open gehemelte

Lucky

RE: open gehemelte

Berichtdoor Lucky » 15 okt 2007, 13:26

Dag Emmy,

Veel sterkte in de verwerking van dit verlies. Gun jullie de tijd om 'afscheid' te nemen.

Dag mama's allemaal,

Dank voor jullie advies ivm het geboortekaartje. Leuke ideeën. We hebben uiteindelijk beslist ook niets op het kaartje te vermelden. We zetten er enkel bij: 'bij bezoek, graag een seintje vooraf'. Als er dan mensen zouden willen komen die nog van niets weten, dan kunnen we het hun zeggen. Maar, ook bij ons, de mensen, familie en vrienden, die ons dierbaar zijn, zijn allemaal al geinformeerd.

Betreft voeding: we zullen zien hoe ons zoontje het er vanaf brengt hé. Blijkbaar gaat hij toch direct naar neonatale, totdat hij goed kan eten. Afwachten maar. Ik hoe mijn aventflesjes al zeker klaar. Hopelijk lukt het ons daarmee ook.

Als ik die foto's zie van al die schone baby's, dan hoop ik maar dat die van ons er rap mogen zijn. Nog even aftellen.

Groetjes !

I

Berichtdoor I » 15 okt 2007, 17:16

Hallo allemaal,

Ik was een beetje rondneuzen toen ik plots op jullie forum terecht kwam.
Wat ben ik blij dat ik dit heb gevonden!
Ook wij hebben een zoontje van 2.5 maand die geboren is met een lip, kaak en gehemeltje spleet! Wij waren wel op de hoogte sinds mijn zwangerschap. Gyne had het ontdekt toen ik 20 weken ver was. Ik heb echt spijt dat ik dit forum niet vroeger heb gevonden want ik heb toen heel wat traantjes gelaten. Het kwam bij ons ook niet echt voor in de familie en we wisten dus ook niet wat we ons hiervan konden voorstellen. Heb wel heel wat foto's opgezocht maar dit waren meestal heel erge gezichtsafwijkingen.
Nu, zoveel maand later zijn we heel gelukkig met ons zoontje. Het is een echt schatje. Binnenkort zal hij ook een aantal operaties moeten ondergaan. Hij zal worden geopereerd aan het UZA bij dokter Nadjmi. Heb alle topics nog niet gelezen (het zijn er heel wat, sinds 2003...) maar zijn er nog kindjes geopereerd door deze chirurg en wat waren de resultaten? Heb wel enkele e-mail-adressen zien staan maar ik durf zo maar niet naar deze personen te mailen. Ik zou graag wat foto's willen zien (voor en na). Ook krijgt mijn zoontje volgende week buisjes want zijn gehoor is niet helemaal ok. Dit is ook normaal bij schisis-patientjes. Zo merk je toch maar weer dat we niet alleen zijn. Ook al zijn de reacties van sommige mensen niet altijd tof. We zullen er alles aan doen om ons zoontje zo goed mogelijk te helpen opdat hij later niet te veel problemen zal ondervinden. Heb al enkele foto's gezien en bij iedereen is het toch aardig gelukt!!!! Een voor een mooie kindjes!!!! Jullie mogen er fier op zijn!!!!
Alvast bedankt voor jullie reactie!
I

Shanti

Berichtdoor Shanti » 15 okt 2007, 18:42

Hey iedereen!

Heb hier alles eens doorlezen, want was lang geleden dat ik tijd gehad heb om langs te komen.

Hier gaat alles goed. Ons schatje is vrijdag bij de osteopaat geweest omdat hij soms 3 uur onophoudelijk kan wenen en dan is hij niet te troosten...
Volgens haar zitten er 2 wervels in zijn nekje vast en heeft hij pijn. Ze heeft hem al eens behandelt en donderdag moeten we terug gaan. Ik baker hem nu ook in, en daar slaapt hij wel goed mee. Hij ligt nu zalig te maffen, hihi.

