Klompvoet

sofie

RE: Klompvoet

Berichtdoor sofie » 10 okt 2006, 15:14

't is zoals je het zelf zegt Marleen, de kindjes maken er minder problemen rond dan je zelf denkt.

Bij Tibeaus tweede operatie kon hij van begin november lopen en eind november moest hij dus terug in de gips voor 6 maanden (!).

De orthopedist had mij verwittigd dat hij een week in het ziekenhuis moest blijven en de eerste 14 dagen na de operatie niet zou kunnen bewegen vanwege de pijn en het rare gevoel van ineens terug gips...
We zijn de tweede dag al met hem naar huis mogen gegaan (lees: gesmeekt om hem mee te nemen), omdat hij het ziekenhuis al onveilig begon te maken (rondkruipen in de gang) + veel kindjes op de gang met rota, we waren bang voor besmetting
3 dagen na zijn operatie stapte hij rond :-)

Een week later speelde hij al terug met de kindjes in de creche !
En ik had 14 dagen verlof genomen om het constant te kunnen verzorgen en bijstaan :-)

sofie

Berichtdoor sofie » 17 okt 2006, 23:00

Ondertussen ben ik op controle geweest...

zijn slecht linkervoetje is nu ietsje beter dan zijn goed rechtervoetje (laatste tijd veel meer kine gehad aan zijn linker), maar de dokter is zeer tevreden over het resultaat (er waren ook RX'jes genomen).

Nu moeten we de nachtschoentjes eens 6 weken uitlaten en daarna op controle om te zien of zijn voetjes daardoor terug achteruit gaan... hopelijk niet!

De dokter had gehoord dat de E-pathologie voor klompvoetjes misschien verhoogd zou worden tot 7 jaar ipv tot 2 jaar... Heeft iemand hier nog iets van gehoord? 't Zou wel leuk zijn...

Marleen E.

Berichtdoor Marleen E. » 25 okt 2006, 19:43

up

Gast

Berichtdoor Gast » 07 nov 2006, 20:03

up

Petra

Berichtdoor Petra » 08 nov 2006, 10:48

@ mama van thibo;

ook bij Lukas is er een echo gemaakt van de heupjes, eentje na de geboortje en na enkele weken nog eentje.

Voor de rest is het rustig op het gebied van het voetje.

Binnen een maandje moeten we terug op controle gaan, ben benieuwd! Op dit ogenblik gaan wij ook nog een keer per week naar de kiné. En tot nu toe doet hij het heel goed. Hij blijft zijn graden behouden. Binnen enkele weken gaan we proberen naar om de 14 dagen en zo stilletjes aan afbouwen.

Nog een fotootje van de 2 kadees van enkele maanden geleden (augustus 2006).

sabine

Berichtdoor sabine » 11 nov 2006, 19:37

@ Petra,

Twee leuke ventjes, Korneel is juist zijne papa, het gaat zo snel hé.
Jacob wordt ook groot, draagt nu alleen nog een pamper tijdens de dutjes en tatert erop los.
Wij gaan nu niet echt meer naar de kine, soms nog eens springen op de trampoline en klimmen op het sportraam en omdat hij na al die tijd toch wel haar oogappel geworden is, gewoon eens om dag te zeggen.
Ik probeer wel elke dag er nog een half uurtje met zijn voetjes bezig te zijn tijdens zijn favorite tekenfilms. Vorige week protesteerde hij erorm bij zijn linker voetje, zijn beste en gaf zijn rechter in de plaats, deze week was het weer beter.
Nu vrijdag moeten we om 14u op controle, ben benieuwd het blijft toch elke keer spannend vind ik, ze groeien zo snel en alles voelt wel goed maar het is toch afwachten wat zij zeggen.

Vele groetjes,
Sabine
PS zal eens een foto doorsturen met de andere computer, hier staan geen op.

MARLEEN E.

