open gehemelte

Lucky

RE: open gehemelte

Berichtdoor Lucky » 23 okt 2007, 11:32

Dag Mama's,

Amai, dat is hier op korte termijn nogal vooruit gegaan. Zoveel nieuwe berichtjes.

Aan I & M, welkom. Idd, dit forum is de ideale uitlaatklep en geeft absoluut moed.

Aan Shanti, kunstfoto's, zo schoon uw zoontje.

Aan de andere mama's, mooie en bemoedigende foto's.

'k Moet nog vanalles in orde brengen deze week. 't Wordt wat hectisch. Nog een paar aannemers over de vloer die afwerking doen. Deze namiddag laatste controle bij de gyneacoloog. Volgende maandag moet ik binnen, dan wordt de bevalling ingeleid. Spannend, ingeleide natuurlijke bevalling, nog niet meegemaakt. Hopelijk valt 't mee. Ik hoop ook dat ons zoontje niet te lang op neonatale moet. Vraag me nog steeds af hoe dit alles praktisch in zijn werk gaat gaan. 'k Zie me al lopen met het wiegje van mijn dochter achter me aan, om eten te gaan geven aan 't zoontje op neonatale. Ik ben toch bang voor zijn uiterlijk. Wat gaat dat geven zo een volledige dubbel open lipspleet ? Ondertussen in Leuven al een afspraak gemaakt voor de eerste consultatie, midden november.

Tegen die van de creche heb ik 't nog niet durven zeggen. Schrik dat ze mij minder prioriteit gaan geven. 'K Heb hoe dan ook pas plaats vanaf april/mei. Hier in 't Brusselse toch een probleem om plaats te vinden hoor. Ik ben nu aan het nakijken met mijn werkgever welke mogelijkheden er zijn: zorgverlof, moederschapsverlof, aanvullend op 't zwangerschapsverlof, ...

Dames, ik ga jullie laten. Tot na mijn bevalling, dan stuur ik zeker een fotoke van ons 2 rakkertjes.

Groetjes !

Ilse

Berichtdoor Ilse » 24 okt 2007, 21:13

Hallo,

en Sofie, weet je al de reacties van de klasgenootjes en van Ayrunn? Ben wel benieuwd hoe kinderen erop reageren. Ayrunn ziet er heel goed uit, al zo'n grote meid.

Ann, Tom is niet de oudste hoor, Ayrunn, Vince, Fien en Robbe zijn alleszins al ouder. Tom zit in de tweede kleuterklas nu en gaat heel graag (zot van zijn juf).

Lucky, spannend voor jullie. Het uiterlijk zal wel meevallen, je bent voorbereid en als je je kindje ziet, zal het wel onmiddellijke liefde zijn, hoor. Wij vonden Tom alleszins wondermooi. Ik zat ook met dat uiterlijk in, maar vond hem echt prachtig toen ik hem voor het eerst zag (wij waren beiden heel opgelucht, blijkbaar hadden we allebei erger verwacht).
Ik ben op 8/11 in de voormiddag met Tom op St-Rafael in Leuven, dus moest het toevallig ook die dag zijn, wil ik wel even afspreken.
Succes met de bevalling!!

Groetjes aan iedereen,

Ilse

Emmy

Berichtdoor Emmy » 25 okt 2007, 20:19

Neen hoor ook Robbe is niet bij de oudsten....hij zit nu in de tweede kleuterklas (jan 2003).
Hij gaat heel erg graag en soms vraagt wel eens iemand hoe het komt dat er nog een gaatje in zijn tandenboog is maar hij maakt daar eigenlijk niks van.
Hij is al verliefd op hetzelfde meisje sedert de peuterklas en dan zegt hij steeds "mijn lief zal weer zeggen, kijk naar uw neus...die staat scheef" en als ik dan vraag waar? dan zegt hij "maar mama, kijk toch goed , zie jij dat niet?".
Dan gaat hij een spiegel opzoeken en toont waar zn neus schuin staat.
Eigenlijk wel grappig hoor.

Moet er iemand naar het schisisteam in Gent op 22/11??
Ik moet namelijk om 16u30.

Grts c u

Gast

Berichtdoor Gast » 27 okt 2007, 21:04

Ik las vandaag in de krant dat ze op ebay iets deden voor kindjes met een hazelipje. En inderdaad er worden verschillende dingen aangeboden voor het project 'geef om een glimlach'. Ik zeg eerlijk dat ik wel weet dat dit bestaat via via maar wat het juist is daar heeft mij nog nooit iemand iets over verteld !

