open gehemelte

mama van Anton

RE: open gehemelte

Berichtdoor mama van Anton » 23 nov 2007, 11:55

Dag Emmy

Ik begrijp jouw reactie n.a.v. het laatste schisisteam 100%. De boodschappen die daar gegeven worden in heel korte tijdspanne doen je soms slikken.
En inderdaad, op vlak van uitspraak wordt de lat in het UZ Gent zeer hoog gelegd. Anton volgt nu bijna vier jaar logo. Een perfecte uitspraak heeft hij niet maar er is reeds zo'n grote evolutie dat wij niet anders dan tevreden kunnen zijn over zijn inzet en zijn vooruitgang op vlak van taal. En dan krijg je een koude douche want het is nog niet goed genoeg.
Ik begrijp het wel hoor. Zij moeten wijzen op wat er nog beter kan. En ik heb wel vertrouwen in hen hoor maar leuk is anders.
Wij zijn, op advies van de logopediste van het UZ, vorig jaar terug overgegaan van 1x logo per week naar 2x. We zijn daar de laatste maanden moeten van terugkomen want het werd Anton echt teveel. Naschool nog die inspanning moeten leveren, daar komen ook nog andere zaken bij: voetbal, huistaken,... Hij werd het beu. En nu zijn we aan het afbouwen, nog 1x in de week logo en met nieuwjaar stopt hij er helemaal mee. Wellicht zal deze stop maar tijdelijk zijn. We voorzien dat hij in de toekomst wel nog eens zal moeten teruggaan. Mss na een jaar? Na een ingreep? We zien dan wel.
Op het schisisteam vorige maand stelde de UZ-logopediste voor om een nieuw onderzoek te laten doen bij haar. Een objectivering van de nasaliteit e.a. Mss
laten we dat wel eens doen na nieuwjaar.

Trek het je niet teveel aan. Vertrouw gerust maar op je eigen gevoel.

Groetjes aan iedereen!

Emmy

Berichtdoor Emmy » 29 nov 2007, 19:46

Hoi Mama Anton,

Wat wsa ik blij jou antwoord te lezen...
Je bent er toch steeds mee bezig hé.

Maar vandaag stond een erg leuk bericht in Robbe zijn logoschrift!
Er zijn twee logo's die naar school komen, maar die ene komt nog maar een maand of zo en ze beloofde om hem eens een half uur te laten vertellen over iets wat hij zelf wou.
Dan zou ze evalueren hoeveel ze er van verstond.
Naar het schijnt vertelde hij aan één stuk door en verstond ze héél veel.

hij sprak zelfs over straaljagers.

Mijn eigen logo heeft me terug veel moed gegeven en ik ga me inderdaad niet te druk maken over wat de logo van het schisisteam zegt.

Achteraf ben ik blij dat ik zijn logo niet laten opbouwen heb want hij heeft nog een lange weg te gaan en ik heb geen zin om hem nu al tegen zijn zin dit te laten doen.

Emmy

Berichtdoor Emmy » 29 nov 2007, 19:51

Hier nog eens een foto van mijne kleine kabouter (deze zomer in Side)

Attachment : DSC00035.JPG

Emmy

Berichtdoor Emmy » 29 nov 2007, 19:54

Nog eentje om het af te leren

Attachment : DSC000171.JPG

Emmy

Berichtdoor Emmy » 01 dec 2007, 17:43

Hello,

ben hier nog ne keer nadat ik er gisteren weer eens even door zat (je kent dat hé, zo van die zwakke momenten)

