18 maanden en nog steeds niet doorslapen....

Erika

18 maanden en nog steeds niet doorslapen....

Berichtdoor Erika » 09 jan 2008, 10:12

Hallo,

Even de situatie schetsen: Luka is nu bijna 18 maanden en heeft op al die tijd nog geen enkele nacht doorgedaan..
Omdat hij regelmatig ziek is staken we het tot voor kort daarop, maar ik word radeloos.
Door zijn ziektepatroon en slaapproblemen heb ik, toen hij ongeveer een jaar was, beslist om mijn werk op te geven en thuis te blijven met mijn jongens, maar ook dat heeft niet gewerkt...

De kinderarts lacht mijn probleem weg, en dat is nog het ergst van al, het kan toch niet dat ik uitgeput geraak van iets wat banaal zou zijn?

We hebben al alles geprobeert, de middagslaapjes inkorten, de middagslaapjes aanpassen aan zijn eigen ritme (laten slapen tot hij wakker wordt), voor het badje 's avonds nog gaan wandelen met hem, later in bad dan grote broer die vroeger gaat slapen.. Laten wenen, troosten...

Maar nu zit ik op een punt dat ik de pedalen een beetje aan het verliezen ben, voel mij enorm slecht. Deze nacht heb ik de volle 10 minuten mijn ogen toe kunnen doen..

Het strafste van al is dat hij in de dag een droomkindje is, hij speelt mooi en het is er niet aan te zien dat hij eventueel moe is.

Mijn schoonmoeder zei mij nu om hem deze nacht bij haar te laten slapen, maar dan voel ik mij een slechte mama..

Ondertussen is nummertje drie hier onderweg, en een prille zwangerschap vergt veel van je lichaam, ik KAN dus niet meer..

Heeft er iemand tips? of kent er iemand een kinderarts die niet zo licht over het probleem gaat? Want niet slapen heeft invloed op mijn hele omgeving...

Alvast bedankt,

Erika

Gast

RE: 18 maanden en nog steeds niet doorslapen....

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 15:34

Hier hetzelfde. Ik heb dan nog maar 1 kindje (19 maand) en ben niet zwanger, maar zit er ook volledig door. Na een eerste helse periode van niet willen inslapen hadden we deze zomer een rustpunt gevonden. Hij werd stipt om 4u wakker, kreeg nog een klein flesje en sliep verder tot 6 à 7u
Tijdens de zomer heeft hij zelfs eens een paar dagen doorgeslapen. Joepie
Toen gingen we op verlof: wat een heerlijke relaxerende week had moeten worden, was een nachtelijke strijd. Onze zoon sliep, maar zoooooo onrustig dat wij er steeds wakker van werden en dat hij allesbehalve uitgeslapen was ¿s ochtends. Terug thuis was het doorslapen weer verleden tijd

Begin september ging het dan stilletjes weer de goede richting uit. 4u werd 5u, werd 6u en zelfs af en toe 7u. Maar sinds eind september is het weer beginnen verslechteren. Momenteel spreken we van een goede nacht als hij maar 1x wakker wordt, een flesje krijgt en weer doorslaapt. Maar die nachten zijn zeldzaam. En zelf begin ik ook een serieus slaapprobleem te kweken. Zelfs tijdens de betere nachten lukt het mij niet om diep in slaap te geraken en wordt ik dus van het minste geringste wakker. Gisteren zat ik er echt door. Mijn man had de late en tegen 23u30 is mijn zoon er aan begonnen. Huilen roepen, krijsen ¿. Tot ik bij hem kwam, dan was het allemaal ok. Maar ik was zo moe dat ik het vertikte om bij hem te blijven tot hij in slaap viel en vermits het nog zo vroeg was wou ik ook geen flesje geven. Om een lang verhaal kort te maken ¿ tegen 0u30 was ik zelf helemaal over mijn toeren en heb ik hem een flesje gegeven en ben bij hem gebleven tot hij helemaal rustig was en is hij uiteindelijk toch in slaap gevallen. Om 3u en 5u was hij er opnieuw, maar toen lukte het iets beter om terug te slapen. Zelf ben ik tijdens de nacht nog eens verhuisd naar de zetel om mijn man met mijn gewoel niet wakker te houden.

Ik voel me zo¿n slechte mama omdat ik hier zo moeilijk mee om kan. Maar ik voel op alle vlak dat ik echt niet meer behoorlijk functioneer. Op het werk moeten ze mij niets te moeilijk vragen, eind deze week hebben we nieuwjaarsfeestje en het enige waar ik kan aan denken is ¿hopelijk wordt het niet te laat en kan ik op tijd gaan slapen¿

Het niet slapen van mijn zoon en mezelf beheerst mijn hele leven en ik ben het zoooooooooooo beu.

Maar, wij hebben alles geprobeerd om hem te doen doorslapen, zonder resultaat. Nu hoop ik gewoon dat hij één dezer gewoon de klik gaat maken en doorslaapt.

