,

Ik ben helemaal de kluts kwijt. Geregeld maak ik me zorgen hoe alles verder moet met Senna en zijn school etc etc. Maar deze week ben ik toch maar weer eens met mijn neus op de feiten gedrukt hoeveel geluk onze familie wel heeft in plaats van te zien wat een ramp de geboorte van onze jongste zoon was. Maandag kreeg Senna een briefje mee naar huis vanuit school. De papa van 2 kindjes die in het MPI bij hem zitten was vrijdag plots overleden. De 2 kinderen (geen 2ling) zijn beiden exprematuren en alle twee(beiden rond de 12 en 14 jaar) toch wel zwaar gehandicapt. Nu waren de ouders thuis aan het verbouwen. De mama ging vrijdagavond de kinderen halen en de papa was thuis nog wat aan het werken met een slijpschijf. Blijkbaar is hij gevallen met die schijf, zou nog naar buiten gelopen zijn voor hulp maar het was te laat. Hij is enkele seconden later gestorven. Het zal je maar overkomen als jonge vrouw, je man plots verliezen en achterblijven met 2 zwaarbehoevende kinderen.
Geniet dus maar van elk miniscuul moment, want het geluk kan vlug over zijn.

Kristien

Berichtdoor Kristien » 15 sep 2007, 14:05

Hey Val,

Ja, dat is nogal een verhaal. Het stond vorige week in de krant.
Het was precies een stuk uit een horror-film.

Ja, dat is gewoon verschrikkleijk. Wat kan een gezin aan, denk ik vaak. Wel zoiets niet, vermoed ik.

Dat is ook bij ons een reden geweest om te trouwen. Gewoon om iets meer zekerheid omtrent de kinderen.

Phfff!!!

Ik moet je laten want er komen seffens 3 kindjes van Robin zijn klas. (met de mama's)

groetjes,

Kristien

Joepie !!! frietjes-time!!!!!!!!!!!

Tabitha

Berichtdoor Tabitha » 15 sep 2007, 17:40

Hey allemaal,
@Krisitien
Hopelijk heeft Robin een leuk feestje gehad.
Heeft hij nog last van z'n oortje?
Luna is ook al weer genezen hoor.
't Was van korte duur.

Noa wordt gebotoxed in Brugge maar zelfs toen we in het begin naar Gent gingen spraken ze daar niet over ganganalyses.
Tja 't zal dan wel niet nodig zijn zeker.
We zien zelf wel dat het resultaat goed is.

Noa is dinsdag jarig, 4 jaar.
Ze gaan het ook vieren op school.
Ik bak altijd een cake/taart en zal die meegeven.
Luna verjaart op 28/08 en dat hebben we donderdag op school gevierd.

Bij Noa hebben ze geloof ik niet graag dat je kadootjes voor de andere kinderen meebrengt maar ik ga het toch nog eens bespreken maandag want Noa wil het zo graag.
(Ze heeft het gezien van zus en ook van vorig jaar op haar school).

Ik denk erover om een mini-walker te kopen voor Noa.
Iemand ervaring?
We hebben het looppaardje waar ze zo goed mee kon stappen nl moeten teruggeven aan de kine omdat ze daar nu eigenlijk geen patientje meer is (alleen in de vakantie).

Groetjes,
Tabitha

Jessy

Berichtdoor Jessy » 20 sep 2007, 00:11

Hallo allemaal,

@Tabitha
Onze Xander gaat in november naar school samen met zijn tweelingzusje. We gaan het er toch maar op wagen. We zijn aan een hele reeks c.o.s. onderzoeken begonnen en tot nu toe denken ze dat het zeker haalbaar moet zijn om hem te laten meegaan met zus. We hebben de raad gekregen om te wachten met begeleiding,omdat een kindje in het peuterklasje redelijk veel afwezig is (ziek of moe), omdat er inderdaad slechts twee jaar begeleiding kan worden gegeven en dat dit dan een 'verloren' jaar zou zijn. Hij kan niet deelnemen aan de turnles (in hoeverre dit doorgaat bij peutertjes?), maar dan komt de kinesiste langs op school om de kine te geven. Bij mijn weten hebben jullie dit ook zo gedaan. Natuurlijk doet het wel pijn als je dan hoort dat hij bepaalde activiteiten niet zal kunnen doen... maar we zien wel hoe het verloopt. Pfff, ik mag er wel niet aan denken, want de waterlanders komen dan boven zu.