Ik moest vrijdag met Robbe naar NKO arts.
Om 8u moest ik daar zijn. Om 8u20 nemen ze nog iemand voor en dan was het mijn beurt, bleek dat het dossier nog van bij hoofd en hals chirurgie moest komen dus namen ze nog een patient voor.
Om 9u mocht ik binnen, vlug even in de oren kijken "oh mevrouw, zoveel oorsmeer, ik zie niet echt of er vocht achter het trommelvlies zit (terwijl onze huisarts het altijd ziet!!! Iedereen weet dat er steeds een minimum aan vocht bij Robbe aanwezig is), we zullen een gehoortest doen. (dat was op vraag van mij)
"gaat u maar naar boven en wacht u even". gehoortest begon door een stagiare (met alle respect, ik ben dit ook geweest maar soms is het van het goede teveel) ik hoor nog zeggen, als het niet lukt rope onmiddelijk want dat is al lastig bij klein.
Gehoortest voorbij, er werd niks gezegd...tot..."mevrouw, we gaan het nog eens doen" ik kon al denken welke bui er boven ons hoofd hing maar ja.
Terug klaar, wacht u beneden even...
Ondertussen was het al 10u. Kom ik daar terug binnen "oei oei het is echt wel slecht hoor! BAM daar stond ik.Hij hoort minder dan de helft van wat hij moet horen!!! Ik stel voor om onmiddelijk buisjes te laten plaatsen. Nog voor we op reis gaan.
Me vlug even de anatomie van het oor getoond en we moesten verder om een datum vast te leggen.
"tja mevrouw, alles zit vol voor september, even wachten".....dat wachten duurde al gauw tot 11u tot de tranen in mijn ogen kwamen, want Robbe werd heel erg vervelend en moe. "sorry hoor, maar alles zit vol" oké kan ik begrijpen maar ik werd gek om daar bijna een uur te zitten tot ik een datum had.
Uieindelijk een datum gekregen en op 7 december mag hij voor de negende keer onder narcose!!

Onderweg in de auto vlug naar manlief bellen met mijn verhaal, tot plots tot me doordrong hoe slecht hij wel hoort. Paniek!!!!
Direct terug gebeld naar het ziekenhuis om meer uitleg te krijgen (want die had ik nog niet eens gehad!!! Gelukkig vertelden ze mij dat alles zou in orde komen éénmaal de buisjes er zaten.

Van een bewogen dag gesproken...
Maar dan denk je toch soms even, potverdikke zal het nu nooit niet stoppen!!

Die verpleger kwam zeggen dat ik naar de arts moest voor een bloedonderzoek en ECG, mannekes ik kookte van woede innerlijk!!
En ikke "nee meneer dat doe ik nu eens niet. Hij is 4 jaar en gaat voor de negende keer onder narcose, als jullie het nu nog niet weten of hij wel of niet onder narcose mag!!!" Ik zal inderdaad gaan om te weten dat hij niet ziek is de dag ervoor, maar al de rest hoeft niet meer voor mij!!

Pff, hih het moest er weer eens even uit en ik ben jullie allen dankbaar omdat ik nu al weet dat jullie mij begrijpen!

Kim (mama van Rune)

Berichtdoor Kim (mama van Rune) » 01 dec 2007, 19:11

Lieve Emmy,

je zou voor minder je hoofd es laten hangen... telkens als je denkt en aanvoelt dat alles relatief goed gaat, komt er een of andere dokter je met de neus op de feiten drukken. Ik begrijp je helemaal!

Jammer dat je dit alles op zo'n brute manier moest horen. Als het een troost mag zijn: buisjes plaatsen duurt gelukkig niet zo lang, en het effect heb je onmiddellijk. Maar ja, die narcose is er altijd te veel aan he?

Een dikke dikke knuffel,
mooie foto's trouwens hierboven

Kim

Ilse

Berichtdoor Ilse » 02 dec 2007, 20:19

Hallo Emmy,

ja, dat zijn minder leuke dingen, enfin vooral de manier waarop ze je behandelen.
Ze staan er niet bij stil hoe jij en Robbe zich voelen, voor hen gewoon hun job, maar een minimum aan inleving mag toch wel en ook luisteren naar de mama, die uiteindelijk toch haar kind het beste kent en er het beste mee voor heeft.

Ik vind het toch ook heel belangrijk dat ze ons goed inlichten en luisteren naar de relevante zaken die we toch wel te zeggen hebben soms.

Ivm de narcose van de buisjes, die is gelukkig niet zo zwaar en rap uitgewerkt.
Een bloedonderzoek en ECG heeft Tom nog nooit gehad (bloedonderzoek wel bij de 3 grote operaties, maar nooit voor de buisjes).

