Slaap (of gebrek daaraan)

Ellen_De Weerdt

Slaap (of gebrek daaraan)

Berichtdoor Ellen_De Weerdt » 03 sep 2020, 09:28

Lieve andere ouders,

Mijn naam is Ellen en in januari van dit jaar werd ik fiere mama van een stoere kleine meid, Frie.
Na de eerste lastige momenten (krampjes, reflux,..) sliep ze redelijk goed, ongeveer van 23u tot 6u, met af en toe een 'verloren tutje'.

Sinds een maand of 3 is het echter helemaal om zeep. Zeer moeilijke nachten...
Soms omdat ze haar tutje echt niet vindt (ze kan het al een hele tijd zelf terug in haar mond steken, maar soms is hij echt zoek), maar de laatste paar weken echt hysterisch huilen op alle uren van de nacht.

Het is enorm moeilijk om haar te troosten dan, en het lijkt of ze echt wel pijn heeft --> ze zet haar rug helemaal hol en spant zich helemaal op.
Eerst dachten we tandjes, er staan er ondertussen 2 onderaan. Dan was het een maag-darm ontsteking, die is genezen nu. Dan was het maagzuur vanwege de verzuring in haar maag owv de maagontsteking en een verbrande slokdarm van het overgeven. Das ondertussen ook verholpen...

Nu? terug tandjes? oorontsteking? (ze houdt af en toe haar oortjes vast met haar handjes)...

Thuis slaapt ze overdag redelijk goed. Een ochtenddut van anderhalf tot twee uur en in de namiddag is het iets moeilijker, dan is het gemiddeld een uurtje.
Op de crèche wil ze bijna niet slapen, bij mijn ouders en schoonouders ook bijna niet...

Ik zit dus met een oververmoede baby, een radeloze mama en een papa die heel de nacht lekker slaapt en 's ochtends de vraag stelt "heeft ze goed geslapen vannacht?"

Wat zie ik over het hoofd? kan er iemand mij tips geven??

Terug naar “Gezondheid”