Succes

Marie

Berichtdoor Marie » 09 jan 2008, 18:59

Geen echte supertips bij mij te vinden want het is hier dus van hetzelfde... Oudste zoontje van 4 was nooit een probleem. Maar mijn tweede ventje is wat slapen betreft een regelrechte RAMP. Ook hier is hij dus overdag een vrolijke peuter van 20maand waar je niet aan ziet dat die dus snachts wel een 8tal keer wakker wordt. Maar aan de moeder zie je en merk je dat wel ... ik ben dus OP OP en OP. Dit was ook de voornaamste reden dat ik sinds 3 maand thuis ben en tijdskrediet opneem want ik kon dus niet meer normaal mijn werk doen. Heb ook al vanalles geprobeerd en hier dus ook hetzelfde bij de kinderarts ... die lacht het weg en zegt dat ik hem later nog uit zijn bed zal moeten schudden ...

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 14:45

Sterkte, dames...
Mijn kleinste was ook een hele slecht slaper : véééél wakker, en steeds vroeg op. Zéér uitputtend...
Het heeft geduurd tot ze ongeveer een maand of 17 was, van toen ging het beter (tenminste : toen sliep ze meestal wel door tot 5h30 à 6h00 's ochtends, wat al een enorme verademing was...).
Tips om het te laten verbeteren heb ik niet : heb in de tijd ook vanalles geprobeerd, maar ik denk dat geduld hebben en wachten tot het beter gaat het enige is dat je kan doen.
Nu (ze is 3 geworden), heeft ze nog altijd weinig slaap nodig (allang geen middagdutje meer, en als ze eens tot 7u30 slaapt is dat een gigantisch succes).
Wat ik uit die lastige periode overgehouden heb, dat is dat ik nog steeds héél vroeg moe word (ik vind het zalig om al om 20h30 in mijn bed te kruipen, nog een kwartiertje te lezen en dan in slaap te dommelen). Ik noem het omgekeerd uitslapen. Saai, waarschijnlijk, maar ik kan er super van genieten.
In alle geval : als jullie iemand hebben die aanbiedt om een nachtje voor jullie slechte slaper te zorgen : de kans met beide handen grijpen en zonder schuldgevoelens genieten van het idee dat je die nacht niet gestoord gaat worden.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 19:34

Mijn 18 maandertje heeft ook nog geen enkele nacht doorgeslapen.

Alles probeerden wij al.

Om gek van te worden.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 08:03

Wat hier heeft gewerkt: laten wenen. Na twee nachten sliep hij door.

We sliepen wel in dezelfde kamer. Dus hij zag ons als hij wakker werd. Na 10 minuten jammeren ging hij zelf terug liggen en sliep hij verder.

Ik was vroeger ook tegen laten wenen. Maar we hadden echt alles geprobeerd en niets hielp.

Wat je zeker niet mag doen is het kindje bij je in bed nemen. Wij deden dat ook, met het gevolg dat hij 's nachts bleef wakker worden. En dan bleef hij wenen tot we hem bij ons namen.

Een paar nachtjes doorbijten en dan consequent blijven. Dat was bij ons de enige manier.

Veel succes,

katleen

Berichtdoor katleen » 14 jan 2008, 20:20

onze 3 jarige was en is nog zo'n slechte slaper
slaapt van zijn 8 maanden in een 2persoonsbed en ik kruip er dan gewoon bij, vroeger sliep hij niet, ik wel, nu slapen we allebei gewoon verder

doen waar jij en je kind je goed bij voelen, niet naar de klok kijken en alles komt wel

pas op, ik heb ook alles geprobeerd, heeft me al veel geld gekost, maar vanaf het moment dat ik er rustiger over was, is het gebeterd

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 08:01

Hallo,

Hier een bijna drie jarige die absoluut niet doorslaapt. De eerste acht maanden heeft ze perfect doorgeslapen en van de een op de andere nacht pats, t was over! We hebben allen geprobeert, niks niks helpt. Ooit komt het goed hou ik me aan vast. En hier zeggen ze van het consultatiebureau, laat maar 6 weken dorhuilen. Ik heb verdorie buren die al kwaad zijn dat ze wakker worden van mijn meisje. Ja sorrie ik kan er ook niks aan doen.

Paar tips die MISSCHIEN kunnen werken ( bij de mijne niet maar het is het proberen waard):

Schoteltje zout onder het voeteneinde en schoteltje water onder het hoofdeinde op de grond zetten. Dit zou magnetische velden opheffen of zoiets dergelijks. ( zout en water om de drie dagen verversen)

Hoofdeinde van het bed in oostelijke richting zetten ( dit heeft wel een heel lichte verbetering bij mijn dochter gebracht in de zin dat ze niet meer om de twee uur komt maar nog "maar" twee keer per nacht een tot 2 uurtjes wakker is.

Sterkte allemaal,

mama van een niet slapende meid.

Terug naar “Gezondheid”