Klompvoet

Gast

RE: Klompvoet

Berichtdoor Gast » 06 jan 2007, 19:15

UP

sofie

Berichtdoor sofie » 12 jan 2007, 14:36

Ik heb vanmorgen nog eens een babbeltje gedaan met onze kinesiste. Zij zou graag wat meer actieve kine doen ipv alleen maar passieve: d.w.z. in plaats dat tibeau stilzit en zij zijn voetjes masseert en soepel maakt, moet hij meer zélf oefeningetjes doen, zoals op haar vraag rondlopen, teentjes bewegen,... hij is intussen bijne 2,5 jaar, dus hij snapt wel dingen die je hem vraagt (hij moet alleen het nog willen doen natuurlijk). Wat houdt de kine bij jullie kindjes precies in?

zijn hieltjes en achillespeesjes, en ook zijn voetjes zelf beginnen mooi recht te staan, maar zijn teentjes willen niet mee (de bekende komma in de klompvoetjes). Hebben jullie tips gekregen om die teentjes wat rechter te krijgen? Ik kan moeilijk vragen aan tibeau dat hij telkens als hij stapt zijn teentjes recht probeert te zetten.

Hier nog een fotootje... ze worden ze groot!

Attachment : DSCN2376.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2007, 14:58

Hallo,

Mijn zoon draagt semi-orthopedische schoenen van het merk "Bull".
Ik bestel ze uit een catalogis bij Spronken in Genk.
Ik denk dat er nog wel firma's zijn die ze verkopen.
Het model is altijd het zelfde, maar er bestaan veel leuke kleurtjes.

Zal foto plaatsen.

Mijn zoon draagt dus leafsprings in zijn schoenen. Hij heeft dus geen klompvoetjes zoals de meeste kindjes hier.

Groetjes

P.s. We hebben de merken Schein, bull en nog één merk (ben de naam kwijt)
geprobeerd.
Bull echt veruit de beste.

Attachment : DSC006271.JPG

sofie

Berichtdoor sofie » 13 jan 2007, 14:39

Aan de persoon hierboven.. die schoentjes zijn wel leuk. Ik heb een mail gestuurd naar Spronken, om te zien welke kleurtjes er allemaal zijn. Ik ga ook eens zoeken of er dichter bij huis een leverancier hiervan is.

Alvast bedankt!

miere

Berichtdoor miere » 16 jan 2007, 07:53

hallo, ook ons zoontje is geboren met een klompvoet, die stond naar binnen en omhoog. Ook wij gaan nu ook naar dokter van Campenhout in Pellenberg, we komen van de kust dus ook een hele klus elke keer. In het begin moesten we om de 2 weken nu nog om de 3 maand op controle, op de echo hebben ze nooit iets gemerkt! Op z'n 3 maanden heeft hij ook een achillespeesverlenging ondergaan. Op z'n 13 maanden is hij beginnen stappen en je ziet er niets aan!!! Normaal ging hij nog speciale schoenen moeten dragen om te stappen maar dat was zelfs niet meer nodig. Hij zal wel met z'n stang moeten slapen tot aan z'n 4 jaar maar dat hoort nu tot het bedritueel. Dus aan iedereen met een kindje met een klompvoet, veel sterkte!!!

L.

Berichtdoor L. » 22 jan 2007, 09:28

Hoi,

Onze zoon is nu 6weken oud, en ook geboren met één klompvoetje (3/3). Het stond dus helemaal naar binnen. Toen hij 3 dagen oud was kreeg hij z'n eerste gipsje.
Morgen gaan we voor een echo voor z'n heupjes, en een nieuw gipsje, zijn 7de al!
In welke gevallen precies kan je aanspraak maken op verhoogde kinderbijslag? Ik vind daar precies niet al te veel over terug..

Groetjes, en veel moed aan alle mensen hier!

Gast

Berichtdoor Gast » 22 jan 2007, 13:17

woensdag morgen wordt ons kindje geopereerd aan zijn klompvoetje, vanmorgen begon hij te niezen,
stel nu voor dat hij verkouden wordt , willen ze dan opereren tijdens een verkoudheid?

@ miere

Berichtdoor @ miere » 22 jan 2007, 13:35

wij zijn ook van de kust (oostende). hier ook niets gemerkt tijdens echos , een paar uur na de geboorte hadden ze het maar gezien, was spoedkeizersnee dus kindje lag in couveuse dus ik had het ook niet gezien.
ik ben eerst hier 6 maanden in behandeling geweest maar ben dan naar gent geweest (dr. plachaert). waar ben je bevallen en hebben ze je doorgestuurd?

Marleen E.

Berichtdoor Marleen E. » 23 jan 2007, 20:36

Dag ?