Berichtdoor MARLEEN E. » 20 nov 2006, 21:25

UP

bianca

Berichtdoor bianca » 29 nov 2006, 10:41

hey

ik ben ook mama van een flinke dochter ( nu 10 maanden oud). Laure werd geboren met 2 klompvoetjes. Ze werd gegipst toen ze 2 dagen oud was.
toen ze 8 weken was heeft ze een operatie ondergaan (achillepees, spieren en botten in orde zetten) daarna terug gips.
in januari volgt een 2de operatie, maar de dokter kan ons niet garanderen dat dit de laatste ingreep zal zijn. Er zal deze keer gewerkt worden met ijzeren staven.
Ik heb ook al een aanvraag gedaan voor verhoogd kinderbijslag, maar het werd niet goedgekeurd.
Ik zal nogmaals een poging doen en hopen dat het zal lukken, alle beetjes helpen inmiddels.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2006, 20:45

hallo mamas,

ons zoontje is zwaar gehandicapt, 5 jaar half, wordt rond januari/februari geopereerd aan linkervoetje=zwaar misvormd klompvoetje
de dokter zei ons: dat wordt 2 dagen opname en enkele weken gipsen
nu ik jullie verhalen lees, van wat hangt het af hoeveel weken ze daarvoor in het gips gaan?

Marleen E.

Berichtdoor Marleen E. » 29 nov 2006, 21:09

dag ?
Ons Anke is juist geopereerd voor Achillespeesverlenging + gewrichtskapseltjes zaten ook te strak, hebben ze ook aan gewerkt. Ze moest hierna 6 weken in de gips. Was inderdaad 2 dagen opname : dag van operatie + dag nadien naar huis (maar kan pas vanaf 14u, dan kunnen ze nog een dag aanrekenen)

Marleen E.

Berichtdoor Marleen E. » 29 nov 2006, 21:14

à Bianca

Zeker verder gaan voor verhoogde kinderbijslag (ik geloof dat je hiervoor beroep kan aantekenen). Ons Anke heeft klompvoetje aan slechts 1 voet en heeft het wel gekregen. Waar ze vooral naar kijken is de "sociale" belasting : dus hoeveel keer naar kiné per week, moet je je hiervoor telkens verplaatsen ....schandalig dat het niet is goedgekeurd

dikke knuffel aan Laure !

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2006, 21:16

hallo,

ons zoontje werd geboren met een spierziekte,
is nu 5 jaar half, heeft 2 erge klompvoetjes
wordt periode januari/februari geopereerd aan een voetje
ben benieuwd hoelang hij zal gegipst worden
groetjes

sofie

Berichtdoor sofie » 29 nov 2006, 21:16

gipsen hangt er een beetje van af... vele kindjes worden 6 weken ingegipst, onze dokter vond het veiliger om 6 maanden te gipsen (wel een klompvoet in ergste graad)

Wij zijn maandag op controle geweest. Tibeau had 6 weken zijn schoentjes van 's nachts mogen uitlaten, om eens te testen of zijn eigen spierkracht al voldoende is om zijn voetjes recht te laten groeien, maar helaas... vooral zijn linkervoet is weer een beetje achteruit gegaan, dus maar terug constant rechteleestschoenen aan... Gelukkig maakt hij er geen spel van: hij zei direct: "schoentjes pape (slapen)"

mama van thibo

Berichtdoor mama van thibo » 30 nov 2006, 06:51

hallo,
mijn zoontje had het aan één voetje en in de lichtste vorm en heeft ook 6 maanden ingegipst gezeten. ik denk dat het vooral afhangt van dr. tot dr.
van zijn 14 dagen oud tot zijn 61/2 maand.

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2006, 11:29

Hier heeft zoontje operatie gekregen op zijn twee maand(jong). Daarna nog 6 weken in de gips. Werd wekelijks vernieuwd, want die kleine mannekes groeien enorm snel. Wekelijks bekeek onze orthopedist de stand van de voetjes en daarna besliste hij of het nog een weekje moest.

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2006, 12:18

ons zoontje heet ook Tibo, maar dan zonder 'h' dus, is 5 jaar half
en is geboren met een spierziekte, waardoor hij 2 zeer vervormde klompvoetjes heeft, periode januari/februari wordt hij geopereerd te Gent, de dokter sprak ons over een 2 tal dagen opname en enkele weken gips, toch ik vraag mij af hoe lang hij zal gegipst worden....

van sommige kindjes lees ik 6 maanden andere 3 weken, waarvan hangt dat dan af?