Sofie B

Berichtdoor Sofie B » 30 okt 2007, 20:43

Ayrunn is inderdaad al een grote meid! Een mini moeder voor haar broer, soms ;)

Ik heb nog geen reacties gehoord op de foto's, weet ook niet of ze al ophangen. We moeten binnenkort naar het oudercontact, zal het dan wel eens vragen aan de meester.

Lucky, laat snel iets weten, ik ben reuzebenieuwd!

Ik denk dat de oudste Nathan is van Véronique (maar daar heb ik al heel lang niets meer van gehoord) en dan zal Anton de oudste zijn, daarna komt Ayrunn pas.

Ayrunn moet ook nog op controle, maar ik denk dat ik toch nog even ga wachten, meestal gaan ik 1 x per jaar met haar naar Dr. Noorman, altijd rond haar verjaardag begin november. Vorig jaar had hij gezegd dat ze pas weer iets gaan doen op 't moment dat ze haar tanden gaat wisselen. Tot hiertoe heeft ze nog geen enkele tand gewisseld, ze staan nog allemaal goed vast.

Groetjes
Sofie

Ilse

Berichtdoor Ilse » 30 okt 2007, 21:16

Hallo,

Lucky, ook hier kijken we uit naar een berichtje van u. Hopelijk is alles goed meegevallen. Je laat maar iets weten, zodra het kan, maar nu zal je zelf wel je handen vol hebben!

Voor ons was het ook een spannende dag! Ik ben vandaag voor een echo gegaan en deze keer lijkt alles heel goed te verlopen. Ik ben dus 11 weken zwanger en vandaag zagen wij ons vrolijk spartelend prutske met armpjes, beentjes... hij of zij leek al helemaal 'af', in het mini dan ;-))).
Nu kan ik eindelijk wat meer beginnen te genieten, want ik ben wel ongerust geweest (na herhaalde miskramen) en de misselijkheid betert ook al wat.
Tom wordt dus grote broer!

Ivm 'geef om een glimlach', je kan daar een aanvraag doen voor een extra tussenkomst in de behandelingskosten. In Leuven (orthodontie) gaven ze ons de aanvraagformulieren mee, want dat gaat ons 2000 euro kosten de volgende jaren. Ik heb ze wel nog niet ingediend, moet er eens werk van maken. Je kan best eens naar de website gaan www.giveasmile.be.

Groetjes,

Ilse

Emmy

Berichtdoor Emmy » 31 okt 2007, 10:43

Ilse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat lees ik!! PROFICIAT aan jullie allemaal hé.

Oh, wat ben ik blij voor jullie!!

Geniet er heel erg van!!!

Emmy

Ilse

Berichtdoor Ilse » 31 okt 2007, 12:21

Dag Emmy,

niet lachen, maar bij het lezen van jouw leuke, enthousiaste reactie ben ik hier in (vreugde)tranen losgebarsten! Het drong gisterenavond nog niet echt door precies, maar nu begint het! (En de hormonen zullen ook wel hun aandeel hebben ;-))
Heel lief dat je zo blij bent voor ons!

Groetjes,

Ilse

Marijke

Berichtdoor Marijke » 31 okt 2007, 15:37

Hey I,

Allereerst welkom hier! Ik hoop dat je je hier ondertussen al wat 'thuis' voelt! Vuur in ieder geval maar al je vragen af hoor. Er is hier altijd wel iemand die je verder kan helpen!
Wat je vraag i.v.m. slapen betreft: onze Joppe wou toen hij ongeveer twee weken oud was, bijna niet meer slapen overdag. Ik heb hem dan eens op z'n buik gelegd en binnen de tien minuten, sliep hij! Sindsdien heb ik hem altijd op z'n buik laten slapen. Hij is nu 3 jaar en 4 maand en om in te slapen ligt hij nog steeds op z'n buik.
De jongste heb ik vanaf het begin op z'n buik laten slapen. En moest ik nog een kindje krijgen, ik zou het weer doen.

@ Ilse,

Superdikke proficiat! Geniet er maar lekker van!

Aan alle andere mama's,
Veel groetjes en andere keer nog wel eens wat meer uitleg, maar wij zijn aan 't verhuizen en ik heb gewoonweg geen tijd. Stress, stress!