Ik hoop dat het vrijdag meevalt en dat het gehoorprobleem snel verholpen is.
En fijn dat de eigen logo zo'n goeie reactie had. Natuurlijk weten zij en jij veel beter hoe Robbe spreekt dan iemand die zo weinig moeite doet op 1 enkel moment. Ik snap heel goed dat je dan als ouder de grond onder je weg voelt zakken, als je afhangt van zo iemand.
Goed dat wij, de ouders, er zijn om voor onze klein mannen en meiskes te zorgen!

Heel mooie foto's trouwens!

Groetjes,

ilse

Christine

Berichtdoor Christine » 03 dec 2007, 16:06

Hallo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier geraakt ben om iets te schrijven.
Ik heb wel af en toe eens meegelezen, maar het was zo'n drukke periode op school, dat het er niet van kwam om iets neer te pennen.

Emmy,
Ik hoop dat je ondertussen al een beetje kunnen bekomen hebt van je nogal ambetante ervaringen. Het is inderdaad niet leuk om op zo'n manier behandeld te worden. Wij als ouders hebben toch zeker graag een beetje uitleg over wat er met onze kindjes gebeurt.
Ik wou je ook nog even zeggen (maar ondertussen kon ik lezen dat dit al het geval is bij jullie) dat er logopedisten zijn die de consultaties op school doen.
Bij ons op school zijn er zo verschillende kinderen; de logopedistes hebben zelfs een speciaal lokaal ter beschikking.
De kleutertjes die logo krijgen, worden tijdens de lessen uit de klas gehaald. Bij de kinderen van de lagere school gebeurt dat dikwijls tijdens de middagpauze.
Zo bespaar je eigenlijk dat de ouders na school nog eens heen en weer moeten rijden (en ook voor de kinderen is het prettiger als ze thuis komen en dan nergens meer naartoe moeten voor eigenlijk nog eens een soort "leren").

Afgelopen vrijdag hebben we al bericht gekregen van de FOD SOCIALE ZEKERHEID i.v.m. het verhoogde kindergeld.
We hebben dus voor Jinte geen verhoogd kindergeld meer toegewezen gekregen.(was eigenlijk wel te denken!)
Ze schreven dat Jinte "niet meer voldoet aan de medische voorwaarden ..."
Wij vonden dat zinnetje eigenlijk zo afstandelijk en gevoelloos.

De dag zelf toen we met Jinte moesten gaan, vond ik al dat die dokter zo weinig zei en ook heel weinig interesse toonde (nóg minder dan de vorige keer!).
Het enige waar hij op lette, was dat ze motorisch goed was; dat ze al een paar woordjes kon zeggen; dat ze alert was. Hij gaf ons zelfs niet de gelegenheid om zelf iets te zeggen.
Dat waren natuurlijk de dingen die ze wel kon, maar telkens toen ik begon dat er eigenlijk nog heel wat problemen waren bij het drinken, keek hij nog niet eens op en schreef gewoon verder.

Voor mij moeten ze echt geen verhoogd kindergeld toekennen hoor, maar ze weten bijna op voorhand dat ze voor onze kindjes geen tweede verhoging toekennen. Dan zouden ze voor mijn part ons gewoon niet moeten laten komen. Dat is veel werk en achterloop gespaard en ook op school moest ik mij daarvoor speciaal een dag verlof voor nemen (kindjes moeten dan over de andere klassen verdeeld worden enz.).

Maar kom, al bij al valt alles nog mee. 'k Ga nu vlug beginnen met het avondeten voordat mijn man met kleine Jinte thuiskomt.