Donderdagmiddag moeten we naar het UZ Gent op gesprek met alle dokters.
Ik ben echt reuze benieuwd wat er zal gebeuren en wanneer Jani zal moeten geopereerd worden.

Iedereen bedankt voor de info ivm de verzekeringen!

Ik houd jullie zéker op de hoogte !

Attachment : DSC00998.JPG

Shanti

Berichtdoor Shanti » 15 okt 2007, 18:44

Nog een fotoke, hihi

Attachment : DSC010781.JPG

Shanti

Berichtdoor Shanti » 15 okt 2007, 18:53

En nog eentje om het af te leren ;-)

Attachment : DSC01079.JPG

Sofie DW

Berichtdoor Sofie DW » 15 okt 2007, 19:38

Dag Shanti

Zo'n lief klein ventje! Hopelijk gaat het eten geven al een stuk beter en heb je je draai gevonden met de flesjes.

Aan I

Wees er zeker van, alles komt goed hoor! Onze Lucas, ondertussen 4 jaar, heeft nu voor de vierde keer buisjes gekregen, omdat hij er zoveel beter mee is. Hij heeft ze ook nodig om beter te horen. Iedere keer als zijn buisje eruit waren merkten we dat hij steeds minder hoor, luider sprak (tot roepen toe) en slecht gezind was. Telkens hij zijn nieuwe buisjes had, kregen wij er een gelukkig kind voor in de plaats! Veel sterkte en als het even minder gaat, hier zeker komen lezen, het lucht echt op.

Sofie DW

Attachment : Lucas 4 jaar.JPG

christine

Berichtdoor christine » 16 okt 2007, 12:32

Dag Emmy,

Wij wensen jullie ook heel veel sterkte toe en hopelijk vinden jullie heel veel steun bij elkaar!...

Groetjes,
Christine

christine

Berichtdoor christine » 16 okt 2007, 13:04

Aan Ann en Shanti,

Ook een dikke proficiat met de geboorte van jullie kindjes!

Hallo I,
Als ik jouw verhaal lees, klinkt het heel herkenbaar voor ons. Wij zijn met Jinte in behandeling in Leuven en bij ons deden ze het lipje dicht als Jinte 3,5 maand oud was. Zij is tijdens de tweede operatie (sluiting zacht gehemelte op 1 jaar) buisjes gestoken - preventief.
Geniet van je kleine wondertje!

Aan alle mama's,
Vorige week zijn we naar Leuven geweest op controle voor Jinte haar buisjes (omdat de huisarts bij ons gezegd had dat Jinte haar ene buisje eruit was). Dat bleek dus niet waar te zijn; het zit nog altijd in haar oortje. Het zit niet meer helemaal goed, maar toch nog goed genoeg om het vocht af te drijven. Dus, ze moet nog geen nieuwe buisjes gestoken worden!
Voor de rest gaat het goed met haar. Op 8 november moeten we terug bij de controle-arts voor het verhoogd kindergeld ... benieuwd!
(Ik heb nu zelf overdag eventjes tijd om te lezen en te schrijven: zit namelijk een paar dagen thuis van het werk met 2 gebroken ribben. Is zelfs nogal lastig in je gezinnetje omdat je eigenlijk niets mag heffen en dat is niet vanzelfsprekend!).