Liefs,
Marijke

Kim (mama van Rune)

Berichtdoor Kim (mama van Rune) » 31 okt 2007, 20:17

Hoi iedereen,

er is hier zo veel geschreven sinds mijn laatste bezoekje... Ik ben begin van de maand terug gestart met werken, en van mijn organisatietalent is niets meer te merken. Elke dag is het één grote puzzel om alles rond te krijgen.

Ik zag hier een heleboel prachtige foto's van de kindjes. Vooral de foto van Lucas bleef me bij... wat een prachtig mannetje met grote, indringende ogen!
Shanti, de eerste foto van Jani (liggend op een arm) daar moest ik even van slikken. Wij wilden nl heel graag een soortgelijke foto voor het geboortekaartje van Rune, maar durfden uiteindelijk niet. Nu heb ik daar heel veel spijt van. Prachtig!

I,
welkom hier, blij dat je ons gevonden hebt. Ook ik bleef overnachten in het ziekenhuis na een operatie van ons dochtertje. Ik vond ze toen zo kwetsbaar en wou niets van haar verzorging uit handen geven.
Ivm de melk: ik gaf Rune Nutrilon AR - er kwam veel melk terug door haar neusje en ze had reflux. Maar elk kindje is verschillend, misschien best eens bespreken met de kinderarts?

Emmy,
veel te laat, maar ik wou je toch nog heel veel sterkte wensen met het verlies van Kurt zijn mama. Ik hoop dat jullie het met de tijd een plaatsje kunnen geven, en dat jullie zich wat aan elkaar kunnen optrekken.

Hermien,
ook Rune's gehemelte werd gesloten door Dr Bonte in Gent. Ze vond haar gehemeltespleet ook heel breed, maar zag er geen problemen in om alles in 1 keer te sluiten. Er zit achter haar tandenboog wel nog een heel groot gat (grootte vd top ve duim), vooral om de groei v haar gezichtje niet te belemmeren. Rune werd geopereerd toen ze 13 maanden oud was. Indien je vragen zou hebben mag je altijd mailen op kimmik303@hotmail.com.

Christine,
ai, 2 gebroken ribben! Hopelijk lukt het wat voor jou en heb je niet te veel pijn.
Kan je me eens laten weten hoe het ging op 8/11 na jullie bezoek bij de controledokter? Rune moet nl ook terug op 22/11, ben benieuwd of het de moeite waard is om verlenging aan te vragen (denk het niet, maar proberen gaat mee). Wat doe jij mee van formulieren?

M,
ook heel erg welkom hier. Gelukkig kan je je al wat voorbereiden op het schoonheidsfoutje... jammer dat je 12 jaar geleden ook al eens slecht nieuws kreeg maar jullie hebben er zich blijkbaar super goed doorgesparteld, ik ben er zeker van dat het nu ook zal lukken.

Ann en Noa,
Rune is nu 16 maanden en zegt nog altijd niet veel. Buiten mama, mamake (=papa), kak (=Tik-Tak) en ***** (=pijnlijke speling met haar medeklinkers die ze kan uitspreken...) maakt ze enkel gromgeluiden als ze iets wil. Hoe oud is Noa nu? Gelukkig heeft de logopediste vh schisisteam me gerustgesteld: ze heeft nog niet veel kindjes geweten die (al is het na lang oefenen) NIET kunnen spreken, dus ik denk dat het met de tijd allemaal wel goed zal komen.

Sofie B,
leuk om te lezen dat Ayrunn het zo goed doet! Ze is een voorbeeld voor Rune, echt eentje om trots op te zijn. Mooie foto, wat wordt ze groot.

Lucky,
heb zitten supporteren maandag! Genieten maar van je twee kadeekes he. Ik kijk uit naar nieuws van jou, hoop dat alles goed met je/jullie gaat.

En last but not least:

Ilse,
dikke proficiat!!!!!!!!!! Ben zo blij voor jou! Leuk nieuws, amai.

Wat ons betreft: Rune doet het goed. Ze stapt, is superschattig, één brok energie en is meestal goedgezind. Wel veel ziek (de ene bronchite na de andere). Echt een droom van een kind. We deden er jaren over om haar te kunnen 'krijgen', ik sta daar soms wel eens bij stil wat een wondertje ze is.