Groetjes,
Christine

Shanti

Berichtdoor Shanti » 04 dec 2007, 13:07

Ik ben terug van ff weg geweest :-)
Ons ventje wordt op 11 januari geopereerd.
Ik heb een leuk filmpje op Youtube gezet
http://nl.youtube.com/watch?v=zSSgHu057yo

Laat maar weten wat jullie ervan vinden, hehe

Attachment : kerstkaartjeshantiah3.jpg

Shanti

Berichtdoor Shanti » 04 dec 2007, 13:20

Heb hier ondertussen wat bij gelezen en ocharme Emmy, wat was me dat een vervelende dag zeg !!
Ja, soms begrijpen dokters niet hoe de patiënten zich voelen, had dit ook enkele jaren terug. We hebben nl. 3 jaar klinieken afgelopen omdat ik niet zwanger kon raken. 5 inseminaties, waarvan 1 buitenbaarmoederlijke op 7 weken ( was er bijna aan door het ziekenhuis(Jette) zijn schuld !!), dan 1 IVf en dan bleek dat het ook aan mijn vriend lag, dus al die tijd afgezien, elke dag spuiten gekregen, 2 maal per week bloed nemen en echo voor niets !!!
Uiteindelijk ICSI en dan was het direkt prijs :-)

Zal wel goed komen in december hoor Emmy, al zijn 9de narcose zeg, ocharme :-(

Veel sterkte !

I

Berichtdoor I » 04 dec 2007, 21:11

Hallo allemaal,

Hier ben ik nog eens. Had problemen met mijn computer en heb een tijdje niet kunnen interneten.

Sofie B.: Sorry dus voor mijn late antwoord maar zal je habermann flesje niet meer nodig hebben, we zijn ondertussen met groetepap begonnen. Er komt verschrikkelijk veel terug langs zijn neusje maar ik veronderstel dat we gewoon geduld moeten hebben. Je bent heel erg bedankt maar misschien dat je er iemand anders gelukkig mee kunt maken.

Emmy: Begrijp heel goed je reactie. Ook bij mijn zoontje ging het er ongeveer hetzelfde aan toe. De gehoortest bij Kind en Gezin was helemaal niet goed. Hebben deze 3x opnieuw laten doen (telkens op andere dag) en uiteindelijk werden we doorverwezen naar het UZA. Daar ook allerhande testen laten doen en dan werd er ons ook onmiddellijk verteld dat zijn gehoor heel slecht was en dat we niet konden wachten tot de lipsluiting om de buisjes te laten plaatsen. Wel hebben ze ons daar goed geïnformeerd. Zaten zelfs 3 artsen ons op te wachten na de tests. Ondertussen zijn de buisjes al geplaatst en dat ging zonder problemen, heeft helemaal geen last gehad. En inderdaad nu hoort hij het minste geluidje. Bij ons was het wel de eerste operatie en bij jullie reeds de 9de dus kan me voorstellen dat je het even niet meer zag zitten.
Hele mooie foto's trouwens!!!!

Shanti: Wat een leuk filmje! Heel grappig!!!! Wat een mooi ventje en een leuke kerstkaart!!! Ons zoontje heeft een gelijkaardig lipspleetje.
Waar zal hij geopereerd worden? Enkel zijn lip of ook zijn gehemelte? De lipsluiting zal bij ons op 21 januari plaatsvinden. Is kort na jullie he.
Kan je me op de hoogte houden aub?
Weet niet goed wat we mogen verwachten. We zijn hem al zo gewoon met zijn lipje dat het toch een aanpassing zal zijn denk ik.

Ik ga nog wat verder doen.

Doe groetjes aan iedereen!!!
I

Hermien (en Marthe)

Berichtdoor Hermien (en Marthe) » 05 dec 2007, 21:09

Hey Emmy,

Gaat het al wat beter? We doen alles wat we kunnen om onze kindjes zo goed mogelijk door hun 'probleem(pje)' heen te helpen, en dan krijg je zo'n reacties. En dan nog van de mensen die ons extra zouden moeten helpen en bijstaan om alles tot een goed einde te brengen. Akkoord, het is hun job en ze moeten niet sentimenteel gaan doen, maar enige vorm van begrip en respect mag toch wel zeker? Wij vertrouwen die mensen, maar op die manier zou dat vertrouwen toch wel zoek geraken. Ik vrees dat ik ook ga flippen als ik vaak van die situaties zal moeten meemaken. Ik stel het me toch ietsje anders voor, misschien ben ik dus maar beter voorbereid. Alvast het allerbeste vrijdag, toitoitoi!!!