Groetjes,
Christine

I

Berichtdoor I » 16 okt 2007, 16:35

Hallo Sofie en Christine,

Bedankt voor jullie reactie!
Jinte is een hele mooie naam trouwens!! En wat een mooie foto van Lucas!
Ben bezig om hier alles te lezen maar daar zal ik nog wel een tijdje zoet mee zijn. Er zijn inderdaad veel erkenbare situaties. Zo zie je maar dat schisis toch nog geregeld voorkomt. Ik dacht echt dat we hele grote uitzonderingen waren...
Ook wist ik niet dat we eventueel recht zouden hebben op verhoogd kindergeld.
Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk?
Ik ben nu nog in bevallingsverlof tot november en probeer nog zoveel mogelijk te genieten van ons kleine schatje. In het begin was het niet makkelijk met de voeding maar nu met de Habermann-flesjes gaat het al veel beter. Hij heeft zelfs de afgelopen nacht voor de eerste maal doorgeslapen!
Ons kleintje wordt in januari geopereerd aan de definitieve lipsluiting. Dan is hij 6 maand. Bij de meeste werd dit telkens op 3 maand gedaan. Ergens in maart of april zullen ze zijn zachte gehemelte sluiten. Volgende week krijgt hij buisjes. Ik ben er zeker van dat alles goedkomt maar toch zal het moeilijk worden om hem telkens aan de verpleging te geven denk ik. Ik zal wel altijd bij hem blijven overnachten. Moet er niet aan denken om hem achter te laten. Deden jullie dit ook?
Christine, alvast veel beterschap!

Sofie DW

Berichtdoor Sofie DW » 16 okt 2007, 19:47

Dag I

Wij zijn ook steeds bij onze kleine schat gebleven, de tweede keer mijn man, omdat ik dan net zwanger was van onze tweede spruit en heel moe was. Het vergt veel energie om je huilende baby te sussen. Ik wil je zeker geen schrik aanjagen hoor! Ik kan alleen maar zeggen hoe wij het hebben ervaren hé.

Voor het verhoogd kindergeld... wij werden uitgenodigd om op controle te gaan bij een controlearts van het kindergeld en hij heeft Lucas dan onderzocht en moest punten geven. Ik vond die man verschrikkelijk afstandelijk en ben daar bijna al wenend buitengekomen! Dus als dit bij jou ook zo zou zijn, laat je niet van je stuk brengen. Ik weet nog dat hij iets zei van "dat het nog niet zo erg was", maar voor mij was Lucas zijn situatie wel erg en die man wist zeker niet wat wij al allemaal voor dat ventje hadden gedaan... ik word weer kwaad als ik er aan denk! Hij ziet natuurlijk veel kinderen en moet zijn verslag maken. Maar een beetje gevoel zou hem zeker niet misstaan hebben. Even later kregen we dan een brief waarin stond dat we voor 1 jaar in aanmerking kwamen van verhoogde kinderbijslag en dat we dan terug op controle moesten. Het jaar daarna hebben we geen verhoging meer gekregen.

Groetjes
Sofie DW

Emmy

Berichtdoor Emmy » 16 okt 2007, 20:06

Hey,

Iedereen bedankt om zijn medeleven te betuigen...
Het is al een zware week geweest maar helaas moet ik Hermien gelijk geven en zeggen, het leven gaat verder.

De verwerking bij de kindjes is al ietsje beter en dat is toch heel wat voor mij, want uw kids zo zien wenen is ook niet leuk.

Hermien,

De gehemeltespleet van Robbe was ook erg groot hoor!!
Ook bij ons zei Dr Bonte, ai ai tis wel groot hé.
Inderdaad zachte en harde gehemelte werd in één keer gesloten.
De eerste operatie was gepland op 11 maanden denk ik, of misschien nog vroeger, maar doordat hij geen weefsel genoeg had hebben ze dit (op mijn vraag) uitgesteld tot op 13 maanden en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.

Heb nu helaas niet veel tijd om te schrijven maar ik wil jou altijd eens opbellen hoor (ik ben niet zo happig om hier mijn nummer te noteren)
Of laat je persoonlijke mailadres achter dan neem ik contact met je op.

Grts Emmy

Shanti

Berichtdoor Shanti » 16 okt 2007, 20:45

Bedankt aan de mama's voor de tips die ik via mail ontvangen heb ivm het drinkprobleem van Jani.
Het gaat nu al beter, hij drinkt uit rubberen 123 standen speentjes en ik druk 1 kaakje dicht zodat hij vaccuum kan zuigen.
Het boertjes laten lukt ook en de krampjes zijn al wat verminderd

Aan I,
Welkom in dit gezellig clubje, iedereen zal hier superlief voor je zijn en je alle informatie geven die je nodig hebt. Ik heb er allesinds al héél veel aan gehad!