Hoe oud is je kindje precies? Ons Anke is geopereerd toen ze 22 maand was. En natuurlijk de dag van de operatie zelf begon ze ook te niezen en had ze loopneusje. Zolang ze geen koorts maken zal de operatie kunnen doorgaan. Ze worden dan wel even door een arts gecontroleerd ttz. er wordt eventjes naar hun longen geluisterd. Als dit in orde is, is er geen enkel probleem om te opereren.

miere

Berichtdoor miere » 25 jan 2007, 10:21

responds op @miere

Wij zijn de eerste weken naar Dr. De Vos geweest, ik ben bevallen in het St.-Jozef, daar zeiden ze alles komt goed, maar van de rest kreeg ik niet veel info.
Ik ben maandag op controle geweest en alles is prima ipv binnen 3 maanden moet ik maar in augustus op controle. Hoe oud ik jullie kindje? Moeten jullie ook speciale schoenen aandoen 's nachts?

@ miere

Berichtdoor @ miere » 25 jan 2007, 19:06

aan miere,
hier idem, bevallen in az damiaan en behandeld door dr. devos.
wij zijn hier 6 maanden behandeld geweest, en dan wegens te weinig vertrouwen , een tweede opinie gaan vragen in gent! een wereld van verschil, héél véél uitleg en eindelijk na 6 maanden een gerustellend woord.
hier was het precies met een kreupel kind dat ik kwam! telkens een ontwijkend antwoord op mijn vraag...djeezes ik kwam er zot van! ik heb hier 6 maanden tranen met tuiten geweend van onwetendheid enzo...!!
maar eigenlijk is het een heel verhaal die ik hier niet zomaar kan neerpennen...
het komt erop neer dat hij het in de lichtste stand had (stadium 1, enkel voetje naar binnen gericht), hij geen operatie nodig had (hier zeiden ze van wel) maar wel een botoxspuit . moet nu enkel nog om de 9 maanden op controle en moet geen nachtbeugel dragen en ook geen speciale schoenen.
heeft 6 maanden voor zijn botox in het gips gezeten en 1 week na zijn botox. dan nog kine tot hij liep ( op 14/15 maanden liep hij).
je kan het één en ander lezen hier (onder naam van mama van thibo)
hij is ondertss 22 maanden . ook hier merk je er niets meer van.
groetjes...mijn msn adres is carovst@hotmail.com (moest je het interreseren de rest van het verhaal, maar wil geen gedonder met dr. door dat hier neer te pennen)

Marleen E.

Berichtdoor Marleen E. » 26 jan 2007, 20:18

Aan 22 jan 14:17 :

Hoe is de operatie verlopen ?
Hoe is het er mee ?

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 14:15

up

Petra

Berichtdoor Petra » 08 feb 2007, 13:15

Weer een tijdje geleden.

De laatste keer dat we op controle zijn geweest, was het redelijk goed. Omdat hij zijn voetje soms nog een beetje scheef zet. Zijn spier (grote teen) werkt harder, kan het zijn als dit in juni ook nog is, ze een kleine operatie gaan doen. De spier een klein beetje verlengen.
Maar Dr. Van Campenhout zei me dat ze dit wel meer doen, zelfs bij kindjes die geopereerd zijn geweest aan de achillespees.
Heeft iemand dit al laten doen????
Hij zou na 2 - 3 dagen al naar huis mogen (als de zwelling verdwenen is), moest je dit als volwassenen laten doen, is het gewoon daghospitalisatie, maar omdat het over een kind gaat, moeten ze een paar dagen blijven. Dus daar kan je ook al uit maken, dat het niet een al te zware operatie is.

Ondertussen gaan we nog 1 keer per week naar de kinesiste kwestie van het toch nog een beetje te onderhouden. Maar in de zomer gaan we er toch mee stoppen. Dan is hij 3 jaar en is het genoeg geweest!!!

Zijn schoentjes 's nachts valt mee, alhoewel het beter geweest is. Hij doet ze zonder mopperen aan, maar als hij 's nachts wakker wordt moeten ze uit, of hij wilt niet verder slapen! Dus is het hopen dat hij 's nachts niet wakker wordt, wat de laatste tijd wel is!

Groeten,
Petra en Lukasje

Marleen E.

Berichtdoor Marleen E. » 08 feb 2007, 21:05

Dag Petra en Lukasje,

Anke is nu 2jaar en bijna 2 maanden en gaat momenteel ook nog 1 keer per week naar de kinesist. Maar we vragen ons af of dit eigenlijk wel nog veel zin heeft. Willen er eigenlijk ook mee stoppen.

Hoe zien ze nu juist dat de kleine teen harder werkt ? Anke is ondertussen geopereerd aan Achillespees, dus zou niet graag hebben dat ze nog eens moet geopereerd worden.

