Klompvoet

sabine

RE: Klompvoet

Berichtdoor sabine » 25 mar 2007, 15:13

Als Dana eens komt kijken,

Hoe is het met Milan verlopen?

Gast

Berichtdoor Gast » 30 mar 2007, 15:19

up

sofie

Berichtdoor sofie » 02 apr 2007, 20:02

Enkele dagen geleden zag ik een kindje wandelen, een jaar of vier oud, met zijn voetjes helemaal naar binnen gericht. Als 'ervaringsdeskundige' weet je dan direct wat er aan de hand is... Ik vond dit nu zo zielig dat de ouders hier niets aan gedaan hebben...

Gast

Berichtdoor Gast » 03 apr 2007, 17:10

Niet alle kindje die met hun voetjes naar binnen lopen , hebben klompvoetjes.
Kan ook gewoon door platvoetjes of X-benen. Ik loop ook met mijn voeten naar binnen vooral als ik moe ben, mijn zoontje heeft klompvoetjes en dit zou hier niets mee te maken hebben. Het zijn twee verschillende zaken heeft men mij gezegd.
Moest dit gewoon even kwijt, heb lang gedacht dat ik aan de oorzaak van zijn klompvoetjes lag maar het ene heeft niets met het andere te maken.

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 05 apr 2007, 00:01

up

Gast

Berichtdoor Gast » 14 apr 2007, 14:28

up

Gast

Berichtdoor Gast » 29 apr 2007, 06:59

up

Inge

Berichtdoor Inge » 09 mei 2007, 17:25

Beste Linneke,

Het is weliswaar 2 jaar na de discussie op Zappybaby ivm klompvoeten, maar ik heb een zoon die 12 jaar wordt en aan 2 klompvoeten is geopereerd. Hij heeft ook een verschil van 1 à 2 maten in zijn schoenen. We zijn 12 jar geleden in Aalst gestart met de behandeling, maar willen nu toch nog een andere opinie, we vinden zelf dat de ene voet niet meer zo goed meewil. We zullen hoogstwaarschijnlijk naar Pellenberg gaan.
Vraagje : heeft jouw zoon nog speciale schoenen nodig ? Maken ze die dan op maat of wat doe je dan, 2 paar kopen ?

Hoop dat je dit berichtje ontvangt.
Groetjes,
Inge

Sabine

Berichtdoor Sabine » 15 mei 2007, 19:56

Dag Inge,

Wij zijn in behandeling in Pellenberg en zeer tevreden, (woonachtig te Aalst).
Onze schoenen halen wij in Wetteren (orthopedisch centrum in het industrieterrein), ons zoontje heeft geen groot verschil tussen de twee voeten maar ik weet dat je ze daar kan krijgen per schoen dus gerust twee verschillende maten kan bestellen. Ze weten daar heel veel en zullen je goed kunnen helpen.

groetjes,
Sabine

Gast

Berichtdoor Gast » 22 mei 2007, 21:53

up

Gast

Berichtdoor Gast » 26 mei 2007, 13:29

up

Petra

Berichtdoor Petra » 22 jun 2007, 11:42

Dana, kan je iets laten weten hoe het met Milan verlopen is? Heeft hij er nog veel last van? ...

Wij zijn gisteren op controle moeten gaan en Lukas zou normaal gezien na de zomer (sept-okt) geopereed worden. De ene spier zou gesplitst worden en er zou een deel naar buiten gelegd worden zodat zijn voet recht komt te staan.
Het is als hij stapt (als hij zijn voet opheft) dat hij het nog naar binnen kantelt, maar eens hij hem op de grond zet corrigeert hij hem wel en zet hij hem recht.
Maar om er toch voor te zorgen dat hij niet verder terug naar binnen gaat, ... wordt de operatie gedaan. 3-4 dagen ziekenhuis, 6 weken gips, 3 maanden een botje (laarsje) in de schoen aandoen en dan 's nachts nog een jaar een laarsje dragen. En dan is het normaal gezien gedaan!!!

Nog een jaartje kwaad leven!

Groeten,
Petra

sofie

Berichtdoor sofie » 17 jul 2007, 16:17

Het forum over de klompvoetjes is precies wat aan het stilvallen...

Gisteren is ons peutertje (net 3 jaar) nog eens op controle geweest bij Dr. Mulier. Hij had supervoetjes! Hij draagt nu het wat warmer weer is sinds een 2-tal maanden overdag regelmatig 'gewone' zomerschoentjes (wel stevig, in leer, maar een laag modelletje) i.p.v. de bruine rechteleestbotinnetjes. Als hij slaapt (nog namiddagdut + 's nachts) draagt hij wel zijn witte rechteleestschoentjes, maar hij maakt hier nog altijd geen probleem van. Het hoort bij zijn slaapritueel, net zoals tut en pamper. Zelfs zijn knuffel moet van hem 's nachts schoentjes dragen! ;-)

Enfin, volgens de dokter is het grootste gevaar toch al geweken vanaf dat ze 3 jaar zijn, wel blijft intense opvolging noodzakelijk. De kine blijft dus verder duren (1 x/week)... vanavond moet hij juist voor de 200ste keer! Hij kent de kinesiste dus al door en door :-)

Ik heb vanaf de eerste dag opgeschreven wat hij waar en wanneer moest laten doen, en als je dat terug bekijkt, schrik ik er toch wel van dat het eigenlijk vrij intensief geweest is. Enfin, het resultaat mag gezien worden... ik denk niet dat iemand merkt dat er ooit problemen geweest zijn met zijn voetjes (hij had klompvoetjes in de ergste graad), als je goed kijkt zie je wel zijn littekentjes van de operaties en natuurlijk dat zijn voetjes iets breder zijn, met wat extra huidplooitjes bovenaan. Maar hij kan perfect lopen, stappen, bewegen, klimmen,... en dat is het belangrijkste!