Shanti,

Héél leuk kerstkaartje! Baby's en peuters zijn toch zo fotogeniek. Alles goed met Jani?

Christine,

Die controledokters, je zou er de krul van krijgen. Die mensen kunnen zo gevoelloos zijn. Het zouden hun kinderen moeten zijn, ze zouden wel anders piepen, denk ik dan.

Aan iedereen:

* De serie 'Kinderziekenhuis' loopt weer op één. het is een herhaling van 2003 denk ik. Weet er iemand of het in die reeks is dat er een schisispatiëntje te zien zal zijn? ik meen dat hier ooit ergens gelezen te hebben, maar ik kan fout zijn.

Groetjes,
Hermien

Ilse

Berichtdoor Ilse » 06 dec 2007, 19:50

Dag Shanti en alle anderen,

leuk filmpje, grappig en schattig!!
Ik heb de link al naar familie en vrienden doorgestuurd.

Morgen hebben we de expertise-echo op Gasthuisberg. Mijn gyn heeft al bij de vorige echo goede hoop gegeven, het lipje en neusje zagen er goed uit, maar het was nog vroeg en hij wou zich niet 100 percent zeker uitdrukken.
Als ons kindje maar gezond is, dat is het belangrijkste, maar als we ons kindje operaties ed kunnen besparen, dat zou natuurlijk fantastisch zijn.
En misschien weten we ook het geslacht, spannend!

Groetjes,

Ilse

Ilse

Berichtdoor Ilse » 07 dec 2007, 16:33

Hallo,

we zijn vandaag geweest en over de hele lijn goed nieuws: kindje heeft geen schisis en ook voor de rest lijkt alles normaal tot nu toe, dat is toch al heel wat.
Wij zijn heel blij! Ook het geslacht weten we, maar dat is nog geheim...

Goed weekend allemaal,

Ilse

Shanti

Berichtdoor Shanti » 09 dec 2007, 21:27

Bedankt iedereen voor de superlieve reacties op de foto's en het filmpje van Jani'ken.

Met hem alles goed, hij vraagt wel veel aandacht en drinkt nog om de 3u :-)
Hij eet al sinds zijn 8 weekjes 2 à 3 koffielepeltjes wortelpuree, hihi.

I, het is idd heel kort op ons :-) Het is ook enkel een lipspleetje rechts, dus enkel zijn lipje wordt dicht gemaakt. Aan zijn neusje zal niets gebeuren omdat dat automatisch mee zal 'trekken'. Als alles goed gaat, moet hij maar 1 nachtje overnachten en ik heb een kamer 'moeder-kind', dus kan altijd bij mijn ventje zijn.
Hij mag daarna ong. 3 weken lang geen tutje hebben en dat vind ik het 'ergste' omdat hij ze zoooo graag heeft, komt echt tot rust als hj tuttert...

Nu moet ik gaan, want ik hoor hier eentje knotteren ;-)
Ik houd jullie zeker op de hoogte !!

Nog een fotoke om het af te leren hé :-)

Attachment : DSC01329.JPG

Joke (mama van Yana en Fébe)

Berichtdoor Joke (mama van Yana en Fébe) » 09 dec 2007, 22:14

Hey Shanti,
het filmpje van je zoontje is echt supperlief! Hopelijk moeten jullie je haardroger niet de hele nacht aan laten staan ;)

Emmy,
ik begrijp dat het moeilijk moet zijn als je zo van die onverschillige of harde reacties krijgt van mensen die eigenlijk wel beter zouden moeten weten... Wij hebben ook al enkele keren antwoorden of reacties gehad waar je nog dieper van in de put gaat zitten. Hopelijk gaat het al wat beter!