Dana

Berichtdoor Dana » 08 feb 2007, 21:41

Hoi petra,

Ik ben de mama van Milan,weet je nog?
Ik ben donderdag op controle geweest bij van campenhout,onze Milan zette één voetje ook nog fel naar binnen,maar het probleem ligt niet bij de achillepees maar ook in de voorvoet,ik weet niet ofdat het hetzelfde is als lukas,maar hij moet in maart of april(gaan ze nog laten weten)een kleine operatie ondergaan,ze gaan een spier'pees in zijn voorvoet splitsen en herleggen naar de buitenkant van zijn voorvoet(zou twee uurtjes duren),hij moet een dag of drie daarblijven,zes weken gips waarvan twee weken niet op lopen,hoe dat ik dat moet gaan verwezenlijken weet ik ook niet,amai onze milan heeft supperenergie en geen zittend gat,maarja wat moet moet hé.
Als ik in de wachtzaal zat kwam loic daar buiten(mama is eef)hij moet dezelfde ingreep als milan ondergaan.
En gaat lucas al naar school,ik laat onze milan pas in september gaan.

Voor degene die mij nog niet kennen:
Onze Milan is geboren op 23/06/2004,hij was twaalf weken te vroeg(720gr/33cm)en met twee klompvoetjes graad vier(moest er een vijf bestaan ,vijf)de eerste drie maanden hebben ze niks aan zijn voetjes kunnen doen,daarna zijn we gestart met kiné en de kinetec,op één jaar hebben ze hem geopereerd(achillepeesverlenging en rechtzetten van de botjes),daarna terug kiné en kinetec (tot in april 2006),in september 2006 botox(nihil resultaat),nu nog drie maal in de week kiné.Zijn linkervoetje staat prima.
Nu nog het rechter in orde krijgen en dan mogen de operaties wel stoppen hoor,van campenhout zegt dat het hiermee in orde komt en dat we de kiné dan langzaam aan kunnen afbouwen.

Aan zijn prematuur zijn heeft Milan gelukkig niks overgehouden,hij is alleen nog een klein ,fijn maar heel pittig manneke(9.5kilo,83cm)

Groetjes,Dana&Milan

Leonie

Berichtdoor Leonie » 09 feb 2007, 06:19

Dag Petra, Dana en de rest natuurlijk ook,

Een kleine update over Thomas. Met Thomas gaat het goed, wel nog steeds vier/vijf keer per week kine, maar ach dat zijn we gewend. Het is nu wel een stuk zwaarder, omdat Thomas sinds 1 februari naar school gaat. Hij vindt het hardstikke leuk, maar het kost hem enorm veel energie (hij kan tenslotte nog maar een paar maandjes een klein beetje lopen)... Momenteel gaat hij twee hele dagen en twee halve dagen naar school.
Operaties zijn momenteel nog niet in zicht bij Thomas (gelukkig maar), maar waarschijnlijk zal hij er in de toekomst ook nog wel ondergaan.

groetjes

Leonie

sabine

Berichtdoor sabine » 13 feb 2007, 13:58

Hallo,dat

Blij jullie allemaal nog eens te horen.
Met Jacob en ons gaat alles goed, we gaan ondertussen niet meer naar de kine maar mobiliseer zelf nog tijdens zijn lievelingsprogramma's op ketnet dan is het nog te doen, met Pasen gaat hij ook naar school, hij is er wel klaar voor en begint zich thuis wat te vervelen.
Dr Moens had me gezegd zeer attent te blijven tot zijn vier jaar, ik heb onlangs zijn schoenen overdag regelmatig eens uit moeten laten en cortisonezalf smeren want door het continue schoenen dragen heeft hij ondertussen enorme zweetvoetjes en had hierdoor eczeem op de voetjes, wat doen jullie, wisselen jullie af met een tweede paar schoenen of hebben jullie kapoenen hier niet zoveel last van?

We moeten 18/04 op controle en ben toch benieuwd want ook hij trekt zijn voorvoet nog naar binnen maar niet echt als hij stapt meer in rust.
Dana, laat je eens iets weten wanneer Milan geopereerd moet worden misschien kunnen we dan eens binnenspringen mocht het in die periode zijn.

Aan iedereen de vele groetjes,
Sabine

Petra

Berichtdoor Petra » 14 feb 2007, 15:26

Hey Pellenbergers,

Dina ik denk dat het dezelfde operatie is, maar ik had verstaan dat men een spiertje ofzo iets meer naar binnen ging plaatsen ipv naar buiten.
Maar voor de rest gaat het ook over een kleine operatie, enkele dagen ziekenhuis, maar ik dacht dat ze wel op de gips mochten lopen!
Moest hij geopereerd worden/zijn laat zeker iets weten. Wij moeten eind juni terug gaan en zullen dan weten of het bij Lukas moet gebeuren ja of neen.