Vele groetjes,
Kim

(ik kan het niet laten, ik stuur nog maar eens een foto mee ;) )

Attachment : 100_1312.JPG

mama van Anton

Berichtdoor mama van Anton » 02 nov 2007, 10:55

Dag iedereen,

het is ondertussen een hele tijd geleden dat ik zelf nog iets liet weten van ons maar ik lees wel nog regelmatig mee hoor! Anton zit nu al in het tweede leerjaar en is hiermee bij de oudsten van dit groepje.
Het gaat heel goed in de klas en hij heeft veel vrienden. 't Is een hele sociale jongen. Maar de laatste tijd begint hij zich toch zorgen te maken over zijn anderszijn. Hij ging jarenlang onbezorgd door het leven. En geen enkel ziekenhuisbezoek was hem teveel, de jarenlange logo deed hij ook zonder morren en nu begint dat toch wel te veranderen.
Onlangs zei hij dat hij het niet leuk vindt om anders te zijn. Hij wordt ook al wat gevoeliger voor 'bepaalde blikken' die hij van vreemden krijgt.
Gelukkig heeft hij een ruime vriendenkring en van pesten is er zeker geen sprake. Maar hij begint zich nu toch wel meer vragen te stellen.
Eerlijk gezegd, ik had deze reactie pas over een aantal jaren verwacht. Hij is er vroeg bij, vind ik. Ik denk dat hij zich nu echt begint bewust te worden van de problemen. Naast de schisis komen daar ook gehoorsproblemen bij. En dat alles samen, vind hij moeilijk.
Iets wat voor hem al jaren vanzelfsprekend was, begint hij nu in vraag te stellen.

Op vlak van behandelingen is er momenteel niets lopende. Op het laatste schisisteam zei men dat we ons aan een volgende ingreep mogen verwachten eenmaal de tanden goed aan het wisselen zijn. De leeftijd van 8, 9 à 10 jaar is dat. Dan zullen ze een stuk bot uit zijn bil wegnemen en inplanten in de tandenboog.
De logo is nog steeds een constante. Eind dit jaar is hij dan al vier jaar bezig. We zullen dan wel een 'rustperiode' inlassen. Hij wordt het een beetje moe...

Groetjes aan iedereen!

Christine

Berichtdoor Christine » 02 nov 2007, 15:04

Hallo Kim,

We zijn eigenlijk al een beetje zenuwachtig om donderdag op controle te gaan.
Wij hebben in Leuven alle verslagen opgevraagd om mee te doen en we hebben ook nog een verslag van de logopediste en de osteopate.
Maandag moeten we nog eens langs bij de kinderarts, omdat het al een tijdje geleden is dat ze Jinte gezien heeft (was namelijk in bevallingsverlof en toen zijn we bij haar vervangster moeten gaan ...). De kinderarts heeft ons beloofd om ook nog een verslagje te maken.
Van Leuven uit hadden ze ons dat eigenlijk voorgesteld om zoveel mogelijk verslagen mee te doen van de mensen die Jinte behandelen, dus ... we zien wel.
O ja, hele leuke foto trouwens van kleine Rune. Schattig en mooi meisje!

Groetjes,
Christine

ps: met de ribben gaat het al een stuk beter (is nu al een maand geleden), wacht nu gewoon af tot ik weer kan beginnen lopen.

Hermien (en Marthe)

Berichtdoor Hermien (en Marthe) » 03 nov 2007, 14:34

Dag iedereen,

Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje het noorden kwijt, 2 weken niet bijgelezen en er is al weer zoveel gebeurd.

Aan de kersverse mama's wil ik een dikke proficiat wensen. Geniet, geniet en geniet van jullie kleine wonder.
Aan de toekomstige mama's, ook een dikke proficiat. Fijn te horen dat alles goed gaat na de vele tegenslagen. Geniet van dat speciale gevoel!

Vele groetjes aan iedereen.

Emmy

Berichtdoor Emmy » 05 nov 2007, 18:58

Heel lang geleden dat ik nog eens een foto van onze twee kapoenen doorstuurde, hier zijn ze dan.

Grts Emmy

Attachment : DSC00306.JPG

Christine

Berichtdoor Christine » 06 nov 2007, 19:42

Prachtige foto, Emmy!
Je mag heel fier zijn op je 2 zoontjes!