We zijn dus blij dat alles in orde aan het komen is, hopelijk blijft hij stabiel en zijn er geen operaties meer in het vooruitzicht.

mama van emile

Berichtdoor mama van emile » 18 jul 2007, 19:56

hallo,

ik wou eens vragen aan de mama's hierboven of er kindjes zijn met klompvoetjes die geen speciale schoenen dragen?

Mijn zoon is geboren met 2 klompvoetjes, het rechtse heel wat slechter dan het linkse, heeft 6 weken gips gehad dit begonnen toen hij 3 dagen oud was, dan dag en nacht spalkjes tot aan 6 maanden, dan alleen 's nachts tot aan 10 maanden en dan rechte leestschoentjes en 2 x per week kiné tot aan 18 maanden, nu moet hij enkel stevige bottines dragen, hij draag altijd rondinella en ook zijn crocs (heb nu wel gehoord van de dokter dat hij die alleen maar mag dragen als pantoffels), hij heeft wel platvoeten en moest steunzolen dragen maar kon er niet mee lopen en nu mag hij gewone schoenen dragen tot aan 4 jaar en dan misschien steunzolen

Ans

Berichtdoor Ans » 19 jul 2007, 20:58

Mijn zoontje heeft ongeveer een vergelijkbaar parcours doorlopen als het jouwe.
Alleen heeft hij nog toen hij 2 maanden was al een corrigerende operatie gehad. Verder ook de gipsjes, spalkjes, rechte leestschoenen en 3 keer per week kiné.
Hij is nu 26 maanden en draagt nu al een half jaar gewonen 'stevige' schoenen. (rodinella, stones en bones, kiplin; zijn trouwens ook de enige schoenen die hij aankan door zijn brede voetjes)
Ook hij heeft erge platvoeten en moet vanaf deze winter steunzooltjes dragen.
Hij heeft nu mooie rechte, maar erg brede voetjes en heeft enorm beweegbare tenen (zou dat door de intensieve kiné komen?).
In de toekomst zijn het nog vooral die teentjes die we in het oog moeten houden. Ze hebben de neiging wat schuin te groeien en zouden misschien over elkaar kunnen groeien.

mama van emile

Berichtdoor mama van emile » 20 jul 2007, 13:32

ja van mijn zoon is het juist hetzelfde, zijn tenen zijn wel wat schuin hoor, en zouden inderdaad ietske over mekaar lopen.

Emile heeft wel geen operatie moeten ondergaan.

sabine

Berichtdoor sabine » 21 jul 2007, 00:01

Aan Petra,

Ben blij van jullie nog eens iets te horen, voor Lukas is het precies nog niet achter de rug hé, Dr Moens zei ons toch ook te blijven opletten zeker tot de leeftijd van vier, Jacob doet het vrij goed, heeft eigenlijk platvoetjes maar zouden gewoon overgecorrigeerde klompvoetjes zijn en we moeten hier niets voor doen.
's Nachts nog de dennis-browns en de rechte leestschoenen overdag, de kine laten we achterwege alleen nog wat gaan oefenen op de trampoline en zo op eigen initiatief. Maar aan bewegen geen nood, het is best een druk ventje, hij traint zijn eigen voeten, we hebben ze natuurlijk van in het begin gestimuleerd hé.

Van Dana heb ik ook niets meer gehoord en Loic die moest naar het schijnt ook geopereerd worden.
Laat eens iets weten als er een datum vast ligt voor de operatie.

Vele groetje Sabine

Gast

Berichtdoor Gast » 23 jul 2007, 13:50

up

mama van emile

Berichtdoor mama van emile » 24 jul 2007, 19:27

is een trampoline dan goed misschien voor kindjes met klompvoetjes? anders ik zou die ook kopen hoor!

mama van emile

Berichtdoor mama van emile » 24 jul 2007, 19:31

is er iemand die mijn zoon zijn rechte leesstschoentjes moet hebben, splinternieuw van het merk Stein maatje 18, ik bestelde ze maar toen ik ze eindelijk kreeg waren ze alweer te klein, hij heeft ze echt nooit aangehad, ik wil ze gerust opsturen (gratis hoor) want ik weet hoe duur ze zijn en vindt het een zonde dat ze hier zomaar staan.

mijn e-mail adres joyce.dewaele@gmail.com

maatje 18

hierbij foto

Attachment : 040760.jpg

mama van emile

Berichtdoor mama van emile » 25 jul 2007, 07:38

kunnen jullie hier eens foto's plaatsen van uw kindje in blote voetjes? hoe ze eruit zien en zo, zou graag eens vergelijken met mijn zoon.

Petra

Berichtdoor Petra » 25 jul 2007, 10:43

iets te rap op enter gedrukt.

Wij zijn daar iets meer op geconcentreerd en ons zal het al rapper op vallen. Eigenlijk ben ik content dat hij geopeerd wordt, omdat hij dan 's nachts niet meer vast ligt met zijn voeten en alleen een speciale schoen moet dragen aan zijn slechte voet. Want dit wordt stilletjes aan een RAMP. Tot een jaar geleden geen probleem, maar nu hij ouder is.!!!
Hij laat ze wel aandoen, maar midden in de nacht wordt hij dan wakker en kan hij niet meer slapen en moeten de schoenen uit. Begint zijn been te slapen, zijn voet, krampen, ... ?????? Maar, we zijn toch al content dat hij ze toch nog even aandoet. Beter als helemaal niets.

Groeten,
Petra

Gast

Berichtdoor Gast » 28 jul 2007, 14:25

up

Gast

Berichtdoor Gast » 29 jul 2007, 15:38

up

Gast