groetjes

mama van thibo

Berichtdoor mama van thibo » 30 nov 2006, 12:41

ik denk dat het een groot verschil is bij een baby als bij een kleuter in verband met dat ingipsen. dus, daar kan ik niet op antwoorden. wij zijn in behandeling in gent . waar jullie? want het verschilt enorm van dr. tot. dr.
mijn zoontje is niet geopereerd geweest , maar de dokters waar we eerst in behandeling waren gingen hem wel opereren, dus uiteindelijk naar gent voor een tweede opinie en daar zeiden ze dat het niet nodig was.
toen mijn zoontje geboren was zeiden ze moest hij het aan zijn 2 voetjes hebben dat ze hem gingen onderzoeken op een spierziekte, maar hij had het maar aan ééntje. hij had met zijn voetje geklemd gezeten in de baarmoeder. en de standen (1,2,3 of 4)dat ze krijgen is de soepelheid van het voetje. ons zoontje zijn voetje stond volledig naar binnen (echt erg, ik tranen met tuiten geweend) maar was soepel. je kon het met je handen mooi op zijn plaats zetten maar als je het los liet floepte het terug naar binnen. precies dat er een elastiek in zat.
heeft je arts niet gezegd hoelang hij moet ingegipst zitten ,of zullen ze het week na week bekijken??
groetjes

mama van thibo

Berichtdoor mama van thibo » 30 nov 2006, 12:43

oei, nu pas zie ik dat jullie ook in gent zitten, had het over het hoofd gezien daarjuist. wij zijn bij Dr Plaschaert.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 dec 2006, 19:50

up

Gast

Berichtdoor Gast » 11 dec 2006, 19:16

up

Marleen E.

Berichtdoor Marleen E. » 16 dec 2006, 21:42

Hadden jullie dit ook zo :
het is nu al de 2de maal dat we orthopedische schoenen bestellen via bandagist bij Schein (Duitsland)
En weer is het al 4 weken dat ik wacht, ik hoop dat ze er volgende week uiteindelijk zijn !
Anke loopt momenteel dus nog met haar sandalen en het is al winter !

sabine

Berichtdoor sabine » 19 dec 2006, 12:52

Het is blijkbaar niet alleen bij Schein, ik heb vorige keer eens een ander merk geprobeerd en heb na een maand dan toch terug voor Schein moeten kiezen en het paar dat ze in OCT Wetteren hadden viel nog mee, dus hebben we die direct mee naar huis genomen, hij had twee maten groter nodig dan zijn vorige dus het was dringend tijd voor nieuwe.
Als iemand tips heeft voor orthopedische schoenen, altijd welkom liefst in de omgeving Oost-Vl, zou voor deze zomer echt eens iets anders willen, die zware botinnen op een shortje zijn echt geen zicht. Had deze zomer sandalen van Piedro om toch eens af te wisselen (Piedro op aanraden van de orthopedist).
Alle tips welkom

Marleen E.

Berichtdoor Marleen E. » 20 dec 2006, 20:44

Vandaag Anke haar schoentjes eindelijk kunnen afhalen.
Volgens bandagist (CTO Wetteren) zijn er 3 firma's die zich met orthopedische schoenen bezighouden, waarvan Schein eigenlijk de beste kwaliteit levert.
Alle 3 firma's beloven een leveringstermijn van 2 weken, maar in de praktijk is het altijd langer wachten ! Soms zijn de schoenen er inderdaad na 2 weken, maar soms ook pas na 1 maand en soms ook pas na 1,5 maand !
Omdat het nu ook de spuigaten uitloopt hebben ze aan deze 3 firma's gevraagd welke schoenen ze gegarandeerd kunnen leveren binnen 2 weken (of direct uit stock) en een brochure samengesteld met het aanbod van deze schoenen. Zo zou het in de toekomst beter moeten kunnen verlopen.
'k ben benieuwd....

Leentje

Berichtdoor Leentje » 20 dec 2006, 21:05

Zo deden wij het al heel de tijd! De orthopedist belde eerst om te horen welke schoentjes direkt in stock waren en daaruit kozen we dan. Wij bestelden ook altijd meteen een maatje kleiner en groter, zodat we niet nog eens twee weken langer moesten wachten, omdat het schoentje niet breed genoeg was of anders uitviel.
Gelukkig heeft mijn zoontje ze nu niet meer nodig. Hij is nu 20 maanden en we hebben het officiele bericht gekregen dat hij vanaf nu gewone schoentjes mag dragen!!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 01 jan 2007, 14:24

up

Terug naar “Gezondheid”