Groetjes,
Christine

Ilse

Berichtdoor Ilse » 07 nov 2007, 12:53

Dag Emmy,

leuke foto van uw 2 knappe kerels! Robbe ziet er heel goed uit, zo'n guitig gezicht toch en Arne, die lijkt enorm op jou en is ook een mooie jongen.

Morgen ga ik nog eens met Tom mee naar orthodontie. Ben blij dat ik nog eens zelf mee kan, want wegens gebrek aan verlof heb ik de grootouders de vorige 2 maanden meegestuurd.

Groetjes allemaal,

Ilse

Ann / Vince

Berichtdoor Ann / Vince » 11 nov 2007, 10:51

Heeft iemand al ervaring met farynxplastie of weet er toevallig meer over ?

Kim (mama van Rune)

Berichtdoor Kim (mama van Rune) » 11 nov 2007, 13:23

Emmy,
toffe foto van 2 knappe mannetjes!

Christine,
hoe was het donderdag? Ben benieuwd.

Ann/Vince,
sorry, ik kan je niet helpen. Ik heb er wel al veel over gelezen en opgezocht. Ik ken ook niemand die er ervaring mee heeft. Ik geloof niet dat deze ingreep veel gedaan wordt, bij het merendeel van de kindjes zou veel op te lossen zijn met logopedie - dacht ik toch.

Groetjes
Kim

Attachment : 100_6380.JPG

Joke (mama van Yana en Fébe)

Berichtdoor Joke (mama van Yana en Fébe) » 13 nov 2007, 12:53

Hallo iedereen!
Ik heb juist vernomen dat Fébe's verhemelte zal gesloten worden op 20 februari volgend jaar. Amaai, het komt alsmaar dichterbij en toch is het nog een poosje wachten... Ik heb er wel heel veel schrik voor, hoe ons meisje zal reageren als ze ontwaakt en hoe het genezingsproces zal verlopen. Het zal even doorbijten worden denk ik...

Ondertussen is ze al 9 maand oud en het is nogal een hevig mieke, stilzitten is niet haar sterkste punt. Ons klein 'wriemelke' weegt nog altijd niet zoveel, ongeveer 6,5 kilo maar ze eet enorm veel, zelfs meer dan haar zus.

Ik heb nog even al de foto's bekeken van jullie kindjes en ze zijn allemaal prachtig! 'k Zal eens proberen om er eentje bij te zetten...

Groetjes!

Dit is er eentje van Fébe:

Attachment : Fébe 8 maand.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 13 nov 2007, 12:57

En ééntje van Yana:

Attachment : Yana 8 maand.jpg

Hermien (en Marthe)

Berichtdoor Hermien (en Marthe) » 15 nov 2007, 20:20

Dag Joke,

Fébe en Yana zien er allebei heel goed uit, hé. 't Is eraan te merken dat het wrikkelkontjes zijn. Marthe is ook zo eentje, alles behalve stilzitten. Zij weegt nu net geen 8 kg. Ze heeft al 6 tandjes (4 bovenaan en 2 onderaan) en ze bijten goed!!! Alles wat in haar mondje terecht komt, krijgt ervan langs. Brokjesvoeding lukt nog niet, ze durft niet te slikken en moet dan kokhalzen. Zelfs met gepureerde, maar redelijk vaste papjes, heeft ze dat probleem. De hoeveelheden worden beetje per beetje groter.

Wij weten nog niet wanneer Marthe's verhemelte gesloten zal worden. Als Marthe 1 jaar wordt (februari volgend jaar), moeten we op consultatie. Ik heb al heel veel informatie gekregen van Emmy (Robbe is ook in behandeling in het UZ Gent). Het eerste moment valt het zwaar, maar nu weet ik tenminste wat ik er mij moet bij voorstellen en wat er ons min of meer te wachten staat. Ik voel me veel beter voorbereid op wat komen zal.

Groetjes,

Hermien

Sofie B

Berichtdoor Sofie B » 17 nov 2007, 12:22

Kan ik iemand een plezier doen met 2 haberman-flesjes en 4 nieuwe speentjes en 1 compleet ventiel en 1 reserve wit ventielklepje?