Jessy

Berichtdoor Jessy » 20 sep 2007, 00:36

@ Val
Proficiat met jullie nieuwe thuis!!!
Ja, t is verschieten als je twee prutsen zo plots beneden aan de trap staan, amai nie!
Volgens dat ik las gaat Senna volgend jaar samen met zijn broertje naar school? Gaat je kindje dan meteen naar de tweede kleuterklas? Is dit voor de GON beter als je S op latere leeftijd naar school laat gaan? Het is, omdat Xander nu in November start, 2j7mnd. Ik zit er énorm mee in, vooral omdat de kinesiste zo lang mogelijk wil wachten om de begeleiding in te schakelen. Ze zegt dat hij dit beter zal kunnen benutten in het tweede en derde kleuterklasje, omdat hij in het begin veel zal afwezig zijn... Hoeveel uren houden ze zich dan eigenlijk bezig met uw kindje, eens de GON ingeschakeld is?
Heb je een fotooke van uw kids?

@Kristien
Dat is echt wel pech hebben... ziek op uitstap gaan... leuk is echt wel anders!!
Ze zeggen dan: je moet altijd aan positieve dingen denken als je het moeilijk hebt, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je niet ziek bent lukt dit trucje soms wel eens, maar als je je zelf mottig voelt, dan heb je zelfs de moed niet om te denken en hoop je alleen maar dat het vlug voorbij is.
Goh, Robin is al zo'n flinke jongen geworden, 5 jaar, wat gaat het toch allemaal zo vlug...
Jammer dat we dan zien dat we ook ouder worden, hahaha. Nu kan ik erom lachen, maar toen ik 30 werd vond ik dat vreselijk!

Vele groetjes aan iedereen
Jessy

Tabitha

Berichtdoor Tabitha » 20 sep 2007, 09:37

Beste Jessy,
Ik ben blij dat je knoop doorgehakt hebt.
Dat is het moeilijkste hé!
Noa is vorig jaar gestart in het peuter/1e kleuterklasje toen ze 3 jaar was.
Zij kreeg 4 u GON begleiding en zou dit normaal de volle 3 jaar kleuterklas gekregen hebben; maar dat was dan waarschijnlijk omdat wij in dat proeftuinproject zaten.
Ze is van het hele schooljaar slechts 2 dagen afwezig geweest omdat ze gebotoxt werd.
Tijdens de turnles was de GON begleidster er.
Die deed dan zo goed mogelijk mee met Noa.
De kinesiste kon op dat tijdstip niet komen.
Noa kon enkel tijdens de voormiddag (van 9 tot 11.30u) naar school omdat de juf het anders niet aan kon alleen en omdat Noa nog slaapt in de namiddag.

Voor ons was het heel moeilijk haalbaar geworden (vooral in combinatie met de zaak) en we waren ook niet meer onvertuigd dat het voor Noa zo goed was.
Ik hoop echt met heel mijn hart dat het voor Xander en jullie wel lukt.
Hoeveel kindjes zitten er in de klas?
Kan Xander stappen of zit hij in een rolstoel?
Dat zijn 2 belangerijke factoren denk ik.

Verder wil ik je nog meegeven dat als het niet lukt dit niet het einde van de wereld betekent.
Ik dacht er ook zo over maar als ik nu zie wat ze allemaal doen met die gastjes en hoe Noa zich amuseert dat heb ik er toch een ander beeld van.
Ze heeft ook al een ongeloofelijk schattig vriendinnetje.

Heel veel succes en laat me zeker weten hoe het gaat.
Vele ondersteunende groetjes,
Tabitha

Voor

Kristien

Berichtdoor Kristien » 20 sep 2007, 11:20

Hallo allemaal,

Help help. Ik sta voor het grootste dilemma uit mijn leven.

We moeten na het weekend kiezen voor
- een huis (dat we gezien hebben) kopen dat aangepast is aan een gehandicapt persoon.
- we hebben geboden op een grond en die kunnen we kopen en een aangepaste nieuwbouw woning op zetten

wie weet raad!!!!!

groetjes

Kristien

P.S. Ik ben al drie dagen met een Dafalgan in bed gekropen. Zo'n hoofdpijn heb ik van de kopzorgen.