Christine (en alle andere mama's),
hebben jullie lang moeten wachten op een uitnodiging van de arts die het verhoogde kindergeld kan goedkeuren? Wij hebben enkele maanden geleden een blad gekregen dat ze de aanvraag voor het verhoogde kindergeld goed ontvangen hebben maar dat Fébe nog op controle zal moeten gaan voor de eventuele goedkeuring maar dat blijft precies maar duren... Misschien zal ik eens moeten bellen...? Of moet ik mijn geduld nog even op de proef stellen?

Saluutjes, Joke

Shanti

Berichtdoor Shanti » 10 dec 2007, 15:04

@ Joke

De haardroger heeft het begeven, dus heeft hij het nu altijd zonder moeten doen en het gaat prima !! ;-)

Christine

Berichtdoor Christine » 12 dec 2007, 21:18

dag Joke,

Het kan inderdaad een tijdje duren vooraleer je op controle mag gaan, maar eens bellen naar de instantie voor jullie kindergeld kan zeker geen kwaad (iheb ook een aantal keer gebeld - voor de eerste keer en ook voor de tweede keer - en ze geven je heel graag de nodige uitleg.

Hallo allemaal,

Zijn net een paar dagen thuis van het ziekenhuis met Jinte.
Ze had een maag- en darmontsteking (zoals er op dit ogenblik heel veel kindjes waren).
Jinte had al 8 dagen niets anders gedaan dan overgegeven en ze had ook constant diarree.
Toen we zagen dat Jinte al een aantal dagen niets meer kon eten en toen ze ook al 2 dagen niet meer geplast had, besloten we (op aanraden van onze huisarts) om naar het ziekenhuis te rijden.
Wij waren eigenlijk lichtjes in paniek voor uitdrogingsverschijnselen (Jinte kan zo al niet goed drinken en daarbovenop heeft ze ook nog een hoefijzernier).
We gingen speciaal naar de kliniek waar Jinte haar kinderarts zat, omdat die daar wel de voorgeschiedenis van haar kennen. Maar bleek dat alle kamers vol lagen en we mochten proberen om haar soparyx te laten drinken (had dan wel al een paar keer weer gezegd dat drinken een probleem is, maar toch stuurden ze ons naar huis).

De volgende dag wou Jinte nog steeds niet drinken van die vloeistof en ze wou ook nog steeds niet eten (eigenlijk had ze de kracht niet meer om te eten of te drinken).
Tijdens mijn vrij uurtje op school ben ik onmiddellijk Jinte gaan halen bij mijn ouders en ben met haar naar de spoed van het UZ gent gereden. Daar kennen ze haar niet, maar daar hebben ze haar wel direct volledig onderzocht en haar direct aan een baxter gelegd.
Het toeval wou nu dat ook daar alles vol lag, maar ze belden de ziekenhuizen af om te zien waar we heen konden, en zo belandden we weer in dezelfde kliniek als de vorige dag.

Tijdens die 3 dagen dat Jinte daar moest blijven, heb ik die dokteres teruggezien en heb ik echt wel eens mijn gedacht gezegd. Ik vond dat ze toen een hele grove fout begaan had met Jinte naar huis te laten gaan (zij had Jinte gezien bij de geboorte en ook toen ze vorig jaar in het ziekenhuis lag voor de sondevoeding).

Ook toen onze kinderarts ons zei dat we nog lang gewacht hadden om binnen te komen, kon ik het toch niet laten om te zeggen dat we de vorige dag ook geweest waren, maar dat we terug naar huis gestuurd waren!!!

Nu ben ik er al wat van bekomen en ben gekalmeerd, maar op dat moment kon ik er toch niet meer mee lachen!

Groetjes,
Christine

Shanti

Berichtdoor Shanti » 13 dec 2007, 09:24

Hey allemaal,

Als jullie eens tijd en zin hebben, willen dan stemmen op mijne sloeber?

...

alvast héél erg mercikes hé !

Shanti

Berichtdoor Shanti » 13 dec 2007, 09:25

Ocharme Christine, vind het zo erg voor jullie !
Heel veel sterkte gewenst hoor

Shanti

Berichtdoor Shanti » 13 dec 2007, 09:26

...