Alé, ik moet hier gaan stoppen want er heeft er eentje honger :-)

Ilse

Berichtdoor Ilse » 17 okt 2007, 08:59

Hallo iedereen,

wat een mooie foto's weer van Jani en Lucas!
Welkom I, ik hoop dat je hier heel wat steun vindt, zoals wij allemaal wel hier vinden. Wij gaan in Leuven, dus ik kan je niet helpen ivm uw ziekenhuis, maar volgens mij moet je niet aarzelen om die mailadressen te gebruiken hoor. Ik denk dat alle ouders hier wel bereid zijn om jouw vragen te beantwoorden.

Aan Emmy, veel sterkte nog. Dat is een dubbel verdriet hè, enerzijds uw eigen verdriet en anderzijds uw kinderen en man verdrietig zien. Ook hier nemen de oma's toch wel hele centrale plaatsen in in het leven van de kleinkinderen.

Groetjes,

Ilse

M

Berichtdoor M » 17 okt 2007, 12:16

Hallo iedereen,

Lang getwijfeld om een berichtje te posten, maar het is zo zalig om al die berichtjes te lezen, en te weten waar je voor staat, én dat het wel goedkomt!
Eerst mezelf ff voorstellen natuurlijk: Ben nu 22 weken zwanger, het wordt een meisje-vind ik heerlijk-, maar mét een lip-en gehemelte spleet..ze konden het zeer moeilijk zien, daar ze compleet verkeerd lag..
Het was een enorme shock voor mij, omdat ik 12 jaar geleden bevallen ben van een -ondertussen-flinke zoon, met het pierre-robin syndroom..
Het is nogal omslachtig om uit te leggen, maar het komt er op neer dat hij geboren is met een open week verhemelte, en enorm veel problemen had met drinken,ademen, oortjes..en ze pas gezien hebben wat hij had na tweede sluiting-de eerste keer was het terug opengescheurd-dat hij het pierre robin syndroom had..
Hij heeft toen heel lang in uz gelegen, met elke avond mayo-pijpje in zijn keel om zijn zuurstof op peil te houden etc..
Om een lang verhaal kort te maken, die afschuwelijke periode kwam weer helemaal terug, maar ze hebben me verzekerd dat de baby nu enkel een lip en gehemelte spleet heeft, en dat het gewoon brute pech is ;er is verder niemand in familie die het heeft..
Nu is er ook veel meer geweten over het pierre robin syndroom, en dat mijn zoon toen enorm veel geluk gehad heeft dat hij niet gestikt is in zijn slaap en er verder niets aan over gehouden heeft door al dat zuurstofgebrek..
ja, hij heeft ADHD, maar hij doet het ontzettend goed!
Is er iemand van jullie die dat kent?
Ik ben al veel geruster wat littekentjes betreft, na het zien van veel mooie foto's!
Want buiten de voeding is dat mijn grootste zorg, al zijn de technieken om de lipjes te sluiten al zo vergevorderd, en de resultaten echt wel mooi!
Het doet al deugd om dat allemaal eens op te kunnen schrijven, en we kijken vol verwachting uit naar de geboorte-in februari-van onze kleine flinke meid..
Groetjes, tot gauw!

christine

Berichtdoor christine » 17 okt 2007, 19:13

Hallo M,

Allereerst welkom en proficiat met je zwangerschap!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk niets afweet van het pierre robin syndroom, maar ik denk dat er op internet wel vast heel veel te vinden is daarover hoor.
Hoe gaat het ondertussen met je zoon?
Wat je zwangerschap betreft, ik zou zeggen: probeer te genieten van dat kleine wondertje in je buik. Het klinkt misschien gemakkelijk, maar nu vind ik het heel spijtig dat ik zelf niet genoten heb van mijn zwangerschap als ik zie wat een schatje ze is. Ik was toen zo ontzettend bang voor wat ging komen (en waarover we eindelijk bitter weinig wisten); ik zat constant op internet te zoeken en geraakte soms meer en meer in de put. Maar zodra Jinte geboren werd, viel alles van ons af en waren we supergelukkig met haar.
Kijk dus maar hoopvol uit naar jullie kleine spruit.