Jessy

Berichtdoor Jessy » 20 sep 2007, 22:59

Hallo Tabitha,
Merci voor je reactie. Ja, de beslissing nemen... mijn buik is helemaal ondersteboven, maar je weet wel wat ik bedoel é.

Amai, dat is goed dat Noa nooit echt ziek is geweest!!
Onze kinesiste zal dus ook tijdens de turnles komen om Xander zijn oefeningetjes te doen en ze heeft mij wel een goed gevoel gegeven door het volgende voor te stellen: Ze zou vragen om evt. een meter of peter te kiezen uit een hoger klasje die zich dan zou kunnen ontfermen over X tijdens de pauze. Ze zegt dat dit wel aanslaat bij kindjes en het geeft ook mij een heel goed gevoel. Ze stelt ook evt. voor om hem tijdens de pauze in zijn buggy te laten zitten op de speelplaats. Hij kan stappen, maar geen opstapjes, trap, alleen recht staan als hij valt, ... zonder hulp. Dus moest hij vallen op de speelplaats, dan kan hij niet alleen recht staan, pff, mijn hartje... Een tikje en hij ligt zo op de grond. We moeten nog eens gaan praten, samen met de kinesiste over de mogelijkheden, maar de directeur is al bij ons thuis geweest om ons gerust te stellen zu. Sowieso zullen ze toch enkel in de voormiddag gaan, want ze slapen toch nog redelijk veel. Ze liggen graag in hun bedje, helemaal hun mama, hahaha.

Ze zitten nu met 5 of 6 kindjes in het klasje en ik geloof dat er een 4 tal bij zullen komen in november. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel er nog bij zullen komen na nieuwjaar, maar ik denk dat het er niet zoveel zullen zijn. Er zijn hier 3 of 4 scholen in zo'n klein gemeentje, hihi. Hoeveel kindjes zaten er in Noa haar klas?

Ik laat iets weten wanneer het zover is!!
Vele groetjes,
Jessy

Tabitha

Berichtdoor Tabitha » 21 sep 2007, 09:20

@Jessy,
Maar dat is super zeg.
Zo'n kleine klasjes!!!!
Bij Noa zaten ze om te starten met 24 en op het einde met 34!!!!!!!!
Eén kleuterjuf!!

Ook het feit dat Xander redelijk mobiel is is een GROOT voordeel.
Als ik het goed begrijp zou hij zichzelf dus kunnen verplaatsen van de éne stoel naar de andere?
Ik denk dat het wel een kans van slagen heeft zo.
De directeur is blijkbaar ook zeer betrokken aangezien hij al bij jullie thuis geweest is.
Dat heeft die van ons nooit gedaan hoor.
Zelfs op de vergaderingen rond Noa moest het allemaal rap rap gaan.
Ik zie zie het zitten Jessy, echt waar.
Wanneer starten ze?

@Kristien
Beste Kristien,
Als het reeds aangepaste huis jullie enigzins bevalt zou ik absoluut niet twijfelen en resoluut voor het reeds gebouwde huis gaan.
Zoveel zorgen weer bij een nieuwbouw, onverwachte kosten (die er altijd zijn), onverwachte problemen, problemen rond werkmannen die niet opdagen enz.
Aan de andere kant als je een droomhuis in gedachten hebt, en dat huis voldoet daar totaal niet aan (je zou het bv alleen doen omdat het aangepast is) dan moet je de zorgen van een nieuwbouw erbij nemen.
't Is tenslotte waarschijnlijk wel de bedoeling dat jullie daar je verdere leven zullen blijven wonen hé.

Tja , ik weet het niet.
Is jouw man een beetje handig?
Dat kan ook een doorslaggevende factor zijn.
Aan een nieuwbouw heb je toch waarschijnlijk nog meer werk dat je zelf moet opknappen.
Jullie komen er wel uit.
Een keer de voor en tegens opschrijven helpt altijd.
Probeer niet te veel te piekeren (toch niet dat je er zo'n hoofdpijn van krijgt!) 't is tenslotte maar een huis hé en dat is niet definitief.

Groetjes,
Tabitha

Terug naar “Gezondheid”