wat voorgschotelen aan onverwacht bezoek?

pff

wat voorgschotelen aan onverwacht bezoek?

Berichtdoor pff » 14 jan 2008, 10:17

In mijn schoonfamilie is het nogal de gewoonte van onverwachts aan de deur te staan, en dan bedoel ik niet even binnenspringen om te kijken hoe het met de kleintjes gaat, nee hoor..soms is het zo dat tante en onkel voor de deur staan met hun hele kroost, dan komen ze binnen, verwachten thee en koffie met iets erbij (oke dat is geen probleem) en nadien een heel feestmaal en dan overdrijf ik echt niet,moest ik brood geven ze zouden me gewoon vierkant uitlachen, als je zelf bij hun onverwachts langsgaat lijkt dit nooit een probleem: eten a volonté, in mijn schoonfamilie lijken de vrouwen echte keukenprincessen, je bent er een halfuurtje en je krijgt meteen een hele lekkere maaltijd voorgeschotels incl nagerecht..wel ik weet dus echt niet hoe ze het doen, ten eerste heb ik al die ingredienten niet in huis voor onverwachts bezoek,ten tweede zou ik ook niet op een halfuurtje een gerecht op tafel kunnen toveren voor 10 personen.
ik snap niet hoe ze het doen, maar vind dit echt vervelend,geef je niks te eten word er geroddelt..gelukkig komt dit nu niet altijd voor hoor, we wonen ook wat verder.
Iemand ideetjes voor gerechtjes (voor een groot aantal personen) dat snel klaar is maar toch mooi presenteert?iets met vlees, vis of kip, iets makkelijks als tagliatelle met scampi moet ik niet mee afkomen dan zouden ze zelfs niet eten, vinden ze een snackje voor de kinderen...
wat hebben jullie altijd in de vriezer voor onverwachte gasten?iemand andere tips?

Gast

RE: wat voorgschotelen aan onverwacht bezoek?

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 19:41

Om eerlijk te zijn zo ik met van dat roddelen niets aantrekken.
Ik zou de mensen eens eerlijk zeggen dat ik het niet erg vind dat ze langskomen, maar dat ze dan ook niet moeten verwachten dat ijn ijskast en vriezer uitpuilen, zodat ik al die hongerige magen kan vullen.

Wat wij meestal doen...de folders van pizza, pita, chinees... bovenhalen.
En de kosten worden altijd gedeeld. (We hebben dit geleerd van de mensen die onverwacht bleven plakken.)

Als ik volk verwacht, dan kan ik me daar ook op voorzien en anders niet.

En als ik dan toch iets kook, dan is het dus iets met pasta, daar halen ze hun neuzen niet voor op.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 20:25

ik zou dat eerlijk gezegd ook niet kunnen, hoor. Ik heb ook nooit zoveel eten in huis.
En als ze dan niet tevreden zijn met scampi's... ja zeg, dan moeten ze maar frieten van het frietkot halen!

De tip van hierboven vind ik ook wel goed!

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 20:30

Hm... ik zou daar eerlijk gezegd niet van gediend zijn. Ik bedoel: er mag hier altijd volk binnenvallen van de familie en die mogen gerust een boterham blijven meeëten als dat past, maar een vijfgangenmaaltijd moeten ze dan toch in elk geval niet verwachten. Dan eten ze gewoon wat de pot schaft of wat er in de koelkast staat. Desnoods choco en confituur.

Maar goed... iets om snel klaar te maken dus?
Ik heb altijd een paar potten soep in de diepvries staan (is snel opgewarmd en smaakt vers) - een blik soep kan in geval van nood ook wel eens van nut zijn.
Verder zitten er in de diepvries altijd scampistaarten + rode paprika en een fles witte wijn en tomatenpuree in brik heb ik ook altijd staan.

Als ik voor ons tweetjes een snelle hap wil klaarmaken, dan zet ik wat rijst op het vuur en fruit ik een sjalotje + een teentje look + wat paprika in de wok + de gepelde scampi + een geutje witte wijn + een flinke geut tomatenpuree om het af te werken. Kruiden met (cayenne)peper en zout.

Terug naar “Voeding”