Kim (mama van Rune)

Berichtdoor Kim (mama van Rune) » 23 dec 2007, 19:27

Hoi iedereen,

Ilse,
super echo-nieuws! Ik ben blij voor jullie dat alles zo goed verloopt. Ok, je neemt wat komt, maar wat goed nieuws kan nooit kwaad he?

Shanti,
mooie foto en leuk filmpje, 'k moest lachen.

Hermien,
ik ben de reeks 'kinderziekenhuis' ook aan het volgen - zou ik beter niet doen, want ik zit altijd te wenen - en er kwam inderdaad een jongentje in voor die een neuscorrectie onderging.

Christine,
ik hoop dat Jinte al wat beter is? En dat jullie al wat bekomen zijn van dat horrorverhaal?

Voor de rest wil ik alle ouders, en vooral kindjes heel veel succes wensen voor de komende operaties zo vlak na de feesten.
Rune haar lipje werd vorig jaar op 20 december gesloten, en ik sta er nog van versteld dat ik dat emotioneel aankon. Je moet afscheid nemen van dat zo vertrouwde, mooie snoetje, maar toch kijk je uit naar dat nieuwe gezichtje.
Ik denk aan jullie!!!

O ja, de verlenging vd verhoogde kinderbijslag werd bij ons (zoals verwacht) niet toegekend.

In bijlage stuur ik ons kerstkaartje,
prettige feesten aan iedereen xxx

Kim, Vincent, Rune en ... ;)

Attachment : kerstkaart5.jpg

Sofie B

Berichtdoor Sofie B » 25 dec 2007, 14:10

Prettig kerstfeest iedereen en een pracht van een 2008!

Kim, wat kan ik daar opmaken ..proficiat met de ... ;)

Ilse, ik wens jullie een pracht van een broertje of zusje voor Tom!

En alle andere zwangeren onder jullie (die ik hier even vergeet), een wolk van een baby gewenst!

Voor de kindjes die een operatie krijgen dit jaar, veel sterkte voor mama en papa en een spoedig en mooi herstel voor de ukjes! Elke ingreep is een stapje dichterbij naar een nog mooiere snoet!

Groetjes
Sofie, mama van Ayrunn

jessica ( mama van Febe)

Berichtdoor jessica ( mama van Febe) » 26 dec 2007, 10:06

Hallo iedereen,
Lang geleden dat we nog iets van ons lieten horen maar het is hier redelijk drukgeweest de laatste tijd.

Alvast prettige feestdagen en een gelukkig 2008 toegewenst.

Aan al de zwangeren proficiat !!!!!.

Ik zal nog eens een foto van ons Febeke mee posten.

Groetjes en tot later

Attachment : photo.jpg

Sofie DW

Berichtdoor Sofie DW » 28 dec 2007, 13:38

Hallo

Gisterenavond bij de logopediste op bezoek geweest. Ze heeft Lucas al tweemaal getest en vanaf januari (als de aanvraag rond is) zal hij 3X per week een halfuur bij haar komen op school. Pfff... ik was gisteravond ook weer van mijn melk, gewoon omdat we over van alles en nog wat gepraat hebben van Lucas en de voorbije 4 jaar. Het vraagt toch veel energie hé van ons... ik mag er niet teveel aan denken of ik kom er weemoedig van. Terwijl alles goed gaat hoor, maar Lucas vraagt toch nog steeds de meeste energie, hij is nogal een bezige bij en zijn mondje staat ook niet vaak stil... heeft een beetje structuur nodig, haalt ons bijna iedere nacht uit onze slaap, maar is wel een heel lief venteke!!!

Maar we beginnen met vol enthousiasme aan de logo natuurlijk, de logopediste heeft ons vertrouwen gewonnen en Lucas heeft ze ook heel graag.

Emmy, jij bent ook veranderd van ziekenkas hé, omdat dit voordeliger was voor onze situatie, kan dit? Is dat bij Partena dat je nu zit, anders ga ik mij ook eens gaan informeren. Alvast mercikes.

Een fijn eindejaar voor iedereen!
Groetjes
Sofie DW

Terug naar “Gezondheid”