Ben aan de 'herfstschoonmaak' bezig ;)

Groetjes
Sofie

I

Berichtdoor I » 17 nov 2007, 15:16

Hallo allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat ik hier nog een berichtje heb geplaatst.
Ben 2 weken geleden terug beginnen werken en de tijd vliegt!!!
Met ons zoontje gaat het heel goed. Heeft onlangs buisjes gekregen en had er weinig last van, gelukkig maar.
Ook zijn operatie voor de lipsluiting (21 jan) komt dichterbij.
In december moeten we wel eerst nog op controle gaan en dan zullen we weten wanneer het zachte gehemelte zal gesloten worden.
Wel ondervinden we nu wat meer problemen bij het drinken en eten. Er komt de laatste tijd steeds meer pap terug langs zijn neusje. In het begin had hij hier nie zoveel last van maar nu des te meer. Ook zijn we deze week begonnen met groetepap en dat was ook de moeite (ik heb al meer groentepap gegeten dan hijzelf, haha... :-)) Ook dat komt bijna allemaal terug langs zijn neusje.
Ach ja, voor de rest hebben we zeker geen klagen. Ook is hij een hevig baasje, doorslapen zit er voorlopig ook nog niet echt in...
Ook heb ik hier weer hele mooie foto's gezien!!! Knappe kindjes allemaal, echt waar!!!
Heb hier ook eens ergens gelezen of het lijkt dat onze kindjes allemaal van die mooie grote ogen hebben en eigenlijk klopt dat wel hoor bij het zien van de foto's (ook mijn zoontje)!

Zo, de plicht roept weer. Ik zal proberen om wat vaker een berichtje te plaatsten want ik ben echt blij dat ik jullie heb gevonden!!

Sofie B, ik kan nog wel een habermann flesje gebruiken. Van waar ben je? Staat je email-adres hier al ergens vermeld (het opzoeken zal wel een tijdje duren he). Laat maar weten wat je ervoor vraagt.

De groetjes aan iedereen!!!!
I

Sofie B

Berichtdoor Sofie B » 18 nov 2007, 10:39

I, mail me maar even op ynka7@yahoo.com (ik zal de mailbox in 't oog houden, normaal gebruik ik die nog zelden)
Ik ben van Kapellen.

Groetjes
Sofie B

Emmy

Berichtdoor Emmy » 22 nov 2007, 20:45

Hallo iedereen,

Vandaag op controle geweest naar het schisisteam en voor de zoveelste keer met gemengde gevoelens terug gekomen.
Plastisch chirurg, tandartsn orthodontist en hoofd, kaak en hals chirurg waren erg tevreden.
Neus keel en oorarts willen een gehooronderzoek laten doen (op mijn vraag want als Robbe verkouden is hoort hij steeds zo slecht)
Maar dan die logopediste!!! Bah!
Robbe moest zeggen wat hij in de klas had gedaan vandaag en onze schuchtere jongen mompelde iets vaag tussen zn tanden en die logopediste zei "tja, hij komt op articulatie toch heel veel tekort hoor"
En daar stond ik dan, ze stelde voor om direct een afspraak te maken voor terug een logopedisch onderzoek en om de logo op te drijven naar 3x een half uur ipv 2x een half uur.
De hoofd en kaak chirurge had met mij te doen en vroeg mijn mening. Toen ik zei dat Robbe echt schuchter is bij andere mensen kon de logopediste dat verstaan en werd alles afgeblazen. Gelukkig stond de hals en kaak chiruge bij mij en zei ze , "mevrouw forceer u kind niet en jij kent hem het beste".
En daar sta je dan met je gemengde gevoelens, moet ik de logo opdrijven of niet, heb ik goed gedaan om tegen het advies van de logo in te gaan??
Robbe volgt al logo van zijn 2,5 jaar en is nu bijna 5 jaar. Wij gaan dit nog lang zo verder doen, dus je kan je voorstellen dat het geen leuk nieuws was om te horen.We halen het onderste uit de kan.
(Het duurde bij zijn vertrouwde logo wel 2 maanden tot hij begon te praten, gewoon omdat hij niet praat tegen mensen die hij niet kent)
In juli moet ik nu toch gaan omdat zijn attest dan ten einde loopt, dus we zullen tegen dan wel zien.
Maar ik heb het moelijk met een logopediste die na 1 minuut beslist of jou kind zijn taal wel of niet goed is.

Steeds als ik van het schisisteam kom zetten ze me toch nog eens met beide voeten op de grond en dat kan toch wel pijn doen hoor.

Terug naar “Gezondheid”