Groetjes,
Christine

Christine

Berichtdoor Christine » 17 okt 2007, 19:27

Hallo I,

Wat het verhoogde kindergeld betreft, de nodige papieren werden door de behandelende arts opgemaakt en in het schisisteam van Leuven hebben ze alles in orde gebracht. Wij moesten dan ook nog een papier invullen, maar we konden altijd mailen naar UZ als we problemen met iets hadden.
Daarna zijn we ook uitgenodigd bij de controle-arts. Ik weet nog dat hij ook zei dat het er al behoorlijk goed uitzag. Ik antwoorde dat het niet alleen de buitenkant is die telt; dat het niet was omdat het er aan de buitenkant goed uitzag, dat er daarvoor geen problemen meer waren. Ik zei dat de binnenkant veel meer problemen gaf dan de mensen wel dachten.
Allée en binnenkort moeten we voor de tweede keer bij de controle-arts voor eventuele verlenging...

Voor de operaties zijn ik of mijn man bij Jinte gebleven. De eerste operatie ben ik de hele tijd gebleven, maar toen weende ze wel heel veel. Vooral als ze na de operaties haar handjes vastbonden aan haar bedje, omdat ze niet in haar mondje mocht prutsen. Bij de tweede operatie hebben ze het handiger aangepakt: ze hebben haar handjes in washandjes gestoken en dichtgeplakt. Ze had toen nog de vrijheid om met haar handjes te bewegen, maar ze kon er niet mee in haar mondje en ... ze heeft er niet voor geweend!

Groetjes,
Christine

Christine

Berichtdoor Christine » 17 okt 2007, 19:41

ik probeer nog eens een paar foto's door te sturen.
Dit is een foto toen Jinte 2 maanden was; zij moest toen een beugeltje dragen om haar spleetje in haar tandboog kleiner te maken.

Attachment : PICT0325.JPG

Christine

Berichtdoor Christine » 17 okt 2007, 19:44

De tweede foto is van een paar maanden geleden, samen met haar grote broer.

Attachment : PICT0577.JPG

Ann en Noa

Berichtdoor Ann en Noa » 17 okt 2007, 21:38

Dag allemaal,

Af en toe kom ik eens loeren. Proficiat aan de bevallen mama's en innige deelneming aan Emmy. (ik hoop dat ik mij niet vergis)
Ik kan het niet laten maar zo'n mooie kindjes zeg, prachtig gewoon.
En die mooie ogen!!! Het valt me elke keer weer op hoe opvallende ogen onze kindjes wel hebben, je smelt gewoon als je ze ziet.

Aan de zwangere mama wil ik heel veel sterkte wensen, maar probeer zeker te genieten van je zwangerschap.

Ik stuur alvast een foto van mijn kroost mee.
Noa is het meisje helemaal rechts.
Telkens ik naar haar kijk, ben ik zo blij en zo verwonderd over het resultaat....ik heb er gewoon geen woorden voor...ondanks de schisis is ze het mooiste ooit...Ik kan dr Mommaerts niet genoeg bedanken..

Ik had een klein vraagje voor jullie. Hoe lang heeft het bij jullie kindjes geduurd alvorens ze meerdere woordjes konden zeggen? Noa zegt mama (zowel voor mama als papa), me(= melk), ana = Yana en verder maakt ze een heleboel geluiden, maakt ze zich verstaanbaar met tekens en zingt (lalalaaa) ze graag.

groetjes Ann

Attachment : IMG_06341.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 18 okt 2007, 00:18

Hallo allemaal,

Met een brede glimlach heb ik jullie foto's bekeken. Wat een mooie kindjes!!
Is weer een echte geruststelling. Je ziet er haast helemaal niets van!!
Jullie lieve woorden doen echt deugd!
Ik moet wel toegeven dat ik het af en toe toch wel eens moeilijk heb. Ik wil me altijd heel sterk houden naar mijn omgeving toe maar als ik naar mijn lieve kleine ventje kijk en denk aan alle operaties die nog moeten volgen krijg ik soms toch de krop in de keel. Zo klein en onschuldig. Ik veronderstel dat jullie het ook af en toe wel eens moeilijk hebben dus goed dat ik hier m'n gevoelens eens kwijt kan :-).
Ook van mijn zwangerschap heb ik niet echt kunnen genieten. Ik deed er altijd heel koeltjes over maar van binnen was ik één brok onzekerheid. Nu besef ik dat het eigenlijk nergens voor nodig was want eigenlijk valt "zijn uiterlijk" erg goed mee. Daar maakte ik mij altijd de grootste zorgen over. Dus voor degenen die nog moeten bevallen. Probeer er toch zoveel mogelijk van te genieten!!
Heb nog een vraagje betreft de voeding. In het begin kreeg hij de standaard-melk van Nutrilon maar deze kwam altijd terug langs zijn neusje (te lopend). Ook had hij hier vrij veel last van. Nu zijn we overgeschakeld naar melk met Johannesbroodpitmeel. Deze is veel dikker en nu gaat het heel wat beter. Welke voeding hebben jullie gegeven?
Ook ligt ons zoontje het liefst op zijn buikje (komt de melk minder snel terug), is ook de enige manier waarop hij wil slapen. Ik weet dat dit een risico is maar zijn nachtrust is toch ook belangrijk. Wie heeft ook dit "probleem" gehad?
Alweer bedankt voor jullie reacties!!

Veel liefs
I

Hermien (en Marthe)

Berichtdoor Hermien (en Marthe) » 18 okt 2007, 22:18

Emmy,

Dankjewel voor je snelle antwoord! Blij te horen dat het al wat beter gaat met de kids. Wees gerust, ze slaan er zich wel door. De ene dag wordt het wat moeilijker dan de andere, maar alles komt wel in orde.

Ik zou het ongelooflijk tof vinden als je me nog wat concretere informatie zou kunnen geven. Mijn emailadres: hermienvictoor@skynet.be
Een dikke dankjewel!

Groetjes

Hermien (en Marthe)

Berichtdoor Hermien (en Marthe) » 18 okt 2007, 22:38

Dag I,

Marthe dronk en drinkt nog steeds Aptamil HA, zéér vloeibare melk. Naar 't schijnt is dit niet zo'n lekkere melk en hebben we ook al andere en lekkerder maar dan wel dikkere melk (Bébélac) geprobeerd. Groot probleem: Marthe kon die melk gewoon niet zuigen, te dik! Zo zie je maar dat alle kindjes hun probleem hebben. Het is wel een feit dat hoe lopender de melk is, hoe groter de kans is op reflux. En Marthe heeft ook reflux gehad. Maar haar melk aandikken was voor ons uitgesloten owv haar zuigprobleem.
Marthe sliep ook graag op haar buikje en had zo ook veel minder last van haar reflux. Wij waren in die zin wel op ons gemak omdat Marthe tot ze 6 maand was een ademhalings-en hartmonitor had (dag en nacht). Ze had er recht op tot 7 maand, maar we vonden het welletjes geweest, we kregen enkel 'valse' alarmen. Eindelijk hadden we een meisje zonder draadjes (ze had constant 3 elektroden vast aan haar buikje). Het begin van een nieuwe periode...

groetjes

Sofie B

Berichtdoor Sofie B » 18 okt 2007, 23:37

Emmy, veel sterkte!!

Proficiat aan alle zwangere mama's en aan de nieuwe mama's!