Na de paasvakantie gaat hij ook naar het school gaan. Omdat we volop in de verhuisdozen zitten, eind van de maand trekken we in onze nieuwbouw. Eindelijk een tuin!!!! En dan zou het allemaal een beetje teveel in ene keer zijn (normaal mocht hij vanaf 1/2 gaan). Maar we zijn al eens een dag gaan kijken en zo te zien, zal hij zich daar wel vlug thuis voelen.

Blij om te horen dat het zo goed gaat met Thomas! Klopte het niet dat hij ook een broertje of zusje ging krijgen of ben ik hier verkeerd?

Als jullie nog eens foto's hebben moet je ze eens mee verzenden. Ze zullen allemaal wel hard veranderd zijn!

Sabine, buiten in de zomer (sandaaltjes), heeft Lukas altijd zijn shein schoentjes aan. Vorig jaar heb ik er wel eens gekocht van Piedro (zomerperiode) om dat we er toen van shein hadden die toch wel meer winters waren.
Maar meestal als hij 's avonds thuis komt van de onthaalmoeder zwieren wij de schoenen uit en laten hem op zijn blote voeten rond lopen!
Ben wel blij dat we in Aarschot een orthopedische schoenwinkel hebben (Rutten). Die mensen kennen een klompvoetje en zoals vorig zomer een sandaaltje bij te hebben, zij wisten wat wel kon. Zo konden we de drie paar houden voor over het jaar goed te spreiden.

Tot binnenkort,
Petra

Leonie

Berichtdoor Leonie » 15 feb 2007, 14:37

Petra,

Thomas heeft er inderdaad een zusje bij, Lina, maar helaas is ze ook gestorven. (°18/10/2006*). We hebben het daar heel moeilijk mee gehad, maar weten ook dat dit het beste voor haar was. Ze had namelijk zoveel problemen (ledematen, nieren, hart, longen, hersenen, etc.), dat het een lijdensweg zou zijn, mocht ze wel zijn blijven leven...

Ons geluk was, dat Thomas in die moeilijke periode is begonnen met alleen te lopen, wat voor hem een hele grote stap was. In de periode waarin wij het moeilijker hadden, heeft hij ons juist op weten te beuren, door zo goed vooruit te gaan.

groetjes,

Leonie

Dana

Berichtdoor Dana » 22 feb 2007, 11:31

Hoi allemaal,

Hey,Leonie,het doet deugd om iets van je te horen,wat fijn dat thomas het zo goed doet op school,komt de kiné op school,de onze zou dit doen volgend schooljaar.Hij krijgt ook nog drie keer per week kiné.
Hey Sabine,onze Milan wordt 20 maart geopereerd en op 4 april een gipswissel,misschien veertien dagen later nog één,dan valt het misschien rond de datum dat jullie op controle komen.En Jacob ook al naar school na pasen,jaja ons mannekes worden groot hé.Onze milan zijn goed voetje staat ook nog een klein beetje naar binnen(voorvoet)in rust,maar daar word niks aan gedaan,ik denk dat dit bij alle kindjes met klompvoetjes wel een beetje blijft.
Hey Petra,ik ben verleden zomer ook eens bij rutten binnen geweest,heel vriendelijke mensen,ik heb er toen niet echt mijn keuze kunnen vinden,en zou eens moeten vragen aan van campenhout of hij in de zomer mag afwisselen met een ander merk,want één paar is echt weinig hé.Ik hou je nog op de hoogte van onze Milan zijn operatie.
Ik zal eens proberen een fotootje door te sturen.

Groetjes,Dana

Attachment : mmm.JPG

Petra

Berichtdoor Petra » 23 feb 2007, 09:39

Dag Leonie,

In de eerste plaats wens ik jullie allemaal nog veel sterkte toe.

Sorry, dat ik het terug even boven haalde, maar was er niet van op de hoogte. Het doet wel deugd om te lezen dat jullie zoveel steun gehad hebben aan Thomas.

Petra

Gast

Berichtdoor Gast » 02 mar 2007, 12:01

up

Gast

Berichtdoor Gast » 10 mar 2007, 19:49

up

sofie

Berichtdoor sofie » 16 mar 2007, 18:06

tibeau draagt nu nog constant rechteleestschoentjes (overdag en 's nachts). Nu hij sinds enkele maanden naar school gaat, verslijten zijn schoentje héél héél hard (in de plassen, zandbak, rijden met fietsjes en afremmen met zijn voetjes). In de creche was dit zeker niet zo erg.

Ik heb de juffen gevraagd om een oogje in het zeil te houden, ik kan immers niet zo maar goedkope speelschoentjes aandoen voor school, maar ze kunnen hem natuurlijk niet voortdurend in het oog houden. En hij is nog veel te klein om dit te begrijpen.
't is een dure grap aan het worden!!! Na 2 maanden zit hij er weer vanvoor door!

Terug naar “Gezondheid”