'k Heb heel wat moeten bijlezen en ik moet eerlijk toegeven dat ik de draad kwijt ben. Heb 'n beetje moeite met te volgen wie wie is.
Ik heb hier wel een heleboel knappe kindjes gezien!
Lucas en Rune worden al zo groot!!!! Jani is een schatje en zo'n prachtige foto's!

Wilde toch nog even een paar dingen met jullie delen.

Ayrunn wordt binnen 3 weken 6 jaar. Ze gaat nu naar het 1e leerjaar, haar logopedie werd na 2 jaar afgerond half september. Haar spraak is prima, geen nasale klank meer, ze kan alle letters uitspreken (wel een franse R, maar da's ook een R), ze heeft geen buisjes (nooit gehad), ze zwemt als de beste, ze heeft veel meer zelfvertrouwen gekregen, kortom niets dan positiefs.

Betreffende de hospitalisatieverzekering, mijn kindjes waren vanaf hun geboorte mee verzekerd bij DKV, ik heb nooit zelf iets moeten betalen.

Verhoogd kindergeld heb ik niet meer aangevraagd, na mijn gesprek met de controledokter zag ik het nut er niet van in, wij hebben ook geen meerkost meer voor Ayrunn (behalve dan de logopedie die ze 2 jaar gevolgd heeft, maar dat kreeg ik via het ziekenfonds voor 75% terugbetaald).

Degenen die Ayrunn haar site recent nog bezocht zouden hebben ... sorrrrryyyyy, ik moet hem DRINGEND updaten!
Ik zal es snel een recentere foto meesturen.

Vandaag zat er een briefje in haar agenda om foto's van haar als baby en peuter mee te nemen naar school, om een soort van tijdschema te maken. Heb de meester gevraagd of ik ook foto's van haar open lipje mocht meegeven, of de klasgenootjes niet te veel zouden schrikken, maar hij verwacht geen enkel probleem. Ik ga er dus zeker meegeven. Ben benieuwd hoe haar klasgenootjes zullen reageren. Tot hiertoe heeft er nog niemand gevraagd wat dat litteken op haar bovenlip is.

M, een kind met Pierre Robin is ook niet niks! Ik heb ooit een symposium van Vaga gevolgd waar dr Mommaerts een aantal operatieve stappen uit de doeken kwam doen voor schedel-reconstructies, er was toen ook een meisje met Pierre Robin aanwezig. Ze had een heel sterk karakter!

Christine, ik ben blij dat je toch gebleven bent en dat je toch steun gevonden hebt in al onze verhalen. Jinte is trouwens een prachtmeid en 2 mei is DE beste dag om te verjaren ;) (ik ben ook zo'n 2 mei exemplaar ;) )

Lucke, veel succes met de bevalling! Het begint nu echt wel te korten. Hopelijk moet je zoontje niet te lang op neonatale.

Groetjes
Sofie

Attachment : 20070601 op de Laaftrein.jpg

Sofie DW

Berichtdoor Sofie DW » 22 okt 2007, 15:48

Hallo Sofie B

Inderdaad lang geleden...
Wat een lieve! Aurynn is echt een knappe hoor, met die mooie krulletjes, het ziet er wel een lachbekje uit! Waar is de tijd van de eerste ontmoeting bij Emmy (zag nog onlangs de foto in onze album), al die kleintjes en nu inderdaad al flinke jongens en meisje!

Groetjes
Sofie DW

Ann / Vince

Berichtdoor Ann / Vince » 22 okt 2007, 18:17

Ik was net hetzelfde aan het denken bij het zien van Aurynn's foto
Zij is de oudste telg van de ploeg, niet ? Of is dat Tom ?

Idd, waar is de tijd van de eerste ontmoeting, Vince ging toen net een paar weken naar school en nu zit ie al in de 3de kleuterklas !

En Aurynn ... zij zit in het 1ste leerjaar, niet ?

Terug naar “